Talouselämä;
"Suurimmassa osassa Manner-Suomen 320:sta kunnasta talous on enemmän tai vähemmän rempallaan.
Jopa 200 kunnan tulot eivät riitä kattamaan perusturvamenoja, kunnan verotus on sietämättömän korkeaa tai velat ylittävät kohtuuden rajat.
Surkeimmat 40 kuntaa on kuilun partaalla. Ne joutuvat lähivuosina hakemaan apua valtiolta tai liittymään naapurikuntaan kipatakseen ongelmansa toisen niskoille.
Tiedot käyvät ilmi valtiovarainministeriön tuoreista, toistaiseksi julkistamattomista laskelmista, jotka Talouselämä on saanut ministeriöltä. Ministeriö on tehnyt laskelmat hallituksen kuntauudistusta valmistelevalle virkamiestyöryhmälle."
Mitkähän ovat nuo surkeimmat 40 kuntaa?
Talous kuralla
4
146
Vastaukset
- Surkeuksien surkeus
Se on Kreikan tie tämä kuntien tie.
Kreikasta vaahdotaan kun sinne rahaa menee. Sama ongelma lähellä, kunnissa. Perussuomalaiset, Kepu, hopi hopi!!! Jotain tarvitsee tehdä, muutakin kuin aukoa suuta ja harjoittaa propagandaa. Kannattaaka elinkelvottomia kuntia pitää väkisin pystyssä? - nehän ne on
Niitä kuntia, joil,la ei ole tuottavaa "kaivosta".
- ratkaistu on jo
Demarit ja kokoomus ovat keksineet lääkkeet: Tehdään elinvoimaiset suurkunnat noin 70 kpl. Sitten ei ole 40 kuntaa kuralla.
Joo ratkaistuhan se, jos on viltti liian lyhyt, niin leikattaan pala pois sieltä missä on riittävästi ja ommellaan toiseenpäähän missä ei riittänyt.
Kas siinäpä kelpo ratkaisu. ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184