Metsässä minulle ilmestyi; ei vähempää kuin MIELIKKI- METSÄN EMÄNTÄ. Hän kertoi kanalintujen harkitsevan ryhtymistä muuttolinnuiksi, koska ukoilla on hirmukaliperiset sotapyssyt olalla ja niissä tähtien tarkkailuun soveltuvat kaukoputket kauasampumista varten. Hurjimmat kehuskelevat ampuneensa teeriä 500...700 m:n matkoilta. Kanaset joutuu lentelemään eestaas maha nälästä kurnien. Itse napsauttelen .22 WMR:llä. Tunnen myötätuntoa kanasia kohtaan ja jos pyytkin muuttavat talveksi etelään, niin sitten minäkin.
Kanalinnuista muuttolintuja?
3
240
Vastaukset
- Ryynäsen Topi
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä ja hurjin tarina metsästys seuramme jäseneltä pirkanmaalla oli se että maillamme on "saksanmetso":) Voi helvetti niitä urpoja jotka menee tuohon pöljyyteen mukaan! Saa nähdä mitä lintuja itse olen tänä syksynä ampunut? Veikkaisin britannian teeriä, uralin metsoja, kanadan pyitä ja etelämantereen riekkoja. Kumma sinällään että rengastus ja sateliitti seurannassa linnuilla ei juuri siirtymiä näy kun muutamia kilometrejä. Teerellä ja koppelolla ehkä muutama kymmenen maksimissaan mutta paikkalintujahan nuo ovat. Ei ehkä liity avaus kirjoitukseen mutta kunhan kanalintujen muuttamisista otin puhetta.
- vanha totuus
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä
tuo on totta,,joskus tulee paljonkin kanalintuja toverinpuolelta..on ollut suoranaisia metsotokkia muuttamassa- Ryynäsen Topi
No onko näkynyt siperialaista krasnayarskin tuolla pulella elävää metsolajia jonka erityinen tuntomerkki on musta nokka perinteiseen valkonokkaiseen verraten?? Voisin sitten alkaa uskomaan nuo muutto tokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441549
- 1011475
- 791407
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään221340- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761178- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034