Help!Hei te jotka olette käyneet Turkissa. Mitä tuliaisia olette ostaneet ja mitä kannattaisi ostaa? Jännittää vähän se että onko siellä pakko jokaisesta hinnasta tingata joka paikassa. Onko kauppiaat jokapaikassa vain miehiä?Lähdemme naisten ja lasten kanssa keskenään ja minusta se tinkaaminen on tosi ikävää ja miesten hommaa. Olen lähdössä Turkkiin keväällä ja suunnittelen tässä jo ostoslistaa.
Tuliaisia Turkista?
8
2870
Vastaukset
- Turkkeja.
Turkin pippureita.
- Gunilla kokkaa
Istanbulissa oli useita ostoskeskuksia, eri hintaisia. Myös keskituloisen kukkarolle sopivia. Itse ostin lähinnä vaatteita, mies samoin. Ostoskeskuksissa ei luonnollisestikaan tingitä.
En erityisemmin välittänyt suuresta basaarista ja maustebasaarista, ehkä jos ei ole ikinä ennen nähnyt itämaista basaaria, mutta niitä on Lähi-Itä täynnä. Nuo mainitut oli lähinnä turisteille.
Aasian puolelta löytyi sitten aidompaa meninkiä, esim. Kadikoyssa on tori, jonka nimeä en muista, löytyy kaikista opaskirjoista. Hinnat ei juuri mitään ja sieltä löytyy mm. jäännöseriä tekstiileistä, joita he tekevät länsimaisiin liikkeisiin, mutta myös turkkilaisia merkkejä. Tinkiminen ei ole sen kummempaa kuin mitä suomalisella kirpputorilla.
Mitään liinoja, maljakoita tms. en ole enää vuosikausiin ostellut, niitä on tullut roudatuksi ulkomailta aiempina vuosikymmeninä riittämiin. Mausteitakin saa ties minkälaisia suomalaisista lähikaupasta.
En nyt osaa sanoa, onko nimenomaaan Turkissa mitään sen ihmeempää ostettavaa, vaikka shoppailu missä tahansa on aina mukavaa. - Hei kun keikuskelen
Joka kerta, kun joku puhuu Turkista, niin muistisopukasta työntyy esiin oma matkani Turkkiin. Nyt tällä iällä saisin varmasti olla rauhassa, mutta silloin ollessa, niin olin pakotettu olemaan koko ajan mieheni käsikynkässä, koska muuten olisivat suorastaan hyökänneet päälle ehdotuksineen. Voi että, että että ihan pelkäsin ja ahdistuin.
Nahkavaatteet ovat turkissa halpoja. Nahkaliikkeitä onkin siellä paljon. Ja joo, tinkiä pitää pirusti. Se on tosiaankin ikävää puuhaa. Ostaessamme minulle ja miehelleni nahkatakit, oli ympärillämme neljä myyjää ja liikkeen omistaja istua törötti kaupan keskellä hyvin arvokkaan näköisenä. Yksi myyjä haki meille teetä. Istuimme siis lasten kanssa teetä juoden, myyjien pyöriessä ympärillä ja esitellen ihastuttavia takkeja. Hienot takit ostettiin, ei siinä mitään, mutta kaupanteko kesti ja kesti ja kesti ja kesti.
Käsilaukutkin on halpoja, vyöt, kukkarot ja sen semmoset nahkaiset jutut.
Mukavaa reissua sinulle ja muulle porukalle. Olkoot päivänne aurinkoa täynnänsä, leijukoot lämpöinen tuulahdus virvoittavasti ihoanne hivellen.
Nauttikaa hyvästä ruuasta, olkoot lautasenne pullollaan muhevaa mutusteltavaa. Olkoot uimarantanne vesi turkoosinen ja linnunmaitomaisen lämmintä.
On varmaankin todella ihanna pyrähtää Suomen syksystä lämpimään, vihreään paikkaan.- Gunilla kokkaa
Turkki ei ole yhtä kuin sen lomarannat, kuten sinä ilmeisesti ajattelet. Oletko koskaan kuullut vaikkapa Kappadokiasta?
Ihmettelen kokemuksia, että miehet muka ahdistelee. Itse olen reissannut myös ihan oikeasti islamilaisissa maissa, mitä Turkki ei ole ja jopa yksin, mutta kukaan ei ole ahdistellut. En näytä Kong Kongilta. Minulla oli nuorena pitkät vaaleat hiukset ja naamataulukin on ihan katseenkestävä ja paino normaali. - Hei kun keikuskelen
Gunilla kokkaa kirjoitti:
Turkki ei ole yhtä kuin sen lomarannat, kuten sinä ilmeisesti ajattelet. Oletko koskaan kuullut vaikkapa Kappadokiasta?
Ihmettelen kokemuksia, että miehet muka ahdistelee. Itse olen reissannut myös ihan oikeasti islamilaisissa maissa, mitä Turkki ei ole ja jopa yksin, mutta kukaan ei ole ahdistellut. En näytä Kong Kongilta. Minulla oli nuorena pitkät vaaleat hiukset ja naamataulukin on ihan katseenkestävä ja paino normaali.Mitäs se Gunilla kokkaa? :)
Ai lomarannat. Hus helekuttiin semmoset. Ei ole minun heiniä makoilla rannalla aurinkoa ottaen ihmispaljouden keskellä. Minulle olisi rangaistus, jos pakotettais olemaan viikko tai pari filtillä maaten.
Olemme perheen kanssa aina etsineet nähtävyyksiä ja autolla körötelty mukaviin paikkoihin, jossa ei ole muita ihmisiä ja syöneet sitten mukaan otettuja eväitä, valokuvia paaaaljon otettu ja filmattu omia otoksia.
Menimme Turkkiin Kreikasta laivalla. Kävimme katsomassa antiikin ajan kaupunkia , Efesosta. Hitto mikä nähtävyys, suosittelen sinullekin.
Ehkä sitten olin juuri Turkkilaisten makuun, sillä flirttailujen määrä oli ärsyttävän suurta. Semmosesta en tykkää laisinkaan.
Ei, en ole koskaan ollut Kappadokiassa. En myöskään monessa muussa paikassa. Se on tietysti harmillista, mutta en kykene siirrätyttämään itseäni ympäri maailmaa, koska siihen tarvittaisiin aika paljon rahhhhaaa. Kiitti kommenteista, matka on vasta keväällä, mut nyt on varattu ja jo jännittäää. Ehkä niitä nahkalaukkuja kannattaa katsella. Mausteta n huoli, tykkään suomalaisesta ruuasta.
- ...
Joopa.
Kerroppa vielä ajnan, milloin aiot matkustaa, sekä kotiosoitteesi, että varkaiden ei suotta tarvitse sitä alkaa itse selvittämään.
Just eilen uutisoitiin. Perhe lomalle, perheen tyttären kaveri kaveriensa kanssa tyhjensi kämpän sillä välin, lastasivat rojut perheen autoon, jolla veivät kamat pois, lopuksi polttivat auton.
Kai muistat laittaa Facebookkiin yleisen tiedotteen lomasuunnitelmistasi?
=DW=
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218297Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016523Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753755- 773018
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402630- 452603
- 1292371
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222336Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962064Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista281757