Pulssi koholla, uni ei tule

wiredtired

Työ/taloustilanteen aiheuttama stressi ja ihmissuhdepettymysten aiheuttama masennus estää minua rauhoittumasta illalla niin että saisin unen päästä kiinni. Helposti menee 3-4 tuntia unta odotellessa. Pulssi on jatkuvasti koholla enkä saa mielestä pois stressaavaa tilannetta vaan yritän koko ajan keksiä ratkaisua ja toivon ihmettä.

Olen väsynyt myös päivisin mutten pysty nukkumaan päiväunia samasta syystä.

Tekisi mieli ottaa jotain rauhoittavaa ja nukkua 48 tunnin yöunet.

5

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua löytyy

Tohon tilaan kannattaa ottaa jotain lääkettä jo ettei mene pahemmaksi. Sulla on jo pulssi koholla, nukahtamisvaikeuksia ja pakonomaista ajattelua. Toki voit ensin yrittää selvittää tilannetta puhumalla, mutta varaa aika lääkärille heti huomenna ja kerrot suoraan mikä on vialla.

Luultavasti jotain unilääkettä saat (bentzotyyppistä). Sillä lievittyy myös ahdistus. Ja jos oikeen ahdistaa niin saat rauhottavia (diapam tms) päiväksi. Nekin saattaa väsyttää jos on univajetta kun ahdistus laukeaa joten saikkua vaan.

Mutta ihan vaan pika-avuksi niin jos uni ei tule 30 minuutissa kun menet nukkumaan niin silloin kannattaa nousta sängystä ylös. Tämä uniklinikallakin opetetaan. Sitten voi tehdä jotain muuta joka vie ajatukset pakonomaisesta unensaannista pois. Katsoa teeveetä, kuunnella rauhallista musiikkia, lukea jotain kevyttä luettavaa. Tietokoneelle ei kannata eksyä tai työjuttuihin, ne lisäävät unettomuutta stressitilanteessa. Ennen nukkumaanmenoaikaa voi käydä myös iltalenkillä. Lievittää stressiä sekin.

• minävaan 63 v

Täällä samajuttu,ollut noin 2 viikkoa.Kädet vapisee ja pulssi koholla :(

• 21

Kahvi pois, tupakka pois, ei teetä iltaisin, ei pepsiä/kokista koskaan.

Ostat lähimmästä halpamarketista/luontaistuotekaupasta/apteekista jotakin magnesium-kalium tuotetta, erityisesti tuo kalium on merkittävä tykytyksen korjaamisessa.

Pitkällä tähtäimellä on tietysti suotavaa, että työ ja muut muuttuisivat vähemmän stressaavaksi....

• voieijei

ite huomannu että kun vihdoin harvoin otan päikkärit ja nukun sikeasti silloin... havahdun pulssin hirrrveeseen hakkaamiseen.

• j k

niinkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe