Sanojen alamainen / Saska Saarikoski
Seuraava kappale on takakannesta napattu:
”Toisin kuin puoli Helsinkiä, en voi väittää tunteneeni Penaa hyvin.”
Saska Saarikoski on lukenut Pentti Saarikosken koko tuotannon vasta nyt. Matka tuntemattomaksi jääneen isän ajatusmaailmaan kannatti. Mutta onko kirjojen Pentti sittenkin vain pelkkä kirjallisuushenkilö? Mikä lopulta on totta?
Ei siitä ole kauan, kun Saska Saarikoski oli aamutelkkarissa tämän kirjansa tiimoilta haastelemassa, ja minulle heräsi siitä kiinnostus kirjaa kohtaan, ja
nyt se on luettu.
Kooltaan kirjanen ja alku- sekä loppukansissa sisäpuolella hauskasti ja selkeyttävästi piirrelty
Pentti Saarikosken maailma
Kannatti lukea. Tai lukea ja lukea. Oikeastaan monilla sivuilla tuli tunne, että
”ai tällaistakin juttua”.
Ja sitten kun tutkailee netistä Pentti Saarikosken tuotantoa,
niin
huhhuijaa !
Jotenkin sitä toivon, että ihmiset lukisivat enemmän. Eikä pelkästään Saarikoskea, vaan kirjallisuutta. Miten minusta on alkanut tuntua siltä, että kun sanon jollekin
Pentti Saarikoski, tai Eino Leino tai Shakespeare,
niin minua useimmiten tuijottaa vain pari kysyviä silmiä.
Nautin tämän kirjan ”lukemisesta”, sen herättämistä ajatuksista ja varsinkin siitä, kuinka lämpimästi poika voikaan isästään kasata kirjallisen paketin ja tavallaan myös julmasti. Sillä mitäpä se isä jossain päiväkirjassaan olikaan kirjannut:
”Aforismi on sietämätön kirjallisuuden laji.”
Lukekaa Tekin tämä pieni vahvasisuksinen kirjanen.
Sanojen alamainen / Saska Saarikoski
scarabaeus
2
234
Vastaukset
- Kiitos!
Vettä sataa
kaupungin viemäreihin
Nainen
yksin kadulla, märkänä
menee raitiovaunuun
Minulla punaviinipullo, juuri aukaistu
kuljen huoneessa
kirjoitan - ---------------_____
Ja oliko lupa lainata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096