Miten kertoa vanhemmille raskaudesta?

raskaana(ko)96

Hei !

Olen 16 vuotias tyttö ja luultavasti raskaana. Unohdin ottaa muutaman päivän ajan e-pillereitä ja nyt mulla on tullut tosi paljon alkuraskauden oireita. Aamuisin en pysty syömään mitään, olen vain vessassa pää pöntössä kun oksettaa niin paljon. Mielialani vaihtelee kokoajan, saatan olla aluksi ihan iloinen ja yhtäkkiä itken jostain kumman syystä!? Lisäksi rintani ovat todella kosketusarat ja olen kokoajan väsynyt. En ole tehnyt vielä raskaustestiä (teen kyllä lähipäivinä) joten en tietenkään voi 100% varma asiasta olla.

Kysymykseni siis on, miten kertoa vanhemmilleni jos olen raskaana? Äitini on itse tullut ekan kerran raskaaksi 17 vuotiaana, mutten usko että hän siltikään hyväksyisi asiaa. Isäni ei puhunut minulle kuukauteen kun sai tietää että olen aloittanut seksielämäni. Jos nyt olen raskaana, aion kantaa vastuuni teoistani. En siis tee aborttia. Poikaystäväni täyttää juuri 18 ja on ainakin omasta mielestään valmis isäksi eikä painosta minua aborttiin vaan päin vastoin on tukenani jos ja kun aion lapsen pitää.

Haluaisin kuulla kokemuksia siitä, kun olette kertoneet vanhemmillenne raskaudesta (siis jos olette silloin ollut alaikäisiä) miten he suhtautuivat siihen?

Niinkuin sanoin, en ole täysin varma vielä olenko raskaana mutta riski siihen on aika suuri ja todennäköinen.

Toivon että saisin aiheesta asiallisia kommentteja ! Kiitos.

1

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti

vaan asian ytimeen! Voi olla, että äitisi on kertomisen jälkeen pettynyt ja huolissaan kun tietää mitä teiniäitiyden mukana tulee. Loppujenlopuksi uskon , että hän tukee sinua. (jos olet raskaana) Isästäsi en osaa sanoa. Varmaan vaikeampaa kertoa hänelle, joten suosittelen että kerrot äidillesi joka ymmärtää paremmin ja hän voisi alustavasti puhua isäsi kanssa asiasta. Tiedän, että mahdollisen raskauden kertominen varmasti pelottaa, mutta olo on varmasti helpottunut kertomisen jälkeen ja kannattaa ehdottomasti! Toivotan onnea :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe