Pituus hypyn askelmerkit

pera334

Hei!

Lapsille yritän opettaa eri lajeja (alle 10v koululaisia) En vain itse ole koskaan oppinut miten pituushypyssä mitataan askelmerkit kohdalleen. Voiko joku auttaa tai laittaa linkkiä mistä löytyis tietoa. Yritin etsiä netistä mutta en löytänyt tietoa mistään. Kiitos

4

3224

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-aituri

Pistä lapset ensin juoksemaan ilman askelmerkkiä n.20m tai mikä tuntuukaan luontevalta. Kerro heille, että yrittävät osua lankkuun ilman sipsutuksia. Kun lapsi on hypännyt, kerro kuinka paljon meni yli/vajaaksi. Sitten lasketaan ihan vain jalka jalanperään askelmerkkiin asti. Muistan itselläni olleen 70-100 jalanmittaa pituushypyn askelmerkki.

Toivottavasti auttoi´! :)

• R.V.

Alle 12-vuotiaat hyppäävät kilpailussa metrin pituiselta ponnistusvyöhykkeeltä ja hyppy mitataan ponnistuskohdasta sitä lähimpään alastulojälkeen. Askelmerkin ei siis tarvitse olla tarkka. Vauhdin pituus hyppääjän nopeuden mukaan, mitä nopeampi hyppääjä sitä pitempi vauhti.

• pera334

Kun olemme olleet nappula kilpailuissa niin muut vanhemat laskevat mitta nauhalla P9 luokassa askelmerkkejä ja homma vaikuttaa niin totiselta. Kun olen kysynyt neuvoja saan aivan kummia kommentteja että eihän tässä voi kilpakumppaneita lähteä neuvomaan, ota itse selvää.

Tiedän kyllä miten hypätään mutta jollakin tavalla pitäis oppia sovittamaan vauhti, vauhdin pituus ja ponnistus oikealle jalalle. Itse myös hyppäsin nuorempana ja olin aika hyvä nuorissa ikäluokissa (useimmiten sijalla 1-3) mutta jo teiniiässä kukaan ei kertonut niksejä ja jäin sitten jälkeen ja kiinnostus meni. Olis kiva opettaa omille lapsille vähän enemmän, koska meidän urheiluseurassa kenelläkään ei oikein ole kiinnostusta syvemmin opastaa ketään. Mennään vain kerran viikossa harjoituksiin tekemään jotain, ja palautetta ei saa koskaan.

• lllloooolll

Moi,minä olen 10v lapsi.Olin tänään Lohjan koulujen välisissä kilpailuissa.Voitin tuloksella 365.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe