Iiron ja Mikan siskolle olis tarkoitus nimeä keksiä. Etunimeksi mietittiin nimiä Anita ja Anette, mutta ei olla miehen kanssa päädytty vielä kumpaankaan.. Mitä tuumitte nimistä?
Kumpi vai ei kumpikaan?
19
120
Vastaukset
- vii.
Anette on Iiron ja Mikan nimiin verrattuna mielestäni vähän hienostelevan kuuloinen. Anita sopisi paremmin. Itse varmaan miettisin jotain nelikirjaimista nimeä kuten veljilläkin.
Ansa
Assi
Asta
Armi
Elsa
Emmi
Lisa
Leni
Ulla
Ulpu - anitaanette
No Lena on myös sellainen, jota ollaan mietitty. Sanottaisiin se kyllä varmaan Leena.
- fösakfaö
Miksi Lena, jos se sanotaan Leena? Ei siinä ole mitään järkeä! Poikien nimiin sopisi myös Anne.
- anetteanita?
Pidetään enemmin Lena tuollein kirjoitettuna. Kuten esim. Erika mielummin yhdellä eellä on kauniinpi kuin Eerika. Makuasioita.
- sibyllavon
Miksi tehdä asiasta niin monimutkainen? Jos suomen kielessä lausutaan Leena, se myös kirjoitetaan niin. Ja Lena lausutaan Lena, töksähtää. Erika voidaan lausua Erika eikä töksähdä. Samoin Sara.
- anitaanette?
sibyllavon kirjoitti:
Miksi tehdä asiasta niin monimutkainen? Jos suomen kielessä lausutaan Leena, se myös kirjoitetaan niin. Ja Lena lausutaan Lena, töksähtää. Erika voidaan lausua Erika eikä töksähdä. Samoin Sara.
Miksi teet tästä itse näin monimutkaisen? Monien muiden nimien kanssa sama homma, kun ei tiedetä olisiko Iida vai Ida kirjoitettuna ja miten se vielä lausutaan. Antaa tämän asian nyt vain olla.
- Tiamaria69
anitaanette? kirjoitti:
Miksi teet tästä itse näin monimutkaisen? Monien muiden nimien kanssa sama homma, kun ei tiedetä olisiko Iida vai Ida kirjoitettuna ja miten se vielä lausutaan. Antaa tämän asian nyt vain olla.
Siksipä minäkin sanon ehdottomasti Leena, koska miksi tuottaa lapselle hankaluutta?Jos nimi sanotaan Leena, niin miksi se pitäisi kirjoittaa Lena?. Lapsi saa aina korjata, että Leena yhdellä e:llä. Nimeä sanotaan Lenaksi, koska suomea lausutaan kuten kirjoitetaan. Minusta ei ole hyvä perustelu, että muissakin nimissä on vaihtelua.
Ehdotan nimeksi Anne tai Krista
- NimiTäti
Sara.
Sofi.
Siru.
Siri.
Kirsi. - Eräs lukija
Molemmat hyviä, itse valitsisin ehkä Aneten, myös Anne sopisi sisarussarjaan. :-)
Ville-hillevi
- sunsun
Heta
Heli
Kati, Katja
Anita, Nita
Asta (aikaisemminkin esitetty)
Amanda
Oona
Essi
Anne....Annette - anitanaette?
Mitä tuumitte nimestä Tia?
- Täti
En erikoisemmin pidä tämäntyyppisistä kolmikirjaimisista nimistä.
Alkuperäisistä mietteistänne Anita on parempi kuin Anette.
Ehdotanpa vielä muutamaa nimeä:
Aini, Enni, Essi,
Outi, Rosa, Armi - tiatiia vai jokinmuu
Hur många tior är on värd? Tiia ei yhtä helposti tuo mieleen kympin seteleitä.
- makuasia:)
laittaisin kuitenkin Tiia....
- gfdsags
Mikan ja iiron siskolle sopii hyvin Tiia. Tia on hienostelua, ellette sano nimeä Tia.
- 45+
Ehdotan nimeksi Anni, söpö ja sisarussarjaan sopiva.
- -ada-
Anette on kauniimpi kuin Anita. Iiron ja Mikan siskolle sopisi myös esim:
Anni
Asta
Armi
Anu
Eevi
Enni
Kiia
Linda
Paula
Ronja
Siru
Vilma- Ulla Taalasmaa
Riita poikki ja voita väliin ja tytön nimeksi Sirkka-Liisa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768