Elikkäs täällä oltais astumassa avioliittoon joulukuussa.
Menemme maistraatissa naimisiin ja meillä on todistajat omasa puolesta.
-Miten maistraatiin pitää / voi pukeutua? :o en halua mitään valkoista häämekkoa, se on jotenki nii klisee :D varsinkin valkoinen häämekko, juu kiiitos EI !
-Onko minulla kukkakimppu kädessä vai ei? :o
-Kauan tilaisuus kestää noin...?
Help ?
4
190
Vastaukset
- ei pakkoja
Maistraattiin voi mennä ihan tavallisessa asussa. Jos olet konttorissa töissä, niin menet niissä. Halutessasi voit toki pistää jonkun juhlavamman asun.
Kukat eivät ole pakollisia, sormuskaan ei ole.
Tilaisuus kestää 2-5 minuuttia. Enemmän aikaa kuluu siihen, että on ajoissa paikalla.
Esteiden tutkinta on hoidettava vähintään viikko ennen. Parempi hoitaa joitain viikkoja ennen. Siiis ymmärsinkö oikein, sormukset eivät ole pakolliset maistraatissa? :o
en oo ennen kuulutkaan tuommosta!
Missä vaiheessa varaamme maistraariin? olen ymmärtänyt että joillakin tietyillä päivillä ei tarvitse edes varata maistraarria, vaan kävelee vaan sisään ja that's it !- bnmujddk
Voiko maistraatissa morsian kuitenkin pitää hääpukua? Onko tämä yleistä?
Otetaanko maistraattiin yleensä mukaan paljon häävieraita vai vain todistaja? Pitääkö todistaja olla omasta takaa? - kysy sieltä
Maistraatissa voi pitää hääpukua.
Todistaja-asia kannattaa sopia samalla kun sopii vihkiaikaa.
Maistraatista kannattaa kysyä, montako vierasta paikalle mahtuu. Tilat ovat paljon pienemmät kuin kirkko. Maistraattien välilläkin on eroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106