No enkös minä voisi olla uus-kveeni kun olen muuttanut Pohjois-Norjaan kalatehtaalle töihin?=) Toistaiseksi olen säilyttänyt oman suomalaisen sukunimeni ja identiteettini...
Pohjois-Norjaan
4
1544
Vastaukset
- huhhuh
... vai pari? Tarvitsetko apua turskanpurijoita vastaan? Finnmark Suomelle!
- Finnland
Eikö Finnmark tarkoita suomalaisten maata ?
- ursis
Tuo sana Finn on paljon vanhempi kuin Suomen valtio. Skandinaviassa se on pitkään tarkoittanut suomalaista, mutta vanhoissa lähteissä se tarkoittaa vaihtelevasti suomalaista, saamelaista ja hämäläistä kansaa. Eli kansaa, joka asui tavallaan skandinaavien ja slaavien välissä ja puhui omaa kieltään (muinaissuomea tai suomen ja saamen yhteistä kantakieltä).
- ursis
..kunhan muistat että sitten kun sulla on lapsia ja lastenlapsia siellä niin alat pitää hirveetä meteliä siitä että heille pitää opettaa koulussa sitä vanhaa murretta mitä sinä itse puhut... Tietysti norskisanoilla höystettynä.Eihän lapsraukat voi nykysuomea silloin enää ymmärtää. =))
Ei vaineskaan, huono vitsi, enkä mitenkään ole kveenin kieltä vastaan... Jännityksellä vain odotan päätöstä siitä onko se kieli vai murre...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106