Metsässä minulle ilmestyi; ei vähempää kuin MIELIKKI- METSÄN EMÄNTÄ. Hän kertoi kanalintujen harkitsevan ryhtymistä muuttolinnuiksi, koska ukoilla on hirmukaliperiset sotapyssyt olalla ja niissä tähtien tarkkailuun soveltuvat kaukoputket kauasampumista varten. Hurjimmat kehuskelevat ampuneensa teeriä 500...700 m:n matkoilta. Kanaset joutuu lentelemään eestaas maha nälästä kurnien. Itse napsauttelen .22 WMR:llä. Tunnen myötätuntoa kanasia kohtaan ja jos pyytkin muuttavat talveksi etelään, niin sitten minäkin.
Kanalinnuista muuttolintuja?
3
224
Vastaukset
- Ryynäsen Topi
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä ja hurjin tarina metsästys seuramme jäseneltä pirkanmaalla oli se että maillamme on "saksanmetso":) Voi helvetti niitä urpoja jotka menee tuohon pöljyyteen mukaan! Saa nähdä mitä lintuja itse olen tänä syksynä ampunut? Veikkaisin britannian teeriä, uralin metsoja, kanadan pyitä ja etelämantereen riekkoja. Kumma sinällään että rengastus ja sateliitti seurannassa linnuilla ei juuri siirtymiä näy kun muutamia kilometrejä. Teerellä ja koppelolla ehkä muutama kymmenen maksimissaan mutta paikkalintujahan nuo ovat. Ei ehkä liity avaus kirjoitukseen mutta kunhan kanalintujen muuttamisista otin puhetta.
- vanha totuus
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä
tuo on totta,,joskus tulee paljonkin kanalintuja toverinpuolelta..on ollut suoranaisia metsotokkia muuttamassa- Ryynäsen Topi
No onko näkynyt siperialaista krasnayarskin tuolla pulella elävää metsolajia jonka erityinen tuntomerkki on musta nokka perinteiseen valkonokkaiseen verraten?? Voisin sitten alkaa uskomaan nuo muutto tokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758