Lueskelin kesämökillä vanhaa Kotiliesi-lehteä 1950-luvun alusta. Siinä oli mainos, jossa joku valmistaja kehui uusia kiuasmallejaan. Toinen kiukaista toimi nestekaasulla ja toinen polttoöljyllä. Jäivätkö nämä oman aikansa kuriositeeteiksi, vai onko niitä valmistettu vielä myöhemminkin? Onko teillä kokemusta näistä kiukaista?
Kaasulla tai öljyllä toimivat kiukaat.
5
1951
Vastaukset
- onkoo
On niitä vielä enempi euroopassa.Kaasusellainen maksaa n.1000e luokkaa ja mun setällä on vieläkin käytössä öljy käyttöinen kiuas...
- sonmorovaa
Tosaois ainakin tollanen:
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/metallitekniikka/mobiili kaasukiuas mahdollistaa loylyt vaikka laiturin nokassa/a321665 - Porin karhu
Porin maauimalassa on öljylämmitteinen kiuas. Ei lopu lämpö.
- saunasivari
Eräässä kansanopistossa oli polttoöljylämmityksellä oleva jatkuvalämmitteinen kiuas. Muuten ok, mutta piti aikamoisen tohinan ja pöhinän.
- Anonyymi
Olin armeijassa Keuruulla 80-luvulla ja siellä oli öljykäyttöinen kiuas. Siinä oli samanlainen öljypoltin kuin omakotitalon öljykattilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219