Tarjoilijan lähtöpalkka ilman koulutusta

jakjgmkmgkmlkgn

Tätä aihetta on varmaan käsitelty tällä sivustolla useampaankin otteeseen, mutta omaan kysymyksiini en ole löytänyr vastausta.

Elikkäs osaako kukaan sanoa mitä tarjoilijan lähtöpalkka on jos työntekijällä ei ole koulutusta alalle eikä pahemmin työkokemusta? Noin suunilleen siis, keskimäärin...

Ja sitten vielä, onko kassatarjoilijalla vaikkapa lounas ravintolassa matalampi palkka kuin ala carte tarjoilijalla? En tiedä mistä olen saanut tällaisen käsityksen...

Minut on kutsuttu haastatteluun kassatarjoilijan työhön osa- aikaisena lounas ravintolaan ja toki se kiinnostaa kun olen nuori ja työtön ja vailla työkokemusta, niin kaikki kelpaa. Plus olen kiinnostunut ravintola alasta joten kokemus ei ole pahitteeksi, mutta mietin vain että onko se miten kannattavaa kun työtunteja ei tulisi kovin paljoa..
Kokemustakin on vain 3kk mittainen työelämän valmennus ala carte ravintolassa, tosi mukavaa se oli vaikkakin harjoittelijaa käytettiin aika estoitta hyväkseen työtuntien suhteen...

5

2943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tesontes

Tes on siin 10,50 tienoilla. Keikkoja kylkeen niin kyllä tol sit kituuttaa.

• palkat

Palkka riippunee myös siitä, myydäänkö ko paikassa alkoholia, eli ns. holittomissa lounaspaikoissa palkka huonompi kuin a-oikeus paikoissa.

• tarjoilijan palkka

10,50?! Itse sain kahden kokemusvuoden jälkeen 10,84 ja minulla on alalle vieläpä koulutus. Kaiken lisäksi ravintolassa oli a-oikeudet.
      Veikkaisin että lähtöpalkkana on jotain 9 euron suuntaan..
      Riippuu tuo myös paikkakunnasta, asutko esim.Helsingissä. Siellä on korkeammat palkatkin. Lounastarjoilijalla on huonompi palkka, koska siellä ei välttättä myydä alkoholia. Mitä vahvempaa viinaa-sitä parempi palkka.

• tes on muistaakseni 10,40. Eki reulua kymppiä tehdään. kassatarjoilijan ja tarjoilijan tessillä ei väliä.

• spe1

koulutus ei merkkaa mitään, ilman kokemusta tes on 10,57

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe