HEL-OUL loppuu

+- ?

11

258

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuu...

      Jos oululainen lähtee vaikka Roomaan, ei kannata lentää kahdella pysähdyksellä, jos pääsee yhdellä.

      • niinpä niin

        Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia. Liikennetarvetta on paljon, ja lentäminen on vielä vähän nopeampaa kuin juna.

        Blue1 menestyi reitillä aika hyvin niin kauan kuin kilpailijana oli vain ylihinnoiteltu Finnair. Norwegiania vastaan eivät rahkeet riitä, se on nyt myönnetty.


    • Tarkkkailija

      Blue1:n perustoimintaa ovat olleet Helsinki - Oulu ja Helsinki - Tukholma. Muu on ollut puuhastelua, joka on joskus tuottanut hiukan, enimmäkseen kuitenkin ollut tappiollista.

      Oulun reitti loppuu, aika lyhyellä varoitusajalla. Syyt on kerrottu aika rehellisesti: kova kilpailu (Norwegian) ja konsernin käsky (reitti ei tuota SAS-konsernin kannalta koska harva jatkaa SASsin yhteyksille).

      Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit. Mutta koneet hankittiin ihan toisenlaista strategiaa varten, Euroopan-valloitusta plus noita kahta vanhaa pääreittiä. (HEL-STO on tietysti pakko pitää, mutta kovan kilpailun takia senkin tulevaisuus on...)

    • Blue1 tulevaisuus?

      "Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia".

      Kyllä, mutta ei kannata, kun kilpailua on reitillä liikaa.


      "Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit".

      Ei niitä kaikkia reittejä suinkaan B717:lla lennetä. Hyvin paljon reittejä operoi Golden Air. Koneissa ei ole vikaa, vaan strategiassa. Nyt mennään oikeaan suuntaan, josta voidaan hakea taas nousua. Blue1:sen tappiot ovat kuitenkin moninkertaistuneet, eikä väite "lopunalkua" ole välttämättä täysin väärä.

      Eurooppaa Blue1 ei pysty valloittamaan, kun SAS on taustalla. On tietyt asiat, jotka SAS tytäryhtiöltään haluaa, kun se sitä rahoittaakin. Jos Blue1 voisi toimia Ryanairin mallin mukaan, voisi tulevaisuus olla täysin päinvastainen.

    • Heikolta näyttää

      On koneissa vikaa: omat koneet eivät sovi nykyiseen strategiaan. Juuri siksihän joudutaan käyttämään wet leasea, joka on kallista - sillä yleensä paikataan tilapäisesti aukkoja.

      Vaikea nähdä, mistä nousua enää tulisi. Ei Skandinaviaan tai sen kautta matkustaminen ole hirveästi lisääntymässä. Suomesta pääsee maailmalle monella tavalla, eikä Blue1 SAS vaihtoehdot ole erityisen kilpailukykyisiä.

      Esimerkiksi reitillä Oulu-Pariisi toki voisi olla kiinnostavia Blue1 SAS yhteyksiä. Mutta sielläkin Norwegian on vastassa. Siltä löytyy toimivat yhteydet, Helsingin kautta, kohtuullinen aika, hintaa parisataa jos ostaa hyvissä ajoin etukäteen. Finnarillla pääsee vielä vähän nopeammin, hinta toki on noin kaksinkertainen.

    • Hauska ja kiva

      Nyt meille kaikille on varmaankin tullut aika selväksi mistä syystä Norwegian myy halvalla ja polkee hintoja.
      Hauska ja kiva tapa lentää,sekä samalla viitata kintaalla säännöille ja määräyksille.
      Rehtiä ja tervettä kilpalua vai mitä.

      • Rehti

        Tosi rajua: Norwegian myy halvalla kilpaillakseen markkinoilla!

        Kyllä sellainen pitäisi estää, jotta vanhan ajan lentoyhtiöt voisivat palata myymään lippuja heille mukavilla hinnoilla. Ja sitähän yritetään parjauskampanjoilla, kanteluilla jne. ja jopa viranomaisten toimilla. Voi kyllä olla, että Eta-säädökset kieltävät kilpailun estämisen kikkailuilla, joilla yritetään määräillä, minkä maan työehtosopimuksia ulkomainen yritys saa noudattaa.

        Joten ei taida ehtiä pelastamaan Blue1:tä.


      • nousee...

        Ja kun kilpailu vähenee, niin hinnat...


    • realistinen

      SAS ei kauaa kestä. Sano.

    • jassoo

      SAS on viittä vaille valmis konkurssiin, ja samalla rytisee pulu. Suuret eurooppalaiset firmat (ja pieni Finski) nauraa partaansa kun konkurssipesä yrittää myydä läpmätää paskaa.

    • SUR-rur-realisti

      Sassi möi jo hangaarit saadakseen kruunuja kassaan. Kun ne on tuhlattu, meneekin jo sormi suuhun. Tuskin siinä kukaan ehtii partaansa naureskellä, kilpailu jatkuu vähintään yhtä kovana. Sano.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe