Kristus:
-Uhrasi yhden ainoan uhrin syntien edestä (Heb 10:12)
-Uhrasi itsensä (Hebr.9:14)
-poisti synnin uhrillaan (Hebr.9:26)
-ei uhraa itseään monta kertaa (Hebr.9:25)
-Enää ei tarvita uhria synnin edestä (Hebr.10:18)
-Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt täydelliseksi ne,jotka pyhitetään (Hebr.10:14)
Kristuksen uhri:
-kaikkien edestä-koko ihmiskunnan (Mark:10:45,1.Tim.2:4,6)
-seurakunnan edestä-valittujen (Ef.5:25,Apt.20:32)
-minun edestäni -henkilökohtaisesti (Gal.2:20, 2.Tim.2:10-13)
Uhrikultti ei siis Hänen mielestään kyennyt parantamaan Israelin luopumusta(eläinuhrit).Vanhan uhrikultin täytyi hävitä ja raueta,Hänen kauttaan ja Hänessä perustettiin uusi pyhäkkö ja uusi kultti,jonka perustana on Hänen eskatologinen uhrinsa.(Matt.12:6,Joh.2:19,Joh.4:21,sekä ehtoollisen asetussanat Matt:26:26)
-Jeesuksessa perustettu uusi liitto teki vanhan liiton uhrit tarpeettomiksi.
-Kristus esitetään uuden liiton pääsiäislampaana (1:Kor.5:7)
-Hänen kuolemansa on lahja ja uhri "Jumalalle suloiseksi tuoksuksi" (Ef.5:2)
-Hän sanoo Jumalalle annetuksi uhriksi kaikkea mitä usko vaikuttaa(Fil.2:17,4:18,1.Piet.2:5 -pyhäksi papistoksi,uhraamaan hengellisiä uhreja ,jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
-Kristuksen uhri ei ole ulkonainen toimitus,jota jatkuvasti pitäisi toistaa,vaan vapaaehtoinen ,kerta kaikkinen tapahtunut itsensä uhraaminen kaikkien edestä,
-antaa välittömän jumalyhteyden sekä iankaikkisen sovituksen
-Uhrieläinten veri oli turmeltuvaista ja pilaantuvaa.Golgatalla vuodatettu veri on katoamatonta.(1.Piet.1:18-19)
-Veri on vuodatettu -turmelumaton,iankaikkinen,jumalallinen,synnitön,voittava,kallis veri. Se on edelleen voimassa.
-Veri on "kallis","katoamaton","voittoisa veri"
-Saatana (sielunviollinen) vihaa verta ja tekee kaikkensa päästäkseen eroon Kristuksen veren voimasta.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Kuolleen syntisen lunastamiseksi tarvitaan elämää.Ainoa vapahdus kuolemasta on elämä.Elämä on veressä.Syntisen puhdistamiseen tarvitaan synnitöntä ja turmeltumatonta verta.
-Yksikään Aadamin jälkeläinen ei lunastustyöhön kyennyt.
-Vain yksi neitsyestä syntynyt Jumalan Poika,jolla oli ihmisruumis,mutta synnitön yliluonnollinen veri.(Täydellinen uhri)
-Verta tarvitsee pyytää vain uskossa.
-Hän luopui elämästään vapaaehtoisesti ja vuodatti kalliin verensä,jotta me saisimme elää.(yksi Herra,yksi kaste,yksi usko)1.Joh.1:9)
-Ensimmäinen uhri:
"Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä"(Moos.3:21)(eläinuhri)
1.Pelastus tulee Herralta
2.Se tapahtuu viattoman uhrikuoleman kautta.
3.Sen saa aikaan veri
-Uhri ei saa olla Ihmisen teko vaan Jumalan,ei ihmisen lahja vaan Jumalan,ei ihmisen omavanhurskauden teko,vaan veriset nahat.
-Kain toi oman uhrinsa(omavanhurskaus)
-Aabel toi uhrikaritsan,viaton eläin.
Moos.1:22 luku Aabrahamin uhri(Iisak)
-Jumala näytti piikkipensaaseen tarttuneen oinaan.Jälleen uhri tuli Jumalalta.
Uhrilammas oli Jumalan lahja:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,että antoi ainokaisen Poikansa,ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"(Joh.3:16)
Jeesuksen veressä on voima.
105
616
Vastaukset
- FUCKIFUU
Kenelle Jeesus uhrasi kun hän lunasti ihmiskunnasta uskovaiset?
Kun veriuhri annetaan niin se annetaan jollekulle, kenelle Jeesuksen veri annettiin?
Jonkin edestä uhrattiin: se oli ihmiskunnasta myöhemmin valikoituvien yksilöiden edestä, tuntemattomien periaatteiden mukaan. Tämän ymmärsin.- Jumalalle.
Jeesus uhrasi verensä Jumalalle.
- body
Mitään uhrikulttia ei tarvittu eikä tarvita, sillä me olemme Jumalan lapsia.
Nuo uhrikultit, uhrikuolemat, syyllisyysopit ja niihin tarvittavat liturgiat ovat pakanakulttuurin jätteitä, joutavaa jätettä ja niitä ei tarvita.
Jeesus kuoli ristillä juutalaisen papiston toimesta rikollisena, huom. rikollisena.
Jos pelastukseen olisi uhreja tarvittu, niin ryövärin taivasmatka jäisi siihen. Mutta koska mitään uhreja ei tarvita, Jeesus sanoi hänelle, " tänään olet oleva kanssani paratiisissa..."
Eikö tuo jo ole selviö,??- .,.
Jumala salli Jeesuksen kuoleman tapahtua niin että hänet tuomittiin rikollisena. Jumala on pyhä ja Hän vaatii että kaikkea syntiä on rankaistava. ei kukaan kestä Jumalan kirkkautta jos hänessä on syntiä. Siksi Jeesus sovitti ristillä syntimme että me Hänen kauttaan vanhurskautetaan,pelastetaan. Jumala ikäänkuin katsoo meitä Jeesuksen kautta joka oli synnitön ja näin me kelpaamme Jumalalle ja pelastumme kun uskomme Jeesukseen.
- syöpä..
>Jeesus kuoli ristillä juutalaisen papiston toimesta rikollisena, huom. rikollisena.<
Jeesus kuoli ristillä MEIDÄNKIN syntien tähden. SINUNKIN.
Kansa huusi "Ristiin naulitse,ristiin naulitse, tulkoon hänen verensä meidän päällemme".
Veri puhdistaa.
- Raamatun mukainen
Raamatun mukaista tekstiä.
- uhri,.
>Kristus:
-Uhrasi yhden ainoan uhrin syntien edestä (Heb 10:12)<
Ei Jeesus mitään uhrannut, vaan JUMALA.
JUMALA UHRASI OMAN POIKANSA.
-Uhrasi yhden ainoan uhrin syntien edestä (Heb 10:12)- uhri,.
Heb 10:
5 Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin.
Kuka loi Kristuksen ruumiin ? - uhri.,.
uhri,. kirjoitti:
Heb 10:
5 Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin.
Kuka loi Kristuksen ruumiin ?Kun jatkamme ajattelua näin niin TS,n kirjoitusten mukaan Saata.na.
Päättömiä kirjoittellette. - Hänarmahtaa
Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"
- Yes!!!
Yhdellä ainoalla uhrilla!
- Hänarmahtaa
Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"
- Uskonkautta
Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!
- Hänarmahtaa
Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa.
- Hänarmahtaa
Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.
- Hänarmahtaa
Ja minä annan teille armon, niin että hän teitä armahtaa ja antaa teidän palata takaisin maahanne.
Ennen teurastettiin ja uhrattiin, leikittiin verellä, jne julmaa eläimellistä....
Vieläkin silvotaan lasten sukupuolielimiä, jne raakaa, julmaa alkeellista....
Nyt uharataan säälittä ihmisiä esim. köyhyyteen leipäjonoon ja massa-työttömyyteen.
Mikään ei ole muuttunut.
- Alistaminen, almut, silvonta, uhraus, yms pervous jatkuu.- Hänarmahtaa
Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
- Raamatun.mukaan
"Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
- Verimakkarallajaksaa
Sianverimakkarassa on perkeleesti voimaa, varsinkin jos on nälkä!
- Tsottsot
Sinustapa on tullut vieläkin rääväsuisempi mitä olet ollut Teuvo.
- Muhammed66
Muslimien uskonto sanoo; kun teet itsemurhaiskun ja tapat mahdollisimman paljon ihmisiä, saat taivaassa 12 nuorta ja kaunista neitsyttä. Tämänkö takia syntyy äärijärjestöjä?
- Hänarmahtaa
ja sanoi: "Kiitetty olkoon Herra, minun herrani Aabrahamin Jumala, joka ei ole ottanut pois armoansa ja totuuttansa minun herraltani. Herra on johdattanut minut tätä tietä herrani veljen kotiin."
- Hänarmahtaa
Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
- Hänarmahtaa
Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
- Hänarmahtaa
Laaban vastasi hänelle: "Jospa saisin armon silmiesi edessä! Merkkini ilmoittavat, että Herra sinun tähtesi on siunannut minua."
- Hänarmahtaa
Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.
- Hänarmahtaa
Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
- Hänarmahtaa
Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'
- Hänarmahtaa
Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."
- Hänarmahtaa
Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
- Jumalaonhyvä
Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.
- Jumalaonhyvä
Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.
- Jumalaonhyvä
Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.
- Jumalaonhyvä
Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
- Näin.sanoi.Jumala
"Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
- Jumalanonarmojatuomio
Herra, sinun laupiutes ulottuu niin leviältä kuin taivas on, ja sinun totuutes niin avaralta kuin pilvet juoksevat.
- Jumalanonarmojatuomio
Sillä sinä Herra siunaat vanhurskaita: sinä kaunistat heitä armollas niinkuin kilvellä.
- Jumalanonarmojatuomio
Ja hän sanoi heille: tämä on minun vereni, sen Uuden Testamentin, joka monen edestä vuodatetaan.
- Jumalaanvoiluottaa
Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.
- Jumalaanvoiluottaa
Mutta minä veisaan sinun väkevyyttäs, ja varhain kerskaan sinun laupiuttas; sillä sinä olet minun varjelukseni ja turvani minun hädässäni.
- A.Postoli
Voi vittu,kun omassa päässä ei ole mitään järkevää ajattelua,niin pitää palstan täytteeksi kopioida pitkiä raamatun litanioita.
- Jeesusarmahtaa
Ja sanoi: Herra, jos minä olen armon löytänyt sinun edessäs, niin älä mene palvelias ohitse.
- Jeesusarmahtaa
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
- Jeesusarmahtaa
Hän muistaa armonsa ja totuutensa Israelin huoneelle: kaikki maailman ääret näkevät meidän Jumalamme autuuden.
- Jeesusarmahtaa
Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.
- Jeesusarmahtaa
Herralle kelpaavat ne, jotka häntä pelkäävät, ja jotka hänen laupiuteensa uskaltavat.
- Jeesusarmahtaa
Sillä vuoret pitää välttämän ja kukkulat lankeeman; mutta minun armoni ei pidä sinusta poikkeeman, ja minun rauhani liitto ei pidä lankeeman pois, sanoo Herra sinun armahtajas.
- Jeesusarmahtaa
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
- Jeesusarmahtaa
Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
- Jeesusarmahtaa
Sinä osoitat Jaakobille uskollisuutta, Aabrahamille armoa, niinkuin olet vannonut meidän isillemme muinaisista päivistä asti.
- Jeesusarmahtaa
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
- Jeesusarmahtaa
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
- Jeesukseenluottava
Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.
- Jeesusarmahtaa
Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,
- Jeesusarmahtaa
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
- Jeesusarmahtaa
Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
- Jeesusarmahtaa
ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
- Jeesusarmahtaa
Sinä päivänä Mooses vannoi sanoen: 'Totisesti, se maa, johon sinä olet jalkasi astunut, on tuleva sinulle ja sinun lapsillesi perintöosaksi ikiaikoihin asti, koska sinä olet uskollisesti seurannut Herraa, minun Jumalaani.'
- Jeesusarmahtaa
Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
- Jeesusarmahtaa
Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.
- Turhaa.uhoa
"Jeesuksen veressä on voima."
Eipä niissä punaviinin litkuissa ole, kuin korkeintaan 21%, että se siitä veren voimasta. - Aamenaamenaamen
Aamen!!!
- Jeesusarmahtaa
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
- rderd5d
Jeesus opettaa ehtoollista näin vastaten Pietarille joka pyysi, että...
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Joten Jeesuksen kusta ja pastaa rippikouluissakin alaikäisillä lapsialla pilkkaamalla teettävä rikollisuus kouluttaa suomen valtion kirkona syntisiä/rikollisia ateisteja!
#
Lutherin katelismuksen oppia:
http://www.evl.fi/katekismus/sakramentit/39.html
"Jokainen ehtoollisen vastaanottaja saa Kristuksen sanan mukaisesti hänen ruumiinsa ja verensä. Ehtoollisen olemus perustuu Kristuksen työhön, ei ehtoollisen jakajaan tai vastaanottajaan. Oikean ehtoolliselle osallistumisen edellytys on usko, joka merkitsee Kristuksen sanaan luottamista. Voimme heikollakin uskolla turvautua siihen, että Kristuksen ruumis ja veri on annettu juuri meidän puolestamme.
Ehtoolliselle voi osallistua, vaikka sen merkitystä ei täysin ymmärtäisikään. Kristuksen ruumis ja veri on kuitenkin erotettava muusta syömisestä ja juomisesta. Ehtoolliselle osallistuville lapsille on sopivalla tavalla selitettävä sen merkitys. Konfirmoitu seurakunnan jäsen voi itsenäisesti käydä ehtoollisella, koska hän on saanut opetusta ehtoollisesta ja tunnustautunut kirkon uskoon.
Ehtoollinen on tarkoitettu jokaiselle kristitylle. Kun tutkimme itseämme, joudumme myöntämään, että olemme epäuskoisia ja rakkaudettomia. Tarvitsemme tätä ateriaa. Kristus kutsuu pöytäänsä erityisesti niitä, jotka tuntevat itsensä syntisiksi."
#
Siis, "kristus" ei ole herran ehtoolisen asettaja!
http://katekismus.fi/sakramentit/37.html
"HERRAN PYHÄ EHTOOLLINEN"
vertaa tuota herraa jumalaa palvelevien ehtoollista Jeesuksen oppiin...
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
paavali ymmärsi sen....
1. Kor. 11:28–29
"Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
Jeesuksella ei raamatun mukaan ole ruumista vaan ylösnousseen keho....
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
...joten edelleen Jeesuksen oppi pitää paikkansa ehtoollisen ja uskon suhteen...
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Siis oppi siitä verestä ja leivästä jne on miekka sivityksen lahtareiden oppia JOSTA Paavalinkin kristityjään varoitti:
Paavali opetti:
1.Korinttolaiskirje:
12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.
joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
1. Kor. 11:28–29
"Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
Siis jos nautitte ehtoollisen niin syö ja juo itselleen tuomion.
Joten nauttikaa tietoisena, että
olette itse itsenne tuominneet mm rikollisuuden rippikouluissa alaikäisinä eksytettyinä lapsina!- Käsititväärin
Aloituksessa ei suinkaan ollut kysymys ehtoollisesta, joten käsitit väärin.
- Muistanko.väärin
Eikös se pappi ehtoollisella höpise jotain Jeesuksen verestä, viini ryypyt tarjotessaan. Muistaakseni jotenkin tähän malliin "tämä on hänen verensä sinun edestäsi vuodatettu"
- Näinsevaanonpi
Muistanko.väärin kirjoitti:
Eikös se pappi ehtoollisella höpise jotain Jeesuksen verestä, viini ryypyt tarjotessaan. Muistaakseni jotenkin tähän malliin "tämä on hänen verensä sinun edestäsi vuodatettu"
Ehtoollinen kyllä symboloi sovitusta. Jeesuksen veri kuitenkin vaikuttaa Sanan mukaan uskovien hyväksi. Ilman ehtoollistakin.
Kun sinä uskollisesti noudatat tätä entisen ystäväni - Devout/Devoit - Puskalähetyksen käskyä:
"Kun kerran Teuvo ei pelaa reilusti
Tehdäänsittenniin
20.11.2016 20:14
ja herjaa vaan ja toimii vilpillisesti, tehdään sitten tästä palstasta oikein villilänsi, kunnes saamme tänne sheriffin ja saamme tästä asiallisen foorumin, jossa kukaan ei herjaa ketään ja vääryyttä ei harrasteta!"
Niin voisitko kertoa, miten saisin häneen yhteyden. Ei toimi sähköposti, ei puhelin eikä tavallinen posti.
Kun jotakin nimimerkkiä arvelen hänen nimimerkikseen, saan vastauksen; "En ole Devoit."
Hänen viimeisin omalla nimimerkillään kirjoittama todistus on lähes 9 vuoden takaa
"Devoit
5.9.2008 23:25
kysyn. kirjoitti:
Miten se heittäminen tapahtuu?
Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."
Jos hänet vielä tapaat, voisitko kysyä, miten kauas hänet on heitetty, ja kysyä:
Minkä palkinnon hän Saatanalta saa, levittäessään minusta jatkuvasti törkeitä valheita ja uhkailuja?- Ettäsillätavalla
Onko sinun elämäntehtäväsi todellakin Devoitin kiusaaminen? Siltä vahvasti näyttää!
- Jeesusarmahtaa
Ja avukses huuda minua hädässäs, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.
- Jeesusarmahtaa
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."
- Jeesusarmahtaa
Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
- violaluna17
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan,jolla hän myös voi tehdä kaikki itselleen alamaisiksi.
- Jeesusarmahtaa
Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
- Jeesusarmahtaa
Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
- Jeesusarmahtaa
Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
- Jeesusarmahtaa
Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
- Jeesusarmahtaa
Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
- Jeesusarmahtaa
Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa.
- Jeesusarmahtaa
Joka köyhää armahtaa, hän lainaa Herralle, joka hänen hyvän työnsä hänelle jälleen maksava on.
- Jeesusarmahtaa
Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."
- Jeesusarmahtaa
Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
- Jeesusarmahtaa
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
- Jeesuksenvarassa
Ilman Jeesuksen sovitusverta kaikki olisi turhaa.
- Jeesusarmahtaa
Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä.
- AamenkiitosJeesus
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
- AamenkiitosJeesus
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
- AamenkiitosJeesus
Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.
- AamenkiitosJeesus
Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.
Aamen! - lounasaikaan
Jumalauta että alko tekeen mieli veriplättyjä ja puolukkahilloo.
- AamenkiitosJeesus
Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
- AamenkiitosJeesus
Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
- AamenkiitosJeesus
Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää.
- AamenkiitosJeesus
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
- matti999900
jesuus on pelkkä heikko pelkuri joka ei uskalla kohdata minua.
- Kannattaako.odottaakaan
Turhiksi puheiksihan ne Jeesuksen uudelleen tulemiset taisi muutenkin jäädä.
- Niinhänsinäluulet
Kannattaako.odottaakaan kirjoitti:
Turhiksi puheiksihan ne Jeesuksen uudelleen tulemiset taisi muutenkin jäädä.
Niinhän sinä luulet.
- AamenkiitosJeesus
Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.
- AamenkiitosJeesus
Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile."
- AamenkiitosJeesus
Katso, Herra, Herra auttaa minua; kuka minut syylliseksi tuomitsee? Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate; koi heidät syö.
- AamenkiitosJeesus
Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
- AamenkiitosJeesus
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
- AamenkiitosJeesus
Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun.
- AamenkiitosJeesus
totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058