kiitos teille suomalaiset. taas minun on aika lähteä taikasin kotiin espanja olin jo kolmata kesää suomesa muta nyt on taas aika mennä kotiin malagaan jospa löytäisin jotakin työ muta hankalaa se varmasti on olen tarjoilija mutta palkka niin pieni etä en viitsi niitä työtä tehdä. suomessa saan paljon paremmin sosiaali turvaa kuin palka espanjassa. toivottavasti nähdään taas ensi kesänä terveisin... jesus
muutto edessä
2
132
Vastaukset
- Seriote
Kun provoillessa pyrkii jäljittelemään suomea ei äidinkielenään puhuvan kirjoitusasua, niin kannattaa harkita millaisia virheitä käyttää.
Geminaattalipsahdukset ja objektin väärät sijamuodot tulevat tietysti ensimmäisenä mieleen, ja niitähän teksti vilisee. Otsikossa tosin on kaksoiskonsonantit kohdallaan, ehkä siksi että otsikon ymmärrettävyyttä ei ole haluttu vaarantaa.
Oman kokemukseni mukaan espanjaa puhuvat tekevät kirjoittaessaan virheitä myös ä:n ja ö:n suhteen. Tässä tekstissä niitä ei ollut yhtäkään.
Mutta miksi ihmeessä ”jesus” kirjoittaisi väärin jopa oman ja kotikaupunkinsa nimen? Kummastakin puuttui aksentti, ison alkukirjaimen lisäksi. - prrrrroooovvvvoooo
niin provo, niin provo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632594
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096