Tietoa Macista (?)

Vekku

Pistin tämän SAMAN viestin tänne uudelleen, koska valittivat, että olen väärällä palstalla. ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/10937432#comment-57407426 )

Voisitteko kertoa minulle Macista?

Ensinnäkin, Macin ja Windowsin erot ? Sen kyllä tiedän, että Mac ei ole pelikone jne., mutten pelaa. Onko totta, että Mac ei hidastu, niinkuin Windowsit tuppaa tehdä?

Mitä ohjelmia Mac sisältää valmiiksi? Sisältääkö se valmiiksi GarageBandin ja iPhoton? Vai pitääkö ne ladata jostakin? Esim appStoresta tai iTunesista?
Soveltuuko Mac hyvin musiikintekoon, -kuunteluun ja kuvankäsittelyyn?

Jos tarvitsen konetta kuvankäsittelyyn, tekstinkäsittelyyn, musiikintekoon ja -kuuntelemiseen, onko Mac se oikea valinta, vai kannattaako pysyä Windowsissa?

Kertokaa myös muita hyödyllisiä linkkejä Maceista, koska olen hankkimassa vanhan koneen tilalle KÄYTETTYÄ maccia. Mielellään, tiedot saisivat koskea myös vanhempia Mac OS X-järjestelmiä, kuten Mac OS X 10.5:ttä (Leopardia).

3

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalakkuna

Oletko hopeista omenaa lukenut?

• Tietoa tässä

Ei hidastu ajan mittaan, jos kovalevy ei ole liian täynnä. Voi hidastus käytön aikana, jos RAMia on liian vähän, mutta uudelleenkäynnistys hoitaa. (Muuten ei yleensä uudelleenkäynnistetäkkään vaan jätetään nukkumaan.)

GarageBand ja iPhoto ovat mukana kuluttajamalleissa, Mac Prossa ei taida olla (en siis tarkoita MacBook Prota, jossa on.)

Tuohon käyttöön Mac on erittäin sopiva. Se, riittääkö ja sopiiko iPhoto, on erimielisyyttä, koska tarpeet vaihtelevat.

Käyttöjärjestelmän pitäisi olla 10.6 eli Snow Leopard ja Lion-asennettavuus olisi hyvä.

• Kalakkuna

Niin ja tokihan se Mac Os on huippuluokkaa musiikintekemisessäkin, toki koneen tehot kannattaa ottaa huomioon ohjelmia valittaessa ym.
      Huippusoftiahan on esim. Avidin Protools musiikintekemisessä, käyttääpä moni ammattilainenkin tätä softaa, siitä on halpisversioita ja kalliimpiakin myynnissä ihan musiikkiliikkeissä ja muissakin softaa myyvissä liikkeissä.
      Myös Win ja Mac yhteensopivia ohjelmia on paljon, esim. Ez drumsissa on asennus vaihtoehto Macille ja Windowsille.

Itse hommaan Macin seuraavaksi ja siirryn kokonaan musiikintekemisessä Windowsista siihen.
      Ipadillä olen jo paljon päässyt tutustumaan garagebändeihin ym. softasyniin ja DAWeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe