Onko rakennusmääräyksiss jotain ohjetta siitä, kuinka pitkä räystään pitäisi tiilikatolla olla. Meillä on ihan nysä ja tästä johtuen vedet ei mene ränniin vaan vuotaa laudotusta pitkin alas. Katto on juuri valmistunut. Sadevesikouruja voisi nostaa hieman, mutta ei se taida silti ongelmaa poistaa.
Tiilikaton lyhyt reuna => vesi ei mene ränniin (mistä säännöt?)
5
765
Vastaukset
- Ø
Tippalistaa suositellaan nykyään tiilikatollekin.
Itse en osaa sanoa, että onko oikeasti tarpeellinen - teidän tapauksessanne kuulostaisi siltä että on. - 5585585858
40mm vähintään. tai tippalista.
- konnari, rakenne
Ei siitä mitään määräystä ole, muuten kuin yleisellä tasolla (vedenpoiston pitää toimia). Katso kuitenkin noita:
http://www.kattoliitto.fi/index.phtml?s=110 - kattokaisa
Meillä oli sekä valvoja, että urakoitsija. Kumman "moka" tämä puuttuva tippalista liian lyhyet tiilet on?
Kuuluuko tämä reklamoinnnilla takuuseen korjattaviin asioihin?
Onnistuuko tuo tippalistan kiinnitys jälkikäteen tiilien alle?
Onko muille käynyt niin, että maksaa olevinaan kalliille nimekkäälle valvojalle kalliille nimekkäälle urakoitsijalle - lopputulokseksi tulee, että maksa laskut, pura itse, selvitä määräykset ja tee itse? KYRSIII! ( tämä tippalista kun ei todellakaan ole ainoa puute meidän remontissa, urakoitsijaa firmansa tupeloita timpureita en edes halua nähdä..) - 10358
kyllä se takuuseen kuuluu. tippalistan laittaa kattoporukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642723
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229