Kuulin vanhempieni luona vieraillessani suuren ilouutisen, että serkkuni oli luopunut adventismista ja elää nyt onnellisesti ateistina!
Siispä arvoisa adventisti: Sinulla on samat mahdollisuudet toipua kuin serkullani. Pitkäänkin jatkunut adventistinen aivopesu on todistettavasti mahdollista selättää ja yksilön on mahdollista alkaa onnelliseksi vapaa-ajattelijaksi! Hienoa!
T: Iloinen nauraja
Kuulin suuren ilouutisen
24
115
Vastaukset
Adventismista toipumiseen voi tosin vierähtää jokunen aika.
En ihmettelisi, vaikka serkkusi puhelin alkaisi soida ja ex-seurakunnan pastori sieltä alkaisi uudelleenkäännytystyönsä ja jos ei tulosta tule, niin sitten alkaa solvauskampanja. Serkkusihan on nyt LUOPIO. Hyi!
"Hän on luopunut pelastuksesta ja on kovaa vauhtia matkalla helvettiin", niin ainakin USA:ssa tai Iso-britaniassa koulutuksensa saanut adventtikirkon pastori asian ilmaisee. Hän on fraasinsa oppinut siis ihan ulkomailta asti. Jees!
Adventismista irti pääseminen on sama kuin pääsisit vapaaksi pakkotyöleiriltä Kun olet adventtikirkon jäsen, joudut talkootyönä tekemään kaiken senkin työn, mikä kuuluisi ns. kiireisille pastoreille, jotka askartelevat kymmenysvaroin hankkimansa kesämökin rakennustyömaalla tai kiertelevät kymmenyspussukat salkuissaan autokaupoissa etsimässä uutta pirssiä alleen.- jahas..
Ompa ilimiantajalla ollut rankkaa adventistina olo!
Hei saatko ilmiantaja nyt palkkaa ateistin hommasta, kun olet noin aktiivinen. >>> Adventismista toipumiseen voi tosin vierähtää jokunen aika.
Olet valitettavasti oikeassa. Tässäkin tapauksessa toipumisessa oli käsittääkseni kysymys useiden vuosien kestoisesta prosessista.
T: Iloinen naurajajahas.. kirjoitti:
Ompa ilimiantajalla ollut rankkaa adventistina olo!
Hei saatko ilmiantaja nyt palkkaa ateistin hommasta, kun olet noin aktiivinen.Ei suinkaan! Helpolla pääsin adventistina. Ei tarvinnut lauantaina olla kuin 2 tuntia töissä ja siitäkin ajasta suurin osa meni istuessa ja kuunnellessa epävireisiä lauluesityksiä. Täytyihin siitä hyvästä saadakkin kunnon korvaus. Sainkin kuukauden palkan, vaikka olin vain lauantaisin töissä lyhyen hetken.
Hävettäähän se. Senpä vuoksi vaihdoin alaa.
Palkka juoksee kyllä vielä.
Aktiivisuus ilmiantajana kuuluu toimenkuvaani.- Kuullostaa hyvältä.
ilmi-antaja kirjoitti:
Ei suinkaan! Helpolla pääsin adventistina. Ei tarvinnut lauantaina olla kuin 2 tuntia töissä ja siitäkin ajasta suurin osa meni istuessa ja kuunnellessa epävireisiä lauluesityksiä. Täytyihin siitä hyvästä saadakkin kunnon korvaus. Sainkin kuukauden palkan, vaikka olin vain lauantaisin töissä lyhyen hetken.
Hävettäähän se. Senpä vuoksi vaihdoin alaa.
Palkka juoksee kyllä vielä.
Aktiivisuus ilmiantajana kuuluu toimenkuvaani.Kai adventistit päästivät sinut lähtemään ihan vapaaehtoisesti. Kaippa muutkin työnantajat huomaavat sinun kyvyt melko pian. Aktiivisuutesi ilmiantajana kannattaa laittaa CV-työhistoriaasi ja erityisesti mainita.
Kuullostaa hyvältä. kirjoitti:
Kai adventistit päästivät sinut lähtemään ihan vapaaehtoisesti. Kaippa muutkin työnantajat huomaavat sinun kyvyt melko pian. Aktiivisuutesi ilmiantajana kannattaa laittaa CV-työhistoriaasi ja erityisesti mainita.
Kyllä adventistikollegani maanittelivat minua jäämään.
Lupasivat jopa kevyempiä aikatauluja. Olisin voinut yhden sapatin levätä kuukaudessa ja palkka olisi ollut sama. Ei olisi siis tarvinnut kuin kolmena sapattina olla töissä kuukaudessa 2 tuntia. Kilometrikorvauksetkin olisivat säilyneet entisen suuruisina ja olisin voinut pistää hieman ekstraakin.
CV on lähettetty jo pääkonferenssiin ja siellä CeeVeeni sai lämpimän vastaanoton. Sanoivat, että olin raatanut jopa liikaa sapattisin ja tarjosivat uutta pestiä jonnekin Afrikan maahan, ai niin, Siera Leoneen, jossa kaikki sapatit ja arkipäivätkin olisin voinut tehdä ihan mitä itse olisin vain halunnut. Alaisuuteeni olisi nimitetty kaksi työntekijää, jotka olisivat tehneet minunkin sapattityöni. Houkutteleva ja kutkuttava tarjous, mutta kieltäydyin kohteliaammin, koska siellä olisi kuitenkin tullut hiki.
Meillä adventistityöntekijöilla kun on sellainen kirjoittamaton sääntö, että vain syödessä saa hieman hikoilla. Kaikki muu hikoilu on saatanasta.- Annu ei kirj.
Olisi oikein kiva, että ne jotka roikkuvat meidän kirjoissamme rehellisesti pyytäisivät eroa seurakunnasta. Mutta ei, siellä pitää nimen roikkua varmuuden vuoksi. Heti miten kirjoittaisimme kirjeen, että nyt olet vapaa seurakuntamme ikeestä eli jäsenyydestä.
Onneksi meilläkin on asia huomattu. Nykyisten sääntöjen mukaan me saamme erottaa tuollaisen jäsenen, joka kymmeniä vuosia on roikkunut mukana kirjoissa, mutta koskaan ei ole näyttäytynyt kasteensa jälkeen, eikä ole siis missään tekemisissä meidän kanssamme. Lisäksi heitä ei saa kiinni, ei puhelimella, ei ovelta, ei kirjeellä, koska he eivät vastaa mihinkään ehdotuksiin, joten tällaisia uskosta luopuneita meillä on 25 % jäsenistämme. Voi kun pyytäsisivätkin eroa! Olisin ikionnellinen, koska silloin tietäisin, että he ovat ainakin jotakin mieltä.
Terveisin Annu
- Lolli trolli iloinen
Valehtelet kuin Juudas Iskariot. :D katso peiliin ja tee parannus.
- Tottuden Pasuuna
Juudas Iskariot valehteli? Milloin?
Valehteliko hän todella vai olitko se sittenkin sinä "Lolli trolli iloinen"?
Siinäpä kysymys. Eikö vain?- Lolli trolli iloinen
Trollien lähettäjät suuttuvat. :D kikkeliskokkelis
- Helmi Korhonen
Eräs yhteisönsä kaltoin kohtelema tuttavani erosi hiljattain juuri adventtikirkosta.
Hän ei tosin ole vielä kerinnyt jättämään virallista eroilmoitustaan.
Hänen hyväsydämisyyttään oli käytetty raa-alla tavalla väärin ja hänestä oli seurakunnan sisällä levitetty perätöntä valhetta.
Hän kertoi, että oli tuntenut syvää helpotusta, kun oli tehnyt päätöksensä erota ja pysyä poissa yhteisön tilaisuuksista jatkossa.
Hän oli nähnyt päätöksensä jälkeisenä yönä unen, jossa rikkinäisiin ja likaisiin vaatteisiin pukeutunut joukko vaelsi vaivalloisesti alhaalla synkässä risukkoisessa rotkossa hapuillen jyrkkiä kallion seinämiä, mutta eivät voineet päästä ylemmäksi, koska kukkaan kulkijoista ei viitsinyt, eikä jaksanut auttaa toistaan, eikä heillä ollut valonlähdettä, joka olisi auttanut näkemään ulospääsyä rotkosta.
Tuttavani itse kulki unessaan ylempänä ja huomasi, että hänen vaatteensa olivat muuttuneet kirkkaan valkoisiksi ja lika oli kadonnut ja mitä ylemmäksi hän pääsi, sen kirkkaampi valo valaisi häntä ja hänen asunsa näytti loistavan puhtaan valkoisena. Hän ymmärsi, että oli itse ollut tuossa alhaalla rämpivässä joukossa hetkeä aikaisemmin.
Tuttavani on kokemansa perusteella päättänyt vakaasti olla liittymättä enää mihinkään muuhun kuin Jeeukseen ja Hänen kirkkauteensa, joka ohjaa majakan lailla ylemäksi, kohden kotia.Miksi siirtyä ojasta allikkoon? Eron adventismista pitäisi aina tarkoittaa myös täydellistä eroa Raamatusta ja sen sairaista valheista.
T: Iloinen nauraja
- iloiselle naurajalle
Jälkiviisaissa Ritva Santavuori, joku syyttäjäviskaali, piti alkuräjähdysteoriaa ei todistettuna asiana, mutta lähdetään siitä kuitenkin liikkeelle.
Jos rakastat sitä tyhjänpaukahdusta, ei sitten kumarreta, Jumalaa, ei uskoa, ei Aadamia, ei Eevaa, ei vanhoja patriarkkoja, ei Jeesusta, Getsemanea, sovitusta,
ei marttyyreitä, sanoman levittäjiä. Ei vaikkapa adventisteja sitä ennen 1844 sanomaa. Ei herätysliikkeitä, ei evl. ei Vapaakirkollisia, Helluntalaisia.
Niin, mitä jää jäljelle? Mikä on se ilo? Millaiseen iloon pitäisi rakentaa tulevaisuus?
Vai onko niin, että toisen ilo, on toisen helvetti?
Kerro, kun paljon saarnaat?>>> Niin, mitä jää jäljelle? Mikä on se ilo? Millaiseen iloon pitäisi rakentaa tulevaisuus?
Elämä itse tietenkin tuo iloa ja joskus toki myös surua.
Usko Jeesukseen on vain pimeää harhaluuloa, sillä kyseinen juutalainen mieshän kuoli jo noin 2000 vuotta sitten. Järkevä ihminen ei pohjaa elämäänsä mielikuvitusystävien varaan, vaan alkaa kriittisesti ajattelevaksi vapaa-ajattelijaksi.- jatka vaan..
iloinen_nauraja kirjoitti:
>>> Niin, mitä jää jäljelle? Mikä on se ilo? Millaiseen iloon pitäisi rakentaa tulevaisuus?
Usko Jeesukseen on vain pimeää harhaluuloa, sillä kyseinen juutalainen mieshän kuoli jo noin 2000 vuotta sitten. Järkevä ihminen ei pohjaa elämäänsä mielikuvitusystävien varaan, vaan alkaa kriittisesti ajattelevaksi vapaa-ajattelijaksi.Äläpä nyt läträä pintavesissä, pesuvadissa. Jos olet leikkiin ryhtynyt, niin tuo kertomus ei riitä.
Eli hiekkalaatikollakin löytyy iloa ja surua, mutta jätetään ne pois, mitä esität.
Nyt puhutaan syvistä asioista. Jos sinulla ei ole muuta selitystä, niin miksi olet äänessä? - Guzzimies
jatka vaan.. kirjoitti:
Äläpä nyt läträä pintavesissä, pesuvadissa. Jos olet leikkiin ryhtynyt, niin tuo kertomus ei riitä.
Eli hiekkalaatikollakin löytyy iloa ja surua, mutta jätetään ne pois, mitä esität.
Nyt puhutaan syvistä asioista. Jos sinulla ei ole muuta selitystä, niin miksi olet äänessä?Minulle ero adventismista merkitsi myös eroa paimentolaiskansojen saduista.Tajusin että elämän tarkoitus on elämä itse.
On ilmeisesti kahdenlaisia ihmisiä.Toiset pohtivat koko elämän ajan elämän tarkoitusta,etsivät sille merkityksiä ja selityksiä.Toiset taas elävät-kuten minä-elämäänsä normaalein iloin ja suruin.Se riittää.
Guzzimies - pyh!
Guzzimies kirjoitti:
Minulle ero adventismista merkitsi myös eroa paimentolaiskansojen saduista.Tajusin että elämän tarkoitus on elämä itse.
On ilmeisesti kahdenlaisia ihmisiä.Toiset pohtivat koko elämän ajan elämän tarkoitusta,etsivät sille merkityksiä ja selityksiä.Toiset taas elävät-kuten minä-elämäänsä normaalein iloin ja suruin.Se riittää.
GuzzimiesOlet sitten sinäkin menossa helvettiin. Voi voi.
- pyh!
iloinen_nauraja kirjoitti:
>>> Niin, mitä jää jäljelle? Mikä on se ilo? Millaiseen iloon pitäisi rakentaa tulevaisuus?
Usko Jeesukseen on vain pimeää harhaluuloa, sillä kyseinen juutalainen mieshän kuoli jo noin 2000 vuotta sitten. Järkevä ihminen ei pohjaa elämäänsä mielikuvitusystävien varaan, vaan alkaa kriittisesti ajattelevaksi vapaa-ajattelijaksi.Vapaa-ajattelu on perkeleestä.
- Tale-pani
Beduiinien kanssa ei kannata veljeillä, varsinkaan Afganistanissa.
Niillä kun on mekon alla panosvyö ja ne on tottuneet vetämään pilvee, kuten Ellen White. - tuntematon jumala
Onneni on olla Jumalaa lähellä".. kertoi serkkusi.. ja hänenkö jumalansa on siis ateismi?...t. benkku
- pyh!
Serkkusi menee sitten kanssasi helvettiin. Voi voi.
- Guzzimies
Olisi ihan mielenkiintoista nähdä tämä pyh!,suuri hengen jättiläinen.Työssäni olen tottunut kohtaamaan ongelmaihmisiä ja kuuntelisin ja yrittäisin ymmärtää tätä idioottia. Kommenteillaan Pyh on hyvä esimerkki adventistiporukan rappeutumisesta ja tekee parasta työtä järkevien ihmisten luopumiselle Elluporukasta.
Guzzimies - pyh!
Guzzimies kirjoitti:
Olisi ihan mielenkiintoista nähdä tämä pyh!,suuri hengen jättiläinen.Työssäni olen tottunut kohtaamaan ongelmaihmisiä ja kuuntelisin ja yrittäisin ymmärtää tätä idioottia. Kommenteillaan Pyh on hyvä esimerkki adventistiporukan rappeutumisesta ja tekee parasta työtä järkevien ihmisten luopumiselle Elluporukasta.
GuzzimiesYhden tekevää mitä höpiset. Ne, jotka hylkäävät Jeesuksen, menevät helvettiin ja sillä siisti.
Moipa moi, Guzzimies!
Koska me muutamat emme esiinny tällä keskustelupalstalla omilla nimillämme, on aika epätodennäköistä, että saamme tilaisuutta tutustua kirjoittajaan kasvokkain.
Mehän esimerkiksi hyvinkin saatamme tuntea toisemme. Hiukan hassulta tuntuu tämä kuurupiilo. Mutta kokemus eräiden adventistien hyökkäävyydestä pitää hiukan arkana omalla nimellä esiintymiseen. Ei kai se mahdotonta olisi. Pitää miettiä. Miten voisi parhaiten tukea esimerkiksi adventtiseurakunnasta eroamista tai maailmankuvansa muutosta harkitsevia. Visainen kysymys.
Ihan kunnioitettavaa, että jotkut täällä esiintyvät tunnistettavina. Näihin lasken mukaan myös nimimerkki Fnissin, joka ainakin minun on helppo tunnistaa.
Sen sijaan tämä pyh! vaikuttaa ihan tuntemattomalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214