Koira 15 vuotiaalle?

borderlover

Siis mietiskelin tässä vain että olen nyt 12 vuotias tyttö ja olen aina rakastanut koiria tulen hyvin toimeen koirien kanssa ja osaan käsitellä niitä, olen puhunut vanhempieni kanssa ja he ovat sanoneet että voin EHKÄ saada koiran kun olen 15 vuotta ja rakastuin todella Bordecollieen mutta voiko 15 vuotias kouluttaa Bordercollieta yksin? Meillä on naapurissa nainen jolla on collie ja olen vienyt koiraa myös ulos, naiselta voisin saada apua tarvittaessa, asumme rivitalossa ja meillä on oma piha, veisin mielelläni koiraa ulos koulun jälkeen ehkä noin 1-3 tunnin lenkille aamuisin ehkä 1/2-1 tunniksi ja illalla ehkä 1-2 tunniksi leikkisin jne. meillä on myös kissa ja minulla on myös pikkusisko joka olisi koirani hankkiessa noin 9.

Kiitos etukäteen vastauksista! :)

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joobax

Bordercollie on kovin erilainen koira kuin collie. Lenkkejä tärkeämpää bortsulle on harrastukset, joita ilman on jotenkin hassua ottaa työhön tarkoitettu koira. Bortsulla on valtava määrä energiaa ja halu tehdä asioita, jota ei pysty pelkällä lenkityksellä ja leikkimisellä purkamaan. Koira tarvitsee älyllisiä ja fyysisiä haasteita: agilitya, tokoa, pelastuskoiratoimintaa, rallytokoa, koiratanssia, paimennusta...siis vaihtoehtoja on! Innostuisitko jotain tällaisesta? Nyt olisi hyvin aikaa perehtyä eri koiralajeihin :) Pelkäksi lenkkikaveriksi en bortsua ottaisi. Siihen sopisi paremmin collie, kuten naapurillasikin on.

• SUNPPII

Mieti tarkkaan, mitä koiralle tapahtuu kun muutaman vuoden päästä lähdet opiskelemaan? Oletko valmis etsimään asunnon, johon voit ottaa koiran mukaasi? Onko sinulla silloin varaa koiranpitoon?

• borderlover

MInusta pelastuskoiratoiminta ja agiliy kuulostaa kivalta! ;) Ja kiitos vastauksista! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      77
      3095
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      86
      2989
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1792
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1661
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1316
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe