polyesteriallergia

avuton:(

Olen hieman atooppisen ihon omaava nuori ja muutama vuosi sitten luultavasti hiusvärin ja muun kemikaaliärsytyksen takia aloin saada iho-oireita hajusteista, nikkelistä ja shampoista jne. Sitten herkistyin tekokuiduille ja nyt polyesteri yliherkkyys on niin pahana etten voi käyttää vaatteita joissa
on polyesterilangasta saumat, eli en käytännössä mitään kaupasta ostettuja. Myös käsitelty puuvillainen ompelulanka aiheuttaa ihottumaa. Onko muitakin polyesteriallergisia ja miten selviätte? Voiko säännöllinen antihistamiininnsyöminen auttaa yhtään? Ja auttaako polyesterin päällä oleva puuvillakangas vai vaikuttaako polyesteri sen läpi?

2

4911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sädemia

Olen myös atooppisen ihon omaava mutta jo keskiikäinen ja ihoni on kausittain ollut hyvässä kunnossa. Olen aina reagoinut lieväsit parfyymeille, ja lopetin hiusten värjäämisen pari vuotta sitten koska huomasin että se ärsytti päänahkaa. Olen viimeiset kaksi vuotta joutunut karsimaan vaatekomerostani pois kaikki polyesteriä sisältävät vaatteet, etenkin jos tulevat suoraan iholle. Mutta myös fleecepuserot ja joitakin ulkoiluvaatteita olen antanut pois. Eniten ongelmia tuottaa hotellissa, tai sukulaisten luona nukkuminen, kun usein nykyaikainen vuodepatja ja peitto sekä tyyny sisältää polysteriä. Onneksi vielä löytyy puuvillapeittoja. Vielä allergiareaktiot eivät ole niin pahoja kuin sinulla, mutta hankalaa on kun ymmärtämystä ja tietoa ei ole muilla.

• Maaritti

Toivottavasti olet saanut apua itselläni on aisti yli herkkyyksiä liittyen ADHD mutta polyesteriä en siedä tai kyllä on ihottumaa ja rasvausta senpä vuoksi täytyi ensin opiskella hoitajaksi ja myöhemmin ompelijaksi koska kyseistä ainetta on hintansa vuoksi joka rievussa ainakin langoissa 100 prosenttista puuvilla lankaa on mahdoton saada

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe