Itä-Vantaalla olisi kehikko myynnissä.
6.5m*8.0m h.2.5m. Lohenpyrstönurkat. Rv 1958. Ikkunat ehjiä.
hp. 1000€
tero.saarinen@suomi24.fi
Myydään hirsikehikko, Vantaa
3
847
Vastaukset
- jouko alttila
terve olen espoosta
voiko hirsikehikkoa tulla katsomaan
paikan päälle
soitatko minulle
gsm 0400 444418
terveisin
jouko alttila - TS
Myyty
- Lehdestä luin
60 vuotta vanhaa hirtta omistava
9.8.2012 08:57
Kyllä hirrestä kannattaa rakentaa, mutta oikein. Suurin osa arvostelee nykyhirttä, jossa oikeastaan hirttä on vain sen nimi. Puu on usein heikkolaatuista, liimasta tulee moninkertaisia "höyrysulkuja", maaleilla tehdään hirren pinta hengittämättömäksi, tiivistämiseen käytetään muovipohjaisia materiaaleja jne.
Kun tällainen rakenne tehdään nykynormien mukaan on siinä aivan yhtäsuuri vaara epäonnistua, kuin muissakin rakenteissa.
Esim. betonirakenteiden normeissa on ollut iätajat, että betonin rakenteellisen kosteuden poistumista pitää odottaa 28 vuorokautta, eli 4 viikkoa,ennekuin rakenteet saa peittää tai muuten jatkaa rakentamista. Sanokaapa minulle, missä Pudasjärven kaupungin rakennuksessa on noudatettu vaikkapa tätä normia? Luulen, että ei missään.
Tässä tulevassa hirsitalossa on todennäköistä, että tehdään tämä sama (normien vastainen) virhe, kun on NIIN KIIRE saada se uusi koulu pystyyn. Siinä tullaan kuitenkin varmasti käyttämään betonia ja paljon. Eli rakenteisiin jää kuutiokaupalla vettä homeen yhdeksi polttoaineeksi.
Siis luulen, että suurin osa on kuitenkin huolestunut tavasta rakentaa uusi koulu nykyhirrestä.
Jos seinä (hirret) ovat 30 sentin luokkaa on rakennuksen ylläpito ja käyttö erittäin haastavaa mieluummin ongelmallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106