Hain tukea heinä-ja elokuulle ja nyt en olekaan ihan varma ehdinkö ennen syyskuuta suorittaa kesäopintojani :D Periikö kela nyt heti syyskuussa tuet takaisin jos en ole suorittanut kursseja vielä elokuun aikana?
Haluaisin kysyä, kuinka tarkkaan opintopisteet syynätään läpi? Joku joskus sanoi, että olisi saanut kesältä tuet vaikka on tehnyt vain keväällä kursseja, kuitenkin yhteensä yli 60 opintopisteen edestä. Miten asia on? :D varaudunko nyt siihen että maksan kelalle tukia takaisin, vai katsotaanko pisteet vain koko vuodelta? Minullakin niitä on lähemmäs 60 plakkarissa viimeisen vuoden ajalta nyt.
Kiitän jos joku vastaa! :)
Kysymys kesätuesta
___epätietoinen
2
91
Vastaukset
- f
Yliopistossa ainakaan Kela ei selvittele jälkeenpäin kesäopintoja. Heille tulee ainoastaan tieto opintosuoritusten kokonaismäärästä sekä menneen vuoden pistemäärästä ja sitten verrataan sitä siihen määrään, mitä sen pitää nostettujen tukikuukausien perusteella olla. 55 pistettä pitää olla, että tuet riittävät 11 kuukaudelle, joten ylität kirkkaasti määrän.
Itse olen nostanut tukia 2 kesän aikana enkä opiskellut kumpanakaan niin paljon kuin olisi pitäny. - aloittaja_____
Paljon kiitoksia vastauksestasi! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259