Kauanko ampiainen nukkuu?

jipe

Tämä on kilpailu, olen seurannut sen nukkumaanmenosta asti, tämä karvaturri torkkuu liikkumattomana yhä kukan kääntöpuolella päivän urakan jälkeen. Tiedämme ainakin minimiajan, jos nukahdan ennen aamunkoittoa, oletan sen heräävän viiden nurkilla. Siinä se karvaturri nauttii unesta eikä säiky vaikka kuljen puolenmeetrin päästä välillä tai kolistelen! Kerron aamulla sen minimiajan ainakin. Niitä ei saa tappaa, muistakaa se, ne ovat kuin mikä lemmikki tahansa! Jos pitää päästä huoneessa olevasta eroon, ovi auki ja varoen antaa sille oikea suunta! Ne tekevät kovaa työtä päivisin ja ovat viisaita nekin.

3

3665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jipe

Amppari nukkui liikkumattomana 19.00-07.00, jolloin viimeksi sen näin nukkuvan, ehkä siitä noin tunnin parin kuluttua lensi sitten päivänurakointiin. Pitkät yli 12 t unet!

• ampiainen

ampiainen ei nuku,vaan on jonkinlaisessa "horros"tilassa kun päivä laskeutuu. Sen "nukkuma-aika" riippuu paljon ilman lämpötilasta.Illalla kun ilma viilenee ampiaiset jähmettyvät paikalleen,samalla niiden keho viilenee.Kun ensimmäiset auringon sateet koskevat ampiaiseen se alkaa herätä "horroksesta", kun aurinko lämmittänyt sen tarpeeksi se lähtee lennolleen ja pesänrakennuspuuhiin. Jos koko päivä märkä ja kylmä ampiainen ei lennä. Lämpimillä säillä niitä näkee eniten sillä auringon lämpö antaa niille rutkasti energiaa..

• Poison

"Jos pitää päästä huoneessa olevasta eroon, ovi auki ja varoen antaa sille oikea suunta!"

Joo, lempeästi huitoen yrittää ohjata sitä ovelle päin, ja se pistää ja pökräät maahan ja ketään ei ole lähettyvillä ja kuolet siihen paikkaan.

Apifobia on kanssa ihan oma juttunsa. :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe