Minulle on tulossa hyvää omenaa ensi kerran aika paljon, ja tiedustelisin, onko täällä ketään joka on teettänyt tuoremehua tuoremehuasemalla. Haluaisin tietää paljonko mehua tulee 10 kiloa kohti. Kuinka kallista mehun teko on, tuleeko halvemmaksi, kuin kaupan hyllyltä. Entä mehujen pastorointi?
Tämä kaikki on minulle uutta, kun omenaa ei ole ollut. Nyt kuusi puuta on notkollaan hyvälaatuista omenaa, en raaskisi hukkaan laittaa. Ja hilloina meillä ei mitenkään saa tätä määrää käytettyä.
Apua tietämättömälle!
omena ongelma
1
205
Vastaukset
- Kallista on
Suuntaa-antavat hinnat esim. täältä: http://www.mehuasema.net/ . Mahuasemat ovat siis todella kalliita! Huomaathan, että kaupan mehu on pastöroitua ja C-vitaminoitua. Molemmat parantavat säilyvyyttä, mutta etenkin pastörointi on välttämätön jos haluaa säilyttää muualla kuin pakkasessa. Muuten tulee herkästi hometta pintaan tai alkaa käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682560
- 612506
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91410- 151332
- 381193
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81137- 251066