Miksi ujojen ja hiljaisten pitäisi muuttua sosiaalisiksi ja ulospäin suuntautuneiksi? Ujoille ja / tai hiljaisille voidaan kyllä tulla muitta mutkitta sanomaan, että pitäisi olla sosiaalisempi. Mitä jos ujo ja hiljainen sanoo ekstrovertille, että "ole hiljaa, sosiaalisuutesi häiritsee minua". Tämmöistä ihmistä pidettäisiin hulluna.
Kun olin töissä, niin jouduin melkein viikottain osallistumaan yhteen palaveriin. Ajan myötä minuun ruvettiin kiinnittämään vähemmän huomiota, koska en ollut hirveästi äänessä ujouteni takia. Välillä minulla oli omasta mielestäni hyviä ideoita, mutta kukaan ei kiinnittänyt niihin mitään huomiota, vaan yleensä vaihdettiin aihetta. Pikku hiljaa rupesi kyllästyttämään koko touhu enkä jaksanut enää kuunnella mitään mitä palavereissa puhuttiin. Näin minulle tuppaa käymään muissakin sosiaalisissa tilanteissa. Tarinan opetus on varmaan se, että ei ole väliä MITÄ sanot, vaan MITEN sen sanot. Samantekevää kuinka hyviä ajatuksesi ovat.
Välillä oloni on varmempi joidenkin ekstroverttienkin seurassa, varsinkin jos he antavat mnulle tilaa ja rauhaa. Mutta isommassa ryhmässä on turha odottaa suunvuoroa jos sitä ei itse väkisin ota. Maailma menettää suuren potentiaalin olemalla liian äänekäs. Miksi äänekkäitä suupaltteja ei hiljennetä? Tämä maailma taitaa toimia sosiaalisten ja äänekkäiden imisten ehdoilla, ei ihme, sillä he ovat äänekäs enemmistö. Kuka meidän ujompien ja hiljaisempien oikeuksia puolustaa? Kuka tietää, ehkä evoluutio tekee ihmisistä vähän herkempiä vielä joskus.
Introverttius ja ujoushan eivät ole sama asia, tämä tekstini nyt näköjään oli tämmöistä pohdintaa vähän molemmista.
Pohdintaa ujoudesta ja introverttiudesta
Lapio kurainen77
0
135
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337