saunapaneelin petsaus

tina

Voipikohan saunan seiniin laitettavat kuusipaneelit petsata?

6

4994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petsata?

Onko tarkoitus saada väriä seiniin. Jos on, käytä sävytettyä SaSua (saunasuoja). Tulee samalla suojattua "arat" puut.

• Tuna

Itse mietin kanssa ko. asiaa jokin aika sitten.
        Sävytettyä saunasuojaa voisi laittaa. Kannattaa tehdä ensin koevedoksia niin että löytyy sopiva sävy (anna koevedoksen kuivahtaa muutama päivä).
        Esim. Tikkurilan saunasuojasta (Supi muistaakseni) löytyy värikartasta sävy "pyökkimetsä" jolla saa aika lähelle tervalepän sävyn kuusipaneeliin (1 osa sävytetty suojaa, 1 osa sävyttämätöntä ja ehkä hiukan vettä).

• Leena
        Tuna kirjoitti:

Itse mietin kanssa ko. asiaa jokin aika sitten.
        Sävytettyä saunasuojaa voisi laittaa. Kannattaa tehdä ensin koevedoksia niin että löytyy sopiva sävy (anna koevedoksen kuivahtaa muutama päivä).
        Esim. Tikkurilan saunasuojasta (Supi muistaakseni) löytyy värikartasta sävy "pyökkimetsä" jolla saa aika lähelle tervalepän sävyn kuusipaneeliin (1 osa sävytetty suojaa, 1 osa sävyttämätöntä ja ehkä hiukan vettä).

Joskus olen nähnyt pari vuotta aiemmin saunasuojalla sävytetyn seinän ja olipa aika laikukas! Siis se vaara on olemassa. Saunasuojaa muuten ei tarvita seinissä tai muuallakaan saunassa ellei välttämättä halua "muovikalvoa" suojaamaan.

• Sami
        Leena kirjoitti:

Joskus olen nähnyt pari vuotta aiemmin saunasuojalla sävytetyn seinän ja olipa aika laikukas! Siis se vaara on olemassa. Saunasuojaa muuten ei tarvita seinissä tai muuallakaan saunassa ellei välttämättä halua "muovikalvoa" suojaamaan.

Itse laitoin ruskean sävyistä supia seinään ja hieno tuli. Aine on kyllä sellaista vesiohenteista lirua että jos siitä joku kalvo jää panelin pintaan, niin se on kyllä äärimmäisen ohut, kyse ei siis todellakaan ole mistään kalustelakasta.

Laikukkuus seinässä johtuu siitä että maalia on sudittu miten sattuu tai panelit ovat olleet likaisia.

Itse sahasin panelit ja käsittelin ne ennen kuin naulasin kiinni, näin saa taatusti tasaista jälkeä ja myös pontit tulee kunnolla värjättyä. Paneleita käsitellessä kannattaa pitää hanskat kädessä ettei rasvaiset ja hikiset kädet jätä niitä laikkuja...

• Anonyymi

Laittakaa kerralla kuplamuovia, jos on kova tarve suojata ja muovista tykkää. Sauna"suojat" ovat muovia. Saunan henki menee samantien, mutta mitäpä nykykyky sillä.

• Anonyymi

Vanha hyvä konsti on polttaa puhalluslampulla laikukkaiksi. Se pitää tietysti tehdä etukäteen ulkona. Nykyään on monenleisia 'tohoja' joilla homma onnistuu. Tulee hieno elävä pinta, ei tasaisen tumma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4387
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      260
      3744
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      411
      1348
    8. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      434
      1265
    9. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe