Mikä minulle?

Lemmikkiä vailla

Haluaisin jonkun jyrsijän mutta en tiedä mikä kannattaisi ottaa, koska olen toisinaan viikonloppuja vanhemmillani ja myös joulun jne. ja eläimen pitäisi tarjeta matkustaa autossa talvellakin. Marsut kai vilustuvat herkästi? Entä hamsteri tai kani?

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirilydia

hamsteria ainakin on helppo kuljettaa paikasta toiseen. Matkojen ajoiksi sillä voisi olla asumuksena vaikkapa duna ja kotona sitten parempi, iso terraario.

• hyppymyyrä

Hamsteri olisi helppo kuljettaa. Hamsteria EI VOI pitää terraariossa ( ei ainakaan kannata kuulema )... Ehdotan alkuun helppohoitoista hamsua ;))

• Millainen?

Hamsteria voi ja on jopa pakollista hankkia kääpiöhamsterille terraario koska pääsevät karkaamaan pinnojen välistä. Eli ei ole häkkiä huonompia :)

Aloittajalle// Voisitko listata mitä toivoisit lemmikiltäsi? Päiväaktiivisuutta, seurallisuutta, kokoa, vaativuutta, harrastusmahdollisuuksia jne...

• Minä taas

Kiitos vastauksista! Hamsteria oon kyllä miettinyt, mutta mietin jos se ei viihdy kädessä siliteltävänä. Kaniakin, mutta jotkut kavereitten kaneista ovat olleet aika äkäisiä, sitä mietin. Muita voi olla hankala kuljettaa mukana, kun pelkään jos marsut vilustuvat. Aikaa on kyllä lemmikille varmaan ihan tarpeeksi!

• Lajiyhdistykset

Hamsteri, marsu ja kani ovat lemmikkeinä aika erilaisia, se joka on tyytyväinen esim. marsuun ei välttämättä tykkää kaneista ja hamstereista. Esimerkiksi vaikka minä, rakastan kaikenlaisia eläimiä mutta tiedän että kani ei ole sopivin lemmikki minulle vaan olen enemmän hamsteri- ja marsuihmisiä :)

Eläintä kun eläintä pystyy kuljettamaan, muutenhan niitä ei voisi viedä näyttelyynkään.

http://www.skjl.net/alayhdistykset.html
      Tuossa on kätevä linkki jossa ovat kaikki Suomen Kani- ja jyrsijäliiton lajiyhdistykset, jotka sisältävät tiivistetyn ja selkeän kuvauksen sekä hoito-ohjeen eläimestä joten suosittelen ehdottomasti tutustumaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe