eli menevät naimisiin pienimuotoisesti? Salattavaako
Millaiset ihmiset eivät halua häitä
20
1714
Vastaukset
- Kerran jo naitu
Itse ainakaan kerran jo naimisissa olleena en enää halua mitään kunnon häitä. Jos nyt enää edes haluan naimisiin. Mutta jos nyt niin sattuisi käymään, niin kuuntelisin kyllä miehenkin toiveita, kun eihän ne vain minun hääni olisi.
Siis ei suuria vaan pieniä... Oisko ne jotka ei ajattele sen olevan tuhlaamisen arvoinen tilaisuus.
- Kattikattikatti
Köyhät ja tyhmät eivät halua häitä. Häitä voi viettää monella eritavalla.
Köyhä olen, mutta se taloudellinen kysymys ei ole ikinä käynyt mielessä omassa mielessäni... Joten tyhmä taidan olla.
- 1+1=?
Järkevät. Tosin vielä järkevämpää olisi olla menemättä naimisiin ensinkään.
- 2+7
En halua isoja häitä koska pidän niitä rahan tuhlauksena.
Mistä sitä tosin vielä tietää, voihan mieli muuttua vuosien kuluessa. Yleisesti ottaen en kuitenkaan pidä suurista juhlista enkä usko sen muuttuvan koskaan :P
Käytän ne rahat paljon mielummin johonkin muuhun. - dsfsdfdsfdsf
Sellaiset, joilla ei ole varaa isoihin häihin. Jos sellainen ihme tapahtuu, että joskus pääsen naimisiin niin se tapahtuu maistraatissa muutaman tutun läsnäollessa. Ei mitään loppubileitä eikä mitään. Maksaa muuten aivan liikaa. Sisko meni naimisiin muutama vuosi sitten, enkä tiennyt asiasta ennen kuin vasta seuraavana päivänä kun hän soitti. Olivat maistraatissa menneet miehensä kanssa naimisiin. Oli yllätys. :)
Sellaiset, jotka eivät nauti spektaakkeleista ja numeron tekemisestä itsestään.
Noh, ei halua ruokkia kaikkia sellaisiakin sukulaisia/ihmisiä, joille parin elämä ei oikeasti merkkaa yhtään mitään. Siksi kutsutaan koolle vain ne joille parin häillä ja elämällä ylipäänsä on jotain merkitystä näille kutsutuille ihmisille.
Mua ei ainakaan aikoinaan huvittanut kutsua jotain sellaista sukulaista häihini, joka ei millään tavalla koskaan ole pitänyt muhun yhteyttä. Ollut mun elämässä edes mukana mitenkää. Ei minkään näyttämisen takia naismisiin kuulu mennä minusta. :-)
Häillä on merkitystä ja luonnollisesti vain ne ihmiset on läsnä joilla myös on parin elämässä merkitystä.Ja siis itse menin maistraatissa joskus naimisiin. Oli pienet häät kotona sitten seuraavana päivänä vihkimisestä. Läsnä oli ne tärkeimmät ihmiset. :-)
Tosin en ole enää menossa naimisiin yhden avioeron jälkeen hoksasin, ettei se ole tarpeellista parisuhteen kestämisen tai minkään kannalta.- sd40
Hyvin sanottu, itse ajattelen myös juuri näin.
Sukua kyllä periaatteessa on jonkun verrankin, mutta yhteydenpitoa ei, puolin ja toisin. Tuntuisi typerältä kutsua sukua häihin, vain "koska niin kuuluu ja perinteisesti on tehty".
Lisäksi minulla on niin vähän ystäviä ymv. häihin kutsuttavia, että minun "edustukseni" häissä olisi varmasti jo häiritsevän pieni, 95% häävieraista olisi tod. näk. varmasti emännän puolelta (jos sellainen emäntä siis olisi edes ;)
Mä olen ujo ja inhoan huomion keskipisteenä olemista. Siksi menisin naimisiin ihan pienimuotoisesti, jos ikinä naimisiin sattuisin pääsemään.
- Mm. tällaiset
Minä en aika varmasti tule koskaan menemään naimisiin, mutta joskus nuorempana ajattelin, että se olisi yksi vaihtoehto. Häistä en ole koskaan haaveillut, jotenkin vain oli selvää, että ne olisivat hyvin pienet ja mutkattomat; minulla vaikka yllä vaaleanharmaa silkkimekko, sormessa mummon vanha vihkisormus ja käsipuolessa kiva mies.
Minusta ei ole mukava ajatus paistatella huomion keskipisteenä muutoin kuin asiantuntijapuhujan ominaisuudessa, mitä teenkin säännöllisesti. Prinsessapäivä on monen elämän kohokohta, mutta minua hävettäisi se pelleily ja etenkin hääparin nolaaminen kaiken maailman leikeillä ja temppuilulla. Kaikkein pahinta temppuilua on se kirkko-osuus, jossa näin ikänsä uskonnottomana eläneen silmissä puhutaan silkkaa roskaa alusta loppuun, toiset ammatikseen, toiset sen vuoksi, että muuten jäisi paitsi kivoista alttarirituaaleista ja kermakakkumekoista.
Avioliitto on muutenkin kahden kauppa, eikä siihen lähisukua enempää kaivata todistamaan. Maistraatista pienellä porukalla illalliselle ja sitten kaksin kiertämään maailmaa.
Salattavaa? Ei ole. - 29
Kovin lapselliselta häät kyllä näyttävät. Ehkä osallistujat, pari ja vieraat, ovat kännissä? Vaikea selittää muuten. Ei aikuisia yleensäkään saa mukaan mihinkään näytelmiin poislukien lasten kanssa leikkiminen, urheilu ja ryyppääminen.
- ~c~
Sellaiset, jotka ei jaksa tohottaa.
- nips naps
Pienten häiden syynä voi olla myös se syy, että on pieni suku eikä kavereitakaan ole valtavia määriä. Jos pariskunta itse maksaa häät, niin harvalla nuorella on rahaa tai mielenkiintoa käyttää esim. 20.000 euroa pelkkään hääjuhlaan, vaan mieluummin pienet häät ja sen päälle ihana häämatka.
Mitä isommat häät, niin sitä herkemmin häät ovat seisoskelua ja jonottamista (jonotetaan kättelemään hääparia, jonotetaan parkkipaikalla, jonotetaan ruokaa, jonotetaan vessaan...). Pienet häät ovat paljon intiimimmät ja siellä yleensä on läsnä vain ne, jotka oikeasti ovat todella tärkeitä. - Ilmeinen syy
Jos morsian ei alttarille astellessa ole enää neitsyt, niin häät kannattaa pitää vähän matalammalla profiililla. Harva mies haluaa mainostaa kuinka hänestä on tehty aisankantaja jo ennen hääyötä.
- -------------
Juuri näin. Oikeastaan muun miehen kuin sulhasen käyttämän naisen ei oikeastaan kannattaisi enää avioitua, eikä ainakaan pukeutua valkoiseen morsiuspukuun, koska sellainen on tarkoitettu vain puhtaalle neitsyelle.
- asdfadsfadsfasdfafaf
Millainen ihminen sitten haluaa mahdollisimman suuret ja näyttävät häät? Kutsutaan satoja vieraita, ja sitten kahden vuoden päästä erotaan. Ainakin kerran olen ollut sellaisissa häissä. Hääthän juhlistivat alunperin sukujen yhdistymistä, ei morsiamen ja sulhasen omahyväisyyttä, miksi ne nykyaikana ovat menneet. Eipä ihme että sitten myös erotaan, kun koko touhu on mennyt mahdollisimman suureelliseksi oman itsen korostamiseksi.
Minä taas olen aina inhonnut kaikenlaista huomion keskipisteenä tai juhlittavana olemista. Ylioppilasjuhlatkin oli lähinnä tuskaa vaikka onneksi vain lähisukulaiset olivat läsnä. Jos koskaan nyt menisin naimisiin niin mieluiten maistraatissa todistajien läsnäollessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124