Onkohan täällä kohtalotovereita minun tilanteeseen?
Olen ollut saman miehen kanssa yläasteelta asti. Yhteistä taivalta on nyt takana noin 15 vuotta ja suhde on siis kestänyt armeijat, opiskelut, jne. haasteelliset ajat. Olemme olleet pääsoin onnellisia kaikki vuodet, mutta toki suhteemme on jo hyvä aika sitten "arkipäiväistynyt". Nyt olemme olleet avioliitossa noin pari vuotta, on työt ja talo. Yhteisiä lapsia ei ole, mutta niistäkin silloin tällöin keskusteltu.
Olemme olleet kaikki vuodet toistemme parhaita ystäviä ja todella isoja riitoja ei ole ikinä ollut. Mutta eipä ole ollut koskaan kunnolla leiskuvaa lempeä tai kipinöintiäkään. Olemme siis olleet yhdessä koko sen ajan, kun voi edes ajatella olevan edes sen verran "aikuinen", että voi katsoa seurustelevansa. Ja pelottavaa kyllä: olemme "kasvaneet" yhteen.
Nyt olen noin puolen vuoden ajan pohtinut avioliittoamme. Tuntuu kuin olisimme vain parhaita ystäviä - ei muuta. Voin puhua miehelleni kaikesta, mutta en koe eläväni täysillä. Seksiä on edelleen parisen kertaa viikossa, mutta sekin on aika rutinoitunutta. Osa minusta haluaa jäädä tähän, osa haluaa elää, kokea, olla utelias ja vaikka kokea vielä kerran rakastumisen tunteen. Miehessäni ei ole "mitään vikaa". Hän on ihan tavallinen ihana mies, joka tekee paljon yhteisen onnemme eteen - ja niin teen minäkin. En tosin usko, että hän olisi elämäni suuri rakkaus, jos vasta nyt aikuisena etsisin miestä.
Onko kukaan joutunut irrottautumaan tällaisesta suhteesta? Ja suurin ongelmani on siis se, etten usko ikinä pystyväni päästämään irti. Olemme kyllä aiheesta jutelleet, mutta varsinaisesti avioeroa ei ole vielä käsitelty. Jos miehessä olisi selvästi jotain "vikaa" (esim. väkivaltaisuutta), niin ratkaisujen teko olisi helpompaa. Rakastavalle miehelle on vaikeaa sanoa hyvästejä.
Koko elämä saman miehen kanssa?
206
14054
Vastaukset
- matkalle mars
Teette kai samoja rutiineja ainavaan. Itse saimme muijani kanssa uutta ruisketta kun lähdimme automatkalle. Ajoimme hesasta tenojoelle jossa olimme kaks viikkoo. tenolta ajoimme kilpisjärvelle ja sieltä norjaan ensin tromssaan ja tromssasta norjan rannikkoa alas trondheimiin, osloon ja lillenhammeriin josta ajoimme ruotsiin tukholmaan josta takas suomeen. kuukauden reissu ja piristi suhdettamme. Nyt syksyllä ajamme ruotsin kautta tanskaan ja tanskasta menemme saksaan, ranskaan, espanjaan ja muualle eurooppaan. Tehkää siis jotain repäisevää kerrankin..
- pysykää yhdessä
juuri noin :) ja aloittajalla ei ole edes vielä lapsia joten ei muuta kuin menoksi vaan puolison kanssa, tuolla sinun tavallasi :)
- DollyDe
Uskoakseni puoli Suomea on täynnä tylsiä parisuhteita. Minullakin on sellainen. Olemme täysin leipiintynyt 4-kymppinen pari jolla on yhteistä taivalta takana 20 v. Mieheni on ok, mutta mitään erityistä intohimoa ei minulla häneen ole. Siksi seksiä ei ole kuin pari kertaa vuodessa. Olen jaksanut näytellä 20 v himokasta vaimoa, nyt en enää viitsi.
Mieheni on ihan kiva, mutta ei enää se Herra Täydellisyys. Syy ei ole yksin miehessä. Olen tavallaan itsenäistynyt omassa parisuhteessani ja päättänyt elää vihdoin itselleni.
Olen miettinyt pitääkö minun luopua toiveistani ja ihaneestani, että hän (tai joku muu) olisi Unelmieni Prinssi. Olen tullut siihen tulokseen, että koska hän ei halua noudattaa pikku vinkkejäni asioista joista tykkään, en myöskään minä enää leiki Kilttiä Pikkurouvaa.
Olen miesten keskuudessa suosittu (kaverina). Silloin tällöin kun satun sille päälle, pelaan silmäpeliä muiden miesten kanssa ja tiedän, että menekkiä olisi. Se tieto riittää minulle. En kuitenkaan (ainakaan vielä) ole tehnyt mitään tuhmaa. Minulle riittää, että voin testata silloin tällöin olisiko minulla vielä kysyntää ja saan siitä hyvää vastakaikua. Ehkä siksi, että en ole kovinkaan kiinnostunut seksistä tai yhden illan jutuista vieraiden miesten kanssa. Tiedän, että muutama mies olisi tosi kiinnostunut minusta, mutta juttu jää minun osaltani pelin asteelle.
En välttämättä osaa neuvoa mitä sinun pitäisi tehdä, sillä enhän tiedä sitä itsekään. Olen miettinyt eroakin. Se on vaan aika rankka juttu kun on lapsia. Lisäksi olen niin toivottoman kranttu miesten suhteen, että tuskin löytäisin ketään parempaakaan.
Mihinkään parisuhdehömppään en ole koskaan osallistunut. Joku voi saada kipinää matkoista tai parisuhdeleiriltä. Itse en ole sitä tyyppiä. Minulla sopisi paremmin jokin pikkuseikkailu toisen miehen kanssa. Tosin en ole siihen vielä uskaltanu ryhtyä, koska pienellä paikkakunnalla sana leviää niin nopeasti ja naapurikyyläys on vielä meillä päin voimissaan. Olisi kuitenkin ihanaa viettää aikaa jonkun kivan miehen kainalossa romanttisessa mielessä. Se voisi piristää omaa parisuhdettakin.
Muista kuitenkin, että tylsään ja turhaan parisuhteeseen ei kannata jäädä. Tuuleta ajatuksiasi muiden miesten kanssa vaikka kaveripohjalta. - Tavis on pelle
pysykää yhdessä kirjoitti:
juuri noin :) ja aloittajalla ei ole edes vielä lapsia joten ei muuta kuin menoksi vaan puolison kanssa, tuolla sinun tavallasi :)
90% ihmisistä on nynnyjä ja tekee kaikkensa antaakseen itsestään normaalia tavis kuvaa, sitten ihmetellään miksi elämä on niin tylsää.
Ymmärtäkää mikä laki on ja noudattakaa sitä, ymmärtäkää mikä on liian räiskyvä persoonallisuus joka luokitellaan mielisairaudeksi, noiden normien sisällä on ihan ok olla vähän poikkeava eikä mikään julkisen kuvansa pelossa elävä tavis nyhverö. - 12+20
Tavis on pelle kirjoitti:
90% ihmisistä on nynnyjä ja tekee kaikkensa antaakseen itsestään normaalia tavis kuvaa, sitten ihmetellään miksi elämä on niin tylsää.
Ymmärtäkää mikä laki on ja noudattakaa sitä, ymmärtäkää mikä on liian räiskyvä persoonallisuus joka luokitellaan mielisairaudeksi, noiden normien sisällä on ihan ok olla vähän poikkeava eikä mikään julkisen kuvansa pelossa elävä tavis nyhverö.No mutta onhan taviksen elämässäkin kaikkea jännää, kuten mäkihypyn ja formulan kattominen, ja tuksun tekemisten päivittely.
- eronnut mies
DollyDe kirjoitti:
Uskoakseni puoli Suomea on täynnä tylsiä parisuhteita. Minullakin on sellainen. Olemme täysin leipiintynyt 4-kymppinen pari jolla on yhteistä taivalta takana 20 v. Mieheni on ok, mutta mitään erityistä intohimoa ei minulla häneen ole. Siksi seksiä ei ole kuin pari kertaa vuodessa. Olen jaksanut näytellä 20 v himokasta vaimoa, nyt en enää viitsi.
Mieheni on ihan kiva, mutta ei enää se Herra Täydellisyys. Syy ei ole yksin miehessä. Olen tavallaan itsenäistynyt omassa parisuhteessani ja päättänyt elää vihdoin itselleni.
Olen miettinyt pitääkö minun luopua toiveistani ja ihaneestani, että hän (tai joku muu) olisi Unelmieni Prinssi. Olen tullut siihen tulokseen, että koska hän ei halua noudattaa pikku vinkkejäni asioista joista tykkään, en myöskään minä enää leiki Kilttiä Pikkurouvaa.
Olen miesten keskuudessa suosittu (kaverina). Silloin tällöin kun satun sille päälle, pelaan silmäpeliä muiden miesten kanssa ja tiedän, että menekkiä olisi. Se tieto riittää minulle. En kuitenkaan (ainakaan vielä) ole tehnyt mitään tuhmaa. Minulle riittää, että voin testata silloin tällöin olisiko minulla vielä kysyntää ja saan siitä hyvää vastakaikua. Ehkä siksi, että en ole kovinkaan kiinnostunut seksistä tai yhden illan jutuista vieraiden miesten kanssa. Tiedän, että muutama mies olisi tosi kiinnostunut minusta, mutta juttu jää minun osaltani pelin asteelle.
En välttämättä osaa neuvoa mitä sinun pitäisi tehdä, sillä enhän tiedä sitä itsekään. Olen miettinyt eroakin. Se on vaan aika rankka juttu kun on lapsia. Lisäksi olen niin toivottoman kranttu miesten suhteen, että tuskin löytäisin ketään parempaakaan.
Mihinkään parisuhdehömppään en ole koskaan osallistunut. Joku voi saada kipinää matkoista tai parisuhdeleiriltä. Itse en ole sitä tyyppiä. Minulla sopisi paremmin jokin pikkuseikkailu toisen miehen kanssa. Tosin en ole siihen vielä uskaltanu ryhtyä, koska pienellä paikkakunnalla sana leviää niin nopeasti ja naapurikyyläys on vielä meillä päin voimissaan. Olisi kuitenkin ihanaa viettää aikaa jonkun kivan miehen kainalossa romanttisessa mielessä. Se voisi piristää omaa parisuhdettakin.
Muista kuitenkin, että tylsään ja turhaan parisuhteeseen ei kannata jäädä. Tuuleta ajatuksiasi muiden miesten kanssa vaikka kaveripohjalta.Minut jätti vaimo 20 vuoden yhdessäolon jälkeen. Olin kuulema kuulema kiltti ja hyvä mies, mutta "tylsä ja ennalta-arvattavissa". Seksiä meillä pari kolme kertaa viikossa ja itse ainakin tyytyväinen suhteeseen. Vaimo taas kaipasi "intohimoa ja kipinää" ja siksi päätti jättää minut. Eron jälkeen hänellä taisi olla pari lyhyttä suhdetta häntä nuorempien miesten kanssa, lähinnä jotain yhden illan juttuja. (Yksi mies taisi olla jopa afrosuomalainen). Itselläni ei ollut muita suhteita ja nyt reilun puolen vuoden päästä vaimoni haluaisi palata luokseni. Itse taas en pysty siihen enää, rakastan toki vaimoni edelleen, mutta en halua palata yhteen.
- mummo jo
pysykää yhdessä kirjoitti:
Tehkää ihmeessä lapsia . Silloin teille tulee sisältöä elämään . Jos odotatte liian kauan niin huomaatte että olette liian vanhoja tekemään lapsia .
- Kyllä lähtee
eronnut mies kirjoitti:
Minut jätti vaimo 20 vuoden yhdessäolon jälkeen. Olin kuulema kuulema kiltti ja hyvä mies, mutta "tylsä ja ennalta-arvattavissa". Seksiä meillä pari kolme kertaa viikossa ja itse ainakin tyytyväinen suhteeseen. Vaimo taas kaipasi "intohimoa ja kipinää" ja siksi päätti jättää minut. Eron jälkeen hänellä taisi olla pari lyhyttä suhdetta häntä nuorempien miesten kanssa, lähinnä jotain yhden illan juttuja. (Yksi mies taisi olla jopa afrosuomalainen). Itselläni ei ollut muita suhteita ja nyt reilun puolen vuoden päästä vaimoni haluaisi palata luokseni. Itse taas en pysty siihen enää, rakastan toki vaimoni edelleen, mutta en halua palata yhteen.
Ehkäpä typerät ämmät huomaa sen että vanhassa vara parempi. Kyllä suosittelisin sinulle kylillä käyntiä. Vientiä kyllä piisaa. Kyllä sieltä uusi löytyy. Kaupunkit täynnänsä rakkauden nälkäisiä yksinhuoltaja äitejä ;)
- nainen neljäkuus
eronnut mies kirjoitti:
Minut jätti vaimo 20 vuoden yhdessäolon jälkeen. Olin kuulema kuulema kiltti ja hyvä mies, mutta "tylsä ja ennalta-arvattavissa". Seksiä meillä pari kolme kertaa viikossa ja itse ainakin tyytyväinen suhteeseen. Vaimo taas kaipasi "intohimoa ja kipinää" ja siksi päätti jättää minut. Eron jälkeen hänellä taisi olla pari lyhyttä suhdetta häntä nuorempien miesten kanssa, lähinnä jotain yhden illan juttuja. (Yksi mies taisi olla jopa afrosuomalainen). Itselläni ei ollut muita suhteita ja nyt reilun puolen vuoden päästä vaimoni haluaisi palata luokseni. Itse taas en pysty siihen enää, rakastan toki vaimoni edelleen, mutta en halua palata yhteen.
Mun mies jätti mut samasta syystä. Sille ei enää arki riittänyt vaan halus jotain jännempää 17 vuoden jälkeen. Mä olen nyt niin tottunut tähän omaan rauhalliseen arkeen lasten kanssa että en uskalla edes tutustua kehenkään, vaikka tunnen, että mulla olis jollekin kiltille miehelle, joka tyytyy tavalliseen arkeen, ehkä paljonkin annettavaa.
- kaaro
eronnut mies kirjoitti:
minä en ymmärrä minkä vuoksi nainen jättää miehen joka on turvallinen,tavallinen,lämmin ja läheinen.se jonka on aikaisemmin kokenut tärkeimmäksi.elämän intohimo tulee juuri siitä turvallisesta, TAVALLISESTA,lämpimästa ihmisestä.sellainen nainen elää fantasiassa jolla ei ole todellisuuspohjaa...luulee itsestään liikoja..mikä onkaan ihanampaa kuin mies joka keskittyy vain yhteen naiseen..antaa kokonaan sen rakkauden mistä on aikuisena naisena aina haaveillut..seksikään ei korvaa luottamusta,tuttuuden tuntua,hellyyttä, sitä että voi olla täysin oma itsensä.sitten kun tälläisen miehen jättäneenä jossain utopisen hurmion toivossa huomaakin karvaasti pettyneensä,haluaaki tämän miehen takaisin...eei vooi olla niin tyhmä että oottaas miehen avosylin haluavan hänet takaisin..kaiken tälläisen yli kävelee kuningas kuolema..joka ei sitten kysykkään...haluakko sinä antaa tämä'n miehen minulle..se ottaa sen...ei kysy ei pyydä lupaa..ei kysy ookko tyytymätön tämän miehen suorituksiin..olkaa hyvänen aika tyytyväisiä rakkaisiinne ja heidän pieniin vikoihinsa..sillä se tulee se kuningas...eikä kysy saanko viedä...niin se vei minultakin...
- konservatiivi
kaaro kirjoitti:
minä en ymmärrä minkä vuoksi nainen jättää miehen joka on turvallinen,tavallinen,lämmin ja läheinen.se jonka on aikaisemmin kokenut tärkeimmäksi.elämän intohimo tulee juuri siitä turvallisesta, TAVALLISESTA,lämpimästa ihmisestä.sellainen nainen elää fantasiassa jolla ei ole todellisuuspohjaa...luulee itsestään liikoja..mikä onkaan ihanampaa kuin mies joka keskittyy vain yhteen naiseen..antaa kokonaan sen rakkauden mistä on aikuisena naisena aina haaveillut..seksikään ei korvaa luottamusta,tuttuuden tuntua,hellyyttä, sitä että voi olla täysin oma itsensä.sitten kun tälläisen miehen jättäneenä jossain utopisen hurmion toivossa huomaakin karvaasti pettyneensä,haluaaki tämän miehen takaisin...eei vooi olla niin tyhmä että oottaas miehen avosylin haluavan hänet takaisin..kaiken tälläisen yli kävelee kuningas kuolema..joka ei sitten kysykkään...haluakko sinä antaa tämä'n miehen minulle..se ottaa sen...ei kysy ei pyydä lupaa..ei kysy ookko tyytymätön tämän miehen suorituksiin..olkaa hyvänen aika tyytyväisiä rakkaisiinne ja heidän pieniin vikoihinsa..sillä se tulee se kuningas...eikä kysy saanko viedä...niin se vei minultakin...
sanotaan että nainen haluaa turvaa. mutta jos sitä turvaa on aina niin siihen turtuu. tarvitaan jännitystä että tuo turva tuntuu taas joltain. järjestää ittensä kuseen että mies saa pelastaa. valuvika, jos multa kysytään.
- törkeää!!!
DollyDe kirjoitti:
Muista kuitenkin, että tylsään ja turhaan parisuhteeseen ei kannata jäädä. Tuuleta ajatuksiasi muiden miesten kanssa vaikka kaveripohjalta.Törkeää...olet 20 vuotta teeskennellyt seksiasioissa ja vieläpä ihan alusta lähtien etkä arvosta miestäsi. Sinut pitäisi potkia heti pellolle teidän yhteisestä liitosta ja talosta. Mies voisi ottaa paremman ja nuoremman vaimon itselleen.
- .................
mummo jo kirjoitti:
Tehkää ihmeessä lapsia . Silloin teille tulee sisältöä elämään . Jos odotatte liian kauan niin huomaatte että olette liian vanhoja tekemään lapsia .
Ei missään nimessä. Miksi tehdä lapsia kun pohtii haluaako edes suhdetta?
Ei varmasti ole hyväksi lapsi elähtäneeseen suhteeseen. Kyllä ensin täytyy jotain alkaa tunteakin kumppaniaan kohtaan.
Eikä ap pariskunta ole varmasti ilmaissut edes haluavansa lapsia.
Eikä lapsia muuten "tehdä", niitä saadaan jos ne ovat tullakseen kun jättää ehkäisyn pois. Kaikki eivät saa, vaikka käyvät sen lisäksi kaikki hoidotkin läpi.
Mitä jos ajattelee lasten olevan suhteen sisältö, eikä saakaan lapsia?
Silloinhan se suhde viimeistään lopahtaa. - 23434234
DollyDe kirjoitti:
Muista kuitenkin, että tylsään ja turhaan parisuhteeseen ei kannata jäädä. Tuuleta ajatuksiasi muiden miesten kanssa vaikka kaveripohjalta."Mihinkään parisuhdehömppään en ole koskaan osallistunut. Joku voi saada kipinää matkoista tai parisuhdeleiriltä. Itse en ole sitä tyyppiä. Minulla sopisi paremmin jokin pikkuseikkailu toisen miehen kanssa."
Että sinulle sopii pettäminen paremmin kuin parisuhteen vaaliminen oman miehen kanssa. Kuulostaa toodella hyvältä. Sinun kaltaisesi ihminen on varmaankin jokaisen unelmakumppani. Olisiko aika katsoa peiliin ihan oikeasti. kaaro kirjoitti:
hyvä kirjoitus, olen kanssasi täysin samaa mieltä, tuli ihan omat kokemukset mieleen.
- munt12
eronnut mies kirjoitti:
Hei. Olen itse äskettäin eronnut hieman yli nelikymppinen ja etsin arjesta nauttivaa miestä. Kiinnostaisiko mailailu? muntili12atgmail.com
eronnut mies kirjoitti:
Minulle sattui sama juttu, tosin 7 vuoden jälkeen, olin tylsä ja ennalta-arvattavissa.
Sittens sattui, että tuon miehen avovaimo uhkasi itsemurhalla jos mies jättää ja ex-avovaimo alkoi ehdotella "Koitettaisiinko tuleeko jotain tästä suhteesta".
En enää lämmennyt, kun oli kahdesti jo sitä aikaisemmin lähtenyt. Se ei ollut ennalta-arvattavissa etten enää ottanut takaisin.- Epätavallinen vastaus
12+20 kirjoitti:
No mutta onhan taviksen elämässäkin kaikkea jännää, kuten mäkihypyn ja formulan kattominen, ja tuksun tekemisten päivittely.
Minun mielestäni noissa taas ei ole mitään jännittävää, en kyllä olekkaan tavis vaan joku muunlainen tyyppi.
- A tip for today
Hankala tilanne. Ymmärrän hyvin jos haluat kokea maailmaa ja muita miehiä/naisia eikä tyytyä vaan yhteen ihmiseen.
Se on "vaarana" kun aikaisin aloittaa suhteen niin jos jossain välissä tulee halua nähdä muutakin. Vielä tuo 18-30 ikä on hankala, kun silloin ihminen etsii vielä itseään paljon ja omia arvoja/asenteita ja itsenäisyyttä.
Sinun pitää puhua, puhua ja puhua miehesi kanssa. Kenties joku tyydyttävä kompromissiratkaisu löytyy teidän välille.
Mitä ikinä teetkin niin se ei ole väärin (pl. pettäminen). - Näinkin voi olla
Vaan ei kaikilla, yhteisiä vuosi on jo avioliitossa 42 vuotta, ja vieläkin löytyy uusia juttuja.
En ole koskaan ajatellut, että jotain olisi jäänyt kokematta.
Ja arvatkaa mitä, tunnen elämämi ihan hyväksi ja turvalliseksi.
Olen joutunut muutaman kerran jopa tilanteeseen , jossa minua in todella yritetty saada petokseen. En ole vietävissä kenenkään leikkikaluksi.
Itse päätän moraalistani ja se pitää. - Juuri eronnut
Juuri jätettynä arvostaisin kyllä yli kaiken tuota mitä teillä nyt on! Arjesta tulee rutiinia aina jossain vaiheessa eikä ruoho ole vihreämpää aidan takana. Pitäkää suhdetta yllä. Kehittäkää uutta tekemistä kuten yllä jo ehdotettiin. Sinulla on kuitenkin sanomasi mukaan perushyvä parisuhde. Älä suotta hylkää sitä. Ihastuminen kestää vain hetken ja löydät itsesi todennäköisesti huonomman parin kanssa kuin mitä sinulla nyt on.
- mk
Jos muuten toimii niin ei erotakannata mutta alat olla 30v ja rupeat kunnolla itsenäistymään ja haluaisit muutakin elämältä kuin perusjuttuja niin voit kokella jonkun muunkin kanssa sekisä jo luvalla tai luvatta että silleen. Juuri tämän takia ei ihan nuorena kannata vakiintua kun voi sitä menojalkaa alkaa jossain vaiheessa elämää vipottaa niin muutokset on liian suuria. miehnä onneksi olen saanut vittää nuorempana sinkkuaikoja ja seurusteluja niin ei enää tarvitse haikailla kun tietää mitä ne ovat ja viimeiset yli 20v saman naisen kanssa eikä ole tullut mitään viidenkympin villitystä kun on hauskaa pitänyt riittävästi nuorrempana ja niitä naisiakin ollut ihan riittävästi.
- 4355433455434
Eli sinä mielummin etsit itsellesi sen väkivaltaisen miehen kun yrittäisit pohtia tapoja korjata nykyinen tilanteesi?
koska, ikävä kyllä, sinun ikäinen ei kyllä enää paljoa näitä hyviä miehiä enää löydä. Kohta alkaa myös tikittämään tuo kellosikin, kun lapsia haluat. Eli heität siis nykyisen elämän pois ja korvaat sen hankkimalla lapsia jonkun toisen kanssa ja sitten joutumalla yksinhuoltajaksi?
Tuntuu siltä että sinä luulet että on parempaa tuolla mitä sinulla nyt on.
Sama ongelma sulla tulee uudessakin suhteessa.- totta!!u9o9
Minkään ikäinen ei siis löydä hyviä miehiä, koska ne ketkä ovat jääneet sinkuiksi, ovat yleensä siitä syystä, etteivät ole löytäneet hyvää miestä ja osa ei koska on tyytynyt alusta saakka huonoihin: ties mitä juoppojen, mustasukkaisten, pettureiden ja sikojen passareitahan riittää ihan nuoresta saakka.
"sinun ikäinen" ei löydä myöskään helpolla hyvää miestä, niitä kun ei vaan juurikaan ole. Ei ne kaikki miehet nimittäin jotenkin mystisesti vanhetessaan "huonone" ja kuitenkin joka 5 nainen on kokenut parisuhteessaan väkivaltaa ja sen uhkaa, ja samoin yli 15-vuotiasta 20-25 % joutunut seksuaalisen ahdistelun/väkivallan kohteeksi. Juoppous on jumaloitua Suomessa, vai väitätkö että juoppo suomalainen mies on harvinaisuus?
Ja nykyäänhän jooka neljäs nuori on mielenterveysongelmainen ja miehistä jo kuinka monta... 70tuhatta muistaakseni, syrjäytynyt, kotipoika, äidinhelmoissa paapottava masentunut, kouluttamaton, työtön ja luovuttanut. Keski-ikäisillä yleisiä sydänvaivat, juopottelu ja erektio-ongelmat ja 60% miehistä kaupan päälle liikalihavia... Ja sitä rataa. Siis ei täällä missään iässä ole mitään runsauden pulaa oikeasti terveistä, rehdeistä, raittiista ja silti miehekkäistä aktiivisista ja tekevistä miehistä.
Että se siitä "sinun ikäisestä", ikävä kyllä, minkään ikäinen nainen ei paljon hyviä miehiä löydä. Siinä olen tosin täysin samaa mieltä, ettei pitäisi vääntää lapsia kenen kanssa tahansa. Naiset liian usein itsekkäästi vaan tekevät niitä lapsia, valikoimatta isää, miettimättä lasta, kun kuitenkin se ehkäisy on heidän käsissään ja heidän pitäisi. Ensin etsitään ties mitä prinssiä ja sitten hätäpäissään tehdään kenen kanssa sattuu kun pelätään biologista kelloa, eikä osata luopua.
Ei lapsia pitäisi tehdä vaan itsekkäästi mihin sattuu, kenelle sattuu ja "koska mä haluan" vaan pitäisi hieman tarkemmin miettiä, miksi, mitä on annettavaa ja onko realistista. Monesti äitejä väitetään epäitsekkäiksi, mutta äitiys on suurimmalle osalle täysin puhtaasti hyvin itsekäs teko jo lähtiessään.
Isien vastuulle sitä taas on turha sysätä, koska äiti on se, joka "sijoittaa" siihen enemmän (eli vaarantaa koko kehonsa ja elämänsäkin joskus) ja loppupelissä, se on nainen joka päättää, kuka syntyy ja kuka ei.
Mä en kyllä lähtisi hyvästä suhteesta. Kaikenmaailman "elämän rakkaus" soopa on just sitä itteestä. Ensi silmäyksellä rakastuminen on tutkitusti äärettömän harvinaista ja se vielä harvinaisempaa että tapahtuu molemmille samaan aikaan ja suhteesta tulee terve ja hyvä.
Elämän rakkaus kemiat ja kiima voi johtua ihan puutteesta, intohimo vihasta (mustasukkaisuus) ja omistushalusta ja tulisuus johtaa väkivaltaan, että ei niistä kipinöistäkään suurin osa ole välttämättä edes hyviä.
Suurin osa kuvittelee ensihuumankin, eli he kiihkoilevat omassa mielikuvituksessaan ja jumaloivat satuolentoa: omia haaveitaan, heijastuksiaan jne. ja arki onkin oikeasti vain sitä, että allkaa tajuta, mikä se toinen oikeasti on.
Suoraan sanottuna, riskit ovat suuret, todenäköisyydet löytää toinen hyvä kumppani, paras ystävä ja Hyvä pitkä rakkaus epätodennäköistä, lisäksi kerran eronneet eroavat aina helpommin uudelleenkin.
On siis suuri onni, ja onnenpotku, jos oikeasti löytää hyvänsuhteen ja/tai esimerkiksi oikeasti rakastuu ensisilmäyksellä ja saa hyvän suhteen. Mutta yleistä se ei ole, vaan täysin harvinaislaatuinen poikkeus. - Macho Alfa
totta!!u9o9 kirjoitti:
Minkään ikäinen ei siis löydä hyviä miehiä, koska ne ketkä ovat jääneet sinkuiksi, ovat yleensä siitä syystä, etteivät ole löytäneet hyvää miestä ja osa ei koska on tyytynyt alusta saakka huonoihin: ties mitä juoppojen, mustasukkaisten, pettureiden ja sikojen passareitahan riittää ihan nuoresta saakka.
"sinun ikäinen" ei löydä myöskään helpolla hyvää miestä, niitä kun ei vaan juurikaan ole. Ei ne kaikki miehet nimittäin jotenkin mystisesti vanhetessaan "huonone" ja kuitenkin joka 5 nainen on kokenut parisuhteessaan väkivaltaa ja sen uhkaa, ja samoin yli 15-vuotiasta 20-25 % joutunut seksuaalisen ahdistelun/väkivallan kohteeksi. Juoppous on jumaloitua Suomessa, vai väitätkö että juoppo suomalainen mies on harvinaisuus?
Ja nykyäänhän jooka neljäs nuori on mielenterveysongelmainen ja miehistä jo kuinka monta... 70tuhatta muistaakseni, syrjäytynyt, kotipoika, äidinhelmoissa paapottava masentunut, kouluttamaton, työtön ja luovuttanut. Keski-ikäisillä yleisiä sydänvaivat, juopottelu ja erektio-ongelmat ja 60% miehistä kaupan päälle liikalihavia... Ja sitä rataa. Siis ei täällä missään iässä ole mitään runsauden pulaa oikeasti terveistä, rehdeistä, raittiista ja silti miehekkäistä aktiivisista ja tekevistä miehistä.
Että se siitä "sinun ikäisestä", ikävä kyllä, minkään ikäinen nainen ei paljon hyviä miehiä löydä. Siinä olen tosin täysin samaa mieltä, ettei pitäisi vääntää lapsia kenen kanssa tahansa. Naiset liian usein itsekkäästi vaan tekevät niitä lapsia, valikoimatta isää, miettimättä lasta, kun kuitenkin se ehkäisy on heidän käsissään ja heidän pitäisi. Ensin etsitään ties mitä prinssiä ja sitten hätäpäissään tehdään kenen kanssa sattuu kun pelätään biologista kelloa, eikä osata luopua.
Ei lapsia pitäisi tehdä vaan itsekkäästi mihin sattuu, kenelle sattuu ja "koska mä haluan" vaan pitäisi hieman tarkemmin miettiä, miksi, mitä on annettavaa ja onko realistista. Monesti äitejä väitetään epäitsekkäiksi, mutta äitiys on suurimmalle osalle täysin puhtaasti hyvin itsekäs teko jo lähtiessään.
Isien vastuulle sitä taas on turha sysätä, koska äiti on se, joka "sijoittaa" siihen enemmän (eli vaarantaa koko kehonsa ja elämänsäkin joskus) ja loppupelissä, se on nainen joka päättää, kuka syntyy ja kuka ei.
Mä en kyllä lähtisi hyvästä suhteesta. Kaikenmaailman "elämän rakkaus" soopa on just sitä itteestä. Ensi silmäyksellä rakastuminen on tutkitusti äärettömän harvinaista ja se vielä harvinaisempaa että tapahtuu molemmille samaan aikaan ja suhteesta tulee terve ja hyvä.
Elämän rakkaus kemiat ja kiima voi johtua ihan puutteesta, intohimo vihasta (mustasukkaisuus) ja omistushalusta ja tulisuus johtaa väkivaltaan, että ei niistä kipinöistäkään suurin osa ole välttämättä edes hyviä.
Suurin osa kuvittelee ensihuumankin, eli he kiihkoilevat omassa mielikuvituksessaan ja jumaloivat satuolentoa: omia haaveitaan, heijastuksiaan jne. ja arki onkin oikeasti vain sitä, että allkaa tajuta, mikä se toinen oikeasti on.
Suoraan sanottuna, riskit ovat suuret, todenäköisyydet löytää toinen hyvä kumppani, paras ystävä ja Hyvä pitkä rakkaus epätodennäköistä, lisäksi kerran eronneet eroavat aina helpommin uudelleenkin.
On siis suuri onni, ja onnenpotku, jos oikeasti löytää hyvänsuhteen ja/tai esimerkiksi oikeasti rakastuu ensisilmäyksellä ja saa hyvän suhteen. Mutta yleistä se ei ole, vaan täysin harvinaislaatuinen poikkeus.No niin tässä tulikin faktoja tilastojen muodossa.
Ajatellaan asiaa toisin: naisista vähintään 60% on lihavia, enemmän tai vähemmän. Ja toinen 60% kuvittelee olevansa "vahvoja" mutta ovat todellisuudessa nalkuttavia (nalkutus on henkiselle väkivallalle aivan sama mitä töniminen tai avokämmenellä läpsiminen fyysiselle väkivallalle, siitä se alkaa ja molemmat ovat tuhoavia voimia, yleensä tekijä syyttää/syyllistää toista: täytyy/joutuu nalkuttamaan/läppäsemään kun toinen on hankala/mahdoton, molemmat ovat oireita ja vaativat vastuun ottamista OMASTA käytöksestä ja useimmiten ulkopuolista psykiatrista ammattiapua, siis ei ennustajia/astrologeja/alkoholia/vieraita suhteita/homeopatiaa).
Siis jokseenkin sama prosentti naisista käyttäytyy parisuhteissa tuhoavasti eli kenties ovat ihmiset toisensa ansainneet?
Mutta kuten jo aikaisemmin illalla totesin _hyvällä miehellä_ on kissan päivät :) - asfr1
Macho Alfa kirjoitti:
No niin tässä tulikin faktoja tilastojen muodossa.
Ajatellaan asiaa toisin: naisista vähintään 60% on lihavia, enemmän tai vähemmän. Ja toinen 60% kuvittelee olevansa "vahvoja" mutta ovat todellisuudessa nalkuttavia (nalkutus on henkiselle väkivallalle aivan sama mitä töniminen tai avokämmenellä läpsiminen fyysiselle väkivallalle, siitä se alkaa ja molemmat ovat tuhoavia voimia, yleensä tekijä syyttää/syyllistää toista: täytyy/joutuu nalkuttamaan/läppäsemään kun toinen on hankala/mahdoton, molemmat ovat oireita ja vaativat vastuun ottamista OMASTA käytöksestä ja useimmiten ulkopuolista psykiatrista ammattiapua, siis ei ennustajia/astrologeja/alkoholia/vieraita suhteita/homeopatiaa).
Siis jokseenkin sama prosentti naisista käyttäytyy parisuhteissa tuhoavasti eli kenties ovat ihmiset toisensa ansainneet?
Mutta kuten jo aikaisemmin illalla totesin _hyvällä miehellä_ on kissan päivät :)Heips macho
Hyvällä miehellä on kissan päivät, totta. Harmi ettet itse kykene sitä kokemaan vaan elät omassa narsistisessa maailmassasi jossa olet löytänyt myös oikeutuksen pahoinpitelyillesi. Tasa-arvoista, molempia osapuolia voimaannuttavaa suhdetta et tuolla ajattelutavalla saa. - Macho Alfa
asfr1 kirjoitti:
Heips macho
Hyvällä miehellä on kissan päivät, totta. Harmi ettet itse kykene sitä kokemaan vaan elät omassa narsistisessa maailmassasi jossa olet löytänyt myös oikeutuksen pahoinpitelyillesi. Tasa-arvoista, molempia osapuolia voimaannuttavaa suhdetta et tuolla ajattelutavalla saa.Kuules nyt :) minä en pahoinpitele ketään, koskaan. En henkisesti enkä fyysisesti. Olen sen verran terve että en myöskään katsele minkkäänlaista väkivaltaa omassa suhteessani, olen sellaisesta lähtenyt ja kovin tyytyväinen olooni nykyään. Parisuhdeterapeutti tosin sanoi pitävänsä jopa mahdollisena että x:lläni olisi narsistinen tai rajatilapersoonalllisuushäiriö mutta se siitä.
Tiedän kyllä että monien naisten on kovin vaikea tai mahdoton ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Kukaan ei ole tullut näille prinsessoille koskaan opettaneeksi tai sanoneeksi ja sitten kun vuosia alkaa olla lähes 40 mittarissa on kovin vaikea katsoa elämäänsä ja itseään ja myöntää että on käyttäytynyt väärin lähimmäisiään (ja itseään) kohtaan. Viha, katkeruus ja itsesyytökset yhdistettynä kehnoon minäkuvaan ja itsetuntoon kietoutuvat yhä tiiviimmäksi vyyhdeksi.
Häkellyttävän samankaltaisilla perusteilla väkivaltaiset ihmiset yleensä perustelevat käytöstään kuten tossa yllä kirjoitin. Alkoholistikin sanoo usein että juo koska toinen on mahdoton/rasittava/tms, hakkaava vähän ojentaa/kouluttaa ja henkistä väkivaltaa (nalkutus on lievin tapa, sitten kontrollointi, manipulointi, raivokohtaukset, jatkuvat "riidat") käyttävä tekee aivan samoin. Ja syy on aina siinä toisessa... - koirasihminen
asfr1 kirjoitti:
Heips macho
Hyvällä miehellä on kissan päivät, totta. Harmi ettet itse kykene sitä kokemaan vaan elät omassa narsistisessa maailmassasi jossa olet löytänyt myös oikeutuksen pahoinpitelyillesi. Tasa-arvoista, molempia osapuolia voimaannuttavaa suhdetta et tuolla ajattelutavalla saa.Höh tossa ollu mitään merkkiä narskuista? tai kalikka kalahtaa???
- Almost Latino
koirasihminen kirjoitti:
Höh tossa ollu mitään merkkiä narskuista? tai kalikka kalahtaa???
Hai ellei tyydy puolinaiseen taikka kompromisseihin sitä onkin varmempaa elellä yksikseen.
- siru-muori
Macho Alfa kirjoitti:
No niin tässä tulikin faktoja tilastojen muodossa.
Mutta kuten jo aikaisemmin illalla totesin _hyvällä miehellä_ on kissan päivät :)Heh heh, siis 60% lihavia ja 60% kuvittelee olevansa vahvoja... Kuinka monta prosenttia sinun sadassa prosentissasi mahtaa olla?
- pro professori
siru-muori kirjoitti:
Heh heh, siis 60% lihavia ja 60% kuvittelee olevansa vahvoja... Kuinka monta prosenttia sinun sadassa prosentissasi mahtaa olla?
Siru-muori: 100% on tietty täysi sata prosenttia. Etsi vaikka ihan ala-asteen matematiikan oppikirja ja kertaa sieltä rosenttilasku. Vois vielä kenties lisätä että vähintään 60% ei ole kauheen fiksuja...
- yksinkaksin27
Monenlaista kommenttia... kiitos niistä! Edelliseen täytyy sen verran ottaa kantaa, että EN ole etsimässä väkivaltaista miestä, ja ymmärrän todella arvostaa sitä, että saan elää nykyiselläänkin ilman väkivaltaa. En ehkä ota liikaa stressiä iästäni tai biologisesta kellostani, vaan valinnoissani haluan painottaa kuitenkin nykytilannetta.
On hyvä neuvo, että täytyisi vain keksiä innostavaa koettavaa ja nähtävää nykyisellään. En vain tiedä, miksi nyt on tuntunut tosiaan puolen vuoden ajan, ettei yhdessä matkat/harrastukset, jne. juuri houkuta. Vaikea sanoa..ja jos tietäisin, en olisi tässä.
En kyllä tiedä yhtään mitä teen, mutta kaikista näistä näkkökulmista olen kiitollinen! Uskon, että suuri stressin aiheuttaja on ylipäänsä se fakta, että opinnot on paketissa, ura on hyvin käynnissä, talo ostettu... eli kaikki on ikään kuin "valmiina". Se taitaa luoda minulle pakokauhun tunnetta, ja siitä on nyt ollut todella vaikea päästä yli!- 3453545435534
Et ymmärtänyt pointtiani.
Sinun ikäluokassasi on paljon väkivaltaisia miehiä vapaana. Kunnon miehet ovat harvassa. Joten jos luulet löytävästi paremman ja vielä väkivallattoman ja ei-alkoholisti miehen niin luulet liikoja.
Jokaisessa suhteessa tulee pinnistelyvaihe. Jos jatkat ajattelua "kun on niin tylsää, en haluu, nyyhnyyh. " niin ei varmasti tilanne muutu mihinkään. Tarvitset vähän myös oman ajattelutavan muuttamista, koska kuten sanottu, samat virheet toistuu uudessa suhteessa AINA.
Hankkikaa tekemistä. Hankkikaa uusia tavoitteita. Ehkä saat uudesta kumppanista hetken ilon, mutta tosiaan, kun joskus haluat asettua niin luultavasti et löydä itsellesi kumppania enää joka asettuu kanssasi ja on vielä sellainen hyvä mies jonka varmasti haluat vierellesi saada.
Vai oletko sen verran laiska ihminen, ettet edes halua yrittää ja panostaa, vaan annat periksi ja etsit sitten uuden joka antaa hetken ilon? - 35
Jaa, siis alat olla valmiina perheen perustamiselle, mutta pieni osa sinua kapinoi sitä vastaan. Olisi varmaan syytä miettiä hieman sitä biologista kelloa jo myös...
eli minkälainen isä miehestäsi tulisi?
Ai ei matkat yms. houkuta. Usko pois, kyllä ne sitten houkuttaa kun ottaa asiaksesi niiden järjestämisen. Viimeistään matkalla tunteetkin saavat hieman happea. Koetapas edes kokeilla tehdä jotain suhteen piristämisen eteen... mitä sinä itse haluaisit (jos olisit vapaa/uudessa parisuhteessa mitä tekisit?) ?
Ihan samat "ongelmat" tulee vastaan missä tahansa muussa suhteessa! ? - weryjui
Itse olin aviossa 25 vuotta narsistisen juovan miehen kanssa. Osaan arvostaa kilttiä miestä ja ottaisin sellaisen heti jos vain saisin.
Varatkaa hotelliviikonloppu. Tehkää treffit johonkin ravintolaan tai jotain vastaavaa.
Sopikaa vaikka kerran viikossa tapaaminen johonkin uuteen kohteeseen.
Kyllä te löydätte toisistanne uudestaan vipinää. - Macho Alfa
Kuule: ehkä sulla on sitoutumiskammo. Kuvailemasi tilanne voi sellaisen hyvinkin laukaista.
Se ei ole yksin miesten omainaisuus (kuten perinteisesti paljon väitetään) vaan etenkin nykyään enenevässä määrin naisten pitkäaikaista parisuhteenmuodostusta kuormittava juttu. Lue vaikka "He's scared she's scared". Hyvä ja ymmärtäväinen opus josta voisi saada uusia ajatuksia, syyllistämättä ketään.
- sekaisin???
Täällä myös kohtalotoveri! Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 7 vuotta ja aika nuorena aloimme seurustelemaan, joskin molemmilla oli suhteita takanakin. Ei kuitenkaan mitään vakavampaa. Saimme myös kaksi lasta, olin vasta 22, kun ensimmäisen sain. Nyt ollaan saavutettu kaikki mitä voi toivoa. On lapset, omakotitalo, pari autoa, lemmikkejä, tullaan taloudellisesti toimeen, matkustellaan usein jne. Mies on ihana ja juuri kuten sanoit, paras ystäväni. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä väkivaltaa. Vaan kun jotain puuttuu. Nyt on mennyt yli vuosi, ehkä pitempääkin, etten ole tuntenut mitään kipinää miestäni kohtaan. Suhteemme on minun puoleltani kaverillinen, mies kyllä pitää edelleen minua viehättävänä ja kertookin sen usein. Seksi on hyvää, kun sitä on.
Kun yritän järjellä ajatella, niin asiani ei voisi paremmin olla ja ulkopuolisen silmin olemme täydellinen pari. Vaikea on myös ajatella elämää ilman häntä, koska olemme niin "kasvaneet yhteen". Tiedostan täysin, että en varmasti yhtä hyvää miestä mistään löytäisi ja perheen rikkominen muutenkaan ei kuulu suunnitelmiini. Silti pelkään, että jos tilaisuus tulisi, niin pettäisin miestäni! Olen aina ajatellut, että en pystyisi koskaan pettämään kumppaniani, mutta viime aikoina on kovastikin tuntunut kivalle vieraalta mieheltä tullut kohteliaisuus tai pieni flirtti. Olen jopa tällä hetkellä hiukan ihastunut toiseen ja tiedän, että myös sillä toisella on tunteita minua kohtaan. Pelkään ihan kuollakseni, että mokaan ihan täydellisesti tämän, koska olen aina ollut enemmän tunne kuin järki-ihminen! Tiedän, että minulla on ihan liikaa menetettävää.- yksinkaksin27
Todella tarinoissamme on paljon samaa nim. sekaisin???... Niin tämä ihastus... kaipa minullakin on lämpimiä tunteita erääseen mieheen, vaikken niitä ole halunnut myöntää edes itselleni!!! Tämä mies on tosin ollut tuttavani vasta parisen kuukautta, kun avioliiton tilaa olen pohtinut jo puolisen vuotta. Eli pohdintani ei missään nimessä ole alkaneet alustavasta ihastumisesta, vaan ovat olleet jo kauan ennen.
Millainen teidän suhteen alku oli? Sähäkkä ja ensisilmäyksellä? Vai?
Niin ja onko tämä "ihastus" millainen? Nykyisen vastakohta vai paljon samankaltainen?
Itsestäkin tuntuu, että on aivan liikaa menetettävää, ja myös samalla, että kaikki ratkaisut ovat huonoja... :( kurjuus... - Pettäjä
Hei kaikki nuoret naíset, joilla menee liian hyvin kunnollisten miestenne kanssa! Teidän elämänne on liian hyvää. Olette saaneet elää turvallisesti ja mukavasti. Elämästänne puuttuu se toinen puoli, jota nyt haikailette. Se on tuska ja kärsimys.
Jos kumppaninne kuolisi tai sairastuisi vakavasti, elämä saisi uutta syvyyttä. Ihminen ei ymmärrä arvostaa hyvää, jollei ole kokenut pahaa. Jollei epäonni teitä potki, ennen pitkää järjestätte sitä itse. Helpoin ratkaisu on pettää kumppania. Ah, miten kiihottavaa onkaan synnin teko! Kehotankin siis toteuttamaan salaiset himonne. Mikään ei sitten enää ole ennallaan. Saatte roppakaupalla sisältöä elämäänne. Arkinen turvallisuus muuttuu tunnemyrskyiksi, turvattomuudeksi ja epätoivoksi. Mutta ettehän te sitä usko kun ette ole kokeneet.
Hyvä ei tunnu miltään ennen kuin sen on särkenyt. Vaarallinen ja kielletty kiihottaa. Pankaa tuulemaan! Vuoden päästä elämänne on sekaisin eikä tylsää päivää ole! Ihminen tarvitsee kärsimystä tunteakseen elävänsä. - tuulipuku x2
"On lapset, omakotitalo, pari autoa, lemmikkejä, tullaan taloudellisesti toimeen, matkustellaan usein jne." Noihan on kaikki ne asiat joita yleisesti pidetään onnistumisen merkkeinä. Useimmat niitä myös tavoittelevat miettimättä onko se kuitenkaan sitä mitä elämältään haluaa. Haluaako sitä oikeasti lapsia? Haluaako sitä elää asuntovelassa seuraavan 20 vuotta? Jokaisen täytyisi uskaltaa tehdä omat ratkaisunsa ja elää niin kuin itse haluaa elää, eikä niin että se näyttää täydelliseltä naapurin Pirkon mielestä.
- ihminen tarvitsee
Pettäjä kirjoitti:
Hei kaikki nuoret naíset, joilla menee liian hyvin kunnollisten miestenne kanssa! Teidän elämänne on liian hyvää. Olette saaneet elää turvallisesti ja mukavasti. Elämästänne puuttuu se toinen puoli, jota nyt haikailette. Se on tuska ja kärsimys.
Jos kumppaninne kuolisi tai sairastuisi vakavasti, elämä saisi uutta syvyyttä. Ihminen ei ymmärrä arvostaa hyvää, jollei ole kokenut pahaa. Jollei epäonni teitä potki, ennen pitkää järjestätte sitä itse. Helpoin ratkaisu on pettää kumppania. Ah, miten kiihottavaa onkaan synnin teko! Kehotankin siis toteuttamaan salaiset himonne. Mikään ei sitten enää ole ennallaan. Saatte roppakaupalla sisältöä elämäänne. Arkinen turvallisuus muuttuu tunnemyrskyiksi, turvattomuudeksi ja epätoivoksi. Mutta ettehän te sitä usko kun ette ole kokeneet.
Hyvä ei tunnu miltään ennen kuin sen on särkenyt. Vaarallinen ja kielletty kiihottaa. Pankaa tuulemaan! Vuoden päästä elämänne on sekaisin eikä tylsää päivää ole! Ihminen tarvitsee kärsimystä tunteakseen elävänsä."Ihminen ei ymmärrä arvostaa hyvää, jollei ole kokenut pahaa."
Nimenomaan tässä ON totuus. Harva joka on oikeasti kärsinyt haluaa enää "lisää jännitystä" sen muodossa, että häviää kotinsa, elämän perustuksensa ja jopa... elintasonsa. Jos ihminen on oikeasti elänyt muutakin kuin näiden naisten elämää hyvinvointihelpoutta, mikä täälläkin on kaikesta syyttämisestä ja peittelystä huolimatta hyvin mahdollista, ja ihminen on jäänyt paitsi... Ruokaa on ollut vähän, asunto vaarassa, elämä jatkuvaa tinkimistä ja taistelua sekä köyhyyden aiheuttamaa pohjatonta yksinäisyyttä, sitä harvoin kaipaa lisäjännitystä nussimalla epärealisminsa kourissa jonkun "flirttailijan" kanssa, JOS onnistuu itsensä pelastamaan ja vielä ihmeekseen siihen kaupan päälle löytämään hyvän ja terveen suhteen (puhun ihmisistä, mitkä eivät tuhoa aivojaan sitten alkoholilla tms. ja pysyvät selväjärkisinä).
Lasten äidin itsekkyys näkyy jälleen, juuh, lapsetkin ovat pelkkä saavutettu itsestään selvyys, ei syy pelastaa perhe, olla epäitsekäs, tehdä kaikkeaan suhteen eteen eikä totisesti syy olla ilman seksiä. Sillä seksiä pitää olla, pimpura se on äidilläkin ja kun se kostuu, siinä unohtuu perhe ja muu turha: kyllä äitikin saa olla nainen! Huutaa narsistisen äitiys. Miten hemmetissä voi olla tärkeämpää nu*sia kun hoitaa omia lapsiaan? Aina on miehiä haukuttu vastuttomuudesta, ja aivan oikein. Niiden itsekeskeisyys ei tosiaan mitään ihailua pidäkään aiheuttaa, kun ne pettää lastensa äitiä, kun ne juoksee 5kympin villityksensä perässä pallit maata laahaten ja kyllä se kuolaaminen ON säälittävää! Mutta mikä ihme on saanut naiset ottamaan mallia siitä typeryydestä, itsekkyydestä ja lasten hylkäämisestä?
Lapsia pitäisi kuolla enemmän ja pitäisi olla enemmän lapsettomuutta.
Alkaisi arvo löytymään.
On väärin, että meillä on lapsettomuushoitoja ja yritetään taata kaikille lapsi, niinkuin se olisi joku automaattinen oikeus. Kaikkien ei pidä tehdä lapsia, ei silloinkaan kun he niitä saavat. Jos lapset eivät ole uhrauksien arvoisia ja niitä ei edes mieti kenelle tekee, ei niitä kyllä kuuluisi saada.
Naiset ovat tässä jutussa etsimässä TAAS itsensä ukopuolelta tekijää. Kertoo vastuuttomuudesta, myös omassa elämässään. Kun nämä vakiintuneet naiset ovat itse tylsiä, heidän elämänsä on tylsää. Voin kertoa jo, että näiden naisten keskustelut ovat pelkkää minää täynnä, he puhuvat ehkä suhteistaan, mutta... yleistieto on nolla, he eivät harrasta eivätkä kehitä itseään, he eivät ole tekijöitä ja heidän elämästään puuttuu jännitys, koska he ovat laiskoja itse sen asian suhteen. He odottavat perinteisen naisen roolin mukaan, että kun miehen saa, elämä alkaa. Kun mies tulee tekemään, on elämässä tekemistä. Paneminen on jännittävintä aikaa naisen elämässä, muuta ei voi olla. Kun edellinen mies lakkaa luomasta jännitystä, sitä luo seuraava. Heidän elämänsä roikkuu miehissä. He eivät halua ottaa itse vastuuta valinnoistaan, jännityksestään ja tekemisestään, on paljon helpompaa ihastua vieraaseen mieheen ja hokea vastuutonta "enhän mä tunteilleni mitään mahda!" ja kuin lapsi valita tekonsa vain tunteiden mukaan.
Sitten lapsien äitikin vertaa vieraaseen omaansa ja kuvittelee tämän olevan jotain... Hän muka ymmärtää pinnallisuutensa, mutta todellisuudessa, hän ei halua ymmärtää. Jos hän ymmärtäisi, hän ymmärtäisi olevansa vastuussa. Myös omasta tylsyydestään. Oikeasti ON lasten äidiltä käsittämättömän itsekästä, vastuutonta, ymmärtämätöntä ja lapsellista hokea miten uusi mies kyllä tykkää liikunnasta ja näyttää hyvältä, se ihan kehuukin mua, ja kuvitella heivaavansa lapsensa avioeroon sen takia.
Nimittäin avioerossa myös ne lapset eroaa. Ai niin! Mutta kaikkihan eroaa nykyään, ei sitä tarvitse ajatella. Aivan sama, kunhan vanhemmat saa lisääntyä, vähän tökköä töpseliin ja "ei huonossa suhteessa tarvitse olla", sitten mennään eroseminaariin ja perheen sijaan järkätään lapsille psykologi... Hölistään vanhempien lohduksi "terveestä erosta" kuten lapsille ei olisi väliä ja muita tekosyitä. Lapsille ON väliä ja ero vahingoittaa lapsia. Samoin väkivaltainen perhe, missä naiset/miehet pysyvät muka "lasten takia" ja jälleen lapset maksavat vanhempiensa itsekeskeisyydestä. Isät ja äidit hokevat olevansa epäitsekkäitä ja tekevänsä kaikkensa lastensa eteen, mutta teoillaan suurin osa osoittaa olevansa pohjattoman itsekeskeisiä ja tekevänsä kaikkensa vain itsensä eteen.
Niin. Suurin osa tästä vaan siksi, ettei ole kärsinyt riittävästi, menettänyt riittävästi. Kokenut tuskaa ja saanut tietää, mitä on oikea tylsyys, yksinäisyys, menettäminen. Mitä on oikeasti se, kun mikään ei ole enää itsestään selvää, ei edes katto pään päällä tai joka päiväinen ruoka. Ei osaa arvostaa aitoja asioita kun ei ole itsekään aito. Edes itselleen.
Se on totta, ihminen haluaa kärsimystä. Ja myös suoda sitä muille. - yksinäinen leski
ihminen tarvitsee kirjoitti:
"Ihminen ei ymmärrä arvostaa hyvää, jollei ole kokenut pahaa."
Nimenomaan tässä ON totuus. Harva joka on oikeasti kärsinyt haluaa enää "lisää jännitystä" sen muodossa, että häviää kotinsa, elämän perustuksensa ja jopa... elintasonsa. Jos ihminen on oikeasti elänyt muutakin kuin näiden naisten elämää hyvinvointihelpoutta, mikä täälläkin on kaikesta syyttämisestä ja peittelystä huolimatta hyvin mahdollista, ja ihminen on jäänyt paitsi... Ruokaa on ollut vähän, asunto vaarassa, elämä jatkuvaa tinkimistä ja taistelua sekä köyhyyden aiheuttamaa pohjatonta yksinäisyyttä, sitä harvoin kaipaa lisäjännitystä nussimalla epärealisminsa kourissa jonkun "flirttailijan" kanssa, JOS onnistuu itsensä pelastamaan ja vielä ihmeekseen siihen kaupan päälle löytämään hyvän ja terveen suhteen (puhun ihmisistä, mitkä eivät tuhoa aivojaan sitten alkoholilla tms. ja pysyvät selväjärkisinä).
Lasten äidin itsekkyys näkyy jälleen, juuh, lapsetkin ovat pelkkä saavutettu itsestään selvyys, ei syy pelastaa perhe, olla epäitsekäs, tehdä kaikkeaan suhteen eteen eikä totisesti syy olla ilman seksiä. Sillä seksiä pitää olla, pimpura se on äidilläkin ja kun se kostuu, siinä unohtuu perhe ja muu turha: kyllä äitikin saa olla nainen! Huutaa narsistisen äitiys. Miten hemmetissä voi olla tärkeämpää nu*sia kun hoitaa omia lapsiaan? Aina on miehiä haukuttu vastuttomuudesta, ja aivan oikein. Niiden itsekeskeisyys ei tosiaan mitään ihailua pidäkään aiheuttaa, kun ne pettää lastensa äitiä, kun ne juoksee 5kympin villityksensä perässä pallit maata laahaten ja kyllä se kuolaaminen ON säälittävää! Mutta mikä ihme on saanut naiset ottamaan mallia siitä typeryydestä, itsekkyydestä ja lasten hylkäämisestä?
Alkaisi arvo löytymään.
On väärin, että meillä on lapsettomuushoitoja ja yritetään taata kaikille lapsi, niinkuin se olisi joku automaattinen oikeus. Kaikkien ei pidä tehdä lapsia, ei silloinkaan kun he niitä saavat. Jos lapset eivät ole uhrauksien arvoisia ja niitä ei edes mieti kenelle tekee, ei niitä kyllä kuuluisi saada.
Naiset ovat tässä jutussa etsimässä TAAS itsensä ukopuolelta tekijää. Kertoo vastuuttomuudesta, myös omassa elämässään. Kun nämä vakiintuneet naiset ovat itse tylsiä, heidän elämänsä on tylsää. Voin kertoa jo, että näiden naisten keskustelut ovat pelkkää minää täynnä, he puhuvat ehkä suhteistaan, mutta... yleistieto on nolla, he eivät harrasta eivätkä kehitä itseään, he eivät ole tekijöitä ja heidän elämästään puuttuu jännitys, koska he ovat laiskoja itse sen asian suhteen. He odottavat perinteisen naisen roolin mukaan, että kun miehen saa, elämä alkaa. Kun mies tulee tekemään, on elämässä tekemistä. Paneminen on jännittävintä aikaa naisen elämässä, muuta ei voi olla. Kun edellinen mies lakkaa luomasta jännitystä, sitä luo seuraava. Heidän elämänsä roikkuu miehissä. He eivät halua ottaa itse vastuuta valinnoistaan, jännityksestään ja tekemisestään, on paljon helpompaa ihastua vieraaseen mieheen ja hokea vastuutonta "enhän mä tunteilleni mitään mahda!" ja kuin lapsi valita tekonsa vain tunteiden mukaan.
Sitten lapsien äitikin vertaa vieraaseen omaansa ja kuvittelee tämän olevan jotain... Hän muka ymmärtää pinnallisuutensa, mutta todellisuudessa, hän ei halua ymmärtää. Jos hän ymmärtäisi, hän ymmärtäisi olevansa vastuussa. Myös omasta tylsyydestään. Oikeasti ON lasten äidiltä käsittämättömän itsekästä, vastuutonta, ymmärtämätöntä ja lapsellista hokea miten uusi mies kyllä tykkää liikunnasta ja näyttää hyvältä, se ihan kehuukin mua, ja kuvitella heivaavansa lapsensa avioeroon sen takia.
Nimittäin avioerossa myös ne lapset eroaa. Ai niin! Mutta kaikkihan eroaa nykyään, ei sitä tarvitse ajatella. Aivan sama, kunhan vanhemmat saa lisääntyä, vähän tökköä töpseliin ja "ei huonossa suhteessa tarvitse olla", sitten mennään eroseminaariin ja perheen sijaan järkätään lapsille psykologi... Hölistään vanhempien lohduksi "terveestä erosta" kuten lapsille ei olisi väliä ja muita tekosyitä. Lapsille ON väliä ja ero vahingoittaa lapsia. Samoin väkivaltainen perhe, missä naiset/miehet pysyvät muka "lasten takia" ja jälleen lapset maksavat vanhempiensa itsekeskeisyydestä. Isät ja äidit hokevat olevansa epäitsekkäitä ja tekevänsä kaikkensa lastensa eteen, mutta teoillaan suurin osa osoittaa olevansa pohjattoman itsekeskeisiä ja tekevänsä kaikkensa vain itsensä eteen.
Niin. Suurin osa tästä vaan siksi, ettei ole kärsinyt riittävästi, menettänyt riittävästi. Kokenut tuskaa ja saanut tietää, mitä on oikea tylsyys, yksinäisyys, menettäminen. Mitä on oikeasti se, kun mikään ei ole enää itsestään selvää, ei edes katto pään päällä tai joka päiväinen ruoka. Ei osaa arvostaa aitoja asioita kun ei ole itsekään aito. Edes itselleen.
Se on totta, ihminen haluaa kärsimystä. Ja myös suoda sitä muille.Mahtava kirjoitus, nimim. "Ihminen tarvitsee"!!
Itse kun on joutunut kokemaan paljon tuskaa ja kärsimystä, harmittaa todella nämä ihmiset, jotka eivät näe, miten hyvin heidän asiansa ovat.
Pariutuminen vaikeutuu vaikeutumistaan, kun ikää tulee. Mitä enemmän ihmisillä on historiaa, sitä vaikeampi niitä on sovittaa yhteen. Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Sinne aidan toiselle puolelle päästyä vasta huomaa kaikki ne siellä olevat kivet ja kuopat. Mutta sitten on usein myöhäistä yrittää palata takaisin sinne aidan toiselle puolelle, minkä tajuaa olleen parasta, mitä tarjolla on. - Kerrassaan
ihminen tarvitsee kirjoitti:
"Ihminen ei ymmärrä arvostaa hyvää, jollei ole kokenut pahaa."
Alkaisi arvo löytymään.
Se on totta, ihminen haluaa kärsimystä. Ja myös suoda sitä muille.Ajattelin kirjoittaa tähän ketjuun, mutta enpä kirjoitakaan. Tässä kirjoituksessa on kaikki mitä yritin pusertaa esiin. Ajatella tuota arjen viisautta, joka tällä ihmisellä on olemassa.
Sen verran kuitenkin on pakko pistää lisää suolaa itsekkyyden haavoihin. Väitän, että nykyiset ikäluokat ovat oppineet niin kertakaikkisen itsekkäiksi, että jos kuvitellaan, että tulisi sota, suurin osa kotinaisista valittaisi kuolemaansa ikävään, kuin sitä hengenvaaraa jossa miehet/ naiset taisteluissa olisivat. En muista entisaikojen äitien valittaneen jännityksen kaipuuta ja tylsyyttä ja intohimoa ja miehen kilteyttä ja intohimoa ja intohimoa ja jännitystä.
- Camel boots
Rikkokaa rutiinit, kaavat ja koetelkaa rajoja. Yhdessä ja yksin. Avion, eikä minkään suhteen, tule olla vankila, siinä on lupa elää molemmilla osapuolilla eikä siihen tarvitse kysyä eikä pyytää ulkopuolisten lupaa. Aikuinen asennemaailma ja hyvät tavat kehiin, niin kaikki on mahdollista.
- sekaisin???
Meidän suhteen alku ei ollut mitenkään kovin sähäkkä. Siis toki oli intohimoa, mutta ei mitenkään erityisesti kuitenkaan. Enemmän mun puolelta on aina ollut sellaista syvää kiintymystä ja ehkä sitä, että muutaman hieman huonomman mieskokemuksen jälkeen tämä mies oli turvallinen ja hänelle pystyin kertomaan synkimmätkin asiat ja hän silti rakasti ja rakastaa yhä. Kaiken järjen mukaan ajateltuna siis en ehkä voi ikinä kenenkään kanssa yhtä luottamuksellista ja turvallista suhdetta saada. Ja sitten tosiaan kun on lapset mukana tässä kuviossa, niin heidän takiaan en missään nimessä haluaisi perhettä rikkoa. Luulen kuitenkin, että jos meillä ei olisi lapsia, niin olisin jo lähtenyt. :(
No tämä ihastus..Hän on kyllä jossain määrin samantyyppinen ihminen kuin omakin mieheni. Toisaalta sitten taas monessa asiassa erilainen, esim. oma mies ei välitä liikunnasta kun taas itselle se on tärkeä osa elämää. Tuo ihastus taas työskentelee liikunta-alalla ja siellä olen hänet tavannutkin. Ei juo lainkaan alkoholia, joskaan ei aviomiehenikään juuri sitä käytä...mutta siis siinä mielessä kunnollinen mies. Terveelliset elämäntavat jne. Hauska ja osaa jakaa kohteliaisuuksia. Hänellä on myös pari lasta, kuten minullakin. Toisaalta siis tarkemmin ajateltuna aika samanlainen mies kuin aviomieheni, mutta ehkä tässä kohtaa olenkin enemmän ihastunut ulkoisiin ominaisuuksiin tai ajatukseen yhteisten intressien jakamisesta...Mikä on tyhmää, tiedän. Sanoisin kuitenkin, että toi ihastus on enemmän minun kanssani samanlainen kun mieheni kanssa ollaan taas luonteeltamme aika erilaisia monissa asioissa. Kuulostaa varmaan sekavalta pohdinnalta. :D
Te olette siis jo puhuneet erosta?? Me ei olla. Mies on kyllä huomannut, että en ole täysillä mukana meidän suhteessa enää ja onkin kysellyt syytä. Hän on myös sanonut, että pelkää menettävänsä mut. En ole pystynyt sanomaan suoraan. Voiko toiselle sanoa, että ei halua häntä enää, loukkaamatta??- yksinkaksin27
Niin, olemme puhuneet enemmän suhteemme nykytilasta kuin erosta. Lähinnä puhumme syistä, jotka koettelevat suhdettamme nykyisellään, ja siitä, miksi minä olen avioliitossa nyt onneton. Olen sanonut siis suoraan sen, että tiedän olevan nykyisellään onneton, mutta en ole sanonut suoraan, että en koe miestäni enää suureksi rakkaudekseni. Mieheni on ollut omien sanojensa mukaan ihan onnellinen, mutta tietysti minun poissaolevuuteni ja epävarmuuteni on tarttunut häneenkin. Molemmat toki yrittävät keksiä ratkaisuja, mutta toistaiseksi mitään konkreettista ei ole keksitty. Erosta (tai käytännön asioista eroon liittyen) ei ole vielä puhuttu, mutta kyllä me molemmat aistimme eronkin olevan yksi vaihtoehto.
Myös minun mieheni on suoraan sanonut pelkäävänsä menettävänsä minut. On myös puhunut, ettei hänellä olisi syytä elää, ellen olisi hänen elämässään. Nämä lauseet ovat kaikkein pahimpia kuulla silloin, kun suhde on kariutumassa. Niiden takia varmaan vielä olen avioliitossani kiinni.
Onko sinullakin yksi suuri tekijä, miksi et osaa tehdä ratkaisuja, se, että pelkäät katuvasi myöhemmin? Toki teillä lapset on varmasti suurin syy, mutta itselleni katumuksen pelko ja yksin jäämisen pelko ovat suurimpia syitä jäädä väljähtäneeseen avioliittoon. Luulen, että niiden, joilla on ns. salasuhde toiseen mieheen, on helpompi erota. Heidän ei tarvitse pohtia yksin jäämisen tuskaa ainakaan ihan heti eron jälkeen. En tosin lainkaan ihannoi salasuhteissa eläviä... Mutta tällainen ero omaan tilanteeseeni tuli vain mieleen.
Niin ja sen olen tietty havainnut, että arki vain vaikeutuu koko ajan, vaikka lapsia ei olekaan. Puhuminen on aina tietenkin hyvä asia, mutta kotiimme on nyt laskeutunut odottavainen tunnelma ja painostava ilmapiiri...luonnollisesti! Tarkkailemme toistemme tunnelmia, että tiedämme, onko tänään se päivä, kun taas puhumalla puhutaan. Puhuminen on usein itkun sävyttämää, joten illat menee usein itkeskellen yhdessä ja erikseen. Ja kumpikaan ei pysty enää tulemaan lähelle, koska emme tiedä, voisiko niin enää tehdä... Tämmöistä! - N1974
yksinkaksin27 kirjoitti:
Niin, olemme puhuneet enemmän suhteemme nykytilasta kuin erosta. Lähinnä puhumme syistä, jotka koettelevat suhdettamme nykyisellään, ja siitä, miksi minä olen avioliitossa nyt onneton. Olen sanonut siis suoraan sen, että tiedän olevan nykyisellään onneton, mutta en ole sanonut suoraan, että en koe miestäni enää suureksi rakkaudekseni. Mieheni on ollut omien sanojensa mukaan ihan onnellinen, mutta tietysti minun poissaolevuuteni ja epävarmuuteni on tarttunut häneenkin. Molemmat toki yrittävät keksiä ratkaisuja, mutta toistaiseksi mitään konkreettista ei ole keksitty. Erosta (tai käytännön asioista eroon liittyen) ei ole vielä puhuttu, mutta kyllä me molemmat aistimme eronkin olevan yksi vaihtoehto.
Myös minun mieheni on suoraan sanonut pelkäävänsä menettävänsä minut. On myös puhunut, ettei hänellä olisi syytä elää, ellen olisi hänen elämässään. Nämä lauseet ovat kaikkein pahimpia kuulla silloin, kun suhde on kariutumassa. Niiden takia varmaan vielä olen avioliitossani kiinni.
Onko sinullakin yksi suuri tekijä, miksi et osaa tehdä ratkaisuja, se, että pelkäät katuvasi myöhemmin? Toki teillä lapset on varmasti suurin syy, mutta itselleni katumuksen pelko ja yksin jäämisen pelko ovat suurimpia syitä jäädä väljähtäneeseen avioliittoon. Luulen, että niiden, joilla on ns. salasuhde toiseen mieheen, on helpompi erota. Heidän ei tarvitse pohtia yksin jäämisen tuskaa ainakaan ihan heti eron jälkeen. En tosin lainkaan ihannoi salasuhteissa eläviä... Mutta tällainen ero omaan tilanteeseeni tuli vain mieleen.
Niin ja sen olen tietty havainnut, että arki vain vaikeutuu koko ajan, vaikka lapsia ei olekaan. Puhuminen on aina tietenkin hyvä asia, mutta kotiimme on nyt laskeutunut odottavainen tunnelma ja painostava ilmapiiri...luonnollisesti! Tarkkailemme toistemme tunnelmia, että tiedämme, onko tänään se päivä, kun taas puhumalla puhutaan. Puhuminen on usein itkun sävyttämää, joten illat menee usein itkeskellen yhdessä ja erikseen. Ja kumpikaan ei pysty enää tulemaan lähelle, koska emme tiedä, voisiko niin enää tehdä... Tämmöistä!"Eroprosessi" taitaa olla kohdallasi jo käynnistynyt. Tulee mieleen omat ajat, kun nuo ajatukset laukkasivat omassa päässäni. Aikaahan siinä kului, ja siinä kohtaa, kun mies olisi halunnut alkaa yhdessä keskustelemaan asioista, en minä enää jaksanut. Se aika oli jo auttamattomasti ohitse. Asioita oli niin kauan vatvonut, ja toinen ei silloin niistä halunnut puhua, kun olisi ollut minulla siihen tarvetta. No, ei tämä tietystikään sitä tarkoita etteikö olisi asioita puhuttu. Mutta miehestä tuntui sille ettei minuun enää vaikuta mikään, että olen ihan 'kylmä'. Enhän sitä tietysti ollut, mutta kait se jonkinlainen itsesuojeluvaisto iski päälle ettei ainakaan mielenterveyttään menetä. Taisi tuossa kohtaa ikääni iskeä 'itseni etsiminen' päälle. Sitä kun ei ollut kerennyt kovin paljon aikaisemmin olla.
Sitten, kun ero tuli, oli se kyllä tuskan aikaa. Toisaalta helpotus, että päätöksen sai tehtyä. Mutta mekin olimme nuoresta asti olleet yksissä. Eron tullessa yhteisvuosia vajaa 15. Eroajoista ei kyllä kauheasti muista yksityiskohtia. Vaikeaa se oli, puolin ja toisin.
Nyt kun erosta on kulunut aikaa jo yli 10v, pystyy katsomaan tilannetta eri näkökulmasta. Olen tyytyväinen elämääni. Se aika exäni kanssa oli juuri siihen elämäntilanteeseen tarkoitettu ja hyvä. Nyt miehelläni on hyvä vaimo, paljon parempi kuin minä olisin näin nykyisin hänelle. Heillä on paljon enemmän esim. yhteisiä harrastuksia, kiinnostuksen kohteita. Ollaan exän kanssa todettukin, että se aika oli hyvää, ja that's it.
Itse löysin eron vielä ollessa hiukan kesken uuden miehen. Voi kun sitä luuli, että tämä on nyt varmasti loppuelämän onnea. Mutta jälkikäteen voi tuonkin vaiheen ajatella kirjaimellisesti 'lohtusuhteeksi'. Ei sitä siinä kohtaa niin osannut ajatella. Mutta ainakin huomasi sen, mitä ei halua mieheltä :D Tästä suhteesta eron tullessa, huomasin läpikäyväni enemmän 1. miehestä eroani. Se prosessi oli tainnut hiukan jäädä kesken aikaisemmin.
Tällä hetkellä elän tyytyväisenä parisuhteessa. Lähdimme molemmat varovasti tähän 'päivä kerrallaan' -tyylillä. On sitä reilu 5v kestänyt. Aika näyttää mitä tulevaisuus tuo. Mutta jos saisin valita niin en haluaisi enää 'itseni etsimisiä'. Jos vaikka saisin elää tätä arkea ja 'rauhaa' :) - 2903478209
"En ole pystynyt sanomaan suoraan. Voiko toiselle sanoa, että ei halua häntä enää, loukkaamatta??"
Loukkaat enemmän jos et uskalla sanoa mitä oikeasti ajattelet. Loukkaat kyllä kuitenkin, mutta kyse on pienemmästä pahasta. - kokenut hyvääkin
yksinkaksin27 kirjoitti:
Niin ja sen olen tietty havainnut, että arki vain vaikeutuu koko ajan, vaikka lapsia ei olekaan. Puhuminen on aina tietenkin hyvä asia, mutta kotiimme on nyt laskeutunut odottavainen tunnelma ja painostava ilmapiiri...luonnollisesti! Tarkkailemme toistemme tunnelmia, että tiedämme, onko tänään se päivä, kun taas puhumalla puhutaan. Puhuminen on usein itkun sävyttämää, joten illat menee usein itkeskellen yhdessä ja erikseen. Ja kumpikaan ei pysty enää tulemaan lähelle, koska emme tiedä, voisiko niin enää tehdä... Tämmöistä!Voi ihmistä,kun onni on kotona ,kun vain osaisi arvostaa.Olen itse ja moni ikäiseni eronnut naisen alotteesta,ja sitten nainen katuu ja itkee todellista onnea etsien .Jäähän markkinoille kunnollinen mies,jonka nappaa joku muu nainen.Sitten tämä itsekäs nainen huomaa olis ollut paljon tehtävissä suhteen hyväksi,ja ainakin kasvattaa omaa hyvää oloa,harrastus tai panostamalla mieheensä,mutta nyt miestä pitää hyvänä toinen joka osaa arvostaa tavallista hyvää miestä.Eri juttu hakkaajat ja alkoa juovat rentut,heitä on tarjolla ja nehän kiinostaa,kohta nainen ei tunne itseään ,kun elämä niin monipuolista,ja kaukana se hyvä kiltti mies, mieti ja ymmärrä se arki saapuu joka suhteeseen, pidä hyvästä kiini kiltisti arvostaen.
- Tylsä vaimo
Pitkät suhteet ja ihastumiset .. Hyvä piiiiitkä suhde ja uusi ihastus. Ottaako riski ja laittaa kaikki uusiksi meni syteen tai saveen vai jäädä entiseen suhteeseen? Yksi elämä .. Jos menee päin pers... kärsi seuraukset. Jos käy hyvin nauti! Mitä muuta voi? Itse täytyy tehdä päätökset ja kärsiä seuraukset.
Itse en ole vielä eronnut, mutta miehelläni oli virityksiä kesäkuussa ja se sattui todella!! Jos ei kiinnosta, niin . olisi todella reilua tietää siitä itsekin .. - Tytt85.
Voi herranen aika. Ole oikeasti tyytyväinen siihen mitä sulla on. Luuletko tosiaan, että se olisi parempaa tai erilaista jonkun toisen kanssa? Jos nyt jätät miehesi, voin vannoa että aika pian haikailet häntä takaisin.
Ajattelet ihan liian negatiivisesti koko asiaa. Mitä kaikkea menetät, jos et eroa. No, jos miettisit vähän toisella tavalla? Mitä kaikkea sinulla on, mitä muilla ikäisilläsi naisilla ei ole? Korviesi välissä tuo kaikki on. Kuten joku täällä ehdotti, tehkää jotain arjesta poikkeavaa. Sanoit, että sinä ja mies panostatte suhteeseen? No, panostakaa oikeasti ja alkakaa miettiä miten tämä tilanne korjataan.
Jossain tilanteissa sanonta "ei se vaihtamalla parane" pätee, kuten tässä. Kaikki suhteet arkipäiväistyy, silloin se rakkaus ja panostus suhteeseen mitataan. - 11325136243457356873
Eipä taida pzga vaihtaen pareemmaksi tulla. Eikä ruoho ole sen viheriämpää aidankaan takan.
- just juu
Mitä tahansa,
mutta rakkautta ei voi teeskennellä! :)
- Muksula
Tehkää mukula niin tulee arkeen jotain vipinää eikä tunnu niin tavalliselta ja rutiininomaiselta ;)
- lapsilaastari
Aika raakaa yrittää korjata suhdetta lapsella... Tuskin tulee onnistumaan, ja eniten kärsii lapsi.
- xdjee
nussikaa joka päivä
- tsot tsot pojat
hetken kokee sitä rakastumisen huumaa ja taas kohta tuntuu tylsältä.
Vika ei ole miehessä ni ei se sitä vaihtamalla parane. vika on siinä ettei elämällänne ole todellista tarkoitusta - ämmät on sekaisin
Eikö jumalauta mikään riitä?
- tyhmäääääääääääää
avioliitossa 1 1=1
siinä syntyy yksi pari
voi teitä reppanoita ,turpaan pitäs antaa , rikotte lastenne maailman
odottakaa 20 vuotta että lapsenne itsenäistyvät
mitäs lähditte avioliittoon muistakaa että se on itsensä antamista toisille
tämä nykyajan itsekkyys ja itsekkyys , voi herranjestas
vai että kaikkea on ,no voi herranjestas vain yksi puuttuu
JÄRKI
elämä on tavallista puurtamista ,laatuaikaa - kaikensekestää
sinulla on hieno suhde. Mielestäni arki onkin parasta suhteessa. Itse olen leski. Ollut jo 7 vuotta.
Joka päivä ikävöin vieläkin. Mutta eteenpäin on mentävä. Kun vain ymmärtäisit, ettet välttämättä löydä parempaa. Rakastumisen tunne, kun kestää vain hetken. Sen jälkeen sen pitääkin olla sitä, mitä teillä nyt on. Toistensa parhaat kaverit. Tietää toisen olevan siinä arjessa mukana. Ja on ihminen rinnalla johon voi luottaa.
Toivotan sinulle onnea ja ymmärrystä. Sinä elät unelmaasi rakkaasi kanssa. Uskalla elää sitä joka päivä. Tehkää yhdessä kaikkea. Olkaa uteliaita yhdessä. Teillä on jo kaikki, toisenne. - ehkä.?
Jos suhde lässähtää kuin pannukakku pitkällä ajalla, kannattaa asua erillään ja pysyä tuttuina. Ainakin alkuun. Asioita voi sitten vielä muuttaa jos kummastakin tuntuu siltä.
- Cheriya
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten ja irrottauduin suhteesta. Aluksi oli vaikeaa olla yksin, mutta sitten kun sinkkuelämän makuun pääsi ja alkoi deittailla mitä erilaisempia ihmisiä, niin kaikki parantui. En ole koskaan katunut päätöstäni. Mutta mikäli olet tavis, niin kannattaa pysytellä suhteessä, jos ei ole varma saako myöhemmin miehen. Itse olen hyvin paljon huomiota herättävä kaunis nainen.
- pelle.......
Onko elämäsi tarkoitus saada mies? :D
Kuinka paljon hyvää ihmisille tekisi olla aivan yksin muutama vuosi.
Kun ei tule toimeen itsensä kanssa, ei niistä suhteista tule mitään muidenkaan kanssa.
- 7698
Liitto, avioliitto edellyttää joskus luovuutta, mutta ARKI tulisi sen uudenkin kanssa.
Tyttö/ nainen, hoida liittoasi, puhukaa , keskustelkaa toistenne kanssa siitä mitä haluat, mitä toivot ja etsikää niihin yhdessä vastaukset.
En kehu, mutta minulla on mahtava kokemus liitosta ja rakastamme toisiamme ihan hullun lailla.
Sinulla on hyvä ja turvallinen liitto, kehittäkää sitä yhdessä.
Annan yhden neuvon, ota lomaa itsellesi ja yksin, mutta älä tee typeryyksiä jonkun toisen kanssa. Kun olet jonkun aikaa yksin ja erillään, huomaat rakkauden miestäsi kohtaan ja alat sitä arvostaa .?
Rakkautta tulee antaa ja saada ja sitä voitte kekenänne tarjoilla eri variaatioilla, se antaa vaihtelua. - hoh hoijaa...
En osaa sanoa ( ja etusivulta tulin lukemaan): mä en "seurustellut" yläasteikäisenä ja minusta sen ikäisten ei pitäisikään "seurustella", vaan opiskella ja harrastaa kehittäviä harrastuksia. Mulla oli eka ns. poikaystävä, kun olin 18- vuotta. Onneksi mikään perheenperustaminen ei käynyt mielessä.
- Macho Alfa
Tossa iässä (naiselle) tillanne on vähintään mielenkiintoinen jos ei suorastaan haastava.
Jos lähdet etsimään uutta miestä ja sitä "kipinää"...muista että muutama vuosi menee latautumiseen, toipumiseen ja elämän ihmettelyyn. Ja kaikki ne vuodet naisella on pois hedelmällisyydestä joka laskee 35-40 välillä nollaan. 38v ei enää kannata tuhlata yhtään aikaa luomumenetelmään vaan suoraan lekuriin jos meininki on oikeesti lapsia saada. Samalla kasvaa kehitysvaurioiden todennäköisyys.
Todellinen yllätys ja haaste onki sitten löytää "sopiva" eli täydellinen prinssi. Hyvät miehet viedään nykyään käsistä ja toisin kuin naisilla miehillä ei tule "parasta ennen" vastaan niin äkkiä. Ja jos itse olet vaikkapa 35 kun alkaa poltella ovat samanikäiset halutut miehet haluttuja myös 25v naisten mielestä joten miehillä on paljon enemmän valinnanvaraa.
Todnäk oma miehesi on parissa vuodessa suhteessa kymmenen vuotta nuoremman näpsäkän naisen kanssa koska vaikuttaa ihan tolkun mieheltä, sinä sen sijaa kierrät kehää kun ei "prinssi" tulekaan. Deittipalstoilla saat viestejä 40 miehiltä mutta nuoremmat ei ole susta kiinnostuneita jos et ole todella kuuma pakkaus.
Miehet tulee vielä vuosien kuluessa fiksummiksi (ne fiksut) ja ymmärtää markkina-arvonsa paremmin: vauvansiemenet on todella arvokkaita parisuhdemarkkinoilla nykyään ;) varsinkin juuri 30-40v naisten haarukassa. Samalla miehet tajuavat että loputtomiin tunteitaan vatvoviin ja oikutteleviin tai nalkuttaviin naisiin ei kannata sekaantua kuin satunnaisen huvin tarpeessa.
Mutta minkäs sille voi jos siltä tuntuu, ei näissä asioissa järjellä pärjää. Tilanteesi kuulostaa kovin tavanomaiselta tohon ikään ja elämäntilanteeseen: mitä muuten itse teet lisätäksesi kipinää elämääsi/parisuhteeseenne? Ethän vaan odota puolisosi tuova romantiikan/erotiikan/kipinän/roihun välillenne? On kovin yleistä että nimenomaan nainen helposti odottaa näin automaattisesti tapahtuvan varsinkin kun tv/naistenlehdet/elokuvat suoltavat jatkuvalla syötöllä naisten pornoa: emmerdale, kotirouvat, sexandthecity etc ja tätä saatetaan tuijottaa päivittäin tuntikausia. En tunne yhtäkään naista joka ei ajattele että väkivaltaviihde on tympeää ja miesten porno vääristää miesten naiskuvaa ja käsityksiä seksuaalisuudesta. Lisätään tähän vielä siirappiset häämessut/tvsarjat jne. Ei ihme että arki tuntuu...tavalliselta.- feministi-
Käytit paljon aikaa turhaan, kirjoittaaksesti pashaa. Tajuat kai itsekin että jos toinen ei ole kiinnostunut toisesta, suhde ei toimi. En tiedä kuinka kaveripoikamainen aloittajan mies voi olla, mutta taitaa olla?
Se on oikeastaan sama onko suomen miestilanne hyvä vai huono. Tai ottavatko miehet nuoremman. Sillä ei voi väkisin olla suhteessa, joka on teininä alkanut. Suomi ei ole ainoa maa jossa on miehiä, jos täällä ottavat nuoremman, niin eiköhän ulkomaillakin ole muutama sinkku...
Mainitsemasi "vauvasiemenet" eivät kaikkia naisia kiinnosta, vaan itse mies. Miehelle joka kuvittelee naisten käyttävän hyväkseen miehiä ja "siemeniä", varmaan vaikea ajatus aito rakkaus. Lisäksi jos mies kuvittelee olevansa muita parempi ("minä olen paras aina, muut ** ") ja vain monia vuosia nuorempi käy, pitäisi hälytyskellojen soida!
Suhteesta toipumisen ajan pituus on jokaisen oma asia, eikä sille voi mitään. --Kukaan ei voi mitään sille vuodelle, jona on syntynyt, että on siinä iässä missä on. Myös nuoremmat naiset vanhenevat joskus. Sittenkö on vaihto?
Ei miehiä viedä käsistä, kyllä ne IHAN ITSE menevät sen (nyt nuoren) naisen matkaan, minne menevät. Ei kukaan pakota. On turha sitten ruikuttaa jos ei ole antanut muille mahdollisuuksia. Vaikka sille hyvällekin. En luonnollisesti ehdi lukemaan vastauksia. Sillä on parempaakin tekemistä.
-Mielestäni on hieman huvittavaa että kuvittelet naisten katsovan tuntikausia mainitsemiasi sarjoja.
-Kuvittelet kaikkien naisten vatvovan tunteita loputtomiin ja oikuttelevan. Wtf?
-En uskalla ajatella mitä muita sterotypioita sinulla on naisista 30 . Koska uudet sukupolvet ovat erilaisia kuin ennen, eivät kaikki vastaa käsityksiäsi.
-Älykäs mies tietää, että omanikäisissä voi olla vielä fiksuja ja sopivia. Kehtaa kävellä kylillä. - Macho Alfa
feministi- kirjoitti:
Käytit paljon aikaa turhaan, kirjoittaaksesti pashaa. Tajuat kai itsekin että jos toinen ei ole kiinnostunut toisesta, suhde ei toimi. En tiedä kuinka kaveripoikamainen aloittajan mies voi olla, mutta taitaa olla?
Se on oikeastaan sama onko suomen miestilanne hyvä vai huono. Tai ottavatko miehet nuoremman. Sillä ei voi väkisin olla suhteessa, joka on teininä alkanut. Suomi ei ole ainoa maa jossa on miehiä, jos täällä ottavat nuoremman, niin eiköhän ulkomaillakin ole muutama sinkku...
Mainitsemasi "vauvasiemenet" eivät kaikkia naisia kiinnosta, vaan itse mies. Miehelle joka kuvittelee naisten käyttävän hyväkseen miehiä ja "siemeniä", varmaan vaikea ajatus aito rakkaus. Lisäksi jos mies kuvittelee olevansa muita parempi ("minä olen paras aina, muut ** ") ja vain monia vuosia nuorempi käy, pitäisi hälytyskellojen soida!
Suhteesta toipumisen ajan pituus on jokaisen oma asia, eikä sille voi mitään. --Kukaan ei voi mitään sille vuodelle, jona on syntynyt, että on siinä iässä missä on. Myös nuoremmat naiset vanhenevat joskus. Sittenkö on vaihto?
Ei miehiä viedä käsistä, kyllä ne IHAN ITSE menevät sen (nyt nuoren) naisen matkaan, minne menevät. Ei kukaan pakota. On turha sitten ruikuttaa jos ei ole antanut muille mahdollisuuksia. Vaikka sille hyvällekin. En luonnollisesti ehdi lukemaan vastauksia. Sillä on parempaakin tekemistä.
-Mielestäni on hieman huvittavaa että kuvittelet naisten katsovan tuntikausia mainitsemiasi sarjoja.
-Kuvittelet kaikkien naisten vatvovan tunteita loputtomiin ja oikuttelevan. Wtf?
-En uskalla ajatella mitä muita sterotypioita sinulla on naisista 30 . Koska uudet sukupolvet ovat erilaisia kuin ennen, eivät kaikki vastaa käsityksiäsi.
-Älykäs mies tietää, että omanikäisissä voi olla vielä fiksuja ja sopivia. Kehtaa kävellä kylillä.Kuules. En tosiaan kuvittele kaikkien vatvovan mutta vaikkapa ketjun aloittaja vaikuttaa juurikin niin tekevän. Omakohtaisesti (ehkä vain mun kaveripiirin akateemiset naiset) tosiaan käyttävät melkoisen paljon aikaa noiden ohjelmien parissa ja samantyyppiseen jaaritteluun, oma x:ni hakeutui itse tositv:n mutta ei päässyt :o parisuhdeterapeutti tosin suositteli hänelle psykoterapiaa mutta sekös raivostutti...
Ei tosiaan huvita kun on itse nähnyt, oli varsinainen virtahepo olohuoneessa tvn ääressä...kai niitä lähetetään tuntikausia päivittäin ihan tyhjään eetteriin parhaaseen katseluaikaan?
Ulkomailla tilanne on ihan sama, tosin vieläpä miesten eduksi. Hyvä mies voi helposti hakea (nuorempaa, fiksumpaa, kauniimpaa, hoikempaa) myös ulkomailta mutta naiset kohtaavat vain enemmän kilpailua :( tokihan on Gambiaa yms mutta en tiedä kuinka monelle naiselle se on oikea vaihtoehto jos puhutaan ihan aidosta parisuhteesta?
En kuvittele juurikaan mitään mutta tosi on että mulla on valinnanvaraa: monessa suhteessa olen oikein hyvä ja parempi kuin moni muu. Tiedän myös että olen monessa suhteessa vain tavallinen/normaali. Olen 45v ja parin vuoden sinkkuilun aikana naisia on ollut 25-48v väliltä. Olen itse torjunut kaikki jutut: ehkä vakka kantensa valitsee mutta enempää lapsia en tahdo tehdä ja alle 30-40v lapsettomilla se on yleensä aika pinnalla, siis monilla lähes pakkomielteenomaisena. Miesten kannattaa olla todella varovaisia näiden naisten kanssa: vauvattomuuskammoinen nainen osaa olla todella katala ja juonikas ;) suosittelen mm. huuhtomaan käytetyt kondomit vessanpöntöstä alas eikö roskikseen. USA:ssa on käyty jo oikeutta kun nainen käytti roskiksesta ottamastaan kondomista (mies siisi hoiti ehkäisyn asianmukaisesti ja vastuuntuntoisesti) vauvansiemeniä itsekkäisiin tarkoituksiinsa...
Kyllä hyvät miehet viedään kirjaimellisesti ;) käsistä, tokihan miehet voivat itse siihen vaikuttaa mutta kuitenkin. Aivan samoin kuin naiset haluavat itseään pidemmän miehen miehet arvostavat kukkeutta naisissa, turha siiitä on vetää herne-maissi-paprikoita klyyvariin :)
Mistäköhän keksit ton vaihto-ajatuksen? Ketjun aloittaja tosin on alkanut haaveilla "vaihdosta"? Mutta niin se vaan tuppaa menemään kun ympärilleen katselee: kyllä muakin on x vonkunut takaisin mutta mulla on paljon parempi ollut ilman sitä. Mulla ei ole mitään syytä ottaa lihavaa, nalkuttavaa, katkeraa, rumaa, vauvakuumeista, tyhmää, katkeraa, pahanluonteista. Vuodet ei ole kynnyskysymys mutta jos sulla "feministi" on valittavana vaikkapa identtisistä kaksosista työtön/kirurgi jotka muuten ovat aivan yhtä mukavia, pitkiä, tuuheahiuksisia, sivistyneitä, hyviä sängyssä niin kumman ottaisit? Kun _hyvä_ mies voi valita niin tokihan se ottaa 10v nuoremman/30kg kevyemmän/ei-nalkuttavan tms.
- joooopa
Sinulla on asiat liian hyvin! Ota järki käteen ja mieti mitä sinulla on ja mitä voit menettää. Tehkää lapsi/lapsia niin elämä muuttuu.
- 19+13
Ihmiselle on jo lapsuudessa iskostettu mieleen käsikirjoitus elämälle ajatusten muodossa, eli miten hänen tulee esittää kunnon miestä tai hienoa naista. Hän siis unohtaa itsensä ja alkaa esittämään jotakuta muuta. Ajatusoppi alkoi niin varhain, että yleensä ihminen on tiedoton roolistaan ja uskoo olevansa se henkilö, joksi hänet kasvatettiin.
Parisuhteisiin tämä vaikuttaa siten, että niistä tulee myös valmiin kaavan mukaista näyttelyä, eli teatteria, ja tällaisessa suhteessa aitoa läheisyyttä on mahdoton saavuttaa. Ihminen kokee läheisyyden puuttuvan, mutta koska ei ymmärrä ongelman johtuvan hänen omista ajatuksistaan, suhde monesti päätyy tuskalliseen eroon. Osa suhteista saattaa kestää pidempään, sillä osalliset pitävät visusti kiinni rooleistaan, mutta sisällöltään ne ovat tyhjiä.
Olen lukenut erästä kirjaa, joka kuvailee ongelman erittäin tarkalla tavalla. Kirjan avulla oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi jolloin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eikä sitä edes huomaa, eli henkilö esittää roolia huomaamattaan. Ajatuksia paljastaessa tietoisuus omasta itsestä kasvaa koko ajan aina kunnes tuo opittu rooli on kadonnut kokonaan, jolloin jäljelle jää aito oma itse. Tämä mahdollistaa myös aidot ja toimivat ihmissuhteet.
Kirjasta lisää täällä http://www.alkuajatus.org
Suosittelen tutustumaan, kirja todella toimii!- tyrkytystä!!!!
Miksi sinä mainostat tätä kirjaa joka keskustelussa? Paljonko saat provikkaa myyntituloista? Ei kukaan pelkästään ilosta jaksa mainostaa yhtä ja samaa teosta. Kyllä se taloushyöty on takan.
- muista lupauksesi
älä lähde etsimään jotain muuta, avioliitto on asetettu Jumalan edessä ja jos eroat nyt niin toista miestä et voi ottaa tai sinua ei voi ottaa toinen mies. tule järkiisi ja ole onnellinen .
- juurikinäin
no lapsen teko on varmasti viimeisin asia mitä tuossa tilanteessa kannattaa edes harkita! jos suhde on huonolla mallilla, lapsenteko ei kyllä tilannetta ratkaise vaan pahimmillaan lapsi syntyy tulevaan avioeroparisuhteeseen. missä on lapsen etu silloin? eikä lapselle nimenomaan olisi tarkoitus taata onnellinen koti? käsittämättömiä kommentteja "tehkää lapsi" - miten joku voi edes ajatella noin itsekkäästi...
- totaalipulassa
Meillä ollut vähän samanlainen tilanne.. Yläasteelta asti yhdessä, tehty aina kaikki yhdessä.. Samoja ajatuksia oli mullakin vuosia mielessä. Että tätäkö tämä on ja pitäisikö sitten kin katsella muuta.
En kuitenkaan päätynyt katselemaan, vaikka elämä oli paikka paikoin aika tylsääkin.. Sitten tuli perhe, lapset siis ja jossain vaiheessa oma talo jne. Arkikiireet ym ajoivat siihen, ettei kumpikaan juuri panostanut suhteeseen, kumpikin varmaan piti vähän itsestäänselvyytenä... Huomaamatta vuosien varrella tilanne luisui siihen, että alkoi tulla enemmän erimielisyyksiä, toisen arvostus ehkä katosi.. ja siis huomaamatta pikkuhiljaa. Muistan silloinkin monesti ajatelleeni, että minulla on enemmän kuin olisin koskaan voinut toivoa. Pitkä suhde, hyvä mies, monta tervettä lasta, unelmieni talo, mielekkäät työt molemmilla jne.
Kuitenkin "arkiväsymys" oli molemmilla päällä pitkään. Sitä ei huomioitu, itse ajattelin sen "kuuluvan asiaan", siis että suhteessa on niitä vaikeitakin aikoja ja kyllä se sitten helpottaa, yhdessä mennään sen yli...
Mutta, kuinka kävikään. Sain tietää, että miehelläni oli kuukausia ollut toinen "viritys". Ei kuulemma mitään seksuaalista, ei edes tapaamisia, mutta tiiviistä yhteydenpitoa sitäkin enemmän. Parisuhteemme tilasta avautumista ja jopa eropohdintaa (johon tämä toinen osapuoli innokkaana kannusti). Luottamukseni mureni täysin. Mihinkään muuhun elämässä en ollut koskaan niin paljon luottanut kuin mieheeni ja siihen, että meidän suhde on tarkoitettu kestäväksi. Olin todella pettynyt, ettei mies ollut minun kanssani puhunut, koska itse olin aika ajoin yrittänyt ottaa asiaa puheeksi.
Luottamus meni. Mies ei halunnut erota. Lupasi kuut ja taivaat ja sanoi tekevänsä mitä vain, jotta voidaan jatkaa. Kerroin, että tulen vaatimaan paljon, että tämä oli ihan hirveä paikka. Hän sanoi ymmärtävänsä. Jäin tähän. Kauaa ei kuitenkaan kulunut, kun oli arki palannut takaisin. En kokenut, että mies olisi mitenkään panostanut suhteeseen tai halunnut tehdä töitä sen eteen, että saisi luottamuksen takaisin.
Nyt ollaan pahassa tilanteessa. Kaikki on kärjistynyt. Nyt mietin teenkö eropäätöksen vai onko vielä joku keino, jolla tämän kaiken voisi yrittää pelastaa? En tiedä. Tietääkö joku? - kaikkea nähnyt
Sanotaanko näin että sulla on tietty elämänvaihe jäänyt elämättä ja alitajuisesti sitä jollain tasolla kaipaa. Tuollaisilla teinirakkauksilla on yleensä taipumus kääntyä juuri tuollaiseksi ns. kaverisuhteeksi jossain vaiheessa. Ihmisen olisi hyvä elää ja mennä silloin nuorena ja kokea kaikkea ettei tarvitse niitä asioita kaipailla vanhempana. Vaikee tilanne,molemmat ratkaisut huonoja,jos lähdet niin tuskin parempaa puolisoa löydät...jos taas jäät,mietit jatkuvasti että pitäiskö lähteä tai tyydyt siihen kaverisuhteeseen joka ei anna muuta kuin sen tasaisen puurtamisen. Oma neuvo on: Lähde!!
- asdfghjklöö
Mihinköhän naiset ovat tyytyväisiä?? Vastaus kuuluu: ei mihinkään...
- Pablo Ramirez
Koskaan ei kannata aliarvioida pettämisen tuomaa suolaa parisuhteelle! Kunnon vehtausvaihde päälle vähäksi aikaa niin johan alkaa taas arki maistua, tai sitten päätyy parisuhde kunnolla karille!
- ertyu23465
Kannattaa lähteä tuosta suhteesta ja katsomaan mitä muuta elämällä mahdollisesti olisi tarjottavana. Aivan liian usein ihmiset jäävät huonoihin suhteisiin tai tämmösiin "ihan ok", kun ei uskalleta tehdä ratkaisuja. Kaikilla on kuitenkin vain se yksi elämä ja siitä kannattaa nauttia täysillä, ja avoimin mielin katsoa mitä eteen tulee..
- harmaa varpunen
Älä eroa sillä et saa mistään parempaa miestä kuin nykyisesi. Tavoittelet jotain mielikuvituksesi haavekuvaa mutta et osaa arvostaa onneasi joka sinulla. Kaikissa suhteissa tulee ennen pitkää arki eteen eikä harmaa arki ole aina hauskaa.
- Kalteritango
Arjesta voi tehdä omansa näköisen, sellaisen, että viihtyy siinä. Työ, koti, harrastus / harrastukset ... tasapaino kaiken tekemisen ja olemisen välillä. Kukaan ei jaksa minkään nimistä parisuhetta, jos muuta, ja omaa elämää ei ole.
Haaveet, unelmat ja toiveet ovat sitä varten, että niitä voi tavoitella ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta. Myös parisuhteessa, sen ei ole tarkoitus olla vankila.
- bioloki
Tästä ovat tutkijat jo kohtuu pitkään varoitelleet. Romanttiset komediat, Harlekiinit ja muu naisille suunnattu hömppä antaa monille epärealistiset odotukset parisuhteesta, eli kuvitellaan että kipinä säilyisi suhteessa vuodesta toiseen.
Valitettavasti kipinän aiheuttavat kemikaalit eivät pyöri aivoissa enää noin kuuden kuukauden jälkeen, vaikka yllämainituissa hömpissä toisin annetaan ymmärtää, ja arki astuu kuvioihin. On jokaisen omalla vastuulla tehdä arjestaan riittävän mielekästä parisuhteen ylläpitämiseksi.
Toinen vaihtoehto on juosta sen kipinän perässä ja unohtaa parisuhteet. Tietysti kipinää voi jahdata parisuhteessakin pettämällä puolisoaan, mutta se ei ole moraalisesti erityisen oikein.
Summa summarum, kipinä EI kestä. Se on biologinen fakta. - 11.11.11.
Niin minäkin luulin, olin onnellinen suhteessa joka oli kestänyt teinivuosilta asti. Menimme naimisiin saimme kaksi ihanaa lasta jotka olivat jo lähes aikuisia, kunnes mieheni halusi eron. Syy oli toinen nainen, en ollut enää mitään.
Surin itseni sairaaksi ja luulin ettei häntä voi korvata mikään, kunnes muutaman vuoden jälkeen kohtasin elämäni rakkauden.
Olen onnellisempi kuin koskaan ja saan semmoista vastarakkautta josta en voinut kuin unelmoida.
Ole viisaampi ja lähde ajoissa sillä et todellakaan voi tietää mitä toisen miehen kanssa voi kokea.
terv. 56 vuotiaat vuoden naimissa olleet - ikunen sinkku
sehän on päivänselvä.. että nykyaikana suhteet ei kestä loppuelämään asti. jos ne alkavat saman ihmisen kanssa jo yläasteelta astin.... kunnioitan ja kummarran ku olet ollut jio noinkin kauan samanihmisen kanssa.. että ei ole kunnolla lakanut menoijalkaa vipattamaan.. koska ihmisella on sellainen luonne että se haluaa aina välillä mennä, eikä kiinittyä toiseen. iyse olen sitä mieltä että jos haluaa pysyvän suhteen. niin se olis mun mielestä hyvä aloittaa siinä 30vuoden paikkeilla.. jos ei myöhempääkin. itsellä oli meno vielä 30ikävuoden jälkeenkin. ja sen takia en ollut etsinyt pysyvää suhdetta. me ei eletä 40-50lukua jolloin oltiin rehellisiä toisillemme, ja rakastettiin tosissaa toista ihmistä. ja kunnioitettiin ja pidettiin huolta.. nyky maailma on niin sontaa suhde asioissa. niin kuin muussakin asiassa..
- ikuinen sinkku
vielä tul lisää asiaa.. ja nyky aikana maailma on nii mätä siinä asiassa että jokainen ihminen katsoo ulkoista kauneutta. en kiellä että itsekkin olisin sellainen.. nyky aikana ei kelpaa mikään..... on hiton silikooneja ja botoksia, joilla pilataan ihminen täysin. kukaan ei pidä omasta kunnosta huolta. on niitä hampurilais sonta paikkoja. ja pizzaa jne..........hm......... puranko vielä tunteitani.... haluatteko :D
- narshsrhsrthb
1. Muisteleppa syitä, miksi menit naimisiin hänen kanssaan. Mieti, pätevätkö nämä seikat yhä.
2. Kysykää töistänne muutama päivä vapaata ja lähtekää johonkin, vaikka laivalle.
3. Jos seksinne on mielestäsi vähäistä, montako kertaa sinä olet tehnyt aloitteen? Jos seksinne on rutiininomaista, etkö voisi itse tehdä asialle jotakin?
4. Kakista ulos miehellesi kaikki mitä ajattelet. Jos ei puhuta, mikään ei muutu. - tsemppiä.
Voisi sanoa että silloin elämä on hyvin kun on tylsää, yleensä kun ei ole tylsää silloin tulee elämän suuret vaikeudet ja surut.
Ole aloittaja kiitollinen että sinulla on hyvin.
Tehkää retkiä ja matkoja jos teillä on varaa.
Jumalaakin kannattaa etsiä, hänellä on hyviä lahja annettavanaan. - Lintutyttö
Mitä ihmettä enää odottelet? Sinun elämäsi on ahdistavan tavallista ja tylsää! Miten viitsit katsella päivästä päivään noin tavallista ja turvallista ressukkamiestä? Heivaa se heti pellolle ja ota tilalle joku moniongelmainen ja luonnehäiriöinen narkkihörhö, niin ah, elämäsi ei enää koskaan ole noin puuduttavan tylsää!! Toimi heti, elämää ei ole tehty tuhlattavaksi!
- tiuhtis-78
Kuin omaa elämänkertaansa lukisi. Me teimme ratkaisumme vuosi sitten ja erottiin. Edelleen ollaan todella hyvissä väleissä ja pidetään yhteyttä. Kasvettiin yhteen, mutta kasvettiin myös erilleen. Äläkä todellakaan ajattele, että lapsen teko ratkaisee ongelman. Jos liitto mietityttää jo ennen lapsia, niin ei se lapsi ja lapsiperheen arki sitä paranna. Ja sitten riudutaan yhdessä "lasten takia". Nauti elämästäsi ja uskalla heittäytyä. Itse en ole katunut päivääkään! Ja uusi onnikin kolkuttelee oven takana :)
- lämäri
tylsää,tavallista,kun mikään ei tunnu miltään jne. Sitä sanotaan arkielämäksi työelämässä ja ihmissuhteissa, pikantteja piristyksiä kantsii hakee viikonloppulomista ja yhdessä suunnitelluista arjen irtiotoista,mitään hulabaloota ja biletystä ei voi pitää 24/7, siin hajoo ja kärsii lopulta kaikki,etenkin lapset.
sitten kun menetämme jotain niin huomaamme sen tärkeyden menkää yhdessä tanssi taunnille 40 vuotta yhdessä ja viellä kaikki hyvin.
- pedropetrus
Maailmasi on illuusio
Et elä todellisuudessa. Amerikkalaiset saippuasarjat ovat jättäneet pysyvän parisuhdemallin päähäsi. Unelmamiehesi ratsastaa valkoisella ratsulla ja kantaa sinua sylissään yli kaikkien vaarojen. Unelmamies on valmis puolustamaan valtaustaan tarvittaessa ja uhraamaan itsensä sinun puolesta.
Sinun unelmahötössäsi sinua palvotaan ja rakastetaan juuri sellaisena prinsessana kuin luulet olevasi. Et siis vertaa miestäsi suinkaan naapurin Villeen vaan haavekuvaan miehestä. Miehesi ei voi taistelua ikinä voittaa, koska hän ei taistele todellisuutta vastaan.
Tule alas sieltä pilvilinnastasi ja ryhdistäydy hyvä ihminen!- 5
Niin, odota vaan että tapahtuu jotain kamalaa, niin ei tarvii enää hakea keinotekoisesti draamaa liian helppoon ja onnelliseen elämään...
Niin, ja kyllä pitää olla pokkaa puhua asioista avoimesti - ennenkuin lähdet muualta hakemaan turvapaikkaa (toista suhdetta). Tottakai se on helppoa löytää joku ihailija, varsinkin naiselle. Miehillä kun on tarve valloittaa. Jos niin teet niin sehän jo kertookin että et oikein osaa kommunikoida ja et ole valmis yrittämäänkään - ja että sulla ei ole minkäänlaista kunnioitusta sitä ihmistä kohtaan, jonka kanssa olet ollut puolet elämästäsi melkein. No jos niin on, niin jätä se hänen itsensä vuoksi - on se nyt sen ansainnut sentään.
P.S. Et ole enää 21 v - Macho Alfa
Jumankauta sä oot fiksu, juuri näin se valitettavasti menee kovin usein naisilla. Tokihan toss aloittajan tilanteessa on helppo erota kun on vain kaksi aikuista eikä lapsia. Totta on että lapsi/lapset eivät ole pelastus jos menee huonosti.
Mutta mutta seki on totta että arki iskee takuulla joka ikisessä suhteessa.
Mutta iha saletto on sekin että nimenomaan _naisten_ odotukset parisuhteesta ja prinssistä ovat täysin poskettomia ja juurikin em kirjoittaja kuvaa hyvin naisten pornografian vaikutuksia naisten käsityksiin parisuhteestam romantiikasta, erotiikasta ja miehistä. Koko kuvasto on huolellisesti rakennettu kuten nähtäväksi naisen silmin ja lähtökohdista, esineellistää miehiä ja pönkittää kovin epärealistisia kuvia.
Käsi sydämellä naiset: kuinka monta tuntia illassa/viikossa on miehen ok parisuhteessa katsella miesten pornoa yhteisessä olohuoneessa? Naisten pornoa on mm.. emmerdale, sexandthecity, hääohjelmat, desperatehousewives, hömppäleffat...
- suhteet puntariin
Minä olen hiukan kateellinen niille pariskunnille, jotka ovat jo nuorena löytäneet toisensa. Itse liihottelin ensiseurustelun jälkeen suhteesta toiseen, eikä mikään oikein tuntunut luontevalta. Ehkä sopivaa ei vain vielä ole tullut kohdalle. Ehkä sitä ei tulekkaan. Kannattaa miettiä sitä, jos ei halua elellä sinkkuna. Sopivaa kumppania ei ehkä enää löydykkään.
- hoh hoijaa....
Heeh heh heh hee... Kuka vatipää edes haluaisi vakiintua, ennen kuin
elämäntilanne on vakaa, jollei kyse ole todellisesta rakkaudesta ja ihmisestä johon todella luottaa? Mä ainakaan en halua mitään kersaa pykätä vieläkään, vaikka olen yli kolmikymppinen, enkä ikinä ikinä ole ajatellut, että sellainen olisi jokin normi. Pois valtiontuet eroavilta!!! Kuinka paljon Suomen valtio maksaa vuodessa rahaa siitä, että kaikenmaailman tampiot riitelee valtion rahoilla siitä, että kuka maksaa minkäkin heppisankarin ja tyhmän naisen mukulan potkuhousut ja mitä, häh? Sivistyneet on erikseen: saa erota tai olla eroamatrta, mutta valtion kukkaroa ei sivistyneet eroamisilla kuormita.
- nanogrip
Vaihda tilalle alkoholisti, narsisti, narkomaani joka vielä hakkaa päälle.
- tamppiooni
Vaihda työpaikkaa, eiköhän sieltä ala löytyä sisältöä elämään ja unohda se toisten miesten perään vonkuminen, ei se vaihtamalla parane, et voi enää parempaa saada.
- thehappyend
hei
En lukenut edellisiä kommenttaja, vaan kerron jotain omasta elämästäni. Omassa historiassani useita poikakaverita, yksi karille karahtanut kihlaus nuorella iällä, tarpeesksi baiulausta takana ja halu rauhoittua. Elämääni tuli pokkeuksellisen kunnollinen, luotettava ja mukava mies. hän oli niin erilainen, verratuna näihin muihin 'hameen-alle-kurkottajiin'. Hän oli luotettava ja kunnollinen. Menimme naimisiin, saimme kaksi lasta. Vuodet kuluivat. Kaikki periaatteessa ok, mutta... hmmm. nuorimman lapen syntymän jälkeen aloin miettimään ja pohtimaan elämääni. Menin naimisiin järkisyistä, miehessä ei periaatteessa vikaa, emme vain (omasta mielestäni) rakastaneet toisiamme, Kaipasin lämpöä ja rakkautta, hän ei koskaan oma-aloittisesti kertonut rakastavansa minua, kinuamisen jälkeen tuli jotain 'joo-joo', kutenkin jollainlailla aistin hänen pitävän minusta. No en jaksanut lähteä terapiaan (epä tosin hänkään), vaan elomme jatkui kuin luistinradalla: ei yhtä liukas, mutta yhtä kylmä. Kuinka ollakkaan ureiluharrastuksen kautta löysin jotain, mitä en koskaan ole kokenut::Elämääni muljahti mies, jota koskaan aikaisemmin en ollut edes ajatellut. Erinäisten sattumien kautta löysimme toisemme, Vastustelin aikani todella sinnikkäästi, mutta vihdoin annoin periksi. Voin sanoa: olen äärettömän onnellinen tekemästäni valinnasta; tällaista rakkaudenhuumaa en ole konsaan kokenut ja olen onnelllinen , että olen ylipäätään kokenut sen. Olemme naimisissa nykyään, happy end:), Isällä ja meillä on reilu ja hyvä suhde, Näinkin voi käydä.;)- vvp
Kuinka pitkään tätä tämänkertaista huumaa on nyt kestänyt?
- Mies33
Erosin sinun ikäisenä "teinirakkaudestani", hänen aloitteesta. Täytyy sanoa että alkuvaikeuden ja alakuloisuuden jälkeen päätös on tuntunut täysin oikealta. Tuntuu että eron jälkeen opin tuntemaan itseni ja mitä elämältä haluan. Deittailin, matkustelin, asuin eri paikkakunnilla. Nyt vähän päälle kolmikymppisenä olen valmiimpi parisuhteeseen ja olen löytänytkin mahdollisen tulevan puolison. Kaikesta huolimatta tietyllä kaiholla muistelen mennyttä suhdettani ja sitä missä olisin jos asiat olisi menneet toisin.
- huuuuuuuuuuuuuuuuuuu
1.Ota lopputili vakituisesta työpaikasta
2. Talo myyntiin
3. Reppu selkään ja muuta ulkomaille
Työ ulkomailla opettaa arvostaan kaikkea hyvää mitä Suomessa on.
Sinulla on asiat liian hyvin. Jos näkisit miten ihmiset elää ja asuu muualla osaisit arvostaa sitä mitä sinulla nykyään on. Jos et rakasta miestäsi niin ota ero mutta mieti tarkkaan ennen kun eroat.- Kokemuksesta tiedän
Tämä ei välttämättä toimi. Tiedän kokemuksesta. Kohdat 1, 2 ja 3 toteutettu, ei auttanut.
- Buddhan oppilas
Miksi etsiä uutta, kun tulet jossain kohtaa kumminkin jälleen samaan pisteeseen elämässä. Olet nyt kasvanut henkisesti pisteeseen missä onnellisuus täytyy löytää itsestä, ei muista.
- sepi Varkaudesta
Sinähän olet kuin minä, olen vain MIES, Seksiä on vain kaksi kertaa kuussa jos sitäkään ei siis ihme jos etsii nuorempaa, suosittelisinkin että "pieni" syrjähyppy on paikallaan molemmille sillä se parantaa kyllä suhdetta. Tiedän mistä puhun sillä olen ollut suhteessa vuodesta 2005 ja avioliitossa vuodesta 2009 . Ja vaimoni tietää sen. Aikaisempi avoliitto päättyi myrskyisästi 15 v jälkeen ja jälkeen jäi 3 lasta mutta tämä uusi näyttää paremmalta. Kirjoita seppo20@ovi.com
- Aatteles nyt
Jos nyt lähdet, tulet varmasti myöhemmin toivomaan, ettet olisi lähtenyt. Mitä suunnittelet kertovasi miehelle syyksi eroon? Kun kuvailet miestäsi nyt parhaaksi ystäväksesi, niin sen kuvauksen saat sitten unohtaa.
Eikö olisi viisaampaa ainakin ensiksi tehdä jokin iso uusi juttu joko yhdessä tai erikseen ja katsoa, miten eläminen, kokeminen ja uteliaisuus sujuvat?
Nämä tällaiset aloitukset taitavat kaikki olla toimituksen omia aikaansaannöksia. Tässäkin tapauksessa oli aloitustekstissä ilmaisu, joka vaikuttaa lähinnä huonolta käännökseltä. Voi jestas, sulla on jäänyt paljon negatiivisia asioita kokematta kun et osaa arvostaa sitä mitä sulla on. Ei elämä oikeasti ole sellaista ensihuuman tuntemista tai sellaista kuin se naistenlehdissä ja Sinkkuelämää sarjassa on. Huoh.
Elämään voi saada sisältöä muutenkin kuin hyppimmällä suhteesta toiseen. Et sä löydä ikinä kumppania jonka ainoa päämäärä olisi viihdyttää sinua. Alkuhuuma menee aina ohi jossain vaiheessa.- "Se uljas prinssi"
Jos sallitaan, pieni kirjoitus tältäkin puolelta.
Se maailman älykkäin ja kaunein prinsessa löytyi koulussa viereisestä pulpetista päälle neljäkymmentä vuotta sitten. Ystävyytenä se alkoi ja sellaisena se jatkuu edelleen. Onhan siihen matkan varrelle tullut avioliittoa ja perhettä ja ilmeisesti ollaan niin hyviä vanhempia, etteivät aikuiset lapset malta lähteä kotoa pois vaikka toisella on oma asunto ja avokki.
Kumpikaan ei olla viitsitty mennä töihinkään, kuin joskus lyhyesti pistäytymään, kun kotona viihtyy niin hyvin toisen kanssa.
Viimeisestä työpistäytymisestä seurasi sitä vaihtelua ihan yllinkyllin ja miltei liikaakin työpaikkaromanssin muodossa. Työpaikkakin meni niissä melskeissä.
Viiden kuukauden romanssoinnin jälkeen puhuttiin vaimon kanssa tilanne auki todella perusteellisesti. Hän oli sairaalloisimpina hetkinään toivonut, että minä löytäisin sieltä työpaikalta uuden, jos tuoni korjaa hänet ennenaikaisesti pois, etten jäisi heitteille ja hunningolle. Eroa ei otettu edes mahdollisuutena huomioon keneenkään taholta.
Elämä kaikkineen sai uutta puhtia tavanomaisuuden sijaan. NAiseni tutustuivat toisiinsa ja liikuimme jonkin aikaa yhdessä kolmistaankin, mutta se oli kriisialtista.
Jatko tasaantui sellaiseksi, että minä elän avointa kaksoiselämää. Osapäiväisesti kummankin perheen kanssa. Hankin ruokaa, laitan ruokaa, tiskaan, siivoan ja hoidan koteja ja tärkeimpänä yritän pitää molemmat naiseni onnellisina, tyytyväisinä, terveinä ja hyvinvoipina. En tosin ehkä aina ole onnistunut kiitettävän hyvin. On tätä jatkunut jo päälle viisi vuotta.
Enkä totisesti suosittele tätä mallia kenellekään miehelle. En usko, että kovinkaan monesta muusta miehestä moiseen kaksoistohvelisankarin osaan olisi edes tässäkään määrin.- huh.
Ota joku selkäranka elämääsi. Se on naisille yhtä kidutusta. Miestä EI voi jakaa tuossa määrin. Toki oma asianne. Naisilla ei ole enää voimaa lähteä(?), mikä on huolestuttavaa henkisen voinnin kannalta.. :(
Anna joku mahdollisuus toiselle löytää oman elämä ja uusi mies. - "Se uljas prinssi"
huh. kirjoitti:
Ota joku selkäranka elämääsi. Se on naisille yhtä kidutusta. Miestä EI voi jakaa tuossa määrin. Toki oma asianne. Naisilla ei ole enää voimaa lähteä(?), mikä on huolestuttavaa henkisen voinnin kannalta.. :(
Anna joku mahdollisuus toiselle löytää oman elämä ja uusi mies.Taidat olla oikeassa. Tosielämässä miestä ei voi jakaa. Tämä nyt vain sattuu olemaan "satumaista epätosielämää".
Kuten tässäkin kirjoitusketjussa monessa kohtaa on tullut esiin se tosiasia, että hyviä miehiä ei ole vapaina tarjolla. Ne on jo aikoja sitten löydetty ja niistä pidetään tiukasti kiinni. Tämänkin tarinan nuori, kaunis prinsessa oli elänyt tyytyväistä sinkkuelämää sinne neljänkympin seutuville ja alkoi kaivata aviomiestä ja markkinat tietäen rukoili sitä Hyvältä Taivaalliselta Isältä siinä muodossa, että jos joku hyvän miehen saanut voisi antaa omansa. Ja toisaalta jo edellämainittu edellinen rukoili itselleen hyvää seuraajaa.
Taivaallinen työvoimaviranomainen katsoi omista työvoimareserveistään tilanteeseen sopivan ehdokkaan ja kysyi häneltä suostumuksen tehtävään.
Nuorempi rukoili vanhemmalle lisää elinvuosia ja siihenkin rukoukseen tuli vastaus monine ihmeparantumisineen.
Sitäpaitsi moni nainenhan luovuttaa oman armaansa työelämän käyttöön joka päivä työvuoron ajaksi. Oma ulkoinen työpaikkani meni ja tämä taivaallinen kutsumusttyö tuli tilalle.
Ehkä minulla on turhan iso omanarvontunto ja oman erinomaisuuden tajuaminen ja siitä syystä luulen, ettei näin hyviä kotiorjia taida olla muita olemassakaan.
- hgfdfg
Lähde vaan lätkimään, jos prinsessa-fantasiat eivät todeudu. Ansaitset parempaa.
- samassa veneessä
Tarinasi on kuin suora kopio omasta elämästäni, erona se että meillä on yksi lapsi. Lähdin vuoden harkinnan jälkeen, enkä siltikään ollut varma teinkö oikein. Kun niin sanotusti pölähti monien hyvien seurusteluvuosien jälkeen tähän nykymaailmaan, pisti miettimään vielä uudelleen olinko sittenkään valmis luopumaan entisestä. Tuntuu että nykymaailmassa on aarre jos löydät hyvän ja luotettavan kumppanin. Mutta toivon että tulet pääsemään oikeaan lopputulokseen. Itse koitin ajatella asiaan niin, että murehdinko 20 vuoden kuluttua sitä että olen lähtenyt suhteesta jossa en ollut täysin onnellinen vai sitä että mitä olen voinut 20 vuodessa menettää kun olen ollut suhteessa jossa en kuitenkaan ollut täysin sitä mitä pitäisi olla. Tsemppiä päätöksellesi!!
- lategoodbye__
Itsellä oli samankaltainen tilanne. Yhessä oltiin 8 vuotta (hän oli minun eka poikaystävä 18 vuotiaasta asti), mutta itseäni rupesi ahdistamaan ja oman itseni etsimisen seurauksena lähdin suhteesta. Näin vuosi takaperin hieman harmittaa, etten osannut antaa arvoa suhteellemme ja heitin sen romukoppaan. Vaikka exässäni oli ärsyttäviä puolia oli hänessä myös äärettömän paljon hyvää, mille olin tullut vuosien mittaan sokeaksi. Kiinnitin huomiota vain negatiivisiin asioihin. Ei se ruoho ole todellakaan vihreämpää aidan toisella puolella. Nämä on näitä elämän valintoja, joiden eteen jokainen varmasti joskus joutuu.
- Macho Alfa
On todella suuri mahdollisuus että juurikin näin tulee ketjun aloittaja tapauksessa käymään. Plus että (ex)mies löytää 10v nuoremman ja aloittaja jää ilman "prinssiä" ja huomaa että "joutuu tyytymään" vanhempiin, lyhyempiin, toisella/kolmannella kierroksella oleviin tai vaan panoksi pelimiehille. Tokihan voi olla että käy toisinkin mutta maailman meno nyt vaan on niin.
- ~xiss~
Macho Alfa kirjoitti:
On todella suuri mahdollisuus että juurikin näin tulee ketjun aloittaja tapauksessa käymään. Plus että (ex)mies löytää 10v nuoremman ja aloittaja jää ilman "prinssiä" ja huomaa että "joutuu tyytymään" vanhempiin, lyhyempiin, toisella/kolmannella kierroksella oleviin tai vaan panoksi pelimiehille. Tokihan voi olla että käy toisinkin mutta maailman meno nyt vaan on niin.
Oikeat alfat ovat vain tyytyväisiä, mitä enemmän naisia hakeutuu vapaille markkinoille. Ei naisilla ole mitään pelättävää erossa.
- ------mnuyt
Ei kannata miestä jättää,,,et saa parempaa,,,pitkän liiton salaisuus kunnioitus ja teillä on sitä,,,ei vaihtamalla paranne,,ottakaa sijaislapsi kotiinne,,,,ei kannata nyt omaa lasta,,pelastaa lapset ry on lapsia vailla kotia,,
- Inannan
Kun takana on noin 20 v. avioliitto ja sen jälkeen vajaat 10v. 'vapailla markkinoilla' kehottaisin kyllä tekemään suhteenne eteen töitä ja keksimään yhdessä sitä vaihtelua. Välttämättä et nimittäin enää koskaan löydä 'yhtä ihanaa tavallista miestä'. Olen havainnut että vapailla markkinoilla liikkuu kyllä paljon kaikenlaista, muttei välttämättä hyviä kumppaniehdokkaita -jos vähänkään rima on korkealla ja se useiden kokeilujen jälkeen on. Huonosta, toimimattomasta suhteesta kannattaa aina lähteä, hyvästä miettiä kaksi tai kolme kertaa uudelleen, lähteäkö. Onnea suhteenne piristämiseen!
- been tehere
Parisuhteen korjaaminen lapsen avulla on toivotonta eikä johda mihinkään positiiviseen, varsinkaan lapsen kannalta.
Oma parisuhde rutinoituu väkisinkin mutta sitä rutinoitumista vastaan kannattaa taistella, jos meinaa suhteessa jatkaa. En usko että vaihtamalla kumppania tilanne paranee, ehkä se rutinoituminen ja tylsyyden tunne kumpuaa pohjimmiltaan itsestä? Mutta jos tuntuu että näivettyy suhteessa, kannattaa erotta ja jatkaa matkaa, on meinaan totaalisen vastuutonta kumppania kohtaan olla yhdessä vain turvallisuuden ja uskaltamattomuuden takia. Parisuhteen piristäminen pettämällä - pelkkää puppua. Joko selvittää itsensä kanssa mistä tyytymättömyys johtuu ja käsittelee sen tai sitten vapauttaa toisen jatkamaan elämäänsä ja tavoittelemaan aitoa onnea. Kanttia kumpikin vaihtoehto vaatii ja siksi kaiketi roikutaan "huonoissa suhteissa". - Kokemusta_-
Elin aikoinaan melkein samanlaisessa tilanteessa vain sillä erolla, että olen mies: nuorena yhteen, avoliittoon, ei lapsia. Lopulta kaikki oli rutinoitunutta, seksistä puhumattakaan. Syy tähän tilanteeseen oli liian nuorena aloitettu suhde, josta kummaltakin puuttui näköalattomuus eli ei ollut vertailukohdetta toisiin ex-suhteisiin, millaista suhde voi parhaimmillaan olla. Itse lähdin siitä suuren työn jälkeen pois, tarvitsin ulkopuolista ammattiauttajaa tähän, koska toisen jättäminen oli niin vaikeaa ja ilman mitään ns. hyvää syytä. Mutta se kannatti: jo seuraava suhde joka eteni myös avioliittoon saakka, oli jotakin aivan muuta kuin rutinoitunutta ja seksielämäkin kuin toiselta planeetalta, millaista en aikaisemmin osannut kuvitellakaan.. Myös kaikki muu muuttui, romanttisista illanvietoista ja matkusteluista lähtien, meillä on paljon kokeilunhalua eikä paikalleen ole jämähdetty koskaan. Olen nyt sitä mieltä, että paikalleen jämähtäminen on parisuhteen kuoleman merkki, enää en sellaiseen suhteeseen jäisi sekuntiakaan.
- ei kannata erota
Tuohan on paras suhde, mitä voi olla. Miesystäväni on esim sitä mieltä, että ystävyys ennen rakkautta. Meilläkin on monesti "tylsää", mutta silti haluan, että hän on tässä. Ei se arki kenenkään kanssa loputtomiin mitään suurta seikkailua ole. Arki on taistelua jaksamisesta, ei mitään suuria tunnetiloja.
- ....................
tyhmä olet jos sössit elämänne tuolla. Olet viisas jos ymmärrät että ihmistä ei ole tehty hyppäämään sängystä toiseen.
- N
Eiköhän jo olla jo kasvettu tuosta tiellä olen tyttö kissan kaa ihan kahestaan.
- irsku
Kuin sä menetät, sen jalkeen ymmärät että se oli sinun ainoa elämäsi rakkaus.Ei kukaan rakasta ja arvosta sinua , kuin tämä mies, joku on sun kanssasi nyt.Se on vielä sinun mies, älä menetä häntä.Muista minun sanat.
- bingoseonse
Jos olette noin kauan pysyneet noin hyvässä suhteessa, niin kyllä teidän välillä vain on sitä jotakin. Kun katsoo, miten vikkelään nykyään erotaan ja riidellään rajusti.
Kriisejä tulee ja menee... sitä miettii itseään ja elämäänsä. - elä tässä ja nyt
voi, kumpa mulla olis mies, minkä kanssa tylsää, vaan kun kuoli viime vuonna, ja en millään haluais mitään uutta ja sähäkkää suhdetta, opettelen olemaan yksin :`(
- Minna Chant
kirjoitti jo ammoin varsin osuvasti "että kaikkea muuta, mutta ei puolikuollutta elämää"
- Siru-muori
Siis Minna Canth
- 27
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä yli 10-vuotta. Kihloihin menimme kahden kuukauden seurustelun jälkeen. Paljon olen minäkin näitä asiota miettinyt. Usein tuntuu, että olemme mieheni kanssa "hyvää päivää, mitä kuuluu-kavereita" Syvällisiä keskusteluita meillä oli vain ensimmäisen seurusteluvuoden aikana. Pari ensimmäistä vuotta oli sellaista ollaanko vaiko eikö olla meininkiä, sitten jotenkin kasvettiin yhteen. Suurin ongelma taitaa olla se, että itse haluan naimisiin, mutta en lapsia. Mies ei tahdo naimisiin, mutta lapsia haluaisi. Periaatteessa olen onnellinen, mutta suhteen henkinen puoli on välillä täysin hukassa. Emme juurikaan tee yhdessä mitään. Miestä ei kiinnosta esim. ravintolassa syöminen, elokuvissa käyminen tai liikunnan harrastaminen yhdessä. Minulla ei ole tässä kaupungissa ystäviä kun taas miehellä ystävät ja koko suku. Vuosia sitten olin valmis irtaantumaan suhteesta, koska minulla oli parin kuukauden suhde toisen miehen kanssa. Suhteen paljastuttua avokkini aneli, että jäisin hänen luokseen. Moni mies olisi varmasti heittänyt minut pihalle saman tien. Kun kriisitilanne helpotti seuraava vuosi oli aivan mahtavaa aikaa. Elimme uudelleen sen "alkuhuuman". Tiedän, että mies rakastaa minua, vaikka ei sitä juurikaan sano. Tiedän myös, että itsekkin rakastan häntä, vaikka en sitä aina osaa niin ajatella. En todellakaan hommaa enään mitään sala-suhteita. Yksi kerta opetti sen verran paljon, että se riitti. Olen päättänyt elää päivä kerrallaan. Joskus on hyviä ja joskus huonoja päiviä, mutta aina niistä selviää. Meillä seksi on se joka korvaa suhteen puutteet. Jos seksiä ei olisi emme varmaan olisi enään yhdessä.
- mitä ihmettä?
no onhan teillä sentään jotain" liikuntaharrastuksia", kuten tuo seksi, kyllä se aina ravintolakäynnin voittaa ja rahaa säästyy, elokuvia voi katsoa kotonakin mutta onhan se hemmetin tylsää olla oman miehen kainalossa edes sen aikaa kotona.
- ajetaan autola
joo ensin ajettiin akan kannsa rismaan, sitten mäkkärin drive inniin, sitten autopesuun ja sitten ajettiin vähän motaria ja sitten yhtä hiekkatietä ja sitten käytiin metsäautotiellä jonne jäätiin jumiin savikkoon ja laitoin akan työntämään ja päästiin siitä irti sitten ajoimma kotia, minä kävin kunnon *askalla ja luin siinä samalla jallun ja akan laitoin sitä ennen ruokaa laittamaan sitten juopasin mäyräkoirallisen koffia ja kävin saunassa, entiiä missä akka oli
mutta tuo tosiaan piristi meidän arkista suhdetta, kandee kokeilla! - älä eroa
Älä missään tapauksessa eroa, jos sulla on noin hyvä mies. Ne valtavat tunteet jota sanotaan rakkaudeksi ,on vain pelkkää ihastumista ,joka aikaa myöten arkipäiväistyy nekin. ja voipi olla ,että menet ojasta allikkoon. uuditakaa suhteenne jollain tavalla. keinoja on monia. Rakkaus on juuri sitä ,että elää arjessa ja kokee kuuluvansa yhteen. jos olette jo ollut noin kauan yhdessä, ajatelkaa sitä lapsen tekoa, se on yksi suuri asia joka yhdistää ja saa tuntea ,että olemme ihana perhe, jota kannattaa vaalia.
- se mínä
Mikä on sen parempaa kuin tavallinen arki silloin kun se sujuu jouhevasti, helposti, huumorilla ja teeskentelemättä parhaan ystävän kanssa. Sitä toivoo moni muttei ikinä saavuta.
- Nimimarkku
Joku on joskus sanonut jotain sen suuntaista, että suhteessa ei voi olla, jos ei tyydy johonkin, eli ts. kaikki suhteet olla tyytymistä.
Siis, olet 27 v ja teillä on kaikki kortit katsottuina, lukuunottamatta lapsia?
Olette pelanneet kyllä melko varman päälle ... elämä on tosi helppoa tuossa asetelmassa jonka kerroit. Keksikää haasteita, suhteenne tulee luonnollisesti joko vahvistumaan tai kaatumaan niihin. Muuttakaa ulkomaille. Menkää vapaa-ehtoistyöhön. Tehkää se pitkä reissu. Ruvetkaa sijaisvanhemmiksi, jos omia ette vielä pysty tai osaa tehdä. Ongelmanne taitaa ollakin liika suunnittelu?! Suunnittelu on hyvästä, mutta se oikea eläminen ja kokeminen taitaa jäädä väliin sillä tavalla.
Elää, kokea ja olla utelias on asioita joita minä ainakin haluaisin tehdä ihanassa, rakastavassa parisuhteessa kumppanini kanssa. Olette tyydyttäytyneet tähän mukavaan ja turvalliseen ja kivaan.
Mitä sinä haluat tehdä parhaan kaverisi kanssa? Mikset tee sitä miehesi kanssa?- vvp
Jos eroa miettii, kannattaa ajatella, että vaihtoehtoina ovat nykyisessä suhteessa pysyminen tai yksin eläminen. Ei ole sanottua, että mitään uutta kumppania löytyy, ainakaan sellaista jonka kanssa mitään pysyvämpää pystyisi rakentamaan.
Rakastumisen tunteen pystyt kyllä vielä kokemaan, vaikka jatkaisit nykyisessä suhteessasi, ja luultavasti joskus vielä koetkin. Se on kuitenkin vain tunne, kestää aikansa, eikä sille tarvitse antaa valtaa. - se minä
Sinä joka aloitit keskustelun, et todellakaan tyydy vähään, kun niin hyvästä suhteesta haluat pois. Monet joutuvat tyytymisen lisäksi Sietämään kaikenlaista.
Toki minäkin nuorena mietin jotain samansuuntaista kuin sinä, mutta sitten osui vastaani runo, josta pari säettä jäi mieleen:
"Itkin intohimon loppumista, kunnes huomasin:
Siitä alkoi rakkaus."
Ja intohimokin tulee takasisin ajoittain, arjesta voi välillä pienin elin tehdä juhlaa, ja jos olette todella toistenne parhaita ystäviä, voit asiasta puhua miehesi kanssa, ja kertoa, että sinäkin toivot iloisia yllätyksiä ja uusia juttuja... - Daddybool
Tee niinkuin parhaalta tuntuu. Muiden neuvot ovat turhia. Älä näivetä itseäsi, vaan anna palaa. Ei tarvitse sitten vanhempana pohtia turhaan. Ei muutos aina huono asia ole, heittäydy! Onnea!
- Makustelu
Jos ei ole koskaan ollut kipinöintiä, niin sitä tuskin tuleekaan. Itse olin parikymppisenä tuollaisessa suhteessa. Mies oli unelmavävy ja tosi mukava tyyppi. Ja siinäpä se sitten olikin. Onneksi älysin lähteä. Monta vuotta meni etsiessä ja harhaillessa. Kunnes sain huomata, että oikeaa rakkautta on olemassa!
- oikeesti?
Ja kunkas kauan tätä uutta onnea onnea on takana? Eli löytyikö todella psyvä olotila vai onko vielä ihastus menossa (alle kolme vuotta)?
- Sinun valintasi
Minusta se on aika hienoa jos olet kimpassa parhaan ystäväsi kanssa.
Mutta jo se ei riitä, niiin sitten pistätät kaiken paskaksi ja etsit parempaa. Parin vuoden päästä sitten vingut täällä että menitit elämäsi parhaan suhteen etsiessäsi parempaa.
Kukaan muu ei voi olla puolestasi onnellinen. Sinä päätät itse asioistasi. - juilia?
suhde on just sellanen kun sen haluat olevan jos sä haluat et se on arkipäiväinen ja tylsä niin se sillon on sitä!!!!jos sä oot vaan saanu päähäs et näillä mennään niin sit se on tuhon tie oikeesti tiedän mistä puhun mut jos molemmat haluu tehä asialle jotain niin elämässä tosiaan on kaikki mahollista ei tosiaan ainakaan ilman yritystä kannata heittää mitään meneen!!!!!usko mua!!!!!
- Mitä haluat?
Mitä sinä sitten kaipaat? Miehen joka kävisi kerran viikossa baarissa ja kävisi ainan näillä reissuilla vieraissa? Olisiko se riittävän jännää ja vaihtelevaa?
Luulisin että suurin osa ihmisistä todellisuudessa pyrkiin juuri tuohon tilaan jossa sinä olet, eli rinnalla on LUOTETTAVA kumppani joka ei tuo elämään epämieluisia yllätyksiä. - Usko hyvä tyttö jo_
- Mie en tuhlais miehhee jolla ei seisois edes. Siis sun mielipide mitä sie teet.
- Toki tylsä mies on tylsä, vaikka olisi hyvä ja uskollinen. Nyt ehdottomasti baariin ja etsimään jotain kunnon miestä hakkaamaan sinuun järkeä. Sitten huomaat, kuinka tyhmää oli olla sen tavallisen, ihanan miehen kanssa.
- Syystä eronnut
Teillähän on oikeen joka naisen unelma liitto ja sä kaipaat rakastumisen tunnetta ja säpinää sun muuta.No se on ku ei huonomasta mitään tiedä, mä en sinuna riskeerais ku mist sitä tietää onks se ruoho sittenkää vihreempää aidan toisel puolel.Sitä paitti siihen omaan tuttuun mieheenkin voi rakastua ja kokea uuden rakastumisen tunteen. Ei sitä omaa vanhaaka puolisoo tunne koskaan perin juurin, aina voi löytyy yllättävii puolii ku oskaltaa ittekki jotain uutta.
Rakastumisen tunne ei kuiteskaa säily kovin kauan ja sit on taas arki edes jonkun ehkä ihan vääränlaisen ihmisen kanssa.Ei hyvää suhdet pitäs rikkoo pelkästään vaihtelun halust. Hanki mieluummin uus harrastus, tee jotain uutta ja jännittävää, olkaa joku loma vaik erillään toisistanne tai nukkukaa vaik eri huoneis jonkun aikaa ihan mitä vaan muuta uutta ku se puoliso, uus ruokavalio, uus työpaikka, uus asunto. Ero ei oo helppoo vaik olis tooosi hyvä syy erota ei sittenkää vaik mies olis hyvin väkivaltane, juoppo ja kävis viel cieraiski, saati et ei oo mitään muuta syytä ku vaihryelun halu HÖH! Täällä on yksi aviopari, joka on ollut yhdessä teini-ikäisistä asti ja naimisissa reilusti yli 20 vuotta. Muutama vuosi takaperin olimme tuudittautuneet tavalliseen, työssäkäyvän lapsiperheen arkeen, joka tuntui puuduttavan tylsältä. Vaan silloin puuttui kohtalo peliin: toinen meistä joutui vakavaan onnettomuuteen. Moneen viikkoon ei ollut varmaa tietoa, selviääkö hän vai ei. Kaikkia yksityiskohtia en jaksa kertoa, mutta tämä tapahtuma sai todellakin katsomaan peiliin ja tajuamaan, kuinka tärkeitä olemmekaan toisillemme. Nyt ollaan saatu elää muutama vuosi sitä ihan tavallista erkielämää, mutta vähän erilaista kuin ennen, koska toinen meistä joutui jäämään pois työelämästä tämän onnettomuuden takia. Lapset alkavat olla aikuisia. Nyt osaamme arvostaa sitä kaikkea mitä meillä on ympärillämme.Niistä kaikista merkittävin asia on kuitenkin se, että saamme olla rinta rinnan seisoen yhdessä kaikissa maailman myrskyissä. Meillä on paljon vaalimisen arvoista. Esimerkiksi laaja yhteinen ystäväpiiri ja yhteiset kokemukset pitkältä ajalta. Niitä ei kannata menettää!!
- Mitäs sitten.
Mitä sitten kun se jännitys harrastuineen olisi koettu? Sitten olet alkupisteessä.
Ota ero ja aloita elämä alusta, unohda vanha. Uusia miehiä tulee elämää, kuin avaat silmäsi. Tuskin tässä jäät ikuiseksi sinkuksi. Eron hyvillä mielin kokenut :)
Uusi ihminen ja uudet seikkailut. - Kullervo Trudilutzky
Vaihda vain miestä, jos siltä tuntuu. Sitten myöhemmin uuden partnerin kanssa, kun elämä tuo juoppoutta, vieraita naisia ja väkivaltaa kuvioihin, ehkä kadut, mutta oletpahan saanut toteuttaa itseäsi. Eihän niin tarvitse käydä. Suomessa kuitenkin joka toinen avioliitto päättyy avioeroon.
Elämä opettaa. Ihminen on moniavioinen. - p.aska liitto
Mulla oli sama tilanne.. tosin ilman avioo. Yhdessäolo oli pakkoa, vaikka ei syytä erolle ollukkaan.
- Zukkamieli
Tämä vaikuttaa hieman negatiiviselta ja jotenkin tahtoo rikkoa omat haaveeni löytää se yksi ja ainoa, joka olisi minun luonani koko elämäni ajan.
(._. )
Miksi maailma on mennyt tällaiseen "kertakäyttöisyyteen"? - Ällötät minua.
En tiedä.. Jotenkin vaikea ymmärtää joidenkin ihmisten järjenjuoksua.
Pari vuotta naimisissa. Siinä on senkin "tahdon" hieno osoitus ja lupauksien täyttymys. Mitä hittoa ajattelette kun astelette alttarille!?
Miten yhtäkkiä kaikki onkin täysin epävarmaa, kun ainakin sen 13 vuotta meni hyvin, niin hyvin että piti naimisiin mennä? Olisiko kannattanut odottaa naimisiin menoa, koska tuskin niin lyhyessä ajassa kuin 2 v kaikki ajatukset yhteisestä elämästä ovat muuttuneet, vaikka mitään kummempaa ei ole tapahtunut. Järjetöntä idioottimaisuutta ja uskomatonta hölmöyttä. Hölmöyttä!
Ap, elämäsi taitaa todellakin olla hyvin hyvin tylsää, tyhjää ja pinnallista. Ehkäpä olisi kuitenkin aika katsoa peiliin ja etsiä syytä sieltä eikä muista. Ehkä miehesi olisi hyvä tietää, kuinka vähän sinulle merkitsee avioliittolupaukset, uskollisuus, hän, miehesi. Et ajattele miestäsi, vaan itseäsi. Et taida tosiaankaan rakastaa häntä, et taida alkuunkaan tietää mitä rakkaus on. Turha kuvitella, että se on asia, jonka joku jännittävä uusi mies sinulle opettaa, kenties mahtavan kipinöivän seksin myötä, olemalla komea, tai omistamalla elämänsä sinun haaveittesi ja sisäisen tyhjyytesi täyttämiseen. Kuuntele nyt itseäsi ja valitustasi. Olisivatko äitisi ja isäsi sinusta ylpeitä, entä tulevat lapsesi? Onko miehesi ansainnut tuollaisen vaimon? Oletko uhrannut ajatustakaan sille, mitä hän mahtaa odottaa, ja miltä hänestä tuntuisi kun laittaisit eron vireille parin vuoden liiton jälkeen, koska huvittaa kokeilla tulisiko jotakin jännää siitä sporttisesta uudesta tuttavuudesta? Kuvottavaa.
En anna kaltaisellesi ihmiselle kunnioitusta. Ei selkärankaa, ei järkeä, ei rakkautta tai sitoutumista tuoretta aviopuolisoa kohtaan. Mene menojasi. Et kiinnosta minua hittoakaan. - Taviselämätavoite
Hyvä näköjään lukea näitä kun itse haaveilee ihan siitä tylsästä elämästä kumppanin kera hautaan asti, jota tuskin siis tulee käymään tarkoitan sitä että löytäisin edes kumppanin. Tajuaakin sitten näitä lukiessa ettei sellainen tule koskaan ilmeisesti onnistumaan, koska vastapuoli varmasti kyllästyy nopeasti ja haluaisikin jo toisen miehen. Itse en vielä asiasta mitään tiedä, mutta ihmettelen että mikä siinä on että niitä kipinöitä vaan pitäs olla ja kaikki niin jännittävää. Noh ehkä sitten tajuan jos se vahinko sattuu että naisen löydän ja saan olla edes sen kaksi vuotta yhdessä, eiköhän siinä ajassa jo nainen kyllästy. Parempi siis ilmeisesti ollakkin vain ikuisesti yksin, jääpähän ainakin se jätetyksi tuleminen toiseen mieheen, rikkoutuneet tunteet ja sydän kokematta, ehkä parempi niin.
- tyttö
olen ollu saman miehen kaa yli 20 vuotta. rakastuminen leirillä.sitten erillään kirjeenvaihtooo. sitten yhes kerranki hetki samas kaupungis ja toinen sit armeijaan vähäks aikaa. töissä eri paikkakunnilla ja opiskelua ulkomailla.nyt 4 muksuu ja romantiikat vähis. silti en ikänä vaihtas miestä. yksikään päivä ei oo samanlainen. molemmat kulttuurialalla. jonkunen ripaus boheemisuutta. meillä harrastetaan ja tehdään työksi musiikkia,tanssia ja teatteria.
etsikää ittestänne se ilmaisumuoto,mikä tuntuu hyvältä. näyttäkää se kumppanille ja nauttikaa. ja kannustakaa toisianne.
kirjotettuna näyttää kliseeltä.
työ on joskus niin vaativaa,että haluis vaan olla vaikka kassalla töissä.
olkaa onnellisii siitä mitä on !!!!!
- lähimmäinen
Luin jälleen kerran kaikki tekstit ja havainnoin alkuperäisen lisäksi, että parisuhteessa kun asiat on hyvin, aletaan osoitaan tyytymättömyyttä, ikään kuin syy aiheettomaan tyytymättömyyteen olisi toisen syy jollain tavoin..
-ilmi selvästi paras lääke olisi eräänlainen kurimus leiri-jossa oikeesti rasitetaan mieltä ja hilitään kieltä kera fyysisen koitoksen-suomeksi ihan perus aktiivi leiri ja mukavuuksista tinkien reilusti.näin tyhjän narisijatkin sais kotrastia arkeensa.
-on todennäköistä että ko,menettely pelastaisi isonkin joukon avoliittoja ja samoin perheitä lapsien kodit säilyisi, yhteiskunalinen etukin turvaantuisi,kun perheet pysyyy kasassa hajoamisen sijaan.seuraa valtavat säästöt monella sektorilla.
-Bisnestähän ko,leiri toinitakin olisi ja ihmiset on valmiita maksaankin. - veäjätär
no joo, ota ero vaan jos et ole tyytyväinen.. Elämässäsi vain vaihtuuu tyytymättöyyden syyt..
Kaduttaa kun lähdet tutusta ja turvallisesta. Ota kerralla joku itseriittoinen nasisti saat mun ex:n jos vaihtelua haluat. Kun ois edes yks päivä parisuhtees ollu luotettava ja tasainen. Oma valintas. Sääli hyvää miestäs. - rintaääni
Suurin häviäjä on eroava. Häviät taloudellisesti ja henkisesti eniten eroamalla!
Katso peiliin ja tee itse voitavasi, istu alas puolisosi kanssa ja tehkää voitavanne. Älä syytä ja hae vikoja kumppanistasi vaan käytä mielikuvistasi ja hae ongelmat, jotka sinun olisi korjattava. Sitten teidän. Opiskele ihmistä. Ihminen on maailman vaikein "kapine", koska se ajattelee ja tuntee.
Ihmisyyden ja kumppanuuden säilyttäminen on maailman tärkein asia.
Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. - jännitystä
jätä mies vaan niin joku joka hänet ansaitsee saa hyvän miehen ja sinä taas tilalle jonkun retkun joka hakkaa,juopottelee,käy vieraissa,ei hoida asioitaan yms. turha sit jälkeenpäin on itkeä kun ei kunnollista miestä löydy.parhaimmat kato kun varataa ajoissa ja niistä pidetään kiinni.
- Hepskukkuu
Ole onnellinen! Muut ovat kyllä kateellisia Teille kahdelle!!!
- 46 v. Mies
Jos sä koet, että lemmen pitää olla leiskuvaa, elämän juhlaa, arki olkoon kaukana jne. Niin sun pitää vaihtaa kumppania 1-2 vuoden välein, vähän niinkuin autoa vaihtais, mutta useammin. Alku kiihko jää väistämättä taka-alalle ja arki astuu aina vaan enemmän kuvioon. Lue nyt tarkkaan, "rakkaus muuttaa muotoaan" se on juuri sitä, että olette yhä enemmän toistenne ystäviä ja arki on vahvemmin läsnä. Joskus on niinkin että sitä alkuhuumaa ei edes koeta, joka ei tarkoita ettettekö te olisi sopivia toisillenne. Sikäli kokemuksesta voin sanoa, tuttavapiirissä on pari tällaista daamia jotka parin vuoden välein esittelee niiiin rakastuneena uuden komean partnerin joka on kuulemma se oikea kun on suurin kiima päällä, mutta annas olla kun se arki astuu kuvioihin.
- 1234
Tämä ketju todistaa sen kuinka naissukupuoli (suurin osa naisista) on median aivopesemiä raukkoja.
He ottavat referenssinsä rakkauteen mediasta, elokuvista, kirjoista ja naisten lehdistä. Yrittävät saavuttaa utopiaa, ideaalitilannetta epäideaalisessa maailmassa!
NAISILTA PUUTTUU REAALISUUDENTAJU! He eivät osaa suhteuttaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin, eikä useimmat heistä omaa juuri minkäänlaisia elämänarvoja. Turha märistä, että miehetkin tekevät niin - niin osa miehistä tekeekin ja ovat idiootteja, kana-aivoja! Suomalaiset ovat niin helvetin typerää sakkia että hävettää!
- Romanttinen bimbo
No mutta! Avioero vireille heti ja etsimään jännempää suhdetta jossa tulee viikonloppuisin turpiin ja henkilökohtainen konkurssi kummittelee oven takana. Siis sanalla sanoen: kipinää elämään..
- sori,mutta
täähän muistuttaa tv:ssä esitettyä "manne"sarjaa," no onkspakko laulaa vaikkei ossaakkaan, onks pakko männä kirkkoon laulamaan vaikkei ossaakkaan"
- Ei niin ihquu
Onkohan siinä jo vähän liikaa odotusta että yli kolmekymppisen akan pitäisi elää jotain teiniprinsessan elämää? Arki on avioliiton ydin -halusit tai et.
- m46..
Puhutaan mitä puhutaan mutta vaikka kuinka elämä olisi onnellista ja harmonista hyvässä suhteessa , niin ei mikään voi korvata sitä kiihkoa ja poltetta mitä ihminen voi kokea kun on uusi suhde ja mennään täysillä. Se vaan on sellainen elämän suola mitä ei oikein voi koeka enää uudelleen vanhassa parisuhteessa. se on se mikä ajaa ihmiset pettämään.
Kannattaa miettiä mitä haluaa, mitä menettäisi ja mitä voisi saavuttaa - vai voisiko keksiä keinon, jolla voisi saada paljon enemmän menettämättä yhtään mitään.
Pitemmän päälle tulee jokaisessa parisuhteessa aina välillä arki vastaan. Sen arjen voi muuttaa yhteiseksi juhlaksi melkein aina - kun itse haluaa, ja on valmis näkemään vähän vaivaa toisen ja yhteiseksi hyväksi. Hyvä hetki tai yhteinen seikkailu voi käynnistyä melkein missä ja milloin vain. Jos molemmilla on sopiva vireystila, hetki voi merkitä alkua pitemmälle yhteiselle hyvänolon jaksolle. - Jos nainen odottaa satujen uljasta prinssiä elämäänsä ja tarttuu tilaisuuteen, kun luulee sellaisen näkevänsä, nainen voi menettää kaiken hyvän saamatta vastineeksi yhtään mitään. Ikävimmässä tapauksessa nainen voi joutua jälkikäteen toteamaan, että uljas rakastaja onnistui käyttämään naista oman itsetyydytyksensä välineenä.
Itse avioiduin parhaan ystäväni kanssa, johon olin tutustunut 17-vuotiaana. Jossain vaiheessa huomasimme rakastuneemme, ja päätimme, että haluamme viettää elämämme yhdessä. Rakastuin mieheeni useita kertoja uudelleen erilaisissa ympäristöissä. Positiivinen vire saattaa syntyä pienistä asioista, jos mieli on avoin huomaamaan hetken. Uudessa ympäristössä katse ja mieli voivat avautua näkemään uusia asioita ja arvostamaan tuttuja ominaisuuksia uudesta näkökulmasta läheisessä ihmisessä. Ilo ruokkii iloa ja saattaa parhaimmillaan herättää rakastumisen tunteen pitemmäksikin aikaa.
Lapsi tuli elämäämme parin avioliittovuoden jälkeen hieman suunniteltua aikaisemmin. Lapsi muutti elämämme toisenlaiseksi. Pelkäsimme etukäteen velvollisuuksien taakkaa ja yhteisen vapaa-ajan menettämistä. Rakastuimme molemmat pieneen uuteen ihmiseen, ja huomasimme elävämme entistä rikkaampaa aikaa. Kahdenkeskisiä hetkiä vietimme edelleen lapsen nukkuessa kotona, ja välillä hankimme lapselle hoitajan ja lähdimme ulos kahdestaan tai teimme viikonloppuretkiä yhdessä.
Hemmotteluhetki kotona voi herättää rakastuneen ilmeen kumppanin silmiin. Kun osoittaa rakkautta ja näkee vähän vaivaa, huomaa usein saavansa itse monin verroin takaisin. - Koska viimeksi kerroit miehellesi, että rakastat häntä? Kannattaisiko miettiä yhdessä, millaisia hyviä ominaisuuksia arvostatte toisissanne, milloin olette kokeneet parhaita hetkiänne yhdessä, mistä ne syntyivät ja mitä muuta niihin liittyi? Pidätkö kaikkea hyvää, mitä miehesi sinulle tarjoaa itsestäänselvyytenä vai kiitätkö häntä edes joskus?
Jos rakastelu tuntuu muuttuneen rutiinitoimiksi, kannattaisiko itse tehdä jotain tilanteen muuttamiseksi? Yllättää aviomies kotiin tultuaan pitkän kaavan mukaan, tälläytyä tavallista arkea viehättävämmäksi emännäksi, ja aloittaa romanttinen ilta kauniisti katetulla päivällisellä. Yhteinen kylpy- tai suihkuhetki toista hemmotellen, voisi toimia yhteisen roihun virittäjänä. Uusi hierontavoide ja vaikkapa jalka- tai hartiahieronnalla alkanut rauhallinen, rentouttava hetki, voi myös usein johtaa yllättäviin seuraamuksiin. Uudet naiselliset alusvaatteet, niiden keimaileva esittelyhetki saattaa tehdä saman. Erotiikkaan voi tutustua myös opiskelemalla yhdessä. Tutun turvallisen kumppanin kanssa on hyvä tilaisuus kokea myös sellaisia seikkailuja, jotka vieraan kanssa saattaisivat johtaa epämiellyttäviin kokemuksiin.
Yhteenvetona toteaisin, että vaatimalla ja odottamalla jotain hyvää toiselta saattaa jäädä ilman, mutta antamalla ja itse aktiivisesti toimimalla voi saada paljon enemmän kuin voisi etukäteen arvata.
Nykyisin monet ihmiset vaihtavat kumppania halutessaan parantaa oman elämänsä laatua. Moni ajautuu kierteeseen ja vaihtaa kumppania aina rakastumisen tunteen väljähtymisen jälkeen. Uskon, että muuttamalla omaa käyttäytymistään mihin tahansa elämäntilanteeseen voi vaikuttaa, ja hyvässä parisuhteessa jokaisen kannattaisi tehdä parhaansa. - Kestävä onni ei saavu kenenkään luo valkoisenn ratsun selässä, vaan se kasvaa yhteisesti rakentamalla - jos molemmat niin haluavat.- tkuMluulee
Jotkut ihmiset eivät kaipaa vaihtelua.Tunnen miehen joka on ollut samassa työpaikassa heti koulusta päästyään,seurustellut saman naisen kanssa yhtä pitkään.Itse taas vaihdoin työpaikkoja ja naisia,kun tuntui ettei tapahdu mitään uutta.En tarkoita,että vaihtamalla paranee,mutta jos jää loppuiäksi sitä miettimään millaista se olisi voinut olla niin ei sekään tunnu hyvältä ratkaisulta.Seksiä teillä on mielestäni paljon,joten tuskin löydät parenpaa.Toisaalta se on ennalta arvattavaa...Sinun pitäisi kokeilla toista miestä,niin oppisit arvostamaan nykyistä.Se miten sen teet on ihan itsestäsi kiinni;)
yksinkaksin27
Nyt on kin sitten liiton hoito aika että se kestää,loppuelämän on välit avoimia toistenne suhteeseen ninittäin sitäse nyt vaatii ei salattavia asioita.
Perus pilri on molemmin puolinen anteesi antaminen,sitä ei soivi unhoittaa,meidän liitto on ketänyt kolmekymmetä yhdeksänvuotta tuli elokuun kahdeksaspäivä täyteen,vaimolla on parkissoni sen puoleen elämän arvot vähän piti muutta sopeutumista han se vain on.
Yhteinen harrastus on pieni aamu vario päivän sanasta sillä on hyvä aloitaa päivän askareet.- arkiko tylsää
Arjessa todellinen rakkaus punnitaan. Seksi, huuma on vain osa rakkauden anatomiaa. Intohimo on suurempi kuin pelkkä seksuaalinen polte. Oletko janoinen elämää kohtaan, rakentamaan puolisosi kanssa hyvän, toimivan arjen valossa ja varjossa? Etsi uusia harrastuksia yhdessä, erikseen. Toteuttakaa yllättäviä asioita, kuuma-ilmapallo lento, benji-hyppy, laskuvarjohyppy, koskenlasku tai leirielämää lomalla ilman mukavuuksia jne...Jotain "arkenne" kaavaa rikkovaa sen sijaan että keskustelette kyyneleiden kera jumittuneina, siihen tilaan on helppo jäädä ja te päätätte irrottaudutteko siitä. Anna elämän tuulen puhaltaa ummehtuneisuus hajalle.
- Suhde
Kaikki suhteet latistuu jossain vaiheessa ja myös sinkkuelämään kyllästyy kun sitä jatkuu pitkään. Se on inhimillistä, että on tyytymätön omaan elämään, eihän tietenkään kannata lähteä suhteesta missä on rakkautta.
Moi, kuulostaa todella mukavalta ja upealta suhteelta 15 v jälkeen. Toki leiskuvaa ja maata järisyttävää rakkautta on hienoa kokea ja hakea mutta samalla on hyväksyttävä se tosiasia että se tunne kestää maksimissa pari vuotta. Sen jälkeen se on usein huonompaa kuin nykyinen suhteesi. KYLLÄ SE ON JOKAISESSA SUHTEESSA TÄRKEINTÄ SUHTEEN HOITAMINEN, esim automatkat,seksi puhukaa keskenänne sehän se tärkeintä on. Puhu toiveistasi seksin suhteen voit käyttää seksikkäitä alusvaatteita virttyneiden puuvillahousujen sijaan. TUNTUU ETTÄ RUOHO ON VIHREÄMPÄÄ AIDAN TOISELLA PUOLEN JOTA SE ANIHARVOIN ON. Tehkää ,Kokekaa,Eläkää TSEMPPIÄ
- Minä kyllä..
olen taas löytänyt oman vaimoni Ryysyyrannasta ja hän on hyvin seksikäs koska "vaimoni käyttää niin risaista paitaa, se vanhankin nuorelta näyttämään saa", kuulostaako tutulta?
- herätkäähän!
kyllä sä sitten tajuat mitä menetät kun ukkosi heivaat..se on ihmeellinen asia nykypäivänä kun olevinaan ei mikään kelpaa!kyllä se varmaan on perin kiusallista hetken huuman jälkeen ruveta vonkumaan sitä tuttua ja turvallista miestä takasin!onneksi meillä miehilläkin on nykyään jonkunlainen itsensä kunnioitus kehittynyt..ja sitten ihmetellään että mikä on vikana kun ei kelpaa takaisin jos mies on vaikka halunnut olla sinkkuna eronsa jälkeen.noh ehkä nainen kuvittelee ettei se mies ole kelvannut kenellekkään sillä välin kun on itse huumassaan retkiään tehny!
- irkku
Joku täällä sen sanoikin jo aiemmin; jos ei ole kokenut mitään sontaa elämässään ei osaa arvostaa sitä hyvääkään.
Itse olen elänyt nuoruuteni ja aikuisvuosieni alun sellaisessa sonnassa ja prässissä ettei hiljaakaan tosi ja kas, tämä kohta jo 15 vuotta kestänyt ihanan tavallinen ja turvallinen arki on parasta mitä tiedän.
Mies on tavallinen, turvallinen, mukava mies ja paras ystäväni ikinä ja se on parasta mitä elämältä voi saada. Minun ei tarvitse pelätä omassa kodissani, saan kiukutella kuin pahainen pikkukakara jos siltä tuntuu ja niin saa mieskin.
En pelkää menettäväni miestäni enkä usko että hänkään pelkää menettävänsä minua. Emme me toisiamme menetä vaikka joskus tulisikin se päivä että toiselle tapahtuisi jotain joka meidät erottaisi toisistamme. Ehkä aloittajalla on liikaa aikaa, liian vähän tekemistä ja tavoitteet saavutettu? Sekö sitä elämää on?
Oma tupa, oma lupa ja perusjutut kunnossa. Aikaa istua ja miettiä olisiko tuo naapurin matti parempi kuin tämä minun kotipaavoni. Siis ihan oikeasti. Teet tietysti niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu mutta silti. Todennäköisesti olet se suurin häviäjä jos tavoittelet sitä kuuta taivaalta.- onnellinen nainen
Lapsuuteni ja nuoruuteni oli yhtä sontaa. Vanhempien raivoisan riitaisa parisuhde, josta aiheutui henkistä ja fyysistä väkivaltaa koko perheelle yms. 20-vuotiaana tapasin mieheni, joka on turvallinen kuin peruskallio. Riitelemme todella harvoin, meillä riittää läheisyyttä ja huumoria. 15 vuotta on nyt yhtä pidetty, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Olemme toistemme parhaat ystävät. Olkoon tämä sitten sitä perusarkea, mutta en valita.
Pidän itseäni onnentyttönä, että olen saanut elämääni noin ihanan miehen.
Aika onnettomia vastauksia:) Haluat selvästi omaa aikaa.Lähde yksin ulkomaille ja tee pikku syrjähyppys siellä.Mitä mies ei tiedä,se ei sitä loukkaa.Seikkailun jälkeen arkikin maistuu.
- juupa juu
Aina mietitään sitä mitä ei ole, kannattais miettiä mitä jo on. Jos elämä tuntuu tylsältä, miksi lähteä merta edemmäs kalaan. Kun kerta voitte puhua mistä vain jne. Seikkailkaa yhdessä. Käykää vaikka wildclubilla :) Tai sitten jotain muuta yhdessä. Toteuttakaa, vaikka yksi toistenne fantasioista. Jos elämä lähtee rullaamaan ja elävöityy sit voitte vasta lapsia harkita, koska lapset ei teidän liittoa pelasta vaan te itse.
- p.k.
Arki tulee vastaan jokaisessa suhteessa, ei elämä voi olla jatkuvaa alkurakkauden huumaa suurine tunteineen! Ihailen vanhoja ihmisiä ja heidän sitoutumistaan, sillä monet heistä ovat olleet naimisissa vuosikymmeniä ja ovat kunnes kuolema erottaa. Nykyään erotaan kun ei ole enää kivaa. Mieti tarkasti mitä oikein haluat.
- Onnea matkaan!
Nyt ei sitten muuta kuin kaikki tasaiseksi ja Onnea etsimään. Sitten kun se Suuri Rakkaus löytyy ja hetken hurma menee ohi, voitkin löytää itsesi yksin petettynä silmä mustana baareja kiertelemässä alkoholisoituneena tietysti. Niin että siitäpä vain.
- dd
Jätä se paskiainen ja ala nauttia elämästä.
- Piiloagressio
Ns. kiltti mies joka manipuloi naista muiden miesten väkivallan uhalla syyllistyy myös itse väkivaltaan, henkiseen väkivaltaan.
- No on kumma!
Valittaako joku oikeesti sellaisestakin asiasta, kuin että minulla on kiltti mies enkä jaksa sellaista ??? Jos oma elämäni muuttuisi jollain taikasauvan heilautuksella tuollaiseksi tasaiseksi, rauhalliseksi ja mies ottaisi huomioon myös muut perheenjäsenet, viihtyisi kotona perheen kesken; OLISIN ONNELLINEN! Se että työajoissa (saa itse valita työajat) ja harrastuksissa ei ole minkäänlaista kohtuutta, on raastavaa. Ei yhteistä aikaa, lapset kaipaa isäänsä joka vain käy piipahtamassa ja lähtee taas. Kaikki suunnitelmat kuoleutuu kun mies ei saavukkaan kotiin sovitusti tai onkin jollekkin toiselle luvannut jotain. Kaikki asiat vaan venyy. Sekin asia kuin turvallisuuden tunne; Olis mahtavaa jos sitäkin saisi joskus tuntea. Illalla kun saa lapset nukkumaan, olisi ihanaa käpertyä puolison kainaloon hetkeksi juttelemaan, viettää kahdenkeskeistä aikaa nauttia toisistamme, mutta jos ei herra saavukkaan kotiin kuin vasta yöllä ja lähtee jo aamulla enne sianpieremää, siisnä se vasta rakkauselämä kariutuukin. Kotona olisi pieniä asioita joita toivoisin miehen tekevän, kuten ruohonleikkurin korjaus, auton pienet korjaukset, joita ei viitsi pikkujutun takia maksaa maltaita, että veisin korjaamolle! Tällaisia tekstejä kun luet, alkaa nykyinen elämäsikin maistua!!
- Joo kannattaa
jättää se tuttu ja turvallinen ja tylsä äijä. Ei muuta kun otat sellasen "taiteellisen" rentun joka on niin ihqu. Joskus on niin tunteellinen ja sua arvostava. Joskus sitten kotiutuu parin viikon reissuiltaan ja kun kyselet missähän sitä on tullut olluksi, vetelee sua turpiin ja luuttuaa sulla lattiaa. Ai kun ihana mies. Mut jännittävä.
Naisella ei ole koskaan hyvä olla nykyisessä parisuhteesssaan.- Miksi vihaat naisia?
Uhkaat naista väkivallalla, vaikka toisen käden kautta. Kuullostat siltä että mielestäsi nainen ansaitseekin tulla hakatuksi kun ei ole tyytynyt (kaltaiseesi?) mieheen.
Kyllä mieskin ottaisi mieluummin kauniin ja salaperäisen sensuellin naisen kuin kiltin ja mitättömän harmaahiirulaisen. Onko miehessä ja naisessa lopulta tässä niin paljon eroa.
- EllaOnerva03
Kun mikään ei riitä...ja sitten kun päädyt sinkuksi ja menet sängystä sänkyyn etsien sitä puuttuvaa kipinää niin voin kertoa että sekään ei loppupeleissä tunnu miltään. Älkää ainakaan lapsia hankkiko, se on suhteen korjaamisen varma turmio. Tuskin sitä jännitystä löytyy muualtakaan ja uusikin suhde muuttuu ajan myötä pakko pullaksi jos ei tee mitään sen eteen. Tehkää kaikkea uutta kivaa, kokeilkaa uusia asioita ja olkaa vaikka hetki erossa. Eräs hyvä keino on tietysti jos molemmmat suostuvat niin kokeilla onko ruoho virheämpää aidan toisella puolen :) Mutta nykypäivänä naiset vinkuvat että on tylsää jne mutta ei se vaimonhakkaajan kanssa eläminenkään niin hauskaa ole!!
- hyvin menee, näen se
Siinä se viisaus piileekin, koko elämä saman miehen kanssa. On naisia joilla on jo kymmenes mies menossa.. ja ties mones abortti. En tahdo katsella sellaisen naisen kasvoja ja kuulla hänen kokemuksiaan, vaan sen, jolla on ollut aina yksi mies.
Miksi sydämesi kääntyisi pois miehestäsi, ja miksi ryhtyisit palvelemaan jotakin toista miestä?
Mistä tiedät etteikö nykyinen miehesi ole orpojen isä ja leskien puolustaja, asuessaan kanssasi?
Jos olet perhe joka olet miekalta ja konekivääreiltä säästynyt, nälältä ja rutolta ja kulkutaudeilta..sinulla on ruoka ja vaatteet, niin miksi kylläisenä tallaisit hunajaakin??
jos sinä et erikseen pidä valittajaisia, eikä miehesikään, niin teillähän menee kadehdittavan hyvin..joten ei muuta kuin vahvistukaa toistenne sisäisen tuntemisen kautta lisää t. benkku - Kirsi Jämsästä.
Jos suhde tylsä, niin ei se muutu mihinkää.
Saaattaa hetken toimia uudet jutut, mutta molemmat juuttuu samoihin rutiineihin.
Olette samassa pisteessä, jos rakkaus on loppunut ei se muutu,kuin kaverilliseksi.
Kuolet tylsyyteen ja sisältäsi katkeroidut lopullisesti. Olet vasta parhaassa iässä, joten pystyt perustaa uuden perheen ja uuden miehen. Kaikki on mahdollista,mutta pelkäät yksin jäämistä. Mutta entä jos miehesi kuolisi vaikka onnettomuudessa, niin jäät yksin. Mutta aviero päälle vaan, ja jaksat kirpaisun!
Hyviä miehiä on maailma pullollaan. - repäisijät
Mun mies rupesi yhtäkkiä mustiin nahkahousuihin ja muihin nappanahasta tehtyihin vaatteisiin ja osti harrikan. Hän olisi pukeutunut tosi nynnymäisesti ennen ja nyt hän oli kuin kovis prätkäkundi. Tein itsekin samoin ja olemme ajelleet harrikalla ympäri Suomea. Se piristi elämäämme ja saimme intohimon takaisin suhteeseemme. Elämä vaatii sopivasti repäisyjä.
- kokeiltu on
Menkää tantra-seksikurssille. Siellä herää taas intohimo ja rakkaus omaa puolisoa kohtaan. Lisämausteena järkyttävän jumalaista seksiä.
- Tantran taikaa
Yhdyn edellisen viestii, toimii :) Olemme miehen kanssa olleet tantra-seksikurssilla :) Säästyimme erolta ja löysimme toisemme uudestaan, Kaikki jotka eroaa seksin takia, niin todella hyvä idea tuo tantra. Ehdota miehellesi sitä ;)
- llauuuuraaaa
Koita piristää vähän suhdettanne. Tee vaikka miehellesi romanttinen illallinen, kun hän tulee töistä. Tai menkää ihan kahdestaan jonnekkin matkalle viikoksi. :)
Olen viimeiset kymmenen vuotta elänyt etäsuhteessa, mutta olen kaivannut jo monta vuotta vakinaisempaa suhdetta.Sitä on vaan suurimmaksi osaksi yksin lasten kanssa.Olisi ihanaa että olisi mies jakamassa arjen askareet kanssani. Olin jo edellisessä suhteessa , mistä lapset on, niin yksin kotiäitinä.En oikeen ole koskaan saanut tuntea millaista olisi olla kokonainen perhe.En edes lapsuudessa. Nykyisen kuppanini kanssa on mahtavaa seksiä,kumpikin kokeilunhaluisia. Mutta siihen se jääkin. Yhteisiä harrastuksia ollaan kokeiltu, mutta itselläni menee hermot, kun ollaan kokoajan neuvomassa joka liikettä, että näyttäisi paremmalta.Harrastan siis mieluummin yksin.Ollaan matkusteltu ja reisssut on ihan ok. Haluaisin enemmän keskuteluja, mutta nekin on yksipuolisia ja saa sanan tai kaksi vastaukseksi. Olen sanonut, että kirjoita mulle paperille asiat, jos on helpompaa. Viikottain kuitenkin kirjoittelee pitkiä maileja nuoruuden ihastukslle. Suhde jäi alkutekijöihin silloin. Olen yrittänyt kysellä,mikä on homman nimi tähän suhteeseen, mutta ei saa oikeen vastauksia. Mitta alkaa olla täynnä,jos emme etene johonkin suuntaan.Ja ero ehkä paras ratkaisu. Olen ihan hyvän näköinen,hyvin säilynyt nainen nelikymppiseksi,niin eiköhän se rakastava kumppani löydy.
- ggfgftftttfrtrdgtr
Ihmisillä monesti on oletus, että jos lähtee vanhasta suhteesta, löytää varmasti uuden ja paremman tilalle. Näin ei välttämättä käy! Jotkut eivät ole erottuaan löytäneet enää koskaan elämänsä aikana uutta seurustelukumppania. Tai sitten on ollut lyhyitä tai jopa joitakin vuosia kestäneitä seurustelusuhteita, muttei enää koskaan mitään todella kestävää.
Välillä olen kuullut ja täällä lukenut juuri näitä juttuja, kun tilanteessasi ollut nainen on jättänyt tai pettänyt miestään ja tämä on ottanut eron, ja nainen sitten myöhemmin katuu ja on sitä mieltä että teki elämänsä virheen!
Kaikissa suhteissa kuvioon astuu arki, ihan samalla tavalla niissä intohimoisimmissakin. Eli luultavasti vaikka löytäisit Unelmiesi Prinssin, löytäisit itsesi aikanaan samasta tilanteesta.
En sitten tiedä, olen lukenut tarinoita, joissa nainen vanhan, tylsän, mutta ihan hyvän miehen jätettyään löysi Sen Unelmiensa Prinssin, eikä päivääkään ole katunut! Voihan toki olla että miehesi ei ole sinulle Se Oikea, joka odottaa jo nurkan takana, jotta jättäisit miehesi, mutta kukaan muu ei voi kertoa, mitä sinun tulisi tehdä. Punnitse vaihtoehtoja ja mahdollisia seuraamuksia tarkkaan.
Yksi hyvä vinkki on kokeilla erilleen muuttamista. Yhdessä pysyminen ja erillään asuminen monesti saa intohimon ja rakkaussuhteen puhkeamaan uuteen kukoistukseensa. Se ratkaisu ei toki välttämättä sovi niille, jotka ovat liian huolissaan siitä, mitä naapurit ja muut ihmiset ajattelevat. - Se on menox
Aika tyypillisesti ajattelet eli nykyaikana on hyvin tavallista, että erotaan ilman mitään syytä..uudelleen ja uudelleen. Etsitään sitä jotakin ja joskus joku aina hoksaa, että se parisuhde on parhaimmillaan toimivaa arkea ja ystävyyttä seksi höysteenä. Harva on onnellinen etsiessään sitä kadonnutta kipinää, tosin löytäähän se kun jaksaa vain partneria vaihtaa.
Jotkut nyt eivät vain huomaa kaikkea sitä hyvää, mitä on, ennen kuin menettävät sen. Mutta toisaalta taas tämän tyyppiset ihmiset eivät koskaan myönnä eroa virheeksi ja etsiminen jatkuu.
Sinunlaisiasi on paljon ja varmasti löydät toisen etsijän. Olette yhdessä muutaman vuoden ja jompi kumpi kyllästyy arkeen ja aloittaa etsimisen uudestaan. Näinhän se menee. - disjgiohsdg443
jännitystä tylsään elämään: http://panoseura.kiinnostaa.org ;)
- koettu on
Minä olin ihan samassa tilanteessa kuin sinä AP. Erosin vuosien miettimisen jälkeen kiltistä miehestä. Ero oli shokki kaikille.
Nyt erosta on muutama vuosi. Sitä seksiseuraa löytyi baareista niin paljon kuin olisi jaksanut vaan kotiin taluttaa. Hetken tuntui olla miehen himon kohteena, mutta usko pois, että ne miesten jalkojen välitkin ovat loppujen lopuksi samanlaisia. Ei niissä ole eroja. Lopetin yhden yön jutut kokonaan.
Olen mukava perusnätti nainen. On työ, omistusasunto, harrastuksia ja ystäviä. Kaikki on siis kunnossa. Ex-mieheni löysi välittömästi uuden naisen, jonka kanssa perusti perheen. Minä taas olen edelleen sinkkuna. Olen etsinyt miestä harrastuksista, baareista ja netistä. Tässä iässä suurin osa miehistä on varattuja ja ne, jotka ovat sinkkuja, ovat pääsääntöisesti jollakin tavoin "viallisia" eli alkoholiongelmaisia, sitoutumiskammoisia, mielenterveysongelmaisia (narsisteja jne), väkivaltaisia, työtä vieroksuvia elättäjää etsiviä tai sitten ns. peräkammarin poikia, jotka eivät uskalla lähestyä eivätkä tiedä mitään parisuhteesta tai siitä, miten naista käsitellään.
Vapaat kunnolliset sinkkumiehet ovat yleensä varattuja (teeskentelevät olevansa "ihan juuri" eroamassa) tai sitten he eivät edes halua suhdetta, vaan lentelevät kukasta kukkaan. Tai sitten he ovat sellaisia, jotka löytävät uuden samantien. Kuitenkin koska tarjontaa on niin vähän, heillä on aika hyvät mahdollisuudet saada esim. 10 vuotta nuorempi innokas, paremman näköinen nainen.
Kannattaa siis pitää mielessä minun tarina, jollaisia on Suomessa tuhansia. Jos eroat, muista, että riskinä on se, ettet löydä ketään tilalle. Oletko valmis ottamaan sen riskin, että jäät (pysyvästi) yksin? Myös taloudellinen tilanne yleensä monella heikkenee radikaalisti, kun omaisuus menee puoliksi ja kaikista kuluista pitääkin vastata ihan itse. Elämä ei ole ainakaan tylsää, kun joutuu käyttämään mielikuvitustaan, että miten saada rahat riittämään.
Kuten edellä on ehdotettu, niin keksi ihan itse jotakin, mitä haluat elämässäsi vielä toteuttaa. Ota mies tarvittaessa mukaan suunnitteluun. Ottakaa vuorotteluvapaata ja kiertäkää maailmanympäri tai lähde opiskelemaan haluamaasi alaa esim. avoimen yliopiston kautta. Tai lähde mukaan hyväntekeväisyystyöhön. Aloita omaelämänkerran kirjoitus tai vaikka pidä blogia. Muista, että SINÄ olet velvollinen omasta onnellisuudestasi, ei miehesi. Jos kuvittelet, että mies tekee sinut onnelliseksi, olet pahasti väärässä. Uusikaan mies ei poista sitä faktaa, että tylsyys tulee suhteeseen AINA.- Macho Alfa
Tässä sitten naisnäkökulmaa todellisuudesta nimim "koettu on".
Tämmöinen on hyvin yleistä ei vain Suomessa vaan myös muualla. Tilanne on muuttunut radikaalisti viime vuosina tähän suuntaan ja alkaa näkyä mm (parisuhde)terapeuttien työssä.
Nykyiset 30-40v naiset säännöstelivät ihmissuhteita (seksiä) parikymppisinä ja elivät vuosia vain itselleen (koulutus, ura, matkoja...), nyt kun alkaa parisuhde/perhe/lapset kiinnostaa on valtava shokki tajuta että he kilpailevat samoista miehistä 20 naisten kanssa: miehet ovat hoksanneet tilanteen ja luonnollisesti ottavat siitä kaiken irti.
Yksi tyypillisimpiä sitoutumiskammon "oireita" on tolkuttomat odotukset kumppanilta: miehen pitäisi olla päätään pidempi, sopivan ikäinen, ei aikaisempia lapsia, tuuheahiuksinen ja urheilullinen, vähintään yhtä koulutettu tai mielellään rikkaampi. Pitäisi olla hieno ura mutta MYÖS valmis sitoutumaan just nyt kun kerran prinsessakin haluaa, puhumaan tunteista (naisten määrittelemällä tavalla) ja olemaan kotona, läsnä ja lapsirakas.
Valitettavasti läheskään kaikilla naisilla ei ole kovinkaan paljon tarjottavaa tälle unelmien "prinssille" joilla on kyllä otettavaa jonoksi asti :) Esim usein toitotettu naisten korkea koulutustaso on vain yksi juttu monimutkaisessa elämässä eikä se mitenkään kompensoi vaikkapa ikävää/tylsää luonnetta. Olen itse tanssinut naisen kanssa jolla oli kaksi akateemista loppututkintoa ja kolmaskaan ei olisi tehnyt hänestä Naista.
Näille prinsessoille on vuosikaudet hoettu kuinka upeita, vahvoja ja päteviä he ovat: vanhemmat, opettajat, pomot...he ovat saaneet/ottaneet kaiken silloin kun ovat halunneet mutta nyt tulee ensimmäistä kertaa elämässä eteen tilanne jossa pitäisi tehdä suuria asioita toisen ihmisen kanssa ja kas, voi olla että tällä toisella on omiakin tarpeita :o
Älykäs ymmärtää myös että tämmöiset toiveet ovat kovin ristiriitaisia: mies joka on kiinnostunut urastaan todnäk painaa pitkää päivää yms joten ei ole kotosalla lapsia hoitamassa ja halutessaan hän voi valita suuresta joukosta naisia jotka ovat kotirouvaksi oikein tyytyväisiä. Voi myös olla että testosteronitaso ajaa eteenpäin joten "löpinät" tunteista voi myös unohtaa, näillä on myös usein rinnakkaissuhteita koska ovat haluttuja ja heillä on paljon tilaisuuksia ja mahdollisuuksia. Ihan sama jos mies etsii 50v aivoja 20v vartalossa :)
- Mirka"
Turhaan te kirjoitatte tuolle säälittävälle naiselle! Se ei osaa päättää ja tarvii " äidin ja isän neuvomaan mitä mä teen" Uskomatonta että aikuinen nainen ei osaa päättää mitä tekee huhhuh!!!! Säälittävää!
- Tyhmä ämmä olet
Huora. Lähde jakamaan persettä kadulle ja etsi joku jonka kanssa kipinöi. Kipinät kuolevat ajallaan ja olet pian samassa jamassa.
- VAPAUS JA SITOUTUMIS
Kannattaa olla vaan sinkkuna koko elämä ja naiskennella jokaisen kanssa tai kaikkien kanssa niin ei tauditkaan leviä.sAA MYÖS TOTEUTTAA OMIA FETISSEJÄÄN SEKÄ ALISTAA JOS VAIKKA HALUAA SELLAISTAKIN
- petetty....
Hyvää ja luotettavaa kumppania on vaikea löytää.. Itse olen juurikin sortunut näihin jännittäviin ja leiskuviin suhteisiin. Usko pois, nekin sammuu. Viimeisin tapaus kävi pettämässä, kun ei ollut valmis asettumaan kunnolliseen arkiseen suhteeseen.. Kolmekymmentä lähestyy ja antaisin mitä vaan, että saisin toisen ihmisen kanssa jakaa arkea, suhteen joka kestää, jossa voisin luottaa toiseen ja olisi joku johon välillä tukeutua, kun elämä käy raskaaksi..
Kun sinulla on olemassa hyvä suhde, tehkää töitä sen eteen. Ota miehesi kanssa puheeksi, että nyt tarvitaa uutta potkua suhteeseen. Käyttäkää mielikuvitusta.. Eroaminen ja muiden kanssa sänkyyn hyppääminen tuntuu vain olevan nykyään se ainut ratkaisu kaikkeen.. - perusasiat,,,,,,,,,,
Kolmekymmentä lähestyy ja antaisin mitä vaan, että saisin toisen ihmisen kanssa jakaa arkea, suhteen joka kestää, jossa voisin luottaa toiseen ja olisi joku johon välillä tukeutua, kun elämä käy raskaaksi.."
Olen kolmekymppinen mies kaipaan samoja asioita ja toivon löytäväni kaltaisesi naisen jonka kanssa sopisin yhteen. Olen nähnyt särkyneitä avioliittoja ja perheitä. Toivon etten joutuisi sellaista kokemaan. - yksinkaksin27
Keskustelun aloittajana ja kaikki kommentit nyt selanneena halusin vastata viesteihin vielä näin yhtenäisellä vastauksella...
Onpahan monenlaista kommenttia, mistä aloittaisin..
Ensinnäkin monen kommentissa viitattiin siihen, että olen elänyt liian hyvää ja helppoa elämää, enkä voi tietää, mitä onni on. Totta on, että elämässä parisuhteen osalta ei onneksi ole ollut suuria myrskyjä. Muilla elämän osa-alueilla niitä on ollut sitten yllin kyllin (ja niistä en täällä halua keskustella), eli "liian helposta" elämästä en puhuisi. En näe maailmaa niin mustavalkoisena, että jos jokin syy erottaisi minut nyt miehestäni, niin ehdottomana vaihtoehtona olisi eläminen ikuisesti synkässä maailmassa, jossa uusi mies olisi varmasti jollain lailla läpeensä paha. Tai että olisin aina täysin yksin (vaikka onhan sekin mahdollista).
Ja luettuani viestini uudelleen, kieltämättä, herää kysymys, että ENKÖ OLE MIHINKÄÄN IKINÄ TYYTYVÄINEN? Niin..toisin kuin joissain viesteissä väitettiin.. en juuri katso televisiota, joten onneksi olen ehkä välttynyt jenkkisarjojen aivopesulta (ainakin suurilta osin :) ). Tiedän, että en etsi unelmiani TV-sarjoista. En odota prinsessasatuja, en odota huuman jatkuvat läpi elämän. Täällä useat vastaajat kertoivat olevansa aidosti onnellisia jopa kymmenien vuosien liiton jälkeen. Itsekin tiedän pareja, joiden välillä ulkopuolinenkin huomaa lämpimiä katseita, kosketuksia, kipinää ja syvää seksuaalista vetovoimaa vielä vuosikymmenten yhteisen taipaleen jälkeen. Tiedän kuitenkin, että omassa liitossani ei nyt 15 yhteisen vuoden jälkeen ole enää juurikaan tuota jäljellä. Siitä syystä eroajatukset ovat yhä mielessäni. Luulen, että näistä tuntemuksista on herännyt halu kokea, nähdä ja olla utelias.
Eniten minua puhuttivat kommentit, joissa viitattiin siihen, että odotan sitä, että mies tulee ja tekee minut onnelliseksi. Ja kommentit viittasivatkin siihen, että jokainen rakentaa oman onnensa itse. Nämä näkökulmat ovat mielestäni tärkeitä, ja olenkin pohtinut niitä viime päivinä paljon. Uskon todella, että näin on. Väitän tekeväni paljon suhteen eteen, mutta ilmeisesti en tarpeeksi. Paljon en kuitenkaan ole saanut vastakaikua. Joskus minulla on tunne, että olen näkymätön, joskus taas tunne, että olen yksinäinen. Mutta annan nyt suhteelle vielä aikaa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, etten edes oikein tällä hetkellä tunne itseäni, kun olen vasta nyt (kenties iän myötä) päätynyt todella pohtimaan minuuttani. On toki miehelle väärin, että olen herännyt tilanteeseen vasta nyt, kun avioliitto on alussa (vaikka yhteisiä vuosia onkin paljon takana). Avioliittoon mennessä en pohtinut näitä kysymyksiä lainkaan. Vaikka aiemminkin suhteessa olemme joskus olleet tiukoissa paikoissa, avioitumisen aika oli aidosti onnellinen, ja siksi siihen ryhdyttiinkin. En ole siis ainakaan tieten tahtoen "johtanut miestäni harhaan" avioliitossa.
Kiitän silti kaikista ASIALLISISTA kommenteista. On täältä ainakin saanut näkökulmia pohdintaan. Tällä hetkellä uskon, että asumusero joksikin aikaa on paras ratkaisu pohtia tilannetta etäämmältä molemmin puolin. En tosin tiedä kykenenkö ratkaisuihin, vai jäänkö vain paikoilleni nykyiseen tilanteeseen.- olen yksi
Tekstistäsi pomppasi silmiini kohta:
"Paljon en kuitenkaan ole saanut vastakaikua. Joskus minulla on tunne, että olen näkymätön, joskus taas tunne, että olen yksinäinen."
Kannattaa muistaa että monet tunnekokemukset ovat peräisin haavoista, joita on tullut todennäköisesti jo varhaisena lapsuusaikana, usein tiedostamatta. Näitä voivat olla nimenomaan hylkäämisen tunne, yksinäisyyden tunne, näkymättömyyden ja vajauden tunne, jne. Kaikilla ei ole päässyt oma minuus ja persoona terveesti ja eheästi kehittymään, vaikka perhe olisi näennäisesti ollut ihan hyvä ja rakastava. Kukaan vanhempi kun ei ole täydellinen, saati muut olosuhteet. Tähän ei välttämättä vaikuta se, että aloitit parisuhteen nuorena.
Nämä haavat aiheuttavat paljon negatiivista parisuhteisiin, koska niitä tulee esiin läheisessä suhteessa aiheuttaen kipeyttä ja tunnereaktioita kun haavaan osuu, ja sitten yleensä eheyttä ja tyhjyyttä, tunnevajauksia etsitään ja täytetään sen kumppanin kautta, ja siinähän ei ole ratkaisu, eikä siis haavavapaata onnea ja omaa itseä tule koskaan saavuttamaan "tämän kumppanin kanssa". No, ei kyllä kenenkään muunkaan, kun samat haavat tulevat esiin seuraavissakin suhteissa.
Pohjimmiltasi etsit siis itseäsi, et uutta kumppania, eikö vain? Miehesi ei todennäköisesti ole syy sille että voit huonosti, ainakaan kirjoitustesi perusteella en usko niin. Ongelma on toinen: Sinä ja sisäinen hyvinvointisi, ja kuinka koet elämän.
Jos syy on tämä, en suosittele väärää ratkaisua eli miehen vaihtoa. Se voi tuoda onnistuessaan tilapäistä helpotusta ja vaihtelua, ikäänkuin ajatusten viemistä toisaalle, ja tietysti sen kemiallisen rakastumisen euforian hetkeksi. Mutta perimmäinen ongelma piileskelisi yhä sisälläsi, ja ennenpitkää se tulisi taas vaivaamaan sinua.
Mieluummin suosittelisin että lähtisit elämän tutkimusmatkalle siitä missä nyt olet, kantaen päätöksiäsi vastuullisesti ja pitämällä huolta perheestäsi, miehestäsi, ja muista läheisistäsi. Jokainen ihminen kaipaa turvaa ja rakkautta, ja maksaisi siitä kaiken omaisuutensa. Ajattele mitä sinulla on, ja ajattele vastuutasi päätöksistäsi. Sinulla on kultakaivos. Juttele terapeutille, kokeile erilaisia asioita, tee mitä haluat, riko rutiineja, ota omaa aikaa, ole yksin. Voit tehdä sen vaikka et rikkoisi avioliittolupauksiasi. Sinun on käsittettävä, että olet vapaa. Kukaan ei sinua voi vapauttaa, sinun on löydettävä vapaus ja elämän riemu itsestäsi.
Itseään voi ja pitää etsiä. Mutta väärä ja valitettavasti hyvin yleinen tapa on etsiä sitä muista, eritoten miehistä.
- Tule jo
Oliko tämä muija se Espoon kuuluisa munahaukka äijät? No vaan kun olet saanut pornoluolasi,niin tullaan ottamaan suihin sulta kaikki. Annat meille kaikille pillimehuasi sitten kunnolla. Et sä miehesi luo mene ikinä sen jälkeen muuta takas. Kun annat loveasi meille kaikille miehille. T. himokkaat äijät
- Erämies metsistä
Siis onko tämä se PL vakiopano vuosi sitten, Nyt PL nussii sitä myyjätärtä. Prkl kaverit tuo muija joka itkee PL:ellä perään vieläkin, Siis PL nussi aivot pihalle avioliiton tuosta samasta muijasta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144