Ovela tapa nopeuttaa kauppoja

330d

Erään kaupparyhmaän omistama,paikkakunnan ykkösliike käyttää aikas usein lauantaisin kyseenalaista tapaa ostopäätöksen nopeuttamiseen.
Virolainen pariskunta kiertelee liikettä liki koko päivän ja kun huomaavat jonkunolevan kiinnostunut jostain autosta ja hierovan kauppaa myyjän kanssa,menevät toisen myyjän jutuille joka hakee auton avaimet kaapista.Oma myyjäsi kirjoittaa ajoluvan koe ajolle ja menee noutamaan avaimia,joita ei olekkaan.Marssii sitte toisen myyjän jutuille ja toteaa kirjoittaneensa ajoluvan ensin,joten pääsin koeajolle ja olen ostoon etuoikeutettu.
Koeajon jälkeen virolaispariskunta tulee tuohtuneena kysymään otanko auton,he ostaisivat sen heti,jos en heti tee kauppaa.Minä ostin ja olisin ostany ilman ryssiäkin.
Sama pariskunta on ollu liki joka kesä lauantai samassa liikkeessä ja samoissa puuhissa,yhtään autoa eivät kyllä ole tämän kesän aikaan ostaneet

12

1665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iidf

Heh! Aika hupaiselta kuulostaa..Kaikenlaisia niksejä ja vippaskonsteja nämä veijarimaiset automyyjät keksivät. Missä liikkeessä näin tapahtuu?

• 330d

Volkkarin myymälässä

• alkup.330d
        330d kirjoitti:

Volkkarin myymälässä

ei kun pp-.....
        Tuo volkkari liike ei ollu ketjun alottajan mainitsema liike.

• .............

Noh, tuossa kannattaa muistaa autokaupan perusprinsiipit

a) Jos sinua painostetaan kauppojen tekoon, osta jostain muualta

b) Muita autoja on ja tulee olemaan jatkossakin

c) Älä kiirehdi, syystä a ja syystä b

• Pisnesmiäs

Heh, minä taas teen toisinpäin, kiertelen juuri lauantain viimeisenä tuntina ykköset päällä ja David Beckham-partavesi poskilla paikkakunnan merkkiedustus autoliikkeissä. Olen aidon kiinnostunut jostakin uudenkarheasta selvästi ylihinnoitellusta autosta. Kun myyjä sitten ennättää luokseni juttusille, käyn huoltokirjat ja varusteet tarkkaan lävitse ja kuola valuen ilmoitan että "on kyllä hintakin kohdillaan". Kauppias on tämän jälkeen niin myyntikiimoissaan, että on enää pikkujuttu kun pyydän auton koeajolle. Kello on kuitenkin jo niin liki sulkemisaikaa että saan potentiaalisena ostajana auton käyttööni koko viikonlopuksi. Ajelen ja pidän hauskaa, yleensä paremmissa vaihdokeissa polttoainettakin on vähintään tankki puolillaan, joskus jopa lähes täynnä. Maanantaina vien auton pois hieman kevyemmällä polttoainekuormalla ja kerron ettei vaimo suostunut hankintaan. Ehkäpä jonain päivänä löytyy oikeasti niin hyvä auto tällä tavalla että myös ostan sen, mutta silloin tingin hinnasta ja tiedän että olen jo aiemmin saanut vastinetta likoon laittamilleni rahoille. Etusijalla on se liike, joka on antanut mukinoitta mahdollisimman monta autoa käyttööni em. tavalla.

• luulenpa
        Pisnesmiäs kirjoitti:

Heh, minä taas teen toisinpäin, kiertelen juuri lauantain viimeisenä tuntina ykköset päällä ja David Beckham-partavesi poskilla paikkakunnan merkkiedustus autoliikkeissä. Olen aidon kiinnostunut jostakin uudenkarheasta selvästi ylihinnoitellusta autosta. Kun myyjä sitten ennättää luokseni juttusille, käyn huoltokirjat ja varusteet tarkkaan lävitse ja kuola valuen ilmoitan että "on kyllä hintakin kohdillaan". Kauppias on tämän jälkeen niin myyntikiimoissaan, että on enää pikkujuttu kun pyydän auton koeajolle. Kello on kuitenkin jo niin liki sulkemisaikaa että saan potentiaalisena ostajana auton käyttööni koko viikonlopuksi. Ajelen ja pidän hauskaa, yleensä paremmissa vaihdokeissa polttoainettakin on vähintään tankki puolillaan, joskus jopa lähes täynnä. Maanantaina vien auton pois hieman kevyemmällä polttoainekuormalla ja kerron ettei vaimo suostunut hankintaan. Ehkäpä jonain päivänä löytyy oikeasti niin hyvä auto tällä tavalla että myös ostan sen, mutta silloin tingin hinnasta ja tiedän että olen jo aiemmin saanut vastinetta likoon laittamilleni rahoille. Etusijalla on se liike, joka on antanut mukinoitta mahdollisimman monta autoa käyttööni em. tavalla.

Jahka oppivat ettet ostakkaan niin eivät luovuta auota koeajoon vaan pyytävät vaimoakin käymään liikkeessä.

• ------------------
        luulenpa kirjoitti:

Jahka oppivat ettet ostakkaan niin eivät luovuta auota koeajoon vaan pyytävät vaimoakin käymään liikkeessä.

Ja nämä mystiset "kaverit" kanssa mukaan kaupoille, sekä osto että myyntipuolelle.

Viittaan siis "KAVERIN AUTO SOITOT 046 9999999" -ilmoituksiin ja niihin jotka ostavat autoa "merillä olevalle kaverille" ja haluavat ilmoitusosan tyhjänä.

• mystinen kaveri

Kaverin vaimo soitot 040 9999 999

• POHJOSEN POIKA

KUN OSTAT AUTOA/ TAI MUUTA KALLIIMPAA VEMPELETTÄ, OTA LOMSA MUKKAAN JOSSA ON PALJON RAHAA.ELI KUN AUTOSTA PYYVETÄÄN 10.000€ PISTÄ KONEPELLILLE 6800€, TEHÄÄNKÖ KAUPAT, SEN JÄLKEEN NEUVOTELLAAN, JOS OS EI KIINNOSTA, VAIHDETAAN KAUPPAA. NÄITÄ ROMUJA JA KAUPPIAITA RIITTÄÄ LOPUTTOMIIN. JA PISTE.......

• ETELÄN-MIES

Ai että 10-tonnin autosta "kannattaa" oikein rehvastellen lätkäistä 6.8-tonnin "tarjous?
        ...voin kertoa, että ainakin minun tuntemissani autoliikkeissä tuollainen persee-ttömiä höpötarjouksia heittelevä vtun lappalainen laitellaan surutta ja pikavauhtia löntystelemään kohti seuraavaa liikettä.
        Piste.

• Elä huijo, ota Ohvia
        ETELÄN-MIES kirjoitti:

Ai että 10-tonnin autosta "kannattaa" oikein rehvastellen lätkäistä 6.8-tonnin "tarjous?
        ...voin kertoa, että ainakin minun tuntemissani autoliikkeissä tuollainen persee-ttömiä höpötarjouksia heittelevä vtun lappalainen laitellaan surutta ja pikavauhtia löntystelemään kohti seuraavaa liikettä.
        Piste.

Annetaanko löntystelijälle mukaan Ohvia, ettei tarvitsisi etelässäkään huitoa?

• kannattaisi kertoa liikkeen nimi niin olisi oikeasti vaikutusta. minä en tollaisessa tilanteessa ostaisi ko autoa periaatteessa.kyllä niitä muualtakin saa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe