Koulunlykkäys ainoana vaihtoehtona...

En tiedä onko tämä oikealla palstallakaan, joten anteeksi tietämättömyyteni! (olen uusi täällä suomi24)Kuitenkin, haluasin kysyä heti näin alkuun, että onko täällä saman kokeneita opiskelijoita?Olen siis 16-vuotias tyttö etelä-savosta, joka muutti tänä syksynä kuopioon opiskelemaan. Minulla on ollut masennus jo suunnilleen alakoulun kuutosluokasta lähtien, takana koulukiusausta, isän alkoholismi, useita osastojaksoja jne. Ysiluokan loppu oli erityisen hankalaa aikaa mielenterveydellisistä syistä, mutta lähdin kuitenkin mieluummin isompaan kaupunkin opiskelemaan kuin olisin jäänyt pienelle kotipaikkakunnalle. Olen siis aina ollut hyvin yritteliäs ja ahkera, täydellisyyden tavoittelija. En ole sitä tyyppiä joka jää (vapaasta tahdostaan) makailemaan sängyn pohjalle, sillä minusta se on huonoin mahd. vaihtoehto...

Anyway, Olin kesällä todella innoissani uudesta koulusta ja opiskelija-elämästä, mutta masennus jatkui silti syksyllä pahentuneena, ja jouduin taas osastolle. Nyt sitten tuli sellainen päätös että kouluani lykätään vuodella, siis alottaisin saman koulun ensi syksynä uudestaan. Ennen opiskelujani ei ole lykätty enkä ole edes saanut helpotusta tms. Joten olen pettynyt itseeni, mutta toisaalta muuta vaihtoehtoa ei voinut oikein ajatella koska pitkään jatkunut masennus on laskenut toimintakykyni niin alas... Eli siis, mitä kaikkea välivuotena voi tehdä? Millä tavoin saisi pidettyä edes ne viimeiset motivaation rippeet yllä? Mitä te teitte välivuotena? Jos uskallat kerro myös mikä sai päätymään tälläiseen ratkaisuun. Kiitos jo etukäteen! : ) (lukisin mielelläni vain oikeita komentteja, enkä herjoja tms, kiitos.)

0

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        74
        3042
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        71
        2911
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1842
      4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        19
        1742
      5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        27
        1671
      6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1667
      7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1630
      8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        48
        1307
      9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        9
        1289
      10. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1283
      Aihe