Hei,
onko kasvattajalla oikeus pitää rekisterikirja, koska hänen mielestään koira ei olekaan sopiva jalostukseen, hänen mielestään olemme "pilanneet" koiran. No, virheitä olemme tehneet roppakaupalla. Koira on ensimmäinen meillä ja on lapsia.
Sijoitusnarttu??
4
166
Vastaukset
- ihanko totta?
Jalostuksessa kyllä pitkäti pelataan
perintötekijöillä joita tuskin olette onnistuneet sössimään. Onkohan niin että kasvattajalla ei ole kirjoja,huomannut koirassa jonkin perinnöllisen vian tai pentueessa/vanhemmissa ilmennyt jotakin peiteltävää. Ennenkuin syytätte itseänne niin selvittäkää asia perinpohjin. - kasvattaja
Jos kasvattaja päättää syystä tai toisesta olla käyttämättä koiraa jalostukseen, sijoitussopimus puretaan ja omistajuus siirtyy teille, elikkäs rekisterikirja pitää siirtyä teille myöskin. Toivottavasti olette tehneet kennelliiton virallisen paperin sijoittamisesta? Siinä on tarkasti asiat lueteltu sekä selvitetty missä tapauksessa vakuusraha palautuu...
- jjkllöööäää
Miten olette siis pilanneet? Kiinnostaa, koska olen miettinyt sijoituskoiraa.
- Placement
En ole aloittaja mutta minulla on entinen sijoitusnarttu, omistajuus siirtyi juuri sopimuksen täytyttyä minulle.
Sijoitusnartun voi pilata monella tapaa, väärä ruokinta, huono sosialisointi, vaaroille altistus tulevat ensimmäisinä mieleen. Ruokinnan jos sössii niin voi pilata kehityksen pentuna ja kunnon aikuisena. Jos koiraa ei sosialista niin ei todennäköisesti pärjää näyttelyssä sen verran kun on tarpeen. Jos altistaa vaaroille, esim toinen koira "rikkoo" selän niin se oli siinä. Vastuullinen kasvattaja varmistaa että sijoituskoira saa parhaan mahdollisen hoidon.
Minustakaan rekisterikirjaa ei saisi pantata, mutta ymmärrän kasvattajan turhautumisen jos aloittaja on pilannut huippuyksilön joka olisi ollut arvokas lisä kasvatussuunnitelmaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106