Onko muut Saunalahden asiakkaat saaneet postia Elisalta? Mulle tuli tänään kirje, jossa sanotaan näin:
"Elisan tytäryhtiö Enia Oy:n toimitiloihin tapahtuneen varkauden yhteydessä on ulkopuolisen tahon haltuun päätynyt atk-laitteita, joista osa on sisältänyt Elisan asiakkaiden nimi- ja osoitetietoja, puhelinnumeroita ja syntymäaikatietoja. Teidän osaltanne tiedot sisälsivät myös salaisen puhelinnumeron.
Todennäköisyys tietojen mahdolliselle väärinkäytölle on käsityksemme mukaan pieni. Suosittelemme teitä kuitenkin tarkkailemaan mahdollista tietojenne poikkeavaa käyttöä. halutessanne vaihtaa salaisen puhelinnumeronne tai kysyäksenne lisätietoja voitte soittaa maksuttomaan palvelunumeroomme 0800-97562.
Pahoittelemme tapahtunutta. Terveisin Elisa."
Saunalahti toimii Elisan verkossa, joten okei, niillä voi olla mun tiedot. Mutta mitä ihmettä jollain tytäryhtiöllä on asiaa säilyttää Saunalahden asiakkaiden henkilötietoja? Hyvin menee!
Asiakkaiden henkilötietoja päätynyt varkaiden haltuun
3
205
Vastaukset
- jomppareinikka
Onkohan Elisa ja Enia käsitellyt tietoja oikein? Jos olisi minun tiedoista kyse, tekisin selvityspyynnön tietosuojavaltuutetulle.
http://www.tietosuoja.fi/uploads/f1p2581e2l2c3g9.pdf Saunalahti käyttää mun tietoja vääri.Onko mahdolista saada korvauksia?
- ei yksityisyyttä
Niillä on hommat hukassa. Lähes kaikki hakkeroinnit osuu heihin koska suojaukset on ala-arvoiset. Selkein tällä hetkellä on Matkaopaslehden sivusto joka on ollut viikkoja jumissa. Nordealla rahaliikenne takkuaa jatkuvasti, hommaa hoitaa Elisa / saunalahti.
Mitä tulee aloittajan tilanteeseen,niin en ymmärrä miksei salattuja tietoja sisältäviä levyjä säilytetä kassakaapissa. Nuo tiedot on myös heidän myyntipisteissä olevissa koneista löydettävissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337