Olen ensimmäistä kertaa ymmärtänyt, mitä "rakkaus on sokea" tarkoittaa. Sitä rakastuneena samaistuu toiseen niin vahvasti, että kuvittelee toisen ajattelevan samalla tavalla, ja olevan samanlainen luonteeltaan.
Katin kontit.
Jokainen ihminen on erilainen. Sellainen jonka kuvittelee olevan yksiavioinen, onkin ihan muuta, sellainen jonka kuvittelee olevan kiltti, onkin oikea piru, sellainen jonka luulee olevan rakastunut, hurvitteleekin ystäviesi kanssa.
Vaikka rakastumiselle ei mitään voi, voi ainakin yrittää nähdä vastapuolen vähän selkeämmin. Ruusunpunaiset lasit pois silmiltä. Kyynistä? Kyllä. Ei voi mitään.
Rakkaus on sokea
10
3178
Vastaukset
- jepjepjepjoo
Harmi vain, että tunteille ei voi mitään. Sen oppii myös kantapään kautta. En olisi ikinä uskonut, että voisin näin pohjalla olla rikkoutuneiden unelmien ja täyttymättömän rakkauden vuoksi.
- Anonyymi
Itsekin joskus tätä miettinyt, ensivaikutelman merkitys oli itselle petollinen? Halusin sen varjolla uskoa mahdollisuuksiin toista kohtaan? Vaikka mielikuva muuttui siitä paljon negatiivisemmaksi ajan saatossa? Halusin uskoa, et miksei se muuttuisi takas myönteiseksikin, kun toinen huomaa minusta niitä hyviä asioita, mitä olin aistivinani toisesta silloin alussa?
Ei se niin mene, varsinkaan jos toisella on huonoja kokemuksia miehistä ollut aiemmin? Silloin saat leiman otsaan, jollet ole aloitteellinen toisen suhteen? Ja odotat naiselta enempi aloitetta, vaikka siksi, koska nainen on sinua paljon nuorempi. Pelkoja on helppoa synnyttää, jollei yhteistä kemiaa löydy pelkillä aistimuksilla?
- mä kokenu oon
Tuli jotenkin mieleen exäni.
Ei ainakaan kannata olla surullinen erosta.
Kyynistyä ei kannata, mutta noissa jutuissa voi oppia terveellä tavalla olemaan realistisempi ja ottamaan toisesta selvää enemmän ennenkuin heittäytyy liian intiimille ja haavoittuvalle tasolle suhteessa. Ei kannata luottaa keneenkään tuosta vain, tuntematta, vaikka kuinka vaikuttaisi 100% luotettavalta, ja vakuuttelisi. Valehtelijouta ja kusipäitäkin on.
Onneksi myös niitä helmiä!- Anonyymi
Eihän kukaan voi sille itse mitään jos rakastuu helposti vaikka koittaisi jarruttaa. Ei se ole päätettävissä. On vain päätettävissä satuttaako ja käyttääkö toista.
- Kertokaa kokemuksist
Ihastuminen ja rakastuminen tapahtuu todella tilassa, jossa ihminen ei pysty näkemään toisessa mitään pahaa. Se on täydellistä hullaantumista, jossa itsekin palaat kuusivuotiaan tasolle. Et hyväksy minkäänlaista arvostelua tai neuvontaa keneltäkään, vaan loukkaannut ja teet täysin itsellesi vahingollisia ratkaisuja.
Näin terapeutti kiteytti asian iahstuminen /rakastuminen.
Tämä vaihe kestää jonkin aikaa, toisilla herätys tulee jo muutman kuukauden kuluttua, toisilla aikaa menee pari-kolmekin vuotta, mutta herätys tulee.
Se vaan, että kovin raskaita asioita ei olisi tehnyt tuona aikana auttaisi eteenpäin.
Tämä toinen han ei todellakaan saata olla sinuun kovin rakastunut vaan hän katsoo asiaa omien etujensa valossa, jota et usko vaikka kuka sinulle mitä sanoisi, sillä nainen ei usko edes oman pienen lapsensa puhuvan totta kun asiaan kuluu mukaan tämä kohde.
Jos kumppani sattuu olemaan oikein paha, hän todella ehtii viemään kaiken tuolta rakastuneelta ihmiseltä.
Tässä läheiset toivoo vain, että tämä kuitenkin pitäisi kaikki omat omaisuusasiansa ihan ulkona tästä suhteesta, kuten kaikki raha-asiat mysö, mitään oikeuksia toiselle ei mihinkään tileihin tai yhteisen omaisuuden ostoa tuossa tilassa.
Ja kaikkein tärkeintä olisi, että jos lapsia on olemassa, heidän asiansa kuitenkin pysyisivät numerolla yksi enen tätä ihastusta, mutta taitaa vain olla, että ne lapsetkin unohtuu tuon valtavan tunneaallon aallokkoon.
Vierstä katsoen tilanne on aivan hirvittävä, kun näkee kaiken hajoavan, talous menee rempalleen, lapset kärsivät, he ovat niin yksin .
Nämä vanhemmat eivät edes tiedä missä pieni lapsi milloinkin on, meno tämän ihastuksen kanssa on niin paljon tärkeämpää, että lapset voi jättää melkein tunetemattoman luo ja mitkään hakuajat eivät pidä.
Oletteko koskaan kokeneet, kuinka lapsi reagoi, kun kello vain menee ja sitä luvattua hakemista ei vain tule. Sitten kun tulee, selitys voi olla niin näkyvä vale.
Kuinka nämä hirvittävät tilanteet voitaissiin välttää, kertokaa ihmeessä.
Ja sinä joka olet herännyt tuosta hurmoksesta, kuinka elämäsi jatkui sitten.- Anonyymi
Hyvin tuttua on tuollainen sokea rakastuminen omallakin kohdallani. Siinä katoaa helposti realiteetin taju, eikä siedä minkäänlaisia negatiivisia arvosteluja rakastumisensa kohteesta. Suorastaan loukkaantuu sellaisesta.
- särkynyt luottamus
Täysin totta joka sana. Oli mennä kaikki, onneksi lähti hakeen varakkaampaa naista että sain koottua sen mitä jljelle jäi. SAin rakennettua luottamuksen lapsiin uudestaan ja talaoudellisen tilanteen olen saanut tasattua. Vaikeint aon ollu tlakaa luottaan itseen ja ihmisiin.
Aikaa siinä meni mutta nyt on jo kaikki ihan hyvin. - Anonyymi
Aika haavat parantaa, ennemmin tai myöhemmin.... sekin on niin yksilöllistä..
- Anonyymi
Ei kyllä aina paranna edes aika haavoja.
Mut joskus saattaa käydä niin että
toinen ihminen parantaa ne,
ihan jopa tarkoittamattaan.
- Anonyymi
Niin sanovat naurahtavat päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007