Canon Ixus 330 rikki

Irkku

Kamerani on 2 vuotta vanha ja tähän saakka toiminut hyvin. Eilen kuvia ottaessani objektiivi ei tullut ulos ja suojuslevyt olivat ja ovat edelleen jotenkin limittäin ja jumissa, siellä näkyy rakoa. Näyttöön tulee E18.
Onko kenellekään tapahtunut tällaista? Kuinkahan kallista on korjaus ja voiko/kannattaako tätä edes korjata? Mielestäni kameralle ei ole tapahtunut mitään haaveria.

6

1644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cedrik

http://www.ixus-world.de/index.htm?tips/repair_guide/e18_01en.htm

Itse puhdistin kameran tuon ohjeen mukaan, mutta yksi kaapeli siinä katkesi. Hiekkaakin oli sisälle päässyt. Sain koneiston toimimaan muuten täysin, mutta tuota katkennutta johtoa en saa liitettyä. Vie huoltoon, jos et usko itse osaavasi tehdä pudistusta.
      Objektiivin linssien kasaaminen oikein olikin todella työläs vaihe ja ruuvejakin jäi muutama yli! Olisin tehnyt homman vähän hellävaraisemmin, mutta ehdin jo ostaa uuden kameran.

• Irkku

Kiitos vastauksestasi! Oliko sinulla samantyyppiset oireet kamerassasi, että ikäänkuin objektin lamellit olis olleet jumissa?
        Minäkin olen jo harkinnut uuden ostamista, jos ei tästä tule kalua, ja se ei ehkä sitten ole Canon. Millaisen sinä ostit?

• Canon
        Irkku kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! Oliko sinulla samantyyppiset oireet kamerassasi, että ikäänkuin objektin lamellit olis olleet jumissa?
        Minäkin olen jo harkinnut uuden ostamista, jos ei tästä tule kalua, ja se ei ehkä sitten ole Canon. Millaisen sinä ostit?

Niinkuin noissa "rassaus" ohjeissa sanotaan, tämä huolto ilman takuuta maksaa vähintään 250 euroa joten ei kannata viedä missään tapauksessa korjaamolle jos itse ei kykene putsaamaan. Yhtä kalliiksi tulee ostaa uusi kamera jossa on vielä vuoden takuu. Ixuksien hinnat putoavat jatkuvasti, kohta tuo 500:nen maksaa Suomessa 300 euroa, Ixus II on jo tuon huollon hintainen.

• Irkku
        Canon kirjoitti:

Niinkuin noissa "rassaus" ohjeissa sanotaan, tämä huolto ilman takuuta maksaa vähintään 250 euroa joten ei kannata viedä missään tapauksessa korjaamolle jos itse ei kykene putsaamaan. Yhtä kalliiksi tulee ostaa uusi kamera jossa on vielä vuoden takuu. Ixuksien hinnat putoavat jatkuvasti, kohta tuo 500:nen maksaa Suomessa 300 euroa, Ixus II on jo tuon huollon hintainen.

Kävin juuri siinä liikkeessä kameran kanssa, josta sen ostin. Myyjä soitti huoltoon ja siellä oli sanottu juuri niin, ettei kannata korjata. Tulis liian kalliiksi. No, tulipa aika arvokkaita kuvia, kaikkine tykötarpeineen, vara-akkuineen ja muistikortteineen maksoin siitä 700 euroa.
        Kamerassa oli muuten koko ajan sellainen ominaisuus, että virtanapista täytyi painaa aika kovaa, ennen kuin se meni päälle. No, huomattiin liikkeessä, että virtanappi onkin haljennut. Mitä virkaa on metallikuorilla, jos virtanappi ei kestä??? Kysyy harmistunut kuvaaja.

• Vakuuttaja
        Irkku kirjoitti:

Kävin juuri siinä liikkeessä kameran kanssa, josta sen ostin. Myyjä soitti huoltoon ja siellä oli sanottu juuri niin, ettei kannata korjata. Tulis liian kalliiksi. No, tulipa aika arvokkaita kuvia, kaikkine tykötarpeineen, vara-akkuineen ja muistikortteineen maksoin siitä 700 euroa.
        Kamerassa oli muuten koko ajan sellainen ominaisuus, että virtanapista täytyi painaa aika kovaa, ennen kuin se meni päälle. No, huomattiin liikkeessä, että virtanappi onkin haljennut. Mitä virkaa on metallikuorilla, jos virtanappi ei kestä??? Kysyy harmistunut kuvaaja.

..kannattaa otta "kalliille" kameralle.
        Joten menkää keskustelemaan niistä vakutusyhtiöihin. Itselläni on Laajakotivakuutus.
        Se korvaa korjauksen tai voi ostaa uuden kameran rahalla. Omavastuu kannattaa rukata.

t. kokemusta kameran särkymisestä on

• Anonyymi

Ei hätää, saat minulta ilmaiseksi toimivan ja siistin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe