Ihminen, jossa kaikki vialla!! apuja!

Apuakaivataan

Elikkäs olen 23vuotias yhden lapsen äiti. Ennen lapseni isäni tapaamista liikuin säännöllisesti (ajokortittomuuteni), eli siis menin kävelleen joka paikkaan! Olin loisto kunnossa, normaalipainoinen. Ennen raskautta painoin 75kg ja nyt kolmen vuoden jälkeen puntarissa "komeilee" lukema 125kg!! Järkyttävää,ahdistavaa. Vihaan katsoa itseäni peiliin.

Kamalinta on se, kuinka elämä heittää kuperkeikan terveydessä kilojen vuoksi! :(

Asiaan...En ole mikään innokas lääkärille menijä. Kuitenkin kehossani on tapahtunut paljon muutoksia kolmen vuoden aikaan, johon haluaisin osviittaa, ennen lääkäriin menoa.

Ensinnäkin kun olin synnärillä sain vasempaan reiteen piikin, jonka piti auttaa vatsassa olevan ilman poistoon (keisarinleikkaus tehtiin). No en tiedä kuinka harjoittelija sen piikin laittoi ja laittoiko oikeaan kohtaan, mutta kyseinen reisi puutuu joka ikinen päivä kun olen makuullani, istun, seison tai kävelen. Juuri se kohta mihin hoitaja piikin pisti. :( MIKSI?

Toinen ongelma on kokonaan puuttuvat kuukautiseni. Synnytyksen jälkeen puoli vuotta myöhemmin minulle tuli kuukautiset, jotka oli hyvinhyvin niukat ja kestivät päivän. Sen jälkeen niitä ei sitten ole ollutkaan. Eli ei kolmeen vuoteen. Johtuukohan tämä suuresta kilo määrästäni?

Kolmas ongelmani onkin haittaavin. Jos olen kaupassa, kävelyllä tmv jossa liikun, tulee napani yläpuolelle ylävatsaan TODELLA kipeä patti. Samalla koko vatsa paisuu kun pullataikina ja tämä kipeä kohta on todella KOVA! Usein pelkästään kotityöt ja ruuanlaitto laukaisee tämän. :( Tätä jatkunut jo yli vuoden!

Viime viikolla olin 2päivää vatsataudissa, tällä viikolla sain kokea saman mutta miljoona kertaa pahempana. Nyt kun tuo tauti vihdoin ja viimein loppui vatsani meni kovaksi..Ja uusimpana on helvetillinen vihlonta ja kipu alavatsassa oikealla. Kun kyseistä kohtaa painaa kipu iskee myös siihen navan ylläpuolelle sekä kylkeen.

Minulla on todella suuri riski sairastua sokeritautiin. Sitä kun pukkaa suvusta joka ikisestä paikasta! :( Mulle on niin monet kerrat varattu aika labraan pitkään sokeriin, mutten vaan saa rohkaistua ja mentyä!! Piikkikammoisena ahdistaisikin ajatus,itseään piikittämisestä!

On niin typerääkin kun lääkärille varattaessa aikaa ei saa kaikkiin ongelmiinsa kerralla tutkimusta. Vaan jokaiseen eri vaivaan pitää varata uusi aika.

5

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nouhätä

Hei!

Kuulostaa kyllä siltä että lääkärin tarpeessa olisit, mutta ymmärrän että lääkärille meno ahdistaa eikä saa aikaiseksi mentyä. Itselläni sama ongelma. Voisin itse kertoa omat näkemykseni kyseisiin ongelmiisi.

ONGELMA 1:
      Tuosta piikkiasiasta en kyllä osaa kunnolla sanoa mutta veikkaan että hoitaja on sen väärin pistänyt. Syynä voi myös olla tuo sinun painonnoususi minkä takia jalka puutuu. Tämän asian kyllä selvittäisin lääkärillä.

ONGELMA 2:
      Tuo sinun kuukautistesi vaje johtuu varmasti osittain painostasi. Liikalihavuus (samoin kuin alipaino) voi aiheuttaa kuukautisten osittaisen tai kokonaan poisjäämisen. Myös raskaus on yksi syy että joillakin ihmisillä loppuu kuukautiset sen jälkeen, se on kyllä harvinaisempaa. Aivojen hormonitoiminta myös vaikuttaa.

ONGELMA 3:
      Tuo sinun patti kuulostaa tyrältä. Tyrä ei ole hengenvaarallinen mutta mene nyt ihmeessä lääkäriin jotta lääkäri osaa arvioida tilanteen! Tyrä on leikattava usein pois ettei se mene kuolioon. Joten mars lääkäriin!

Mikään ongelmistasi ei ole sellainen että kuolisit siihen! :) Kaikki nuo vaivasi pystytään kyllä hoitamaan jos vain rohkenet mennä lääkäriin. Muuten ongelmat pahenevat.

T. Sairaanhoitajaksi opiskeleva

• 111

Mene tosiaan lääkäriin otattamaan verikokeet ja että lääkäri tunnustelisi nuo huolestuttavat paikat. Minullakin oli epämääräisiä oireita, mutta ei selvinnyt muuta kuin anemia, joka oli oman päätelmäni mukaan aiheuttamassa tilapäistä sydämen vajaatoimintaa. Etkö voisi mennä vaikka Terveystalolle ja pyytää kaikki tarvittavat tutkimukset kerralla., luulisi että ainakin sen ensimmäisen lääkärin kanssa sovittaisiin jatkokäynneistäkin eli saisit lähetteet saman tien.

• näin on

Lääkärillä varmaa olisi hyvä poiketa. Toisaalta voisit katkaista kaikki hiilihydraatit pois ainakin kuukaudeksi ja sitte katsoa mitä on tapahtunut. Ei peruuna, pastaa eika pizzaa. Nämä kaikki sisältää sokeri, jotka lihoottaa.
      Tilalle vihanneksia, lihaa, kalaa tai kanaa.
      Ei keinotekoisia rasvoja vaan luonon voita.
      Jos haluat tutustua parmmin asiaan osta Antti heikkilän kirja Ravinto ja Terveys.
      Väitän, että jos terveys kiinostaa, niin näillä toimenpitellä pääset taas kuntoon.

• Vastaan noihin kertomiisi terveysongelmiin:

1: Jalan puutumisella ja saamallasi kipupiikillä tuskin on mitään yhteyttä. Jos hoitaja olisi pistänyt piikin vahingossa hermoon (mitä sitäkin voi joskus tapahtua), olisi se sillä pistämishetkellä ollut todella tuskallista, eli tietäisit kyllä mikäli hermo olisi ottanut osumaa. Toisekseen vaurioitunut hermo vaivaa kyllä koko ajan, eikä vain ajoittain.
      Pikemminkin kuulostaa siltä että sulla on selkärangan kanavassa ahtautta tai välilevyn pullistumaa, jolloin kanavassa kulkevat hermot ovat ahtaalla, ja makuuasennossa joutuvat erityisesti puristuksiin. Jalan puutuminen on tyypillisin oire sellaisessa tilanteessa. Ylipaino ei auta asiaa.

2: Runsas yhdessä lapsensaannin kanssa on pistänyt hormoonitoimintasi sekaisin. Ellet sitten imetä vielä?

3: Palleatyrä?

• Kakkoskohdassa piti sanomani: runsas ylipaino.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe