Milloin erosit?
Miksi erosit kohtaan voisit vastata mahdollisimman lyhyesti. Ymmärrän asian yhdestä lauseesta Monet vastaukset ovat pitkiä. Eikä siinä mitään. Jos nyt lyhyiden vastausten ketjun saisi?
Miksikö kysyn? Harkitsen eroamista. Syytä en paljasta, ainakaan vielä. Katsoisin vain onko samaa ajatusta jo eronneilla kuin itse perustelen Herralle omaa eroani ja sen syytä.
Oletko eronnut kirkosta? Miksi erosit?
82
438
Vastaukset
- ulos ajo ulos ajo
ei kuulu tälle palstalle. pois pahansuopuus.
- 16+17
Lueskelin pääsiäsikertomusta ja totesin, ettei tuollaista voi tapahtua. Siinä ei oikeastaan kauan mennyt, kun olin kirkosta eronnut. Tästä on jo aikaa vuosikausia.
- kysyjä
Tarkoitatko, että Jumala voi kyllä luoda maailmankaikkeuden ja ihmiset, mutta ei herättää poikaansa kuolleista?
- 18+18
En usko jumalaan, minut liitettiin kirkkoon vastoin tahtoani ja vasta täysi-ikäisenä pääsin siitä eroon. Kelpaako vastaus?
- .,.
Olen eronnut 2008. Erosin koska luin kirjan Kristukseen kastetut, ja silmäni aukesivat että kirkon lapsikaste ei ole raamatullinen. odotin tuolloin keskimmäistä lastamme ja en halunnut että häntä kastetaan kirkon jäseneksi. Uskoon tulin kuitenkin vasta helmikuussa 2011 ja kävin huhtikuulla 2011 raamatullisella upotuskasteella.
Milloin erosit? - Jonkin verran yli kolmekymppisenä
Miksi erosit? - Minkäänlaista uskonnollista uskoa minulla ei ollut ollut lapsuuden jälkeen, siinä vaiheessa lakkasin uskomasta, että kirkko olisi jonkinlainen yleishyödyllinen järjestö, jota kannattaa pikkasen tukea, vaikkei uskoisikaan.Erosimme vaimoni kanssa [kirkosta] pian häiden jälkeen, koska molemmista tuntui pöhköltä olla jäsenenä kerhossa, jonka toiminta perustuu meiltä puutuviin uskomuksiin, emmekä edes halunneet mahdollisten lastemme seuraavan jälkiämme kulttuurikristittyinä.
- **
Erosin koska en usko jumaltarustoihin.
>>>Oletko eronnut kirkosta?>Miksi erosit?>Milloin erosit?>Katsoisin vain onko samaa ajatusta jo eronneilla kuin itse perustelen Herralle omaa eroani ja sen syytä.
Erosin vähän ennen ensimmäisen lapseni syntymää. Ajattelin, että koska en usko Jumalaan, annan lapselleni vapaan valinnan, tahtooko joskus liittyä kirkkoon jne.
Kirkosta eroaminen ei tullut siis ajankohtaiseksi oman uskonnottomuuteni vuoksi, vaan lapseni statuksen vuoksi.
Kyseinen lapsi on nykyään aikuinen ja ollut teini-iästä asti tavalla tai toisella uskossa. Viime aikoina hän on päätynyt kristinuskon kannattajaksi. Ei ole vielä kirkkoon liittynt.
Toinen lapseni, aikuinen hänkin, on ateisti - ainakin tällä hetkellä :-)- Pois katon alta
Erosin parikymmentä vuotta sitten, elin melko köyhiä aikoja ja kirkollisvero tuntui paljolta, kun en millään tavoin osallistunut kirkon toimintaan. En suostuisi maksamaan sellaista summaa minkään muunkaan yhteisön jäsenyydestä. Kirkollisveron hyväksyn vain sen sosiaalisen aspektin vuoksi. Eroamisen jälkeen olen, varojen antaessa myöten, tukenut esim. kehitysyhteistyötä Unicefin ym. järjestöjen kautta.
- Ma5a
Sain tarpeeksi etäisyyttä lapsuuden uskontopropagandaan ja tajusin kirkon jäsenyyden olevan monella tavalla paha asia.
- Satuja ja tarinoita
Erosin noin 30 vuotta sitten. Erosin koska tajusin jo silloin, että kirkko opettaa vain muinaisten paimentolaisten ahdasmielistä taikauskoa, jolla ei ole mitään yhtymäkohtia minun omaan elämääni, tai mihinkään todelliseen noin ylipäänsä. Vuohipaimenten satuja sivistymättömille pölvästeille, eipä paljoa kiinnosta.
Monia nuorena tekemiäni päätöksiä ja valintoja olen myöhemmin joutunut puntaroimaan ja katumaan, mutta tätä en koskaan sekuntiakaan. Mitään en ole menettänyt, enkä ole jäänyt paitsi yhtään mistään. Olen menettänyt ja jäänyt paitsi vain naurettavan typerästä ahdasmielisestä suvaitsemattomuudesta, josta minä jään paitsi erittäin mielelläni koko loppuelämäni ajaksi. Kaikki mitä olen tässä viimeisten 30 vuoden aikan kokenut, nähnyt ja lukenut on aina vain vahvistanut mielipidettäni siitä, että päätökseni oli täsmälleen oikea. - 2345678
1970-luvulla, koska en usko jumalaan, enkä halua maksaa jäsenmaksua firmalle, jonka opit ovat suoranaista kusetusta. Siksi.
- hdjhjfrhajhfjhaj
En ole eronnut enkä aiokkaan,mietinpä sellaista kysymystä että...Siis olen kuullut että jotkut uskovat ovat eronneet kirkosta sen takia että "kirkko on maallistunut" tai "opetus on muuttunut". Mitä se oikein tarkoittaa? Ja miten on muuttunut? Naispappeus on hyväksytty -86 eikös? Ite olen syntynyt -88 elikkäs, on aina ollut normaalia minulle. Miksi ei kirkko saisi mennä ajan mukana ja pysyä ihmisten elämässä? Ja en halua mitään paavali vastauksia pliis :)
Erosin kirkosta heti täysi-ikäisyyden saavutettuani 70 luvulla. Oli menettänyt uskoni jo aiemmin. Kirkon opit olivat niin kovia ja armottomia, etten halunnut enää uskoa sellaiseen Jumalaan, mikä vain vaanii ja rankaisee.
Lapseni saivat valita, mitä tekevät. Yksi heistä kävi rippikoulun ja kastettiin siellä. Yksi on ateisti ja yksi agnostikko.
Uskon löysin omia teitäni kulkien.
Liityin takaisin kirkkoon pari vuotta sitten. Sitä ennen hain paikkaani, samalla tutustuin kirkkoon uudestaan. Ilokseni havaitsin, että luterilaiseen kirkkoonkin oli tullut jo enemmän sitä, mitä Jeesus opetti. Armon ja rakkauden sanomaa. Harkitsin pitkään ortodoksisen kirkkoon liittymistä, mutta sen vanhakantaisuus tietyissä asioissa ei vastannut omia käsityksiäni.- Mieti sitä
mummonmuori, sinä valitsit siis itsellesi USKONNON, mikä myös kaikista kirjoituksistasi näkyy selvästi, mutta uskoon et ole vielä tullut etkä todellisen parannuksen kautta sisään tullut: Apt.2:38-40.
Uskonnollinen usko ei pelasta, vaan juuri päivastoin se paadutaa nimikristillisyyteen.
Luulouskovaisuus on paha miina. - alipaineoktaavi
Mieti sitä kirjoitti:
mummonmuori, sinä valitsit siis itsellesi USKONNON, mikä myös kaikista kirjoituksistasi näkyy selvästi, mutta uskoon et ole vielä tullut etkä todellisen parannuksen kautta sisään tullut: Apt.2:38-40.
Uskonnollinen usko ei pelasta, vaan juuri päivastoin se paadutaa nimikristillisyyteen.
Luulouskovaisuus on paha miina.Äläs nyt. Jos mummomuori on sinun mielestäsi vielä etsikkoajalla, niin anna olla kaikessa rauhassa. Kannusta, älä tuomitse, jooko.
Mieti sitä kirjoitti:
Luulouskovaisuus on paha miina.Tottakai uskontokin tulee valita, mikäli haluaa olla jossain uskonnollisessa yhteisössä!
Usko on mielestäni aina henkilökohtainen juttu. Sitten jokainen alkaa miettiä, missä uskonnossa kohtaa niitä elementtejä, joihin uskoo. Jokaisella uskonnolla sekä suuntauksella on omat painotuksensa.
Uskoon voi tulla niinkin, että siihen kasvaa hiljaksiin. Sitten voi tulla vaihe, jolloin uskon ja Jumalan ottaa vastaan – se voi olla emotionaalisesti vahvakin. Siihen ei välttämättä tarvita mitään yhteisöä. Se lieneekin pelastukseni, koska mikään yhteisö eikä uskonto ole päässyt vaikuttamaan liikaa.
Uskonnollisuutta on vahvimmin heillä, joita kutsutaan konservatiiveiksi. Sitä on yhtä vahvasti niillä vapaiden suuntien henkilöillä, joille omasta opista tulee tärkeämpää kuin uskosta itsestään.
Anteeksi jos sanon, että luulouskovaisia on juuri niissä piireissä, joissa usko perustuu yhteisön manipulaatioon. Oli vaihe jossa tunsin itseni lähes saaliiksi, jota hyeenalauma jahtaa – niin moni innostui viemään omaan ”luolaansa”. Kun sitten lähestyin, minulle alettiin luettelemaan jos mitäkin tekoa, mikä tuli täyttää, suuhuni tuputettiin sanoja, mitä olisi pitänyt sanoa.
Kun jututin niitä, jotka olivat jossain yhteisössä sekä niitä jotka olivat niistä lähteneet tai hylätty, koin ettei siellä toteuteta sitä mitä kristillisyys mielestäni on.- Mieti pidemmälle
Mieti sitä kirjoitti:
Luulouskovaisuus on paha miina.Turhaan rutiset. Jos mummomuori ja kaikki muut valitsisivat sama kuin sinä, sinulla ei enää olisi mistä rutista. Sekös vasta keljuttaisi.
- Yksinkertaisuudesta
alipaineoktaavi kirjoitti:
Äläs nyt. Jos mummomuori on sinun mielestäsi vielä etsikkoajalla, niin anna olla kaikessa rauhassa. Kannusta, älä tuomitse, jooko.
Ei hän tuomitse vaan kehottaa ja opastaa.
- edesa
mummomuori kirjoitti:
Tottakai uskontokin tulee valita, mikäli haluaa olla jossain uskonnollisessa yhteisössä!
Usko on mielestäni aina henkilökohtainen juttu. Sitten jokainen alkaa miettiä, missä uskonnossa kohtaa niitä elementtejä, joihin uskoo. Jokaisella uskonnolla sekä suuntauksella on omat painotuksensa.
Uskoon voi tulla niinkin, että siihen kasvaa hiljaksiin. Sitten voi tulla vaihe, jolloin uskon ja Jumalan ottaa vastaan – se voi olla emotionaalisesti vahvakin. Siihen ei välttämättä tarvita mitään yhteisöä. Se lieneekin pelastukseni, koska mikään yhteisö eikä uskonto ole päässyt vaikuttamaan liikaa.
Uskonnollisuutta on vahvimmin heillä, joita kutsutaan konservatiiveiksi. Sitä on yhtä vahvasti niillä vapaiden suuntien henkilöillä, joille omasta opista tulee tärkeämpää kuin uskosta itsestään.
Anteeksi jos sanon, että luulouskovaisia on juuri niissä piireissä, joissa usko perustuu yhteisön manipulaatioon. Oli vaihe jossa tunsin itseni lähes saaliiksi, jota hyeenalauma jahtaa – niin moni innostui viemään omaan ”luolaansa”. Kun sitten lähestyin, minulle alettiin luettelemaan jos mitäkin tekoa, mikä tuli täyttää, suuhuni tuputettiin sanoja, mitä olisi pitänyt sanoa.
Kun jututin niitä, jotka olivat jossain yhteisössä sekä niitä jotka olivat niistä lähteneet tai hylätty, koin ettei siellä toteuteta sitä mitä kristillisyys mielestäni on."Tottakai uskontokin tulee valita, mikäli haluaa olla jossain uskonnollisessa yhteisössä!"
Seurakuntayhteys tarkoittaa kristittyjen välistä yhteyttä. Toteutuuhan se täälläkin jollain tapaa.
" Oletko eronnut kirkosta? "
- olen -
" Miksi erosit? "
- Raamatun ja kirkon sisältövertailun erojen aikaansaama kirkkopiponi kiristävyyden tuntemus uskonkasvussa Raamattupääni ympärillä. Paljon merkitsi sekin kuinka paljon kirkossa loukataan Jeesusta tällä hetkellä. Hän ymmärtää meitä paremmin asiat, joihin otamme kantaa. Jumala on kaikkivaltias, ei Hänen sanaansa ole ihmisen lupa muuttaa millään perustelemalla. Mikään syy ei siihen kelpaa. Ei aika, ei yhteiskunta, ei minkään muutos. -
" Milloin erosit? "
- n. viikko kulunut. tulipa nyt erottua pitkän ajatusväännön takia. enpä ole mitään tainnut näin kauan elämässäni pähkäillä, mielessäni soutaa ja huovata, hieman huvittaakin -- trskele
3 vuotta sitten.
Kirkollisveron ja sen takia etten usko.
Oliko tarpeeksi lyhyt? - maalaismummo
Erosin vuonna 1969 siksi, että en ole itse kirkkoon koskaan edes liittynyt!
Rakkauden symboli sanoi :
Miksi erosit kohtaan voisit vastata mahdollisimman lyhyesti.
_______
1)Erosin 4-5 vuotta sitten.
2)Kirkko on luopunut asiastaan.- 16+1
Luin kirjan Jumalharha ja valaistuin. Sen jälkeen luin raamatun ja valaistuin vielä enemmän. Lueskelin tätä palstaa ja katselin Atheist Experienceä netistä. Sen jälkeen erosin.
- näin se kävi
Noin 6 vuotta sitten. Lueskelin Suomi 24:n uskonnollisuuspalstoja, ja muistin, että hetkonen. Minähän olen yhä kirkon jäsen. Yritin tosissani keksiä syytä, miksi pysyisin jäsenenä, mutta en keksinyt yhtä ainoaa. Menin samoin tein Eroa Kirkosta - nettipalveluun, josta olin lukenut paljon aikaisemmin, ja täytin lomakkeen.
- Karoliina88
Erosin kirkosta 22-vuotiaana 2011.
Kieltäydyin kuulumasta instituutioon joka sotii omia arvojani vastaan. Tästä esimerkkinä homoseksuaalisuus, naispappeus ja monet muut. (Hyväksyn siis tämän, kirkko ei)- fghsjgs
Kyllähän kirkko hyväksyy nuo.
- Aiheen vierestä
fghsjgs kirjoitti:
Kyllähän kirkko hyväksyy nuo.
Omituista kyllä, kirkko koittaa hyväksyä myös niiden vastustamisen.
- ‰
Pidän kirkkoa rikollisjärjestönä.
- Öljymäen näyttämö
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=25451
On alkanut 3 osainen sarja, joka koostuu hieman alle 30 min eri näkökantojen esiintuonnista. Puheet on aikavievästi ja vaivaanähden valteltu.
HUOM! Jos olet masentunut tai psyykkisesti heikkouden hengen vaivaama tai alle 21 vuotias niin älä katso. Vain tasapainon ja rohkeuden hengen tilassa oleville, sillä muuten voi kunto huonontua. Jatkakaa rukousta ja antakaa Herran hoitaa terveeksi kaikista vaivoistanne.
Tuossa ohjelmassa tulee eroni syitä esiin. Ero 1986. Jeesus on Herra! - eroaheti.fi
no oisko tässä vaikka hyvä syy erota kirkosta:
http://www.youtube.com/watch?v=w7VPONJGwxw- ilkka.
KYLLÄ! Onneksi en enää kuulu kirkkoon
- ?
Oletko eronnut HIFK:sta. Jos olet, niin miksi?
- Luomujogurtti
homoseksuaalisen avioliiton synnin salittavaksi ajavien pappien takia.
marraskuu 2009 Hei rakkauden symboli,
Mietit eroamista kirkostamme kysellen muiden mielipiteitä oman eroamisensa syystä. Olen harmissani puolestasi ja mietinkin, voisitko kysellä samalla palstalaisilta, miksi pysyä kirkon jäsenenä, mitä se antaa heille.
Toivon sinulle vastausten löytämistä ja tarkkaa harkitsemista omasta elämäntilanteestasi käsin. Älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkosta eroamista ajavien mielipiteiden. Etsi rohkeasti paikkaasi kirkossa. Toivon, että voisit löytää sieltä turvapaikkasi.
t. Maarit-pappi- papit ihmettyttää...
> Älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkosta eroamista ajavien mielipiteiden.>
Et viittiny taspauolisuuden nimissä sanoa, että "älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkkoon liittymistä ajavien mielipiteiden".
Tuo kertoi, että et sinä tosissasi halua, että hän pohtisi asiaa kaikilta kanteilta, omassa elämäntilanteessaan. Kiedoit oman mielipiteenedistämisesi hymyilevään kaapuun. Onko tämä sitä kuuluisaa uskismoraalia? - Neuvox
"Älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkosta eroamista ajavien mielipiteiden."
Niin. Laita hakukenttään Maarit-pappi ja lue ko. kirjoitukset. Mikäli koet tällaisen yhteisön omaksesi, niin älä eroa. - edesa
papit ihmettyttää... kirjoitti:
> Älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkosta eroamista ajavien mielipiteiden.>
Et viittiny taspauolisuuden nimissä sanoa, että "älä anna vaikuttaa tällä palstalla aktiivisesti kirkkoon liittymistä ajavien mielipiteiden".
Tuo kertoi, että et sinä tosissasi halua, että hän pohtisi asiaa kaikilta kanteilta, omassa elämäntilanteessaan. Kiedoit oman mielipiteenedistämisesi hymyilevään kaapuun. Onko tämä sitä kuuluisaa uskismoraalia?"Onko tämä sitä kuuluisaa uskismoraalia?"
Toivottavasti osaat liittää sen henkilöön, joka sen esitti, ehkä kirkkokuntaan, jonka edustaja hän on, mutta samalla ymmärrät ettei epärehellinen manipulointi kuulu vähäisimmässäkään määrin rakkauteen ja kristillisyyteen.
- Näinhän se on
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. 2. Joh. 1: 7
- Humanistisest
En usko kirkon uskontunnusta. Ei siinä muuta tarvita. Miksi kuulua lafkaan, jonka oppia/sääntöjä ei hyväksy. Ei se tarkoita, että joku kohta kirkon toiminnassa ei olisi hyvääkin (joku ei-uskonnollinen osuus). Mutta en kuulu moneen muuhunkaan yhdistykseen tai puolueeseen, vaikka niiden toiminnassa on hyviä kohtia.
Toinen asia on, että kirkon suosiminen valtion taholta tuntuu epikseltä. Kumartaminen on samalla pyllistämistä toisia kohtaan. Eroamalla osoitan solidaarisuuttta niitä kohaan, joita valtio pitää toisarvoisina, ja vaadin valtiota ja kuntaa tasapainottamaan toimintaansa. - Vahvasti uskossa
Erosin mieheni kanssa kirkosta vuoden 2012 lopussa, koska seurakunnat poistivat ainaishoidon sukuhaudaltamme, josta on maksettu todella paljon ja se on mielestäni sekä halventavaa että kavallus ja pysyn mielipiteeni takana.
Toinen syy on eläkeläisellä raha.
Kolmas syy on se, kun vanhempani kuolivat 5 kuukauden sisällä ja minua ei mitenkään lohdutettu tai tultu tukemaan kotiin, vaan sanottiin, että ei sitä joka puolelle mennä.
Mieheni on maksanut kirkollisveroja n.50 vuotta.
Lisäksi juutri luin, että jos on kirkosta eronnut, niin on uskonnoton.
Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen täydestä sydämestäni, mutta en tarvitse mitään liperikauluksisia henkilöitä välittäjäksi, vaan minulla on suora yhteys Jumalaan ja hänen Poikaansa, ainakin enemmän kuin leipäpapeilla. - Mirka .........
100 syytä erota kirkosta.
http://meteli.net/foorumit/10001/19666 - EL. ak:IM
Rakkauden symboli
Olen harkinnut eroa. En saanut lupaa siihen. Eroan vasta, jos saan luvan. - ilkka.
Ajankohtaisen kakkosen homoillassa pastori Irja Askola puolusti homoja niin voimakkaasti, että päätin erota kirkosta.
eunukki marja-sisko aalto oli viimeinen pisara, ja erosin kirkosta.- ...
Oliko Askola siinä homoillassa? Minä en hänen muista siellä olleen, mutta ehkä sinä muistat tarkemmin.
Kirjoituksesi henkii pahansuopaa kristillisyyttä. Oletko oikeinkin ylpeä itsestäsi? - olin kuulolla
... kirjoitti:
Oliko Askola siinä homoillassa? Minä en hänen muista siellä olleen, mutta ehkä sinä muistat tarkemmin.
Kirjoituksesi henkii pahansuopaa kristillisyyttä. Oletko oikeinkin ylpeä itsestäsi?Kun Askola oli piispaksi valintansa jälkeen tv:ssa, hän kertoi tärkeimmäksi tehtäväkseen homojen asian eteenpäinviemisen!
ilkka. sanoi :
Ajankohtaisen kakkosen homoillassa pastori Irja Askola puolusti homoja niin voimakkaasti, että päätin erota kirkosta.
_________
Meidän ei ole lupa mistään syystä vesittää Jumalan Sanaa kuten Askola on
tehnyt.
On kuljettava suoraan eteenpäin,sillä onko nyt niin että kirkko on saarnannut
parituhatta vuotta väärää Sanaa vai miksi piti ruveta homoilut sallimaan???
- adrs
Onnettomia ihmisiä nuo, jotka vaparien pillin mukaan lähtevät tanssimaan. Ne kun haluavat hukuttaa muita, mutta luulevat itse voivansa viime tingassa hypätä laivastaan, mikä ei onnistu. Itse itseään ei kukaan voi pelastaa, vain Jumala voi.
- EL. ak:IM
adrs
Jep.
- Siksi erosin
Koska en usko Jahven olevan totta, vaan osa juutalaista mytologiaa.
- MrMorden
Erosin kirkosta 22v sitten heti täytettyäni 18v. Syy: en usko jumaliin.
- Happy in Jesus
Erosin kirkosta, koska tulin uskoon :) Jeesus Kristus on Herrani.
- tule takaisin
Kirkko kyllä olisi tarvinnut sinua uskovaa
- Messi-Jesse
Eniten ärsyttävät nämä kaksisuuntaiset, erotaan-liitytään. Kun erotaan niin sit erotaan, se olkoon kypsä lopullinen ratkaisu.
- tepi
Jaa. Onko tuollaista paljonkin? Olisi ihan mielenkiintoista saada linkki jostain tutkimuksesta, jossa kuvataan kuinka paljon tuota sinua eniten ärsyttävää toimintaa tapahtuu.
- adrs
Tiedämme, että ensimmäisenä jouluna Jumala tuli ihmiseksi, jonka kaikki saattoivat nähdä ja todeta. Kukaan ei ole voinut tätä tosiasiaa kumota.
Muu on itsensä pettämistä.
Kaiken tarpeellisen minkä Jeesus sanoi ja teki on kirjoitettu Raamatun sivuille. Raamattu on kallein aarre, mitä meillä on. Ja juuri siksi vastustajat pilkkaavat sitä vieläpä yliopistotasolla. Onneton se, joka nämä syötit koukkuineen nielaisee. - no re
1) Rahalle on parempaakin käyttöä kuin kirkko
2) Kristittyjen toiminta hävetti/hävettää välillä, en halunnut/halua kuulua heihin
3) Uskontoja on monta, miksi juuri kristinusko?
4) En vain usko
ggwp - jummi-jammi-sentään
Vilppu H. papin seurakuntapappi ei osannut sanoa, kuka Raamatun noin 20:stä Jeesuksesta on oikea Jeesus. Sitten vain käytin Eroakirkosta.fi palvelua.
Raamatun tekstit on päin helk-ka-ria. - yks vakkari
Minä erosin koska usko Jumalaan loppui.
- Luopioko ihan itse?
Sinua voi siis kutsua luopioksi?
- eräs vakkari
Luopioko ihan itse? kirjoitti:
Sinua voi siis kutsua luopioksi?
Sano ihan miksi hyvänsä. Olen agnostinen ateisti omasta mielestäni.
- hyväsyyerota
erosin 36 vuotiaana koska kirkko ei noudata omia oppejaan (raamattua) homojen transujen yms puolustaminen ja ao sairauksien normalisoinnit kuvottavaa yleisen mielipiteenpalvontaa eikä perustu Jumalan sanaan millään muotoa. Olen varma, että suuri kirkostaeroamisen aalto pari vuotta sitten ei johtunut sympatioista homoja kohtaan vaan juuri samasta syystä kuin itsellänikin. Hävetkää että menette kaikkien puhaltavien tuulten mukaan pois ikuisesta totuudesta
Erosin 19 vuotiaana.
Sain kirkolta naimisiinmennessäni vihkiraamatun.
Katselin tuota raamattua muutaman kuukauden kirjahyllyssä, kunnes ajattelin että lukasempa tuon. Parin sivun jälkeen mietin että vitsi mitä shaissea - ihan sekopäistä - ei ole nyky fysiikan kanssa yhteen sovitettavissa.
Samalla viikolla kävin eroamassa kirkosta.
Hyvä päätös.- julistajien kokous
Ei Raamattu olekaan fysiikan kirja vaan totuuden kirja. Mikä oli sekopäistä eli ymmärryksellesi liikaa olevaa totuutta Raamatussa?
Yhtään valhetta et Raamatusta löydä. Voit ainoastaan valehdella siellä olevan valheen, mutta jo valehdellasi tiedät valehtelevasi (?). julistajien kokous kirjoitti:
Ei Raamattu olekaan fysiikan kirja vaan totuuden kirja. Mikä oli sekopäistä eli ymmärryksellesi liikaa olevaa totuutta Raamatussa?
Yhtään valhetta et Raamatusta löydä. Voit ainoastaan valehdella siellä olevan valheen, mutta jo valehdellasi tiedät valehtelevasi (?)."Ei Raamattu olekaan fysiikan kirja vaan totuuden kirja. Mikä oli sekopäistä eli ymmärryksellesi liikaa olevaa totuutta Raamatussa?"
Mun mielestä se on shaissea. Ei mulle riitä että joku on kirjoittanut "näin se meni" - pitää olla jotain sisältöä. Lopahti kiinnostus heti alkuun. Ja jälkeenpäin mitä olen saanut tietää "totuuden kirjasta" , niin olen päätökseeni enemmän kuin tyytyväinen.
Sekopäisenä, yli ymmärryksen menee esim. kymmenestä käskystä - käsky "Älä tapa"
Minulle se olisi yksinkertainen ja helppo käsky, mutta uskikset hakee selitystieteiden professoria paikalle, kun kysytään mitä tuo käsky tarkoittaa uskiksille, maanpuolustus mielessä.
- Messi-Jesse
Saat Tepi liidellä rauhassa. Tuskin sinua tutkimukset oikeasti kiinnostavat.
- trskele
Pari kuukautta sen jälkeen kun täytin 19.
En jakanut samaa ajatusmaailmaa, enkä myöskään halunnut että sen myötä he ottaisivat minulta rahaa. - pian ilman palkkaa
En ole vielä eronnut, mutta tulen eroamaan. Olen kirkon työntekijä, pian entinen. Anoin virkavapautta, syy: lähiomaiseni tarvitsee omaishoitajan. Virkavapaus evätty 14.1.2013. Olen parhaillaan vuorotteluvapaalla, joka loppuu huhtikuussa. Tänä aikana olen ollut läheiseni tukena ja turvana, mutta hän tarvitsee jatkossa kokopäiväisen omaishoitajan. Esimieheni vetoaa m.m. siihen, että minun pitäisi tulla takaisin töihin ja olla töissä 2-3 vuotta ennen kuin voin anoa uudelleen virkavapautta. Kuulemma erittäin painavista syistä johtuen virkavapaata voi saada kuitenkin ilman tuota "karenssia". Huonokuntoisen ja vanhan omaisen hoitaminen ei sitten painava syy työnantajan mielestä.
Näin ollen en voi muuta kuin irtisanoutua virasta.
Se, että eroan Suomen ev.lut. kirkon jäsenyydestä, ei tarkoita ettenkö uskoisi Jumalaan. On niitä muitakin uskonnollisia yhdyskuntia johon liittyä halutessaan. "Oletko eronnut kirkosta?"
2005
"Miksi erosit?"
Pettymysten ja huonojen huonojen kokemusten takia. Sekä loputtoman kaksinaamaisuuden takia.- homoavioliitosta ERO
Himouskovilla ja himoateisteilla on jotain yhteistä: Kirkosta eroaminen.
En ole eronnut, mutta harkinnassa on hautunut aika kauan. Homoavioliitto on sellainen asia, että silloin se on viimeistään tehtävä. Varmaan tää naispappeus ja se kun naispapit ovat saaneet kautta maailman monessa maassa homot naimisiin keskenään jo riittäisi syyksi, ilman naispappeja tuskin olisi homoavioliittoja kirkoissa. Jumalisuuden ulkokuori kirkossa on, mutta sisus on homoaviolliittoa haluava. - Yks kirkosta eronnut
Intin jälkeen jotenkin kiinnostuin siitä, että miksi ihmiset jumaliin uskovat. Aloinkin tutustua jumalargumentteihin ja logiikkaan, jonka tuloksena pääsin eroon siitä ideasta että kristinuskossa olisi mitään ihmeellistä muihin uskontoihin verrattuna. Kun vertasin kristinuskoa tasavertaisesti monien muiden uskontojen kanssa, ei minulla ollut mitään syytä valita kristinuskoa tai mitään muutakaan uskontoa elämääni.
Tämän valaistumisen lopputuloksena oli tietenkin kirkosta eroaminen.- tv7 ratsuväki tv7
Joko et ole kovinkaan terävä tai vertailuasi kovinkaan tutkivasti tehnyt vaan pinnallisin perustein kuin nainen valitsee aviopuolisonsa varakkuuden perusteella ( tilastojen mukaanmitä varakkaampi mies sitä varmemmin naimisissa )
Esim. Lasarus taisi kuolla poikamiehenä kun se toinen porsasteli ilmeisesti monien naisten kanssa, jotka rahan vetämmänä menivät juhlimaan ja panetuttamaan itseään rahamiehellä. Uskovien piirissä minult akysytään haluanko vaimon. Ajattelen mielessäni, että haluan, mutta vain neitsyestä, mutta en kerro sitä kenellekään jonka tapaan. Nainen säilyttäköön kunniansa sinetin ja kalvon avioliittoon. - Melko hämmentynyt
tv7 ratsuväki tv7 kirjoitti:
Joko et ole kovinkaan terävä tai vertailuasi kovinkaan tutkivasti tehnyt vaan pinnallisin perustein kuin nainen valitsee aviopuolisonsa varakkuuden perusteella ( tilastojen mukaanmitä varakkaampi mies sitä varmemmin naimisissa )
Esim. Lasarus taisi kuolla poikamiehenä kun se toinen porsasteli ilmeisesti monien naisten kanssa, jotka rahan vetämmänä menivät juhlimaan ja panetuttamaan itseään rahamiehellä. Uskovien piirissä minult akysytään haluanko vaimon. Ajattelen mielessäni, että haluan, mutta vain neitsyestä, mutta en kerro sitä kenellekään jonka tapaan. Nainen säilyttäköön kunniansa sinetin ja kalvon avioliittoon.Tainnu sulla penskana tulla nokkaa kaivellessa aimo annos aivosolujakin räkäpallojen höysteenä.
- valittaen todettava
Minäkin erosin kirkosta, vaikka surenkin sitä. Piti liittyä sitten katoliseen, mutten sitten liittynytkään. En välitä vapaista suunnistakaan. Täytynee odotella ja katsoa, mitä tapahtuu, mutta jotenkin tilanne saa niin surulliseksi, etten saa oikein liityttyäkään sinne. Ja sitten ei ole paljon rahaa, ei ole oikein varaa sellaiseen kaikille jotain -kirkkoon. En ole mitenkään fundamentalisti, mutta kun se on jotenkin hullua kun kirkossa on niin kirjavaa, ettei siitä saa enää mitään selvää.
Jotenkin tuntuu, että ihmiset luulevat, että kirkosta voi ruveta toimittamaan ihan mitä vaan, papitkin tulevat lähinnä toteuttamaan itseään ja kehoittavat kaikkia uskomaan kuka mihinkin haluaa. En ole siis mitenkään fundamentalisti, mutta joku pääjuoni tässä mielestäni pitäisi olla. Ei siis liikaa voi miellyttää, vaikka nyt ihmiset haluaisivat Jumalan olevan vaikka mitä. Lisäksi näytti alkavan joidenkin kristittyjen vainot. En nyt oikeastaan sellaiseenkaan halua syyllistyä, koska vaikken olekaan ihan konservatiivi, en tällaistakaan voi katsoa ihan hyvällä omallatunnolla, kun kuitenkin samaan aikaan on ääriliberaalia papistoa paikalla, joilta näyttää olevan pallo täysin hukassa. Tämä on nyt valitettavasti tämän kirkon menoa, luulenpa pahasti. Mutta kuten sanottu, mitään paikkaa en ole löytänyt, enkä tiedä onko sillä mitään väliä, koskapa Kristukseen kumminkin uskon. Tässä on kuitenkin lähinnä se, että asun Helsingissä. Jos täällä voisi valita seurakunnan johon kuuluu, varmaan menisin johonkin keskiseurakuntaan, mutta ääriliberaalit ovat sillä tavalla alkaneet määräillä kaikkia, että keskiseurakuntienkin täytyy ottaa osaa vainoihin, jos niitä joitakin löytyy Helsingistä. Sitä on vaikea sanoa, koska kaikki tietysti yrittävät miellyttää, etteivät menetä työtään, ääriliberaaleja, jotka tietysti saavat tukea ateisteilta, agnostikoilta ja muilta vastaavilta. Tämä on siis niin aggressiivista pakottamista, että kirkko ei tavallaan ole enää vapaa, vaikka puhutaan muka suvaitsevaisuudesta. En siis voi ottaa osaa vainoihin, vaikken olekaan esim. samoilla linjoilla kaikista asioista vainottujen kanssa.- n.papit kirkonrappio
Mistä vainoista sä puhut? Henkisestä painostuksesta elää Raamatunvastaisesti? Sitä vainoa on ateistisessa maailmassa enemmän jo siinä kun kauhea nainen ottaa alushousunsa pois viekoitellen syntiin niin koita siinä sitten olla panematta. Homoavioliittosyntisessä kirkossa ei ole tosiaankaan pakko olla jäsenenä eikä Jeesuksen saapuessa saa välttämättä kiitosta, että on ollut osallisena Jumalan huoneeksi tarkoitetussa tilassa osallistuen synnille hyväksynnän osoittamiseen. Ihminen ei tajua ottaa Jeeesusta vakavasti ennen kuin Jeesus on yhtä todellisena vieressä kuin tietokoneen näyttö edessään.
Rappion merkit ja kummajaismaiset ihmiset laajentuvat pöyhkeydessään, mutta näkemällä älkää nähkö, kuulemalla olkaa kuulematta, ymmärryksellä ymmärtämättä totuutta valheesta erottamatta kun kiero pappi puhuu omiaan. Te ette tunne totuutta kun ette tunne kirjoituksia.
- Ma5a
Rohkea päätös, onnitteluni. Toivottavasti löydät paikkasi. Jos vähän banaalisti ateistina sanoisi, että toivottavasti Jeesus näyttää sinulle tietä, kun olet uskovainen.
Ei käy kateeksi oikeasti uskovaisia jotka yrittävät jotenkin pysyä tässä kirkon menossa perässä. Kaikille jotakin syö samalla kaiken merkityksen pois. - vastuutontako
Ei viellä eronnut,vasta harkinnassa. Mitä eroa on muuten kirkolla ja liikenteellä. Liikenteessä on säännöt joita poliisin toimesta pyritään tiukasti valvomaan sangtioiden uhalla. Kirkossa sääntöjä ei tarvitse noudattaa,niitä voi jokainen rikkoa omilla mielivaltaisilla tulkinnoillaan ilman rangaistuksen pelkoa,eli kukaan ei suorita valvontaa.
- Pekka-
Olen ateisti.
Erosin kirkosta heti kun se iän puolesta oli mahdollista, eli vuonna 1974. - neiti...............
Erosin vuonna 2011 parikymppisenä koska en usko jumaliin. Olin miettinyt eroamista jo aiemminkin lukiossa mutta olin miettinyt vanhempieni reaktiota. Kun puhuin äidin kanssa homoillan eroista sain sellaisen käsitykse,n ettei häntä haittaisi jos eroaisin. Joten erosin sitten.
Äitini oli muistaakseni ollut huolissaan siitä etten saisi kirkkohäitä. Minä taas en sellaisia halunnut joten ajattelin, ettei sen takia kannattanut pysyä kirkon jäsenenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164