Sijoitusnarttu??

Perttimatti

Hei,
onko kasvattajalla oikeus pitää rekisterikirja, koska hänen mielestään koira ei olekaan sopiva jalostukseen, hänen mielestään olemme "pilanneet" koiran. No, virheitä olemme tehneet roppakaupalla. Koira on ensimmäinen meillä ja on lapsia.

4

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanko totta?

Jalostuksessa kyllä pitkäti pelataan
      perintötekijöillä joita tuskin olette onnistuneet sössimään. Onkohan niin että kasvattajalla ei ole kirjoja,huomannut koirassa jonkin perinnöllisen vian tai pentueessa/vanhemmissa ilmennyt jotakin peiteltävää. Ennenkuin syytätte itseänne niin selvittäkää asia perinpohjin.

• kasvattaja

Jos kasvattaja päättää syystä tai toisesta olla käyttämättä koiraa jalostukseen, sijoitussopimus puretaan ja omistajuus siirtyy teille, elikkäs rekisterikirja pitää siirtyä teille myöskin. Toivottavasti olette tehneet kennelliiton virallisen paperin sijoittamisesta? Siinä on tarkasti asiat lueteltu sekä selvitetty missä tapauksessa vakuusraha palautuu...

• jjkllöööäää

Miten olette siis pilanneet? Kiinnostaa, koska olen miettinyt sijoituskoiraa.

• Placement

En ole aloittaja mutta minulla on entinen sijoitusnarttu, omistajuus siirtyi juuri sopimuksen täytyttyä minulle.
        Sijoitusnartun voi pilata monella tapaa, väärä ruokinta, huono sosialisointi, vaaroille altistus tulevat ensimmäisinä mieleen. Ruokinnan jos sössii niin voi pilata kehityksen pentuna ja kunnon aikuisena. Jos koiraa ei sosialista niin ei todennäköisesti pärjää näyttelyssä sen verran kun on tarpeen. Jos altistaa vaaroille, esim toinen koira "rikkoo" selän niin se oli siinä. Vastuullinen kasvattaja varmistaa että sijoituskoira saa parhaan mahdollisen hoidon.
        Minustakaan rekisterikirjaa ei saisi pantata, mutta ymmärrän kasvattajan turhautumisen jos aloittaja on pilannut huippuyksilön joka olisi ollut arvokas lisä kasvatussuunnitelmaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe