kasassa 0 opintopistettä vuoden opintojen jälkeen.

vissiinsyrjäytynyt88

Olisi varmaan kannattanut ilmoittautua poissaolevaksi ja unohtaa usko omaan opiskelu-motivaatioon. Sinänsä hassua, että haluan oikeasti opiskella ja valmistua, mutta jostain syystä pelkään ihmisiä ja oppimistilanteita suunnattomasti. Tämä vuosihan on oikeesti lähtenyt tosi hyvin käyntiin, lääkitys kohdallaan jne. Pelkään lähinnä Kelaa ja sitä mitä kielteinen opintotukipäätös ja perintäilmoitus tekevät "hyvälle" motivaatiolleni.

Selviääkö tästä jotenkin?

En halua kommentteja jälkiväsäviisailta. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, älä sano mitään. Nyt ei nimittäin yhtään jaksais.

4

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 00

Jos ei petossyytettä tule, niin kyllä tuosta maksamalla selviää. Kelan kanssa pitää vaan tehdä takaisinmaksusuunnitelma ja noudattaa sitä.

• puhuit, että

sinulla on lääkityskin pelkoihisi, eli olet ollut yhteydessä esim. opiskelijaterveyden kautta psykiatriin/käynyt psykologisen neuvontajaksolla? Eikö näistä kummassakaan ole tullut puheeksi opintoden eteneminen? Jollei, niin ota asia itse esille, psykiatri voi kirjoittaa vastauksen selvityspyyntöön ja saat Kelalta luultavasti ainakin osan takaisin maksettavista "anteeksi" mielenterveyssyihin vedoten.

• Opinto-ohjaajan luo

Käy juttelemassa opinto-ohjaajasi kanssa.

• mijaaav

kyllähähän sun kuulus saada terveystodistus että on ollut ongelmia ja se kelalle, niin voivat sen hyväksyä syyksi miksi opinnot ei edenneet. näin ainakin kävi kaverille, lääkärintodistuksella selvis koko hommasta, ei tarvinnu mitään maksaa takas eikä lakannu opintotuen maksu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe