Pitäiskö yli 50-v perustaa suojatyöpaikkoja?

Liian vanha töihin

Olen 54 vuotias naisenalku ja kokemus on osittanut että olen ihan turha kapistus työmarkkinoilla. Edellinen toimipaikkani lopetettiin tuotannollisista syistä. Olin ollut firman palveluksessa 17 v. Koulutukseltani olen teknikko ja työttömyyden aikana hommasin itselleni uuden ammatin, kun näytti ettei minua kukaan enää töihin ota. Ulkonäölliset seikat ovat kunnossa, ei pieniä lapsia, ei alkoholismia. Olen myös ihan ok luonteeltani mutta en vain kelpaa liian vanha. Työ ja opiskelutodistukset ovat ok ja tiedän tekeväni töitä enkä ole pinnari. Mutta kuka näitä ominaisuuksia arvostaa, kun olet vain liian vanha työmarkkinoille.. ei muuta kun vanhainkotiin homehtumaan ja kitisemään. Vieläkö puhutaan, ettei suomessa ole ikärasismia?.

1

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammahäär

minä sain sinun ikäisenä uuden työn kk.n kuluttua entisen päättymisestä, minun työni loppui kun ta. sairastui ja lopetti.Asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella. Itsekin olin ensin ihan paniikissa, kun ei ikä riittänyt työttömyysputkeenkaan ja en uskonut saavani työtö omalta paikkakunnaltani, mutta työ löytyikin sitten lähempää kuin uskoinkaan, ent, työni oli 12km. päässä, uusi oli 6km.Näinkin voi käydä vaikka työni on sellaista jottei sitä ole koko eteläsuomen alueella kuin vain tämä ainoa paikka.En kylläkään olisi lähtenyt mihinkään muualle, olisin sitten vaan ollut työtön ja tehnyt jotain sivubisneksiä siinä ohessa, mutta onneksi sain sen uuden työn, tosin ent. työnantajalla taisi olla sormensa pelissä, saman alan tekijät kun tuntevat toisensa... mutta tsemppiä, kyllä se iloksi muuttuu, usko pois, varsinkin kun olet nainen.... tuon ikäisille miehille ei paikkoja tahdo olla mutta naiset on senverran mukautuvaisempia jotta sujuu työ kuin työ, miehille sensijaan ei tunnu käyvän kuin juuri se sama mikä on loppunutkin.Ei ole ikärasismia, kunhan vain sattuu oikea työnantaja kohdalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe