Psykologin työ ulkomailla

Psykologiksi haluava

Hei!

Oon lukiossa, ja pitkään olen jo miettinyt, että psykologia voisi olla mielenkiintoinen ala opiskella tulevaisuudessa. Onko kellään tietoa, käykö Suomen psykologin paperit ulkomailla? Haluan ehdottomasti muuttaa aikuisena Yhdysvaltoihin, mutta pitääkö minun opiskella psykologiksi ulkomailla, jotta voin työskennellä siellä? Olen yrittänyt etsiä netistä vastausta, mutta en vaan löydä, joten jos joku tietää, niin kertokaa ihmeessä.

4

2766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimsku

Samaa pohtinut täälläkin..

• 2131

Sinulla taitaa olla upea kielitaito ja amerikkalaisen kulttuurin tuntemus jos aiot sinne menna ihmisten mielia parantamaan.

• embo palabaus

Suomalaisilla psykologin papruilla ei valitettavasti tee juuri mitään USA:ssa. Maassa on kova kilpailu alan työpaikoista ja maisterin papruilla ei siinä kisassa tee tänä päivänä paljoakaan. Käytännössä USA:ssa psykologeilla on nykyään tohtorin tutkinto ja vieläpä paikallisesta APA-akkreditoidusta yliopistosta.

Paras mahdollisuus olisi opiskella tutkinnot Yhdysvalloissa, mutta se on erittäin kallista. Yksi mitä voisi kokeilla on, että suoritat kaikki tutkinnot tohtorin tutkintoa myöten Suomessa ja pyrit hankkimaan vahvat näytöt psykologian alueen tutkimustyössä. Sillä voisi irrota työpaikka psykologian tutkijana jostain yliopistosta, joskin kisa on kova niissäkin ja tenurea on vaikea saada.

Ketjussa mainittiin jo kielen ja kulttuurin tuntemus. Ne ovat vaikeita, mutta eivät mahdottomia. Haaste on kuitenkin niin suuri, että kehotan harkitsemaan kannattaako se. Henkilökohtaisesti suosittelisin psykologin ammattia jossain muussa maassa kuin USA:ssa. Vaihtoehtoisesti jos haluat USA:han, niin suosittelin jotain muuta ammattia.

• lopussa kiitos jne.

Hyvä vastaus!

Tuohon voisi oikeastaan lisätä vielä sen, että josUSA:han tosiaan haluaa, niin ehdottomasti yliopistotutkinto ensin Suomessa (ellei rahat tosiaan riitä suoraan USA:laiseen yliopistoon) ja opiskeluaikana sitten vaihto-opiskelijaksi Yhdysvaltoihin tutustumaan maahan sekä solmimaan kontakteja. Jotkut ovat onnistuneet jo vaihto-opiskeluaikana pohjustamaan itselleen jatko-opiskelupaikkaa tohtorintutkintoon sikäläisessä yliopistossa, mutta työtä se vaatii ja pitää olla ns. suht terävä tyyppi. Mahdollisuuksia on kyllä, mutta niiden eteen pitää tehdä työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe