1.
Ensin tyhjennä, Herra, sieluni,
Tomuun taivuta Oma voimani;
Sitten korota Ylös luoksesi.
2.
Ensin nöyryytä Ylpeys, sisuni,
Kaikki kuoleta Kerskaus lihani;
Sitten ylennä, Anna armosi.
3.
Ensin kurita, Isä, lastasi,
Lyö ja haavoita Parahakseni;
Sitten paranna, Sido terveeksi.
4.
Ensin verellä Pese syntini,
Sydän puhdista Lumivalkeeksi;
Sitten aseta Mailman suolaksi.
5.
Ensin ahjossa Hio henkeni,
Usko vahvista, Täytä maljani;
Sittenkirkasta Nimes kauttani.
6.
Ensin vuodata Rakkaus työhösi,
Vaikka itkulla Kylvö kävisi;
Sitten kotona Näytä lyhteeni.
7.
Isä johdata Vaiheet eloni,
Minut kasvata Poikas kuvaksi:
Sitten riemuita Suo mun iäti.
HL 472
17
232
Vastaukset
- ~~Siivetön~~
Kiitos Kalamos tästä!
Tämän laulun sanoin kun rukoilisimme päivittäin ja hetkittäin ja myöskin antautuisimme Hänen työpöydälleen, että Hän pääsee tämän kaiken kohdallamme
toteuttamaan, niin olisiko tässä maailmassa vähän enempi rakkautta ja välittämistä?
Uskon, että näin olisi!
Kyseisen laulun sanat ovat Tekla Renforsi:in käsialaa. - ~~Siivetön~~
Laitan vielä tähän HL 464 Samuli Sirenin laulamana:
YKSIN EN KULJE EN HETKEÄKÄÄN / sanat: Aino Pekkarinen
http://www.youtube.com/watch?v=1XD5OLNUdyA
Yksin en kulje, en hetkeäkään.
Viereilläin aina mä Jeesuksen nään.
Suojellen, varjellen, nostaen, auttaen,
kanssain Hän käy kautta maailman tään.
Kiusauskorpehen synkeähän,
tieni jos johtaa, käy viereillä Hän.
Yksin en taistele, suurta on tietää se,
yön kun mä ylläin nään myrskyävän.
Murheet kun murtavi sydäntäni,
läsnä on silloinkin Mestarini.
Lohtua taivahan, tuopi Hän vaivahan,
kyyneleet kaikki pois kuivailevi.
Hiljaisen hetken taas Herra kun suo,
silloin mä muistan; oi verensä vuo.
Hinta on sieluni - oi rakas Mestari,
synteini tähden on haavasi nuo.
Yksin en kulje en hetkeäkään,
vierelläin aina mä Jeesuksen nään.
Ylistys ylhäisen, parhaimman Paimenen!
Rakkaus suuri, sen turviin mä jään! * Tuo "Tomuun tyhjentäytyminen" oli uskoon tullessani lempilaulu? Laulan tosin vieläkin, mutta paljon hiljempaa ja yleensä itsekseni, miten muilla ?
- yksin armosta
Kaunis laulu on aloituksessa. En tiennytkään, että Hengellisessä laulukirjassa on moinen!
Sanoitukset näissä "vanhan ajan" lauluissa ovat mitä parhaimmat, onneksi me nuoremmatkin olemme alkaneet tavoittaa niiden sisältöä.
Siunausta Kalamokselle, Herra kanssasi. - perämela
HL 271 laulatin aikoinaan melko usein seurakunnalla.
on siinäkin sanomaa- kiitoksia...
Onko tuonkin laulun sisältävä kirja saatavana vaikkapa netissä?
- yksin armosta
kiitoksia... kirjoitti:
Onko tuonkin laulun sisältävä kirja saatavana vaikkapa netissä?
Tuossa on ainakin yksi verkkokauppa. Sama hinta näytti olevan toisessakin, mistä katsoin.
http://www.ilonpolku.fi/kauppa/product_details.php?p=3924
- Ensin...sitten
Olipa puhutteleva laulu, kaiken mylläkän keskelle lohdutukseksi.
- asiastakyse
Kiitos kalamos kauniista runosta. Tuo on juuri sitä mitä minäkin täällä Jumalan lähetämänä ja Hänen armostaan kerron. Ensin on astian tyhjennyttävä, jotta se voidaan täyttää uudella ja tuoreella.
Ihmeellistä, miten tuon runon opetus toteutuu meissä Jumalan lapsissa. Vaikka kuritus ei ollut helppoa, eikä se mielyttänyt, niin siitä seurasi hyvä Hedelmä. Ahjossa olo on kamalaa ja jos joku siinä tänään on, niin muistakoon, että siitä seuraa todellinen Hedelmä ja hengen vapaus. Tuo hengen vapaus vapauttaa sielun seuraamaan Jumalan Henkeä ja näin sielu saa pelastua. - Oi jos mä kerran
OI JOS MÄ KERRAN NÄKISIN HERRAN, KUNNIASSAAN.
Teitä on muutama, joiden kautta saa nähdä Herran kunnioitusta/kunniassaan. Kiitos siitä Jumalalle.- Eenokki 12
Vai laulelet sinä epäuskoisten virttä?
- Eenokki 12
Kalamos se pyrkii määräilemään itse Jumalaakin ruloillaan asettamalla teologiansa vaativaksi jota Jumalankin tulisi lukea ja toimia sen mukaan.
- . . .
? ? ?
? ? ?
? ? ?
- haluan laulaa
Mistä laulukirjasta tuo hieno laulu löytyy?
HL = Hengellinen Laulukirja
Vapaiden suuntien käyttämä yhteinen yhteislaulukirja.
Löytyy (kristillisistä) kirjakaupoista ja seurakuntien kirjapisteistä.
Ei muuta kuin googlaamaan.
- . . .
Kiitos.
Aloituksesi on kuin lämmin kevättuulahdus, kuin liplattava suvantovaihe keskellä kuohuavaa kosken menoa.
Muistakaa miten me voimme nukkua Herran Jeesuksen rakkaudessa - vaikka minkälaisessa ulkoisessa myrskyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846