Mitä vauvalle kannattaisi hankkia?

Tuleva äiti 15v

Hei!

Olen 15v tyttö ja olen raskaana viikoilla 29 5 eli loppua kohden olemme menossa! (: Ollaan lapsen isän ja isovanhempien kanssa hankittu jo pinnasänky, vaunut, vaatteita ja vähän myös leluja.
Eli mitä te äidit suosittelette vauvalle tarvikkeiksi?
Kiitos neuvoista jo etukäteen! (:
Ei sitten tarvi tulla huuteleen mua provoks tai haukkumaan joksikin muuksi. Itse olen päätökseni tehnyt ja siinä pysyn, pystyn kyllä huolehtimaan lapsesta.

7

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellluuu94

onnea kovasti ja tsemppii:) mä sain mun pojan joka on nyt 8kk niin olin silloin 17v. Mutta siis tutteja,tuttipulloja, pari korvike maitoo varmuuden vuoks jos imetys ei onnistu, sitten autoon sellainen turvaistuin, sitä tarviit heti kun sairaalasta lähdet vauvan kanssa, sitteri...harsoja. siinä ainaki jotain mitä kantsii hankkia :)

• Tuleva äiti 15v

Okei, kiitos vinkeistä Ellu! (:

• kahdenäiti86

Ne harsot ja kosteuspyyhkeet oli ainakin meillä korvaamattomia,koska vauvat puklaa paljon ja kuolaavat. Käsikäyttöinen rintapumppu oli myös aivan mahtava apu (paras merkki on mielestäni Philipsin Isis Avent),koska joskus maidon tuotanto on niin voimakasta,että on pakko pumpata. Ekoina päivinä auttoi minulla ylituotannon aiheuttamaan kipuun. Pumppu mahdollistaa myös sen,että pääset itsekin joskus käymään yksinäsi vaikka kävelyllä tai kaupassa etc. Ei tarvitse sitten niitä kalliita korvikkeita ostaa ja sinun maito on parasta lapsellesi. Koita imettää mahd.pitkään! Minulla alku oli yhtä helv..mutta lopussa kiitos seisoi. Suosittelen rintaruokintaa,äläkä lannistu pienistä. Mutta jos ei onnaa,niin ei voi mitään. Se ei susta huonoa äitiä tee. Bodyjä ei ole ikinä liikaa,ne nimitäin menee pukluun tosi nopeasti ja vastasyntyneen kakkakin on sellaista soossia,et sotkee vaatteet pursutessaan vaipoista. Vaippojakaan ei ole ikinä liikaa. Pidä aina varastot täynnä;-),niin ei tarvii paniikissa kauppaan juosta. Vauvat ei onneksi tarvii ekan elinvuotensa aikana paljoa tavaraa,mutta maitoo,sun läheisyyttä,turvaa ja puhtaat vaatteet! Tsemppiä,susta tulee hyvä äiti!

• Tuleva äiti 15v

Kiitos avusta molemmille, vastauksistanne oli paljon apua! (: Nyt vaavi saa kaiken mitä tarvitsee ja kiitos kuuluu teille (:

• oliko ihan pakko?

"Ei sitten tarvi tulla huuteleen mua provoks tai haukkumaan joksikin muuksi. Itse olen päätökseni tehnyt ja siinä pysyn, pystyn kyllä huolehtimaan lapsesta."
      Toisin sanoen isovanhemmat huolehtivat ja maksavat lapsen elämisen, sinulla kun on vielä varmaan peruskoulukin kesken.. Varaudu myös siihen, ettei luultavimmin teini-ikäistä? isää kauan lapsenhoito kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe