Olen etsiskellyt sopusuhtaista dobermannia kasvattajalta, jolla ei ole ennestään 400 pentua, jo pitkään, ja nyt löysin sellaisen kaikinpuolin minua miellyttävän pennun (suku, ulkonäkö, käyttöominaisuudet, kasvattaja, elinympäristö). Pennut vain olisi Virossa.
Ennenkuin kyselen kasvattajalta hänestä ja pennuista, kyselisin teiltä (mahdollisen kielimuurin takia) miten koiran tuonti Virosta Suomeen käytännössä onnistuu ja mitkä matkakulut keskimäärin ovat? Jos ei siis itse lähde Virosta koiraa hakemaan (kielimuuri, kyytiongelmat, en omista passia).
Dobberi Virosta
2
163
Vastaukset
- ei ongelmia
Omani on myös virolainen dobberi, ja ei ollut mitään ongelmia Suomeen tuonnin kanssa. Keskustelu hoidettiin molempien kohtuudella englanninkielellä, pentu tuotiin Helsinkiin, ja ainoat ''ylimääräiset'' kulut oli ainoastaan matkat Suomeen ja tässä tapauksessa se oli 50e.
- hyvin meni
kts: http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/koiran-_ja_kissanpennut/
näiden ohjeiden mukaan olen itse tuonut Italiasta koiran, ja samat ohjeet englannin kielisenä lähetin s-postilla kasvattajalle, jotta hän osasi toimia ko. ohjeiden mukaan esim. rokotusten suhteen. Minä toki kävin itse hakemassa pennun paikan päältä ja samalla tapasin kasvattajan ja kennelin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106