Moro! Aikosin ite kylvää vähä mandariineja ja haluisin tietää asiasta vähä lisää. Otan vastaan kaiken tiedon mitä vaan saan! Kuinka vanhoina ne alkaa oikein tuottaa hedelmää? Kuinka nopeesti ne kasvaa? kuinka pitkään ne elää ja kaikkea vastaavaa... ja jos mä nyt ostan kaupasta siemenettömän mandariinin ja löydän siitä siemenen (kuten olen jo tehnyt), alkaako se tuottamaan hedelmää?
(Älkää hyvät ihmiset laittako yhdyssanavirheitä vastaukseenne)
Saisko tietoa mandariineista?
3
107
Vastaukset
- yksi vastaus tässä
En ole asiantuntija, mutta vastaan nyt oman mutun mukaan.
Nyt syksylläkö aiot siemenen laittaa multaan? Kevättalvi/kevät olisi parempi ajankohta ellei sulla sitten ole kasvilamppua tms. Vähän epäilen, että voivatko nuo tuottaa hedelmää. Itselläni on kevättalvella kylvetyt sitruuna ja mandariini mullassa ja melko pieniä ovat edelleen, etenkin mandariini. En ole edes ajatellut, että nuo voisivat hedelmää tuottaa joskus (jos tuottavat niin siihen mennee PITKÄ aika), kunhan nyt mielenkiinnosta aina tykkään kokeilla kylvää erilaisia kasveja. Voisin kyllä uskoa jonkun onnistuneen hedelmänkin tuottamisessa, mutta epäilen sen olevan tosi harvinaista.
Meni muuten sitten tosi pitkä aika että mitään ilmaantui mullan pinnalle, useita viikkoja. Olin jo moneen kertaan heittämässä mullat pois. Kuivatin siemenet ensin talouspaperin päällä ja sitten laitoin multaan. En tiedä olisiko kannattanut laittaa suoraan multaan vaan ihan kuivattamatta (ehkä kuiva siemen itää huonommin tässä tapauksessa?). Oman kokemukseni mukaan sitruuna ainakin kasvaa paremmin kuin mandariini, jos siis ihan vaan kasvin haluaa itselleen. Hedelmän tuottamisesta en tiedä mitään, mutta aika skeptinen olen sen suhteen.
P.S. Älä hyvä ihminen aloita virkettä pienellä kirjaimella ;) Lisäksi kannattaisi kirjoittaa joko "Älä hyvä ihminen laita yhdyssanavirheitä vastaukseesi" tai "Älkää hyvät ihmiset laittako yhdyssanavirheitä vastauksiinne".
Joo, muakin ärsyttää yhdyssanavirheet ja todella huono kieli, mutta en ehkä sinuna lähtisi viisastelemaan (vieläpä etukäteen) oletettujen vastausten kieliopista. Etenkään kun ei tuo omakaan tekstisi ihan mitään parasta a-ryhmää ole.- Mr. Mandariini
Aion oottaa ihan kevääseen asti sen kylvössä. Ja nuo yhdyssanavirheet on paljo ärsyttävämpiä kuin mikään muu, siitä mun on pakko huomauttaa, vaikka mun oma suomenkieli onkin vähä #¤%&!*. Mutta kiitos vinkistä!
- Nimimerkki ♦
Älkää hyvät ihmiset laittako nimimerkin kohdalle viestiä tai lauseita.
Käyttäkää nimimerkkiä!
Kirjoittakaa kirjakielellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748