Rokotuksista olisin kiinnostunut...

Rokuskauhuinen...

Hei voisiko joku kertoa mitä rokotuksia olette ottaneet Kenianmatkalle???? Kiitokset etukäteen jos viitsitte vastata -) Mitä tulivat maksamaan ja missä rokotutitte itsenne. Rokotukset askarruttaa mutta mieli tekisi kovasti lähteä katsomaan Keniaan Mombasa ja joku pieni pyrähdys luonnonpuistossa.

5

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Owla

Minulle on annettu kertoa, että malariarokotus olis melko turha. Mombassa ja pari päivää luonnonpuistossa helmi/2013 tarkoitus olla. Perus rokotteet hepatiitti, jos kunnossa, niin OK . Osalla malariarokotteista pahempia kokemuksia. Testaa jo ennen lähtöä.

• Hakuna matata

Hei!
      Perusrokotukset ja hepatiitti, siinä se rokotusten puolesta. Edellinen vastaaja ei tiedä mistä puhuu, malariaa vastaan ei vielä valitettavasti ole rokotetta, mutta malarianestolääkitys on aivan pakollinen, eikä kenenkään turistin kannata siinä kohdassa säästää. Yksi hyttysenpisto nimittäin riittää. Googlaapa vaikka aivomalaria, niin ymmärrät...Paikallisia kuolee malariaan vuosittain, kun ei ole varaa estolääkitykseen. Uuden sukupolven malarialääkkeillä (esim Malarone) on todella vähän sivuvaikutuksia, meillä lapsikin niitä syönyt ilman mitään ongelmia. Rokotukset kuntoon ja hyvä malarialääke mukaan ja sitten vain nauttimaan upeasta maasta, safari ja rantaloma on aivan mahtava yhdistelmä!

• Ihanaa safarille....

Itse olen lähdössä helmikuun 2013 lopussa. Ensiviikolla jäykkäkouristus ja polio. Sitten MPR JA keltakuumerokotus. Hepatiitti on kunnossa. Malaria estolääkitys aloitataan paripäivää ennen matkalle lähtöä eli Malarone. Suositeltavia muita ovat Meninkokkitaudit-rokote, Lavantauti pillerinä ja koleraan suunkautta otettava litku. Noita kolmea viellä mietitään otettavaksi ennen matkalle lähtöä. Kirjoitelkaa mitä olette ottaneet( rokotteita) ennen matkalle lähtöä. Onkos kukaan lähdössä Finnmatkojen matkalle helmikuun 2013 lopussa??? Matkakuumetta pukkaa..

• Hakuna matata

Ohhoh, aikamoinen rokotepaketti teillä. Keltakuumerokote ei ole pakollinen eikä tautia ole ollut Keniassa aikoihin, ja lavantautia ja koleraa voisi ajatella tarvitsevansa, jos menee aivan epähygieenisiin oloihin, joita tuskin turisti kohtaa. Kolerarokote on lisäksi melko tehoton, eikä tauti ole perusterveelle edes kovin vaarallinen. Turistiripulia varten sen sijaan voi pyytää lääkäriltä Suomesta mukaan antibiootin, hoituu nopeammin jos pääsee yllättämään.

• 16+8

Keltakuumerokotusta kysytään jos tulee riskimaista, meillä tarkastettiin Tansania-Kenia- matkan yhteydessä. Perusrokotukset jäykkäkouristuss, polio ja kurkkumätä kuntoon ja hepatiitti, joko havrix tai twinrix, a-hepatiitti välttämätön, b- harkinnan mukaan mutta jos ei ole ennestään kannattaa ottaa yhdistelmä.
      Malariatabletit jos menee safarille tai esim. Mombasaan, lääkäriltä resepti kuumeiseen vatsainfektioon, jos sairastuu on parempi kuin imonium.
      Kolera ja lavantauti tavalliselle matkaajalle aivan turhia samoin meninkokki.
      Hyvällä hygienialla, käsidesillä ja pullotetulla vedellä sekä salaattien välttämisellä pärjää kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe