Ruotsiin olisi tällä hetkellä kova hinku, mutta hakuprosessi tuntuu hieman oudolta. Rekisteröidyin englannikieliseen hakuun, mutta etsiessäni sieltä haluamiani linjoja, melkein yhtäkään haluamistani ei löytynyt. Johtuukohan tämä siitä, että niihin ensisijaiset haut ovat syksyn haussa?
Entä sattuisiko kellään olemaan mitään tilastotietoja hyväksyttyjen pistemääristä? Itse olen kiinnostunut kaupan alasta, ja lähtöpisteiden luulisi olevan hyvät. Olen tämän kevään ylioppilas ja keskiarvoni päättötodistuksessa on 8,26. Kirjoitusten arvosanat taas olivat: äidinkieli C, englanti (pitkä) E, ruotsi (keskipitkä) L, yhteiskuntaoppi M, saksa (lyhyt) M ja espanja (lyhyt) C. Laskujeni mukaan pisteet tulisivat olemaan 20,9 luokkaa, kun maksimipisteet tietojeni mukaan ovat 22,5 (?).
Onko kellään kokemuksia opiskelusta Ruotsissa? Kannattaako valita englanninkielinen linja vai hakea rohkeasti myös ruotsinkielisille linjoille? Tarvitseeko englanninkielisille linjoille suorittaa erillinen TOEFL tai IELTS -testi?
Millaisella ruotsin kielen taidolla pärjää kun opetetaan ruotsiksi? Mitä yliopistoja suosittelisitte?
Hakuprosessi ja kokemukset Ruotsista
mmariaaaa
1
142
Vastaukset
- mmariaaaa
Jatkuu..
Ja mitä tarkoittavat nuo A:t ja B:t aineiden nimien perässä? Jonkinlainen tasovaatimus mitä luultavimmin, mutta mihin nuo kääntyisivät suomalaisissa arvosanoissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283