Welsh Corgi: narttu vai uros

Marttalili

Moikka! Olen ottamassa ensimmäiseksi koirakseni corgia. Rotu on minulle tuttu, ja alunperin olin vakaasti narttupennun kannalla, sillä kaikki tuntemani corgit ovat olleet narttuja. Haluan kumminkin vielä tietää lisää uroksista. Onko tällä rodulla paljon eroa käyttäytymisessä eri sukupuolilla?

Onko teillä corgi uroksia? Ovatko ne ärhäköitä ns. puolustavatko voimakkaasti reviiriään tai ovatko varautuneita vieraita kohtaan? Mitenkäs haukkuminen ja muiden koirien kohtaaminen?

Kiitos vastauksista!

5

2318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauhau½!

Yleisesti ottaen sanotaan että urokset ovat haastavampia kouluttaa kuin nartut. Nartut voivat olla pehmeämpiä ja kuuliaisempia HUOMHUOM!
      Poikkeuksia tietenkin löytyy mutta tuo on yleinen käsitys.
      Pembroke on "koko kylän koira" kun taas cardigan kiintyy paremmin yhteen ihmiseen/perheeseen. Varautuminen on yksilökohtaista mutta jos oletan että kyse on pemmusta niin kyllä uskoisin narttujen ja urosten olevan yhtä avoimia, sukupuoli tuskin vaikuttaa siihen. Vaan koiran luonne kokonaisuudessaan yleensä ja siitä mitä se on elämässään kokenut/miten se on sosiaalistettu...

• Ciidiii

Oletko ajatellut ottaa aikuista corgia? Alkaa olla luopumisen hetki kun nar tut eivät siedä juoksuina toisiaan vaan alkaa tapella. Tietty nuorempi lähtee.Erittäin ihana ainoana koirana.

• JEeeescorgitcardigan

No ei meillä ainakaan oo koskaan juoksujen aikana nartut reagoineet toisiin sen enempään. Menevät kaikki corgit vaikka laumassa.
      (tietty kunhan juoksuja ei oo, niin uroksienkin kanssa.) ja muiden koirarotujen kaa koirapuistossa,näyttelyissä,tapahtumissa jne. missä vaan mukana. Mun yks uros on paljon lössykämpi kuin narttu. Se on PALJON "ärhkämpi". Tosin taasen toinen nartuistani, on aivan erinluonteinen. Todella ystävällinen jne. mitä corgin kuuluu olla, etenkin omalle perheelleen ja tutuille. Kuten tuossa aijemmin sanottiin, jokaisella on kyllä oma luonteensa, ja kouluttaminen vaikuttaa! Etenkin ylimääräinen haukkuminen & Machoilu kannattaa kitkeä heti pois pennusta alkaen.

• Marttalili

Narttuun päädyttiin, kun oli minulle tutumpi juttu. Ihana pentu saatiin kotiin

• Anonyymi

Uros velskorkikardiga

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe