Muutama vuosi sitten tein kasvimaata ison koivun juuriston alueelle. Kokosin sen muhevaksi kohopenkiksi kompostiaineksista. Parin vuoden kuluttua keväällä tein istutuskuoppia ja sain lapioida kymmenittäin/sadoittain sentin mittaisia ja isompiakin toukkia mullan seasta. En silloin tunnistanut niitä eikä puutarhaihmisetkään osanneet antaa niille nimeä. Parsoja olin silloin istuttamassa. Puutarhassani lenteli silloin ( ja vieläkin) isoja kuljetuskoneen lailla pörrääviä kuparinvihreitä kuoriaisia. Ne tekevät ensin lennon ylös ja sitten kovalla vauhdilla syöksyvät maan sisään.Olen katsellut niitä läheltä kasvihuoneessani ja perennapenkissä. Perennapenkkejä peratessa näitä jälkeläisiä löytyy kymmenittäin. Ovat valkoisia, paksuja, viisisenttisiä ja nopeasti maan alle pakenevia. Olen antanut lapsille "tehtäväksi" pyydystellä näitä toukkia, viimekerralla poimivat niitä purkkiin 30 alle puolen neliön läntistä. Puolivalmiista kompostistakin niitä löytyy. Nämä toukat eivät ole niitä isoimpia sarvikkaan toukkia. Inhottavan näköisiä kylläkin. Kasvimaa sijaitsee Pirkanmaalla.
Kultakuoriaisen jälkeläiset
Viola Cornuta
0
168
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881537
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101410- 851344
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69941
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255930Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18885- 34856