Rakennusoikeudettomalle luodolle asumaan.

meri-ilmaa

Hei.

Viimeiset kymmenen vuotta olen asunut säästellen.

Asun vuokrayksiössä, vuokra 210€/kk. Lähes kaiken omaisuuden olen realisoinut turhana, auto vain on jäänyt työn vuoksi.
Olen asunut nuukasti, maksanut vuokran, sähkön, veden. Syönyt yksinkertaisesti. Säästöjä on kertynyt.

Haluaisin ostaa ystävältäni luodon Lounais-Suomen saaristosta. Saarelle ei ole rakennusoikeutta, koska se on todella aika pieni. Näinollen hintakin jää alhaiseksi.
Tälle saarelle voisin mennä tuulettumaan puoleksi vuodeksi tai vuodeksi kerrallaan.

Mutta olen kuitenkin ihminen.

Tarvitsen:
-Seinät
-Katon
-Lattian (mukavuudenhaluinen kun olen)
-Lämpöä. Onnistunee kaasulämmittimellä = ei tulisijan tarvetta.
-Ruokaa. Rahalla saa suuren määrän säilyvää tavaraa kerralla. Kalaa merestä. Lämmittämiseen kaasuliesi.
-Vettä. Sitä saan lähisaaren kaivosta. Sille iso tynnyri tai kanistereja.
-Lämmintä vettä. Pihalle muuripata?

En siis vaadi paljoa.

Minkälaisen rakennelman luodolle saisi, kun rakennusoikeutta ei ole? Työmaakoppi pyörillä, hinataan talvella perille asti?
Ei houkuttele, mutta miksi ei jos ei ole muutakaan.

Entäs joku hirsirakennelma. Jos sellainen on tolppien päällä maassa, vaatiiko lupia? Jos on vähän niin ja näin, liikkuuko siellä tarkastajia ahkerastikin? En usko siihen itse.

Esimerkiksi tällainen: http://www.hirspek.fi/aitta_9.pdf

Miten on lupien laita?

3

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vene tai lautta

Turha sinne on mitään kiinteää rekennella, joku pikkusieluinen ohikulkija käräyttää kuitenkin.
      Miten olisi ns. asuntolautta. Käsittääkseni se on vesikulkuneuvo eikä tarvitse rakennuslupaa.

• 9+1

Ei taida valitettavasti olla kovin realistinen suunnitelma. Kaasulämmitin tarvitsee paljon kaasua, jota tarvitsee kuljettaa ja se maksaa myös paljon. Ja miten jätehuolto?

Osta tai vuokraa ennemmin joku syrjäinen mummonmökki, joka ei kuitenkaan ole mikään homepommi (jos sellaista nyt löytyy).

• jdnhsssss

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe