"Herra itse antaa teille merkin" Jes 7

Lähtötilanne Jesajan kirjan luvussa 7 on tämä:

1. Aahaan, Jootamin pojan, Ussian pojanpojan, Juudan kuninkaan, aikana
lähtivät Resin, Aramin kuningas, ja Pekah, Remaljan poika, Israelin kuningas,
sotimaan Jerusalemia vastaan, mutta he eivät voineet valloittaa sitä.
2. Ja kun Daavidin huoneelle ilmoitettiin sanoma:
"Aram on leiriytynyt Efraimiin", niin kuninkaan ja hänen kansansa sydän vapisi,
niinkuin metsän puut vapisevat tuulessa.

Silloin Herra antaa Jesajalle käskyn mennä Aahasta vastaan.
Käskyyn sisältyy hyvin erikoinen kohta.
Jesajan tulee ottaa mukaansa pienen pieni poikalapsensa.

3. Silloin Herra sanoi Jesajalle: "Mene Aahasta vastaan,
sinä ja sinun poikasi Sear-Jaasub,
Ylälammikon vesijohdon päähän, Vanuttajankedon tielle

Ja näin Jesaja teki. Hän otti pienen pienen poikalapsensa mukaansa,
ja meni kertomaan Aahaalle ne sanat, jotka Herra oli sanonut:

4. ja sano hänelle: Ole varuillasi ja pysy rauhallisena,
älä pelkää, älköönkä sydämesi säikkykö noita kahta savuavaa kekäleenpätkää:
Resinin ja Aramin ynnä Remaljan pojan vihanvimmaa.
5. Koska Aram, Efraim ja Remaljan poika ovat hankkineet pahaa
sinua vastaan sanoen:
6. 'Lähtekäämme Juudaa vastaan, täyttäkäämme se kauhulla,
vallatkaamme se itsellemme
ja asettakaamme sinne kuninkaaksi Taabalin poika',
7. niin sanoo Herra, Herra näin: Ei se onnistu, eikä se tapahdu.
8. Sillä Aramin pää on Damasko, ja Damaskon pää on Resin - mutta kuusikymmentä viisi vuotta vielä, ja Efraim on muserrettu
eikä ole enää kansa - ja Efraimin pää on Samaria,
9. ja Samarian pää on Remaljan poika. Ellette usko, niin ette kestä."

Sanoma päättyy vakavaan lauseeseen: "Ellette usko, niin ette kestä".
Katsotaan sama lause KJV:stä:
"If ye will not believe, surely ye shall not be established."
Siis kysymys on Juudan kansan kohtalosta.
Tuon kansan, joka nyt vapisi kuin haavanlehti.
Jos Aahas ei ota uskossa vastaan sitä sanomaa,
jonka Jesaja on hänelle tuonut, niin Juudan kansa on mennyttä.
Ja niin Herra haluaa antaa merkin vahvistamaan Aahaan
vapisevaa sydäntä, jotta Aahas ei pelkäisi, vaan uskoisi.

10. Ja Herra puhui jälleen Aahaalle sanoen:
11. "Pyydä itsellesi merkki Herralta, Jumalaltasi,
pyydä alhaalta syvyydestä taikka ylhäältä korkeudesta."

Aahas ei vieläkään tahdo ottaa vastaan Jesajan sanomaa,
eikä edes Herran lupaamaa merkkiä, joka vahvistaisi Jesajan ilmoituksen.

12. Mutta Aahas vastasi: "En pyydä enkä kiusaa Herraa."

Herra pyysi Aahasta pyytämään merkin, ja Aahas sanoo:
"En kiusaa Herraa". Pahemmin ei voisi enää Herraa kiusata.
Jesaja on siellä pienen pienen poikalapsensa kansa,
mutta tuntuu, että aivan turhaan. Aahas ei ota vastaan Herran Sanaa.
Vaan aivan päinvastoin vastaa siihen sellaiseen tyyliin,
että on ihme, ettei salama taivaasta lyö häntä maahan.
Mutta Herra on armollinen. Hän Itse antaa merkin.

13. Siihen hän lausui:
"Kuulkaa, te Daavidin suku, eikö se riitä, että te ihmiset väsytätte,
kun vielä minun Jumalanikin itseenne väsytätte?
14. Sentähden Herra itse antaa teille merkin:
Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan
ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Mitään tämän varmempaa merkkiä ei Herra olisi voinut antaa siitä,
että Juuda ei tuohoudu. Juudan kansa ei voi lakata olemasta,
sillä Jumala on sen kansan kautta luvannut tuoda maailmaan Messiaan.
Messiaan joka on Jumala kanssamme, mutta ei pelkästään Jumala.
Hän on myös ihminen, joka pienen pienenä poikana on syövä maitoa ja hunajaa.

15. Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä,
jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;

Messiaan täytyy syntyä ihmiseksi, jotta Hän voisi täyttää lain.
Vain ihmisenä Jumaluudestaan riisuutuneena,
Hän voi sen tehdä. Hänen täytyy saada kokea kaikki kiusaukset,
jotta Hän voi täyttää lain ja osoittautua kelvolliseksi Uhriksi.
"Butter and honey shall he eat,
that he may KNOW to refuse the evil, and choose the good."
Ensimmäinen merkki siitä, on siis yksinkertaisesti se,
että Messias syntyy tästä kansasta.
Tämä kansa ei voi tuhoutua eikä lakata olemasta.

Mutta Herra antaa vielä toisen merkin.
Ja vihdoin Jesaja ymmärtää, minkä ihmeen takia
hänen täytyi raahata pienen pieni poikalapsensa tähän tilanteeseen.
Jesaja kääntää kasvonsa sylissään olevaan poikalapseen,
eikä enää puhu käyttäen samoja ilmaisuja kuin puhuessaan Messiaasta/Pojasta, vaan puhuu nyt oikein käännettynä pojustaan.

16. Ja ennenkuin tämä poju
on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän,
tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Eli jo ennenkuin tämä poju, Jesajan poika Sear-Jaasub,
on oppinut erottamaan hyvän ja pahan,
tulee autioksi maa (Syyria / Israelin pohj.valtio),
jonka kahta kuningasta (Jes 7:1) sinä kauhistut (Jes 7:2).

39

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalamos, et ole varmaan kuullut kenenkään opettavan niin kuin Jeesus itse ja apostolit opettivat Jeesuksen syntymisen; erikseen lihan, ja erikseen Hengen mukaan. [Joh.3:6; Room.1:3,4]

En minäkään ole kuullut yhdenkään trinitaanin minun tavallani opettavan, mutta olen sen tavan oppinut Jeesukselta ja ainoan taivaallisen Isän kunniaksi olen saanut l u k e a - Raamatusta - Uudesta testamentista J e e s u k s e n - ja apostolien täsmäopetusta Jeesuksen syntymisestä:

Trinitaanit opettavat evankeliumeja "omin neuvoin " [2.Piet.1:20]
      lihan mukaan selitettyinä, mutta Jeesus ja apostolit selittivät hengen mukaan;

1. Korinttolaiskirje 2
      13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

2. Korinttolaiskirje 5
      16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• Herra itse antaa teille merkin:
        "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan
        ja antaa hänelle nimen Immanuel."

Jes 7:14

Siis neitsyt tuli raskaaksi. Neitsyt synnytti Pojan.
        Messiaan, jonka nimi on Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

• kalamos kirjoitti:

Herra itse antaa teille merkin:
        ja antaa hänelle nimen Immanuel."

Jes 7:14

Siis neitsyt tuli raskaaksi. Neitsyt synnytti Pojan.
        Messiaan, jonka nimi on Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

Kalamos! Oletko nyt täysin varma, kumpaako neitsyyttä Raamattu tuolla "neitsyydellä" tarkoittaa; 1) Lihan pyhyyttä, puhtautta ja neitsyyttä vaiko 2) synnyttäjän - m i e l e n - n e i t s y y t t ä - pyhyyttä ja puhtautta?

Jeesus ja apostolit kun puheissaan jatkuvasti korostivat puhdasta ja turmeltumatonta - m i e l e n l a a t u a -, siis vilpittömyyttä [Joh. 1:47]
        ja turmeltumattomuutta, [Fil. 2:5; Hepr. 3:1]

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n - n e i t s y e n. [Ilm. 14:1-5]
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän - m i e l e n n e - e h k ä - t u r m e l t u u - pois
        v i l p i t t ö m y y d e s t ä - j a - p u h t a u d e s t a, - joka teissä on Kristusta kohtaan."

Sinun selitystapaasi, rakas kalamos, Raamattu kutsuu kirjaimelliseksi lihan mukaan annetuksi selitykseksi, mutta Jeesuksen ja apostolien selityksiä - h e n g e l l i s i k s i - selityksiksi, [2.Kor. 5:16;

1. Korinttolaiskirje 2
        13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."

• ekivaari kirjoitti:

Kalamos! Oletko nyt täysin varma, kumpaako neitsyyttä Raamattu tuolla "neitsyydellä" tarkoittaa; 1) Lihan pyhyyttä, puhtautta ja neitsyyttä vaiko 2) synnyttäjän - m i e l e n - n e i t s y y t t ä - pyhyyttä ja puhtautta?

Jeesus ja apostolit kun puheissaan jatkuvasti korostivat puhdasta ja turmeltumatonta - m i e l e n l a a t u a -, siis vilpittömyyttä [Joh. 1:47]
        ja turmeltumattomuutta, [Fil. 2:5; Hepr. 3:1]

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n - n e i t s y e n. [Ilm. 14:1-5]
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän - m i e l e n n e - e h k ä - t u r m e l t u u - pois
        v i l p i t t ö m y y d e s t ä - j a - p u h t a u d e s t a, - joka teissä on Kristusta kohtaan."

Sinun selitystapaasi, rakas kalamos, Raamattu kutsuu kirjaimelliseksi lihan mukaan annetuksi selitykseksi, mutta Jeesuksen ja apostolien selityksiä - h e n g e l l i s i k s i - selityksiksi, [2.Kor. 5:16;

1. Korinttolaiskirje 2
        13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."

Eli mikä sinun mielestäsi oli se merkki,
        jonka Herra antoi Aahaalle?

• Ved.2
        kalamos kirjoitti:

Eli mikä sinun mielestäsi oli se merkki,
        jonka Herra antoi Aahaalle?

Minusta vaan olisi hyvä päättää jokin keksustelu johonkin johtopäätökseen. Vai hyppäätkö ongelman kohdatessasi sitten ihan toiseen aiheeseen? Siis mikä on johtopäätöksesi käymässämme keskustelussa. Harvoin enää jaksan nähdä vaivaa koska olen aika pettynyt, minkälaisiin eksymyksiin uskovatkin lankeavat.
        Jos antaisit jonkin loppulauseen, kommentin, niin lopetan sitten tarvittaessa siihen.
        ei liity tietusti juuri tähän aiheeseen, enkän edes ymmärrä miksi tai mitä tässä ajjetaan takaa!
        Mutta se mistä itse osallistuin keskusteluun, niin olen mielestäni erittäin hyvin perillä.

Minusta kyseinen keskustelu kyllä luettuani on jostain ihan "hanurista". Ei siis mitään yhteyttä Raamattukeskusteluun. Anteeksi vaan tämä epäsiveellinen kommentti.

• Ved.2 kirjoitti:

Minusta vaan olisi hyvä päättää jokin keksustelu johonkin johtopäätökseen. Vai hyppäätkö ongelman kohdatessasi sitten ihan toiseen aiheeseen? Siis mikä on johtopäätöksesi käymässämme keskustelussa. Harvoin enää jaksan nähdä vaivaa koska olen aika pettynyt, minkälaisiin eksymyksiin uskovatkin lankeavat.
        Jos antaisit jonkin loppulauseen, kommentin, niin lopetan sitten tarvittaessa siihen.
        ei liity tietusti juuri tähän aiheeseen, enkän edes ymmärrä miksi tai mitä tässä ajjetaan takaa!
        Mutta se mistä itse osallistuin keskusteluun, niin olen mielestäni erittäin hyvin perillä.

Minusta kyseinen keskustelu kyllä luettuani on jostain ihan "hanurista". Ei siis mitään yhteyttä Raamattukeskusteluun. Anteeksi vaan tämä epäsiveellinen kommentti.

Tämän ketjun taustalla on eräiden harhaoppisten väite,
        jonka mukaan Jeesus ei alusta asti ollut hyvä,
        vaan Hän oppi sitten aikanaan erottamaan hyvän pahasta.
        Ja tätä harhaoppia he perustelevat Jesajan kirjan luvulla seitsemän
        jättämällä ottamatta huomioon,
        että tuossa luvussa esiintyy kaksi poikalasta.
        Luvattu Messias ja Jesajan oma poika.

Jos haluat palata muihin ketjuihin, niin laita viesti asianomaiseen kohtaan.
        Tässä ketjussa keskustelen vain Jesajan kirjan luvusta 7.

• Ved.2
        kalamos kirjoitti:

Tämän ketjun taustalla on eräiden harhaoppisten väite,
        jonka mukaan Jeesus ei alusta asti ollut hyvä,
        vaan Hän oppi sitten aikanaan erottamaan hyvän pahasta.
        Ja tätä harhaoppia he perustelevat Jesajan kirjan luvulla seitsemän
        jättämällä ottamatta huomioon,
        että tuossa luvussa esiintyy kaksi poikalasta.
        Luvattu Messias ja Jesajan oma poika.

Jos haluat palata muihin ketjuihin, niin laita viesti asianomaiseen kohtaan.
        Tässä ketjussa keskustelen vain Jesajan kirjan luvusta 7.

Jeesushan on Jumala. Mitä tuosta nyt väittelemään. Keskustelun tasosta hieman: "Luvattu Messias ja Jesajan oma poika. "

Niin että tällä tasollako tässä ollaan? Vai sellaista teologiaa! Nukkumaan kait sitä on sitten mentävä. Täytynee sanoa koko asialle, että hyvää yötä ja kauniita unia!

• Ved.2 kirjoitti:

Jeesushan on Jumala. Mitä tuosta nyt väittelemään. Keskustelun tasosta hieman: "Luvattu Messias ja Jesajan oma poika. "

Niin että tällä tasollako tässä ollaan? Vai sellaista teologiaa! Nukkumaan kait sitä on sitten mentävä. Täytynee sanoa koko asialle, että hyvää yötä ja kauniita unia!

Jeesus on Jumala.
        Eikä tuosta asiasta todellakaan pitäisi olla edes keskustelua,
        ei tällä palstalla eikä millään muullakaan palstalla,
        jotka tällä forumilla kuuluvat osastoon kristinusko.

Mutta sitä minun on vaikea ymmärtää,
        miksi sinun mielestäsi Raamattu-palstalla
        ei pitäisi keskustella esimerkiksi Jesajan kirjan luvusta 7.
        Siis miksi tällä palstalla ei sinun mielestäsi pitäisi keskustella
        Raamatun sanomasta.

• stulta cerbolavo
        kalamos kirjoitti:

Jeesus on Jumala.
        jotka tällä forumilla kuuluvat osastoon kristinusko.

ei pitäisi keskustella esimerkiksi Jesajan kirjan luvusta 7.
        Raamatun sanomasta.

"Jeesus on Jumala.
        jotka tällä forumilla kuuluvat osastoon kristinusko. "

Joh. 17:
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Mark. 10:
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi JUMALA YKSIN.

Luuk. 18:
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi JUMALA YKSIN.

Matt. 27:
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: JUMALANI, JUMALANI, miksi minut hylkäsit?

Mark. 15:
        34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: JUMALANI, JUMALANI, miksi minut hylkäsit?

1. Kor. 11:
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ.

1. Tim. 2:
        5 Sillä YKSI ON JUMALA, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

2. Kor. 11:
        31 HERRAN JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

Ef. 1:
        3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1. Piet. 1:
        3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

2. Kor. 1:
        3 Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Ilm. 3:
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.

ei pitäisi keskustella esimerkiksi Jeesuksesta ja siitä,
        ettei tämä ole Jumala edes Raamatun mukaan.
        Raamatun sanomasta.

• Ilm. 3:
        stulta cerbolavo kirjoitti:

"Jeesus on Jumala.
        jotka tällä forumilla kuuluvat osastoon kristinusko. "

Joh. 17:
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Mark. 10:
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi JUMALA YKSIN.

Luuk. 18:
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi JUMALA YKSIN.

Matt. 27:
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: JUMALANI, JUMALANI, miksi minut hylkäsit?

Mark. 15:
        34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: JUMALANI, JUMALANI, miksi minut hylkäsit?

1. Kor. 11:
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ.

1. Tim. 2:
        5 Sillä YKSI ON JUMALA, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

2. Kor. 11:
        31 HERRAN JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

Ef. 1:
        3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1. Piet. 1:
        3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

2. Kor. 1:
        3 Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Ilm. 3:
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.

ei pitäisi keskustella esimerkiksi Jeesuksesta ja siitä,
        ettei tämä ole Jumala edes Raamatun mukaan.
        Raamatun sanomasta.

Jeesus sanoo neljä kertaa samassa jakeessa Jumalani. Ihmeellistä.Miksi tuosta ei saa keskustella?

• Ilm. 3: kirjoitti:

Jeesus sanoo neljä kertaa samassa jakeessa Jumalani. Ihmeellistä.Miksi tuosta ei saa keskustella?

Tässä ketjussa keskustelen vain ja ainoastaan
        Jesajan kirjan luvusta 7 aloitukseni pohjalta.

Mutta keskustelen mielelläni kanssasi kanssasi
        mistä tahansa noista kohdista, jotka otit esille.
        Kerro, mistä kohdasta haluat keskustella kanssani.

• lyyti ::K.
        Ved.2 kirjoitti:

Väitätte Raamatun sanaa vastaan kun sanotte että Jeesus on Jumala vaikka Raamattu sanoo selkokielellä että Jumala alistaa ja lopuksi Poikakin alistuu.

Jos poika on ihminen niin Jumalakin on ihminen mutta eri kuin poika.

Ja minä en hyväksy homojen valtakuntaa.

• Ved.2

Jos tässä keskusteluketjussa keskustellaann vain Jes.7, niin voin sanoa, että aivan turhaan keksustelet. Nimittäin ns. keskkustelussa ei ole sitten ihan mitään järkeä.
      keskustele minun puolesta ihan rauhassa. Mutta sanon vaan, että ihan ulkopuolella koko raamatun totuuden ja sisällön suhteen ollaan. Ihan hämmästyin, että olen yleensäkin vakavasti ottanut kekskustelun kanssasi. Mutta sinänsä inhimillisessä mielessä otan vakavasti. mutten osannut arvata, että ihan noin pihalla asioista.

Kyllä tässä Kalamos ollaan aika perusasioissa kaukana. Mutta ystävällisesti haluan sinua ymmärtää ja jotenkin myötämielisesti suhtautua. Mutta aika hämmentynyt olen!!

• Niko.

Mikä mielestäsi kalamoksen avauksessa on niin pielessä, että näin kirjoitat niinkuin edellä?

• Ved.2
        Niko. kirjoitti:

Mikä mielestäsi kalamoksen avauksessa on niin pielessä, että näin kirjoitat niinkuin edellä?

Perusasia on nimittäin siinä, että edellisessä keskustelussa Kalamos jättää koko keksustelun auki. Ja nyt tällä avauksella juuri pyrkii joko tietoisesti tai tietämättään harhauttamaan uskovia ikäänkuin viisaampaan hengelliseen tietoisuuteen.
        Muttei onnistu, koska on tullut kiinniotetuksi harhaoppisuudessaan.

Yksi yleinen keino on juurin tehdä aloitus ihan täysin eri asiasta. Tässä suhteessa hän juuri paljastaa korttinsa, eli täydellisen eksytyksensä.. ja tämä juuri on paljastettava tässä ja NYT!

• Ved.2 kirjoitti:

Perusasia on nimittäin siinä, että edellisessä keskustelussa Kalamos jättää koko keksustelun auki. Ja nyt tällä avauksella juuri pyrkii joko tietoisesti tai tietämättään harhauttamaan uskovia ikäänkuin viisaampaan hengelliseen tietoisuuteen.
        Muttei onnistu, koska on tullut kiinniotetuksi harhaoppisuudessaan.

Yksi yleinen keino on juurin tehdä aloitus ihan täysin eri asiasta. Tässä suhteessa hän juuri paljastaa korttinsa, eli täydellisen eksytyksensä.. ja tämä juuri on paljastettava tässä ja NYT!

En minä ole jättänyt mitään auki.
        Ketjussa on esimerkiksi jo monta avausta,
        joissa piti keskustella Roomalaiskirjeen luvusta 7.
        Mutta kukaan ei keskustele kanssani tuosta luvusta,
        vaan kesken ketjun tilalle tuodaan kaikkia kummallisuuksia,
        jotka eivät mitenkään liity keskustelun aiheeseen.

Ja nyt tätäkin ketjua sinä yrität vääntää pois aloituksen aiheesta,
        joka on Jesajan kirjan luku 7.

• not kummallisuuksia
        kalamos kirjoitti:

En minä ole jättänyt mitään auki.
        Ketjussa on esimerkiksi jo monta avausta,
        joissa piti keskustella Roomalaiskirjeen luvusta 7.
        Mutta kukaan ei keskustele kanssani tuosta luvusta,
        vaan kesken ketjun tilalle tuodaan kaikkia kummallisuuksia,

Ja nyt tätäkin ketjua sinä yrität vääntää pois aloituksen aiheesta,
        joka on Jesajan kirjan luku 7.

kesken ketjun tilalle tuodaan kaikkia kummallisuuksia,

Jakeet 15 ja 16 liittyvät keskustelun aiheeseen. Kalamoksen mielestä ne ovat kummallisuuksia.

Jesaja 7
        14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'
        15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
        16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.

• not kummallisuuksia kirjoitti:

kesken ketjun tilalle tuodaan kaikkia kummallisuuksia,

Jakeet 15 ja 16 liittyvät keskustelun aiheeseen. Kalamoksen mielestä ne ovat kummallisuuksia.

Jesaja 7
        14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'
        15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
        16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.

En puhunut tästä ketjusta, vaan noista ketjuissa,
        joihin Ved.2 viittasi, kun sanoi minun jättäneen keskustelun kesken.
        Noissa ketjuissa piti keskustella Room 7-luvusta,
        mutta sitten niissä on alettu keskustella kesken kaiken ihan muista asioista.

Mutta tähän ketjuun.
        Kävin nuo lainaamasi kolme jaetta
        ja koko luvun noihin jakeisiin asti läpi avauksessani.
        Eli jakeissa 14-15 puhutaan Pojasta, jonka neitsyt on synnyttävä.
        Mutta jakeessa 16 Jesaja puhuu Herran Sanan Jesajan omasta pojusta.

• not kummallisuuksia
        kalamos kirjoitti:

En puhunut tästä ketjusta, vaan noista ketjuissa,
        joihin Ved.2 viittasi, kun sanoi minun jättäneen keskustelun kesken.
        Noissa ketjuissa piti keskustella Room 7-luvusta,
        mutta sitten niissä on alettu keskustella kesken kaiken ihan muista asioista.

Mutta tähän ketjuun.
        Kävin nuo lainaamasi kolme jaetta
        ja koko luvun noihin jakeisiin asti läpi avauksessani.
        Eli jakeissa 14-15 puhutaan Pojasta, jonka neitsyt on synnyttävä.
        Mutta jakeessa 16 Jesaja puhuu Herran Sanan Jesajan omasta pojusta.

-Eli jakeissa 14-15 puhutaan Pojasta, jonka neitsyt on synnyttävä. -

Milloin Jeesus oppi hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän?

-Eli jakeissa 14-15 puhutaan Pojasta, jonka neitsyt on synnyttävä. -

Milloin Jeesus oppi hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän?

Hän söi voita ja hunajaa,
        JO ENNENKUIN Hän oli siinä iässä,
        jossa pienokaisen katsottiin voivan alkaa oppia jotain hyvästä ja pahasta.
        Siis siinä iässä,
        kun ihminen ei normaalisti ymmärrä näistä asioista mitään,
        ei vielä ole edes alkanut syödä voita ja hunajaa,
        Jeesus jo teki sen.
        Jeesus oli jo tuossa iässä juonut Sanan paksua maitoa
        ja Herran kuuliaisuuden hunajaa.
        Hänen kielensä alla oli jo Sanan paksua maitoa,
        ja huulensa tihkuivat Herran lain ja oikeuden hunajaa.
        "Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni toimissa".
        Hän oli OPETTAJIEN eli rabbien KESKELLÄ,
        ja rabbit ihmettelivät Hänen ymmärrystänsä,
        kun 12-vuotias poikanen antaa heille vastauksia.

• stulta cerbolavo
        kalamos kirjoitti:

Hän söi voita ja hunajaa,
        JO ENNENKUIN Hän oli siinä iässä,
        jossa pienokaisen katsottiin voivan alkaa oppia jotain hyvästä ja pahasta.
        Siis siinä iässä,
        kun ihminen ei normaalisti ymmärrä näistä asioista mitään,
        ei vielä ole edes alkanut syödä voita ja hunajaa,
        Jeesus jo teki sen.
        Jeesus oli jo tuossa iässä juonut Sanan paksua maitoa
        ja huulensa tihkuivat Herran lain ja oikeuden hunajaa.
        "Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni toimissa".
        Hän oli OPETTAJIEN eli rabbien KESKELLÄ,
        ja rabbit ihmettelivät Hänen ymmärrystänsä,
        kun 12-vuotias poikanen antaa heille vastauksia.

"Jeesus oli jo tuossa iässä juonut Sanan paksua maitoa
        ja huulensa tihkuivat Herran lain ja oikeuden hunajaa. "

Sinä senkuin vain runoilet täällä!
        Ei tämä ole mikään runoilupalsta!
        Oikean Jumalan ei tarvitse opetella yhtään mitään!
        Oikeasta Jumalasta ei voi sanoa että tämä olisi joko siinä tai tässä iässä!
        Ei oikean Jumalan tarvitse olla kenellekään kuuliainen!
        Ihminen ei voi tietää mitä oikean Jumalan kielen alla on!
        Epäjumalien iät voi laskea vuosissa ja tutkia heidän kielenalusensa sun muutkin paikat!
        Oikea Jumala ei jokeltele, eikä ole koskaan jokellellut!
        Sinä kalamos jokeltelet jumalasi kanssa kilpaa!
        Sinun epäjumalasi (Dan. 7) täytti tänä vuonna 1687 vuotta!

Dan. 7:
        25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
        26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
        (Dan. 7:19-26; Dan. 7:3-8;11-12)

• stulta cerbolavo kirjoitti:

"Jeesus oli jo tuossa iässä juonut Sanan paksua maitoa
        ja huulensa tihkuivat Herran lain ja oikeuden hunajaa. "

Sinä senkuin vain runoilet täällä!
        Ei tämä ole mikään runoilupalsta!
        Oikean Jumalan ei tarvitse opetella yhtään mitään!
        Oikeasta Jumalasta ei voi sanoa että tämä olisi joko siinä tai tässä iässä!
        Ei oikean Jumalan tarvitse olla kenellekään kuuliainen!
        Ihminen ei voi tietää mitä oikean Jumalan kielen alla on!
        Epäjumalien iät voi laskea vuosissa ja tutkia heidän kielenalusensa sun muutkin paikat!
        Oikea Jumala ei jokeltele, eikä ole koskaan jokellellut!
        Sinä kalamos jokeltelet jumalasi kanssa kilpaa!
        Sinun epäjumalasi (Dan. 7) täytti tänä vuonna 1687 vuotta!

Dan. 7:
        25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
        26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
        (Dan. 7:19-26; Dan. 7:3-8;11-12)

Eli kun Jesaja puhuu siitä,
        että Hän syö voita (paksua maitoa) ja hunajaa,
        niin nämä ilmaisut voi ja hunaja Raamatun kuvakielessä
        tarkoittavat noita asioita, jotka mainitsin.

En tiedä, miten se on tapahtunut,
        mutta jotenkin tuohon lapseen oli syötetty
        Jumalan Sana ja Jumalan vanhurskaus / oikeus / laki,
        niin, että kun Hän oli siinä iässä, että Häntä olisi pitänyt alkaa opettaa,
        Hän opettikin muita.

Nämä samat asiat maito ja hunaja kuuluvat myös Yljän morsiamelle:
        "Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni;
        mesi ja maito on sinun kielesi alla,
        ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu." (KV 4:11)

• stulta cerbolavo
        kalamos kirjoitti:

Hän opettikin muita.

"mutta jotenkin tuohon lapseen oli syötetty
        Jumalan Sana ja Jumalan vanhurskaus / oikeus / laki, "

mutta jotenkin tuohon "Jumalaan" oli syötetty

• stulta cerbolavo
        kalamos kirjoitti:

Hän opettikin muita.

mutta jotenkin tuohon "Jumalan Sanaan" oli syötetty

"mutta jotenkin tuohon lapseen oli syötetty
        Jumalan Sana ja Jumalan vanhurskaus / oikeus / laki, "

mutta jotenkin tuohon "Jumalaan" oli syötetty

Niin. Hän söi voita ja hunajaa jo siinä iässä,
        jolloin esimerkiksi Jesajan oma poika
        ei vielä edes osannut erottaa hyvää pahasta.

Todellakin Jumalan Sana,
        joka oli Jumala, ja joka alussa oli Jumalan tykönä,
        tuli lihaksi ja asusti keskuudessamme.
        Suuren suuri Jumala tuli pienen pieneksi ihmisen aluksi
        neitsyen kohtuun ja syntyi ihmiseksi.

mutta jotenkin tuohon "Jumalan Sanaan" oli syötetty

Niin siis jotenkin Hän jo aivan pienenä
        söi voita ja hunajaa
        jotka Raamatun kuvakielessä tarkoittavat
        Jumalan Sanaa,
        ja Jumalan vanhurskautta / oikeutta / lakia.
        Miten se tapahtui, sitä minä en tiedä.

• Näin on. antaapa kalamoksen keskustella. Hyvää yötä ja kauniita unia!

• ei todellakaan!

Ihminen ei voi sovittaa ihmisen syntejä.

• ei todellakaan! kirjoitti:

Näin on. Vain Jumalan Karitsa, Jumalan ainokainen Poika,
        saattoi sovittaa ihmisten synnit.

Ja tämän Messiaan piti syntyä Juudan sukukunnasta.
        Siksi Jumala antaa Aahaalle tämän merkin
        korostaen Daavidin sukua, joka ei voi kadota maailman kartalta.

Tuosta suvusta tulee neitsyt, joka synnyttää Pojan,
        joka on Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

Tämä Poika ei ole ollenkaan Aadamin jälkeläinen,
        Hän ei ole maasta, niinkuin Aadam,
        Hän on toinen Aadam, joka on taivaasta.
        Jumalan ainokainen Poika Isän helmasta,
        tuli pienen pieneksi ihmisen aluksi neitsyen kohtuun.

13. Siihen hän lausui:

• ei todellakaan! kirjoitti:

Meidän syntimme joutui sovittamaan ihminen, Jeesus Kristus, koska ihminen toi synnin maailmaan:

1. Korinttolaiskirje 15
        21 "Sillä koska - k u o l e m a* - on tullut - i h m i s e n - k a u t t a, - niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus* tullut ihmisen kautta."

"Lihan mieli on kuolema*, ja siitä ylösnousemus* Hengen mieleen piti tapahtua myös ihmisen kautta, eli Jeesuksen Kristuksen kautta:

Psalmit 40
        8 (40:9) "Sinun - t a h t o s i, - minun Jumalani, minä - t e e n
        m i e l e l l ä n i, - ja sinun lakisi on minun sydämessäni."

Kristus pääsi osalliseksi Isän mielen laadusta tekemällä hänen tahtonsa, ja me pääsemme osallisiksi tuosta samasta mielen laadusta tekemällä Jumalan tahdon;

Filippiläiskirje 2
        5 "Olkoon teillä se - m i e l i, - joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,"

Roomalaiskirje 7
        25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen - m i e l e l l ä
        J u m a l a n - l a k i a, - mutta - l i h a l l a - s y n n i n - lakia."

• ekivaari kirjoitti:

Meidän syntimme joutui sovittamaan ihminen, Jeesus Kristus, koska ihminen toi synnin maailmaan:

1. Korinttolaiskirje 15
        21 "Sillä koska - k u o l e m a* - on tullut - i h m i s e n - k a u t t a, - niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus* tullut ihmisen kautta."

"Lihan mieli on kuolema*, ja siitä ylösnousemus* Hengen mieleen piti tapahtua myös ihmisen kautta, eli Jeesuksen Kristuksen kautta:

Psalmit 40
        8 (40:9) "Sinun - t a h t o s i, - minun Jumalani, minä - t e e n
        m i e l e l l ä n i, - ja sinun lakisi on minun sydämessäni."

Kristus pääsi osalliseksi Isän mielen laadusta tekemällä hänen tahtonsa, ja me pääsemme osallisiksi tuosta samasta mielen laadusta tekemällä Jumalan tahdon;

Filippiläiskirje 2
        5 "Olkoon teillä se - m i e l i, - joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,"

Roomalaiskirje 7
        25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen - m i e l e l l ä
        J u m a l a n - l a k i a, - mutta - l i h a l l a - s y n n i n - lakia."

ja antaa hänelle nimen Immanuel." (Jes 7:14)

Jumala valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.

Tämä Toinen Aadam ei siis ollut ollenkaan ensimmäisestä Aadamista.
        Hän ei ollut Aadamista alkaen lisääntynyttä lihaa. Hän oli taivaasta.

Ja tämän Pojan neitsyt synnytti maailmaan.
        Näin Jumalan ainokainen Poika Isän helmasta
        asettui lihaan ja asusti sitten meidän keskuudessamme.

• not kummallisuuksia
        kalamos kirjoitti:

Näin on. Vain Jumalan Karitsa, Jumalan ainokainen Poika,
        saattoi sovittaa ihmisten synnit.

Ja tämän Messiaan piti syntyä Juudan sukukunnasta.
        Siksi Jumala antaa Aahaalle tämän merkin
        korostaen Daavidin sukua, joka ei voi kadota maailman kartalta.

Tuosta suvusta tulee neitsyt, joka synnyttää Pojan,
        joka on Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

Tämä Poika ei ole ollenkaan Aadamin jälkeläinen,
        Hän ei ole maasta, niinkuin Aadam,
        Hän on toinen Aadam, joka on taivaasta.

13. Siihen hän lausui:

-Tämä Poika ei ole ollenkaan Aadamin jälkeläinen,
        Hän ei ole maasta, niinkuin Aadam, -

Synnyttikö Maria Jeesuksen? Eikö Maria ollutkaan ihminen kun ei ollut Aadamin jälkeläinen vai eikö Maria synnyttänytkään Jeesusta? Lauluenkelitkö ne tiputtivat Jeesuslapsen taivaasta suoraan seimeen Marian ja Joosefin eteen ihmeteltäväksi? Minulla on tainnut tulla luetuksi liian vähän Raamattua kun olen tuonkin kohdan sieltä missannut, ettei Jeesus olekaan Mariasta syntynyt!

• not kummallisuuksia
        not kummallisuuksia kirjoitti:

Synnyttikö Maria Jeesuksen? Eikö Maria ollutkaan ihminen kun ei ollut Aadamin jälkeläinen vai eikö Maria synnyttänytkään Jeesusta? Lauluenkelitkö ne tiputtivat Jeesuslapsen taivaasta suoraan seimeen Marian ja Joosefin eteen ihmeteltäväksi? Minulla on tainnut tulla luetuksi liian vähän Raamattua kun olen tuonkin kohdan sieltä missannut, ettei Jeesus olekaan Mariasta syntynyt!

No, nythän se selvisi, että oletkin sen Mohikaanin opetuslapsia ja hyvä opetuslapsi oletkin kun tarinat on melkein yhtä hyviä kuin sillä satusetämestarillasi! Tarinoi kalamos vain lisää, katsos kun juttusi pidentää meidän muiden palstalaisten ikää! Kiitos!

Mohikaani_27
        28.12.2007 20:43
        Ei Jeesus syntynyt Mariasta,

Jumala valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun (Hebr 10:5).
        Kysymys on kohdun vuokrauksesta.

No, nythän se selvisi, että oletkin sen Mohikaanin opetuslapsia ja hyvä opetuslapsi oletkin kun tarinat on melkein yhtä hyviä kuin sillä satusetämestarillasi! Tarinoi kalamos vain lisää, katsos kun juttusi pidentää meidän muiden palstalaisten ikää! Kiitos!

Mohikaani_27
        28.12.2007 20:43
        Ei Jeesus syntynyt Mariasta,

Jos puhumme samoin, niin se johtuu siitä,
        että me molemmat olemme Jeesuksen opetuslapsia.

Maria oli todellakin neitsyt, kun synnytti Jeesuksen.
        Jumala valmisti ruumiin neitsyen kohtuun.
        Ja tuo ihmisen alku sitten kasvoi Marian kohdussa.
        Ja sitten hän synnytti Jeesuksen.
        Eli kysymys on ikäänkuin kohdun vuokrauksesta.

• Kirjaudu sisään
        kalamos kirjoitti:

Jos puhumme samoin, niin se johtuu siitä,
        että me molemmat olemme Jeesuksen opetuslapsia.

Maria oli todellakin neitsyt, kun synnytti Jeesuksen.
        Jumala valmisti ruumiin neitsyen kohtuun.
        Ja tuo ihmisen alku sitten kasvoi Marian kohdussa.
        Ja sitten hän synnytti Jeesuksen.
        Eli kysymys on ikäänkuin kohdun vuokrauksesta.

Mutta sehän sinunkin pitää myöntää, että vaikka Maria olikin neitsyt ennen raskaaksi tuloaan, niin Raamatuun on väärin käännetty sana alma, joka tarkoittaa nuorta naista, vaikka lapsihan hän vielä oli.

• Kirjaudu sisään kirjoitti:

Mutta sehän sinunkin pitää myöntää, että vaikka Maria olikin neitsyt ennen raskaaksi tuloaan, niin Raamatuun on väärin käännetty sana alma, joka tarkoittaa nuorta naista, vaikka lapsihan hän vielä oli.

Maria oli neitsyt ennen raskaaksi tuloaa,
        ja vielä myös synnyttäessään Pojajn.

Katsotaan Jumalan Sanaa UT:n puolelta.
        Enkeli kertoo Joosefille Jesajan ennustuksesta:

Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas,
        ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään,
        aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso,
        hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi:
        "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi;
        sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan,
        ja tälle on annettava nimi Immanuel",
        mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
        Herättyään unesta Joosef teki,
        niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä,
        ja otti vaimonsa tykönsä
        eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan.
        Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

Siis. Maria oli neitsyt siihen hetkeen asti,
        että Joosef yhtyi häneen. Ja se tapahtui vasta sitten,
        kun Maria oli jo synnyttänyt Jeesuksen.

• Tämäkin aloitus on osa kalamoksen harhautusmissiota.

Avatkaamme hieman hebrealaiskirjettä paljastaaksemme kalamoksen 'Immanuel/Sear-Jaasub' -huijausyrityksen.

"Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että Hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa." Heb.2:17,18

"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." Heb.4:15

"Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä Hän kärsi, kuuliaisuuden, ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli Hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat Hänelle kuuliaiset,
      Hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan." Heb.5:8-10

Kalamos kulkee johdonmukaisesti Sanan kieltämisen tietä.

Karismaattisen eksytyksen sokea palvelija kun on, miten kalamoksella voisi ollakaan Jumalan Sanan ohjausta?!

• Eli mikä kohta aloituksessani oli väärin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe